Detin un C250 CDI din 2009 iar in aceasta iarna am intampinat o problema cu incalzirea motorului.
Mai precis, cand a inceput frigul(implicit instalatia de ventilatie sa bage caldura in masina) am observat ca temperatura apei sta mereu peste 90 de grade fata de cum statea in vara la 85-88. Nu a trecut mult timp de la observatia facuta si intr-o zi, fiind in sarcina, mi-a sarit un furtun de apa de pe motor(unul dintre cele 2 de langa filtrul de motorina).
Am presupus ca a umblat cineva la furtun si nu l-a pus corect la loc, l-am pus inapoi, am pus antigel si asta a fost. Dupa ceva timp, acelasi furtun a sarit din nou.(probabil ca urmare a presiunii din circuitul de apa)
Prima presupunere - chiulasa fisurata sau garnitura cu probleme:
Am efectuat testul de compusi de gaze din apa si a iesit negativ, deci nu au intrat niciodata gaze in apa. Nu acesta este motivul supraincalzirii/presiunii.
A doua presupunere - functionarea necorespunzatoare a pompei de apa:
Am fost la reprezentanta, au desfacut pompa si mi-au aratat cu un aparat pe bancul de lucru ca functioneaza corect. Tot acolo mi s-a comunicat ca problema ar putea fi din cauza metodei mele de completare cu antigel dupa ce a sarit prima data furtunul de pe motor(am bagat direct prin vasul de expansiune). Mi-au incarcat din nou antigelul cu un dispozitiv cu vacuum, astfel incat sa fie 100% aerisita instalatia. De atunci nu am mai avut nicio problema, DAR temperatura apei tot la peste 90 de grade sta(90-95 in functie de sarcina).
A venit caldura si am inceput sa folosesc ventilatia din habitaclu cu aerul de afara. Ca prin minune, apa sta din nou la 85-88 de grade cum statea inainte, DAR la coborarea Predealului, fiind in sarcina minima, preponderent in frana de motor, temperatura a ajuns la 70 de grade, apoi pana la destinatie a revenit la normal(85-88).
La 2 testere, dintre care unul in reprezentanta, mi s-a comunicat ca nu exista nicio eroare pe motor, dar eu nu as exclude varianta unui termostat defect.
Un coleg de pe forum mi-a sugerat sa apelez la reprezentanta pentru ca poate fi o problema cu radiatorul din bord care se blocheaza cu un cheag ca urmare a spargerii unei pungute din vasul de expansiune. Nici reprezentanta din BV, nici cea de la Tg Mures(unde am si fost) nu cunosc/nu au intalnit niciodata o asemenea problema.
Daca a intalnit cineva ceva asemanator si stie incotro sa ma indrume, catre cineva care cunoaste problema, as fi recunoscator.
Va multumesc!
Mai precis, cand a inceput frigul(implicit instalatia de ventilatie sa bage caldura in masina) am observat ca temperatura apei sta mereu peste 90 de grade fata de cum statea in vara la 85-88. Nu a trecut mult timp de la observatia facuta si intr-o zi, fiind in sarcina, mi-a sarit un furtun de apa de pe motor(unul dintre cele 2 de langa filtrul de motorina).
Am presupus ca a umblat cineva la furtun si nu l-a pus corect la loc, l-am pus inapoi, am pus antigel si asta a fost. Dupa ceva timp, acelasi furtun a sarit din nou.(probabil ca urmare a presiunii din circuitul de apa)
Prima presupunere - chiulasa fisurata sau garnitura cu probleme:
Am efectuat testul de compusi de gaze din apa si a iesit negativ, deci nu au intrat niciodata gaze in apa. Nu acesta este motivul supraincalzirii/presiunii.
A doua presupunere - functionarea necorespunzatoare a pompei de apa:
Am fost la reprezentanta, au desfacut pompa si mi-au aratat cu un aparat pe bancul de lucru ca functioneaza corect. Tot acolo mi s-a comunicat ca problema ar putea fi din cauza metodei mele de completare cu antigel dupa ce a sarit prima data furtunul de pe motor(am bagat direct prin vasul de expansiune). Mi-au incarcat din nou antigelul cu un dispozitiv cu vacuum, astfel incat sa fie 100% aerisita instalatia. De atunci nu am mai avut nicio problema, DAR temperatura apei tot la peste 90 de grade sta(90-95 in functie de sarcina).
A venit caldura si am inceput sa folosesc ventilatia din habitaclu cu aerul de afara. Ca prin minune, apa sta din nou la 85-88 de grade cum statea inainte, DAR la coborarea Predealului, fiind in sarcina minima, preponderent in frana de motor, temperatura a ajuns la 70 de grade, apoi pana la destinatie a revenit la normal(85-88).
La 2 testere, dintre care unul in reprezentanta, mi s-a comunicat ca nu exista nicio eroare pe motor, dar eu nu as exclude varianta unui termostat defect.
Un coleg de pe forum mi-a sugerat sa apelez la reprezentanta pentru ca poate fi o problema cu radiatorul din bord care se blocheaza cu un cheag ca urmare a spargerii unei pungute din vasul de expansiune. Nici reprezentanta din BV, nici cea de la Tg Mures(unde am si fost) nu cunosc/nu au intalnit niciodata o asemenea problema.
Daca a intalnit cineva ceva asemanator si stie incotro sa ma indrume, catre cineva care cunoaste problema, as fi recunoscator.
Va multumesc!
Comment