Buna seara !
Cateva observatii:
- la motoarele pe benzina, cel mai mult vacuum se creeaza la relanti, nu la turatii mari.
- masinile cu sisteme mari consumatoare de vacuum au in dotare rezervoare de stocare a vacuumului. Exista chiar si benzinare dotate cu pompa de vacuum separata, atunci cand motorul este optimizat pe turatii mari (axe cu came "ascutite")
- daca discutam exclusiv de servoasistenta pe partea de franare, cu cat e mai mare diametrul membranei din interiorul servo-tulumbei, cu atat mai mult "ajutor" primesti la apasarea pedalei de frana. Exista servo-tulumbe cu doua membrane la interior...
- legat de "cat de usor se apasa pedala de frana" si "cat de de eficienta e frana", in conditii comparabile mai intra in calcul si lungimea parghiei formata la pedala, precum si diametrul pistonului din pompa centrala, plus functionarea corecta a eventualului repartitor/cantar din sistem.
- in unele cazuri, rezervorul de presiune hidraulica (de rezerva) al sistemului de franare este inglobat in unitatea de ABS.
- in situatiile in care un motor a fost conceput sa aiba nevoie de zero vacuum ca sa functioneze corect, servo-asistenta franarii este de tip hidraulic. Un etaj in plus pe pompa de servodirectie sau un motor electric actionand o pompa se pot ocupa de generarea de presiune si debit necesare unei franari eficiente. Iar ca back-up, pe corpul pompei centrale este atasat un rezervor/cartus de gaz presurizat (de obicei azot), care mai asigura in cazul extrem (daca moare motorul sau partea de servo) trei-patru-cinci franari servo-asistate. Dupa care nu ramai fara frane, ci doar fara servo si tre' sa apesi serios pe pedala ca sa-ti opresti obiectul...
Dragos
Cateva observatii:
- la motoarele pe benzina, cel mai mult vacuum se creeaza la relanti, nu la turatii mari.
- masinile cu sisteme mari consumatoare de vacuum au in dotare rezervoare de stocare a vacuumului. Exista chiar si benzinare dotate cu pompa de vacuum separata, atunci cand motorul este optimizat pe turatii mari (axe cu came "ascutite")
- daca discutam exclusiv de servoasistenta pe partea de franare, cu cat e mai mare diametrul membranei din interiorul servo-tulumbei, cu atat mai mult "ajutor" primesti la apasarea pedalei de frana. Exista servo-tulumbe cu doua membrane la interior...
- legat de "cat de usor se apasa pedala de frana" si "cat de de eficienta e frana", in conditii comparabile mai intra in calcul si lungimea parghiei formata la pedala, precum si diametrul pistonului din pompa centrala, plus functionarea corecta a eventualului repartitor/cantar din sistem.
- in unele cazuri, rezervorul de presiune hidraulica (de rezerva) al sistemului de franare este inglobat in unitatea de ABS.
- in situatiile in care un motor a fost conceput sa aiba nevoie de zero vacuum ca sa functioneze corect, servo-asistenta franarii este de tip hidraulic. Un etaj in plus pe pompa de servodirectie sau un motor electric actionand o pompa se pot ocupa de generarea de presiune si debit necesare unei franari eficiente. Iar ca back-up, pe corpul pompei centrale este atasat un rezervor/cartus de gaz presurizat (de obicei azot), care mai asigura in cazul extrem (daca moare motorul sau partea de servo) trei-patru-cinci franari servo-asistate. Dupa care nu ramai fara frane, ci doar fara servo si tre' sa apesi serios pe pedala ca sa-ti opresti obiectul...
Dragos
Comment