Salutare tuturor!
Ma numesc Catalin, sunt din Tg-Jiu, iar de cateva luni sunt posesorul unui W124 230CE, fabricatie 1991, cod motor M102.982, injectie KE-Jetronic, care are probleme cu ralantiul. Mentionez ca am citit multe din postarile pe aceasta tema, insa tot nu reusesc sa ajung la o solutie.
Initial, motorul nu statea la ralanti/murea atunci cand se incalzea. Am schimbat filtrele de aer si de benzina,, bujiile, uleiul din motor, supapa de ralanti, am verificat releele OVP si de pompa de benzina, am folosit solutie de curatat sistemul de injectie (cea care se pune in rezervorul de benzina), am scos pana si untul din ea de cateva ori in speranta ca voi desfunda ceva la motor. Nu a fost sa fie.
De curand insa, am schimbat furtunele de admisie (cele care leaga filtrul de aer de carcasa superioara a motorului si de supapa de ralanti), precum si senzorul de temperatura cu 4 pini, si senzorul de temperatura de pe carcasa filtrului de aer si problema mea s-a intors la 180 de grade.
Mai exact, acum motorul nu mai tremura rau/moare cand este cald, ci face asa la prima pornire, cand este rece. Dupa ce se incalzeste merge bine, trage bine, consuma relativ ok. Daca opresc pt. cateva minute motorul, apoi il pornesc, iarasi tremura si da sa moara, pana o ajut putin din acceleratie (adica o turez usor, dau drumul acceleratiei si turatia revine la normal). Pe langa piesele schimbate mai sus, am mai verificat urmatoarele:
- potentiometrul de ralanti (scoate 0,74 volti), deci pare in regula. Am unul de schimb, insa nu as dori sa umblu la el inca, stiu ca e destul de greu de reglat.
- eventuale pierderi de vacuum, nu par sa fie.
- supapa de ralanti (face la fel cu 2 supape diferite)
- injectorul de pornire la rece actioneaza (pus la baterie face zgomot).
Nu s-a umblat deloc la injectie (are sigiliul pus acolo unde se baga imbusul de 3); de fapt, toate piesele masinii sunt originale (asta nu stiu daca e bine sau e rau, tinand cont ca are 25 de ani). Singurul reglaj pe care l-am facut a fost sa maresc relantiul din surubelul de plastic de pe cablul de acceleratie.
As aprecia orice sfat venit din partea voastra, si va stau la dispozitie pentru eventuale intrebari.
Ma numesc Catalin, sunt din Tg-Jiu, iar de cateva luni sunt posesorul unui W124 230CE, fabricatie 1991, cod motor M102.982, injectie KE-Jetronic, care are probleme cu ralantiul. Mentionez ca am citit multe din postarile pe aceasta tema, insa tot nu reusesc sa ajung la o solutie.
Initial, motorul nu statea la ralanti/murea atunci cand se incalzea. Am schimbat filtrele de aer si de benzina,, bujiile, uleiul din motor, supapa de ralanti, am verificat releele OVP si de pompa de benzina, am folosit solutie de curatat sistemul de injectie (cea care se pune in rezervorul de benzina), am scos pana si untul din ea de cateva ori in speranta ca voi desfunda ceva la motor. Nu a fost sa fie.
De curand insa, am schimbat furtunele de admisie (cele care leaga filtrul de aer de carcasa superioara a motorului si de supapa de ralanti), precum si senzorul de temperatura cu 4 pini, si senzorul de temperatura de pe carcasa filtrului de aer si problema mea s-a intors la 180 de grade.
Mai exact, acum motorul nu mai tremura rau/moare cand este cald, ci face asa la prima pornire, cand este rece. Dupa ce se incalzeste merge bine, trage bine, consuma relativ ok. Daca opresc pt. cateva minute motorul, apoi il pornesc, iarasi tremura si da sa moara, pana o ajut putin din acceleratie (adica o turez usor, dau drumul acceleratiei si turatia revine la normal). Pe langa piesele schimbate mai sus, am mai verificat urmatoarele:
- potentiometrul de ralanti (scoate 0,74 volti), deci pare in regula. Am unul de schimb, insa nu as dori sa umblu la el inca, stiu ca e destul de greu de reglat.
- eventuale pierderi de vacuum, nu par sa fie.
- supapa de ralanti (face la fel cu 2 supape diferite)
- injectorul de pornire la rece actioneaza (pus la baterie face zgomot).
Nu s-a umblat deloc la injectie (are sigiliul pus acolo unde se baga imbusul de 3); de fapt, toate piesele masinii sunt originale (asta nu stiu daca e bine sau e rau, tinand cont ca are 25 de ani). Singurul reglaj pe care l-am facut a fost sa maresc relantiul din surubelul de plastic de pe cablul de acceleratie.
As aprecia orice sfat venit din partea voastra, si va stau la dispozitie pentru eventuale intrebari.
Comment