Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Schimb ulei cutie manuala

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimb ulei cutie manuala

    Buna seara,

    Intrebarea mea este:la cati ani/km se schimba uleiul la o cutie manuala si daca la schimb mai trebuie si o garnitura sau filtru? Este vorba de un w 168,A 190.
    Va multumesc.

  • #2
    Daca tot nu a raspuns nimeni in 2014, mai pun si eu odata intrebarea: la cati ani/km se schimba uleiul la o cutie manuala?
    Mentionez ca la reprezentanta unde am intrebat eu, mi-au spus ca nu se schimba ci doar se completeaza. Acum, dupa ce am schimbat uleiul din cutie, trebuie sa recunosc ca au avut dreptate. Eu am luat ulei de la ei, MB 235.10 si l-am schimbat...mare greseala. Sa nu ma intelegeti gresit, nu am vrut sa spun ca mi-au dat ulei contrafacut. Parerea mea este ca uleiul din fabrica se adapteaza, in timp, la uzura cutiei...sau cutia se adapteaza uzurii uleiului, nu stiu care la care. Ceva imi spune ca uleiul nou nu se pupa cu cutia veche. Ma astept sa-mi spuna lumea ca sunt paranoic sau ca este ilogic ce am scris dar, pentru mine, raspunsul la intrebare este: Niciodata.
    No malfunction

    Comment


    • #3
      Originally posted by georgealinel View Post
      Daca tot nu a raspuns nimeni in 2014, mai pun si eu odata intrebarea: la cati ani/km se schimba uleiul la o cutie manuala?
      Mentionez ca la reprezentanta unde am intrebat eu, mi-au spus ca nu se schimba ci doar se completeaza. Acum, dupa ce am schimbat uleiul din cutie, trebuie sa recunosc ca au avut dreptate. Eu am luat ulei de la ei, MB 235.10 si l-am schimbat...mare greseala. Sa nu ma intelegeti gresit, nu am vrut sa spun ca mi-au dat ulei contrafacut. Parerea mea este ca uleiul din fabrica se adapteaza, in timp, la uzura cutiei...sau cutia se adapteaza uzurii uleiului, nu stiu care la care. Ceva imi spune ca uleiul nou nu se pupa cu cutia veche. Ma astept sa-mi spuna lumea ca sunt paranoic sau ca este ilogic ce am scris dar, pentru mine, raspunsul la intrebare este: Niciodata.
      Eu am mers pe ideea ca in aproximativ 18 ani (W168 din `98 cu nr. de km neidentificati), uleiul ala din fabrica si-a cam pierdut din proprietati. Astfel, anul trecut am schimbat uleiul din cutie, am pus Febi Bilstein 75w, care prezinta norma Mercedes MA 001 989 26 03. Nu am sesizat nicio schimbare in bine sau in rau in functionarea cutiei. Totusi, eu sper ca i-am facut un bine.
      W168 or nothing!

      Comment


      • #4
        E doar o mica problema cu codul asta, MA 001 989 26 03: nu exista. Am cautat pe site-ul asta cu lubrifianti MB si nu am gasit acest cod. Este vorba despre cifrele 26 din cod. Mai arunca si tu un ochi pe site, eu am cautat de mi-au iesit ochii: http://bevo.mercedes-benz.com/bevoli...ets-sort1.html .
        De exemplu, la fisa MB 235.10 care este recomandat pt cutia mea este codul: A 001 989 84 03.
        Uite ce lucru interesant am gasit pe site-ul: https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/231.0_en.html

        Transmission oils, sheet 235.3

        NMT service kit for MBC (NSG270/NSG400) service kit = complaints about cold-shifting response

        Se pare ca aceste uleiuri din cutia de viteze trebuie sa protejeze sincronizatoarele. Daca nu folosesti uleiul care trebuie, acesta poate produce oxidare sau coroziune la inelele sincronizatoare care sunt facute nu stiu din ce material(la unele masini sunt din cupru).
        Eu nu prea sunt multumit de uleiul actual pe care il am in cutie, MB235.10...as incerca 235.4...asta cica e full sintetic.
        No malfunction

        Comment


        • #5
          Salut!
          Sincroanele ,de regula, sunt din bronz(antifrictiune).Nu se uzează chiar ușor.Iar la cate miliarde de forfecari ia uleiul in cutia de viteze se merita sa pui banalul T90 si sa-l schimbi anual(vorbesc de cutiile manuale).Personal am folosit Aral de nu stiu care si încă n-am observat nimic, nici in plus,nici in minus.

          Comment


          • #6
            Buna seara !




            Pentru lamurire, uleiurile de transmisie GL5 contin cam de doua ori mai mult fosfor si sulf decat cele GL4. Si asta nu le place la sincroane, care sunt de alama. Exista chiar si GL3, si GL6, etc.


            Si tot pentru lamurire, alama este aliaj cupru-zinc, iar bronzul este aliaj cupru-staniu. In ambele situatii, procentul de cupru bate undeva pe la 70 - 75- 80%, diferenta fiind celalalt element de aliere. Cu mentiunea ca in bronz se mai mixeaza plumb, zinc sau aluminiu, ca se dea bine pe un caiet de sarcini dat. Si in alama se mai mixeaza chestii, dar asta este subiect pentru alt forum...



            Uleiul dintr-o transmsie nu trebuie doar sa protejeze sincroanele, ci sa greseze lagarele (de frictiune sau rulmenti), plus de a reduce frecarea intre piesele in contact direct (roti dintate, pinioane, coroane diferential, etc. De-aia si vascozitatea este importanta, pe langa norma care trebuie respectata pentru o aplicatie anume.





            Dragos

            Comment


            • #7
              Buna seara,
              Dragos, multumesc pentru aceste lamuriri.
              Am observat pe site-ul cu lubrifianti MB ca unele uleiuri sunt hypoid. Am dat cautare pe Google si am descoperit ca transmisia hipoidala inseamna ca avem diferential in cutia de viteze. Nu stiu sigur daca am inteles eu bine dar, daca e asa, la A-class avem tractiune pe rotile din fata, deci avem diferential. De ce nu se pune ulei hypoid la A-class?
              No malfunction

              Comment


              • #8
                Partea cu hipoidele se refera la diferentiale, unde axele rotilor dintate implicate in mecanism sunt incrucisate, dantura poate fi dreapta sau curba. Intr-o cutie de viteze, rotile dintate au axe paralele, dantura poate fi dreapta sau inclinata, angrenajul numindu-se cilindric.


                Diferentialul poate fi localizat in aceeasi carcasa cu cutia de viteze, dar partea de gresare poate fi complet separata de cea a cutiei, adica uleiul de cutie sa fie complet separat de cel al diferentialului. Ca atare, in cutie trebuie un tip de ulei, in diferential alt tip de ulei.


                Vezi postul numarul 13 din link-ul de mai jos pentru cum poate sa arate angrenajul diferentialului:











                Dragos

                Comment


                • #9
                  Originally posted by georgealinel View Post
                  E doar o mica problema cu codul asta, MA 001 989 26 03: nu exista. Am cautat pe site-ul asta cu lubrifianti MB si nu am gasit acest cod.
                  Te-au indus in "oroare" acele spatii dintre cifre... Codurile sunt fara spatii, deci 0019892603, 001989260310. Mai exact, fara a face reclama, uite ce am cumparat/pus eu.
                  W168 or nothing!

                  Comment


                  • #10
                    Am gasit intr-un manual de reparatii MB clasa B ca uleiul de cutie manuala MB 235.10 are codul A0019892603. Deci pare a fi in regula uleiul care l-ai pus tu Cezarkage.
                    Problema este ca acum, uleiul MB 235.10 apare cu codul A0019898403...deci, in loc de 26 este 84. Oare s-a schimbat codul intre timp?
                    No malfunction

                    Comment


                    • #11
                      Stie cineva daca busonul de golire de la cutia de viteze trebuie sa aiba magnet? Am observat ca la clasa B au cod diferit cele doua busoane(de umplere si de golire).
                      No malfunction

                      Comment


                      • #12
                        Salut!
                        Din cate stiu eu, nu are magnet. Cel putin asa e la w168. Coduri diferite s-ar putea sa aiba pentru ca sunt piese diferite...
                        Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF