Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

E240 W211 - rejuvenation in progress

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Becul a fost inlocuit cu osram night breaker, 4800K ar zice ca are, pt mine lumina e excelenta.
    Nu vad diferente intre farul polishat si cel nepolishat.

    Au venit gumele pt spate, michelin primacy3 225 55 16 95W.
    Ramane sa indrept jantele ca au o mica bataie pe interior.
    Unii ar zice ca e neglijabila, dar eu nu vreau sa le stiu montate asa.

    Mai urmeaza in viitorul apropiat lichid de frana si o curatare completa la interior.


    Am mai dat o tura de vreo 1100km prin tara: Cj-Sighisoara-Sinaia-Targoviste-Pitesti-Sinaia-Fagaras-Cluj
    Consum 9.1 la pompa, pe bord am avut 9.3, 8.8 si 9 parca, in diversele etape.
    4 persoane, portbagaj plin de bagaje pe jumatate de drum, pe cealalta au disparut 2 persoane, bagajele au ramas.
    Pe portiunile de autostrada am mers cu 160. Culmea, consumul abia urca la viteza mare.
    Acelasi consum il aveam si inainte, deci se confirma inca o data faptul ca al doilea set de sonde nu influenteaza consumul.
    Consumul mediu de cand am masina (3mii km) a scazut la 10.4.


    Masina a mers fara probleme. Am un mic huruit, ca si un rontait de sub capota.
    Dispare cand turez sau daca dau jos cureaua. Deci macar stiu ca nu e din motor, ceea ce ar fi fost nasol.
    Huruitul se pastreaza cand invart din volan, incarc alternatorul sau pornesc AC, asadar tind sa cred ca nu e de la ele.

    Comment


    • #62
      Azi am inlocuit fulia de la vibrochen.
      Scula folosita, originala mercedes, confectionata in garaj.
      Si evident o tubulara de 27 si o dinamometrica si o bara lunga.
      Strans la 200Nm si apoi inca 90grade asa cum cere manualul de reparatii.
      Fara o bara de 1m nu aveti sanse sa parcurgeti cele 90grade.
      Fulia noua nu bate deloc.

      Dar la final, TZEAPA: Curge ulei pe la semering.
      Asa ca maine iar trebuie sa dau jos fulia stransa cu nadejde si cu pasta de blocare.
      Va trebui sa verific cotele celor 2 fulii, poate nu-s chiar identice.
      Si evident, sa caut un semering nou cand s-or deschide magazinele.
      Nu stiu cum de nu m-am gandit la asta.



      Poze:
      Scula originala mercedes, de pe vremea cand sigla era numai steaua


      Desfacere:


      Strangere:




      Scula de blocat am sprijinit-o pe lonjeron cu ajutorul unor lemne.
      Am mai puse si niste lemne de o parte si de alta, la desfacere, de frica sa nu sara sa loveasca ceva.

      Apoi am inlocuit intinzatorul cu unul Febi si cureaua cu dayco.
      Caraiala pare sa se fi rezolvat, probabil era de la intinzator, dar ramane de vazut.
      Acum nu pot lasa motorul pornit mult pt ca pierde ulei in stil alarmant.
      Last edited by Sharky; 06-18-2016, 22:03 PM.

      Comment


      • #63
        Am rezolvat scurgerea de ulei prin inlocuirea semeringului. Am gasit original la 58 lei, culmea, mai ieftin decat unele repere ne-originale.
        Montarea este f simpla, presarea cu ajutorul surubului de vibrochen si cu a unei saibe/suprafate plane.


        In manualul de service se recomanda ca suprafetele sa fie curate si lipsite de ulei sau vaselina.
        Eu totusi am dat un strat f subtire de ulei, sters apoi cu carpa, peste capatul fuliei ca sa nu agate cand o montez.
        Fulia am netezit-o cu smirghel fin si apoi pasla+pasta, pe polizor.
        Probabil mergea si ne-netezita, cu urmele cutitului de strung, dar eu am vrut sa fie totul perfect.


        Momentan sunt in asteptarea surubului original, pe asta mi-e cam frica sa il strang a treia oara la 200Nm+90grade.
        L-am strans doar 200Nm si 30 grade cat sa il pot proba si intre timp nu circul mult cu ea, doar cat sa ma asigur ca semeringul ramane etans.
        Oricum e excelenta treaba, fulia nu mai bate deloc, iar caraiala a disparut odata cu schimbarea intinzatorului.
        Am fost sceptic cand mi s-a spus ca asa fac fuliile si bine am facut. Asta noua nu misca deloc inafara axei, fata de cea veche care avea opturi.
        Voi uploada niste filmulete cu diferenta.


        Cu pompa de apa aman treaba. Am analizat-o fata de o pompa noua, jocul pe ax este identic, de huruit nu huruie, si din ce am vazut este dotata cu un orificiu de evacuare a apei, in caz ca cedeaza presetupa.
        ASadar apa nu poate ajunge direct pe rulment ca sa il gripeze rapid.

        Ma gandesc ca motorul fiind proiectat termic pt puteri mari gen 200cai+, mergand doar la 10-20% nu il fortez, in caz ca pompa incepe sa scape presiune. Tot ajung la service, nu ma lasa in drum.


        Ce va urma va fi sa verific legaturile electrice din motor. Unele dintre cabluri au mantaua de protectie coapta, crapa cum te uiti la ea.
        Extrem de prost ales PVC-ul, sunt chiar dezamagit de calitatea slaba a materialelor folosite.
        Dar, se rezolva!

        Am mai rezolvat bara de leduri de pe portbagaj, rapid, cu leduri smd de 1 leu si am redus curentul prin ele de la un curent mai uman, 20mA/led.
        Poze si detalii mai incolo.

        Comment


        • #64
          Am schimbat lichidul de frana.
          Din moment ce nu am putut face rost de un STAR am apelat la un service. MAS service, de langa selgros.
          Experienta a fost cu plusuri si minusuri.

          Plusuri:
          A costat 270lei, in loc de 600 cat e la reprezentanta.
          Mi-au facturat doar cantitatea de lichid consumata in operatiune.

          Minusuri:
          Cei doi mecanici nu au mai schimbat lichidul pe SBC si au cam taraganat lucrurile, nu prea se descurcau sa colaboreze eficient si s-au incurcat de cateva ori la urmarirea pasilor indciati de STAR.
          Era un tip meserias in zona, dar era ocupat cu alta masina.
          Apoi la operatiunile de verificare testerul a facut figuri, nu citea calumea presiune citita de pe pedala asa ca nu puteam terce prin toate rutinele de test.

          Concluzie, data viitoare ma duc la cineva de pe forum care stie cu ce se mananca, nu sta sa invete pe banii si timpul meu.
          Din pacate nu stiu niciunul in Cluj sau in imprejurimi.

          Acum ramane sa rezolv problema geometriei.
          La ultimul reglaj rotile au fost puse convergente la 10'. Le-am tras inapoi la 0, largind din capetele de bara.
          Apoi cand am vreme oi monta niste suruburi pt reglarea unghiurilor.
          Din cate am inteles sunt doar 3 pozitii pt camber, asa ca reglajul in acest caz e evident si fara vreo masuratoare.
          Urmaresc efectele pe termen lung. Gumele de pe fata sunt vechi si uzate, deci numai bune de experimentat.

          Din pacate dupa acesti 3500 km parcursi am vazut ca spatele uzeaza inegal anvelopele, mancand interiorul. Desi la reglajul de directie unghiurile erau in parametri.
          Si tocmai ce am pus niste gume noi, le voi tine atent sub observatie.
          Trag o dunga de vopsea transversala si vad pe unde o uzeaza prima data.

          Comment


          • #65
            LEdurile din stop:
            Metoda e simpla, se cumpara leduri, cam 1leu bucata si se inlocuiesc, atentie la polaritate.

            Totodata am redus curentul prin ele de la 60 la 20mA. 60mA e prea mult pt ele.
            Bara de leduri are ca rezistente serie pt limitarea curentului cate 3 rezistente de 240ohmi puse in paralel.
            Ele deservesc fiecare grupare de catre 4 leduri serie.
            Am deconectat doua dintre acestea si rezistenta echivalenta de limitare a crescut de la 80 la 240.



            Daca se deconecteaza doar una dintre rezistente curentul va fi in jur de 35mA.
            Celelalte rezistente de 1.2k sunt paralel cu ledurile, pt echilibare, recomand sa nu umblati la ele.

            Ochiometric se vede diferenta intre curentul nominal si cel redus, dar eu spun ca la lumina zilei, becul este suficient de stralucitor, iar stralucirea lui e comparabila cu cea a stopurilor laterale!
            Pe intuneric lumineaza suficient de bine, fara nici un fel de discutie.

            Eu zic ca la 20mA nu se vor mai arde vreodata.

            Atentie ce leduri cumparati, eu am luat din greseala cu 2 terminale. Ar fi fost nevoie de 4 terminale, 3 fiind conectate intre ele pe cablaj si al patrulea era pt cealalta polariatea. Din cauza asta le-am lipit stramb.

            Pentru cine nu stie cum se demonteza, este f simplu:
            - jos triunghiul (atentie sa nu cada sa sparga luneta)
            - jos capitonajul interior
            - jos lampile din portbagaj
            - lampa are o cleme de plastic gri, trageti de ele una spre alta
            - rotiti lampa la 90 grade apoi va veni in jos
            - cu ocazia asta verificati cablaraia care vine pe bratul de deschidere al portbagajului, sub plastic. Daca mantaua de protectie e roasa, bandajati-o cu banda textila. Am inteles ca e o boala, se roade izolatia in timp si efectele pot fi destul de nasoale.


            Acum sunt in asteptarea pivotelului de la bara antiruliu fata si a suruburilor de reglat unghiurile.
            Sper sa fie suficient pentru a corecta inclinatia rotilor.
            Last edited by Sharky; 07-14-2016, 23:12 PM.

            Comment


            • #66
              Niste mici verificari la vacuum, ocazia cu care am re-verificat etansarea capacelor si a furtunurilor:



              Totul ok dupa 3500km ~100h de functionare de la etansare si spalare.
              etansantul folosit:


              Metoda de aplicare:
              -Curatat temeinic
              -aplicat silicon
              -strans usor
              -uscare
              -strans la ~15Nm

              Comment


              • #67
                Noutati:

                Cum au trecut 4mii km de cand o am, am inceput sa o mai ingrijesc si estetic.

                Tratament piele cu leatherique. Scaunele fata erau cam murdare, din crem s-au transformat in gri deschis.
                CA parere, nu mi se pare vreo solutie minune, dar nu am termen de comparatie.
                Am dat de test cu o solutie de 30 lei Ma fra intr-un loc si ochiometric pare la fel, doar ca la leatherique a ramans pielea mai lipicioasa si a fost mai mult de lucru.
                Pe termen lung, om trai si om vedea.
                MAine mai frec la ele, oi face si niste poze.

                Intrebare: Care e piele si care e vinilin?
                Scaunele ma gandesc sa sunt piele, dar cotiera sau cel de pe portiera chiar de deasupra suportului de cot, sunt vinilin, nu ?


                Directia, razbunarea:
                Am verificat centrarea volanului.
                Pe scurt, volanul se poate monta in orice unghi cum e normal la orice masina, important e ca senzorul de ESP sa fie aliniat cu privire la directia inainte a rotilor.

                Dar mai important e alinierea casetei de directie.
                -Se da jos scutul,
                -Caseta are un capac de plastic pe ax care se invarte odata cu volanul, iar santul din acest capac trebuie sa se alinieze cu reperul fixat pe carcasa. (Vezi mai jos documentatia)
                -Totul se vede de sub masina, in zona suportului motor de pe partea soferului, in directia axului de directie.

                Dupa alinierea casetei de directie volanul trebuie sa stea drept, altfel se corecteaza.
                In documentatia originala (dati un search dupa "w211 toe allignment pdf") e specificat faptul ca avem voie sa rotim volanul cu maxim un dinte.
                Practic acum stim ca atata caseta cat si volanul sunt centrate, deci ramane sa se centreze rotile, din capetele de bara.

                Cel putin asta e parerea mea, si a documentatiei oficiale.

                Piesele pt reglaj unghi de cadere/fuga, pivotul antiruliu care trancane zac in garaj, mi-oi face timp candva sa le montez, sau m-oi duce ca tot omul la un service.

                Cred ca urmatorul pe lista e gaz-ul si niste bujii aferente. La medie de 10-11%, musai!
                Last edited by Sharky; 08-04-2016, 23:56 PM.

                Comment


                • #68
                  Ieri salt masina pe cric, mai mult de plictiseala, doar sa vad exact ce scartaie din etrier.
                  Pana la urma am ajuns sa desfac ambii etrieri.
                  Unul avea unul dintre glisieri intepenit de tot, burduful fiind el intact, dar nemontat corect intr-o parte
                  Celalalt mergea mai greoi.
                  Am curatat bine jegul si rugina, le-am uns pe ambele si cu totul alta viata, gliseaza singure
                  Asa ca atentie mare, franele mergeau perfect, prindeau bine, nu ramaneau agatate, dar uite ca situatia reala nu era asa de roz.

                  Mai nasol a fost burduful de la piston, care era crapat bine, momentan l-am bandajat cu un petec de camera.
                  Ramane sa il schimb si sa repar complet etrierii cand schimb discurile si placutele, care-s pe terminate.

                  Din pacate aparatul foto l-am uitat in masina si odata desfacut etrierul nu mai pot deschide usa, ca imi apasa SBC-ul frana.

                  Ma mai gandesc daca sa verific si spatele acum, sau sa mai aman, cine stie ce surprize gasesc pe acolo.

                  Comment


                  • #69
                    Intr-o saptamana iti va reveni scartaitul...[emoji19]
                    Solutie este inlocuirea etrierului, nu gresarea....


                    Sent from my iPhone using Tapatalk

                    Comment


                    • #70
                      Asa este, ori reconditionat, ori alti etrieri. Am avut problema asta pe spate, erau semi-intepeniti si curatati, spalati, innebuniti, au distrus 3 perechi de discuri de frana, cu placutele aferente. Se blocheaza la loc, ca scartaie nu e bai, insa in momentul ala nu franeaza ferm si patineaza discul pe placuta. Rezultatul, disc incins, decalit si suprafata de franare zgariata.
                      Daca masina sta, rugina de pe discuri este mai dura decat ferodoul placutelor si la primele frane, cu etrieri intepeniti, zgaraie intai placutele, apoi urmeaza distrugerea discurilor. Pe standul de frane nu a iesit nimic in neregula, insa situatia era cu totul alta.
                      Totul s-a rezolvat cu etrieri noi, trw parca...

                      https://www.clubmercedes.ro/forum/ha...676-regulament

                      Pentru functionarea corespunzatoare a conturilor si pentru evitarea blocarii acestora, va rugam sa NU mai folositi adrese de email yahoo.
                      Va rugam sa le schimbati din User Settings.

                      Comment


                      • #71
                        Zeus, placuta terbuie sa alunece, nu blocheaza roata.
                        Tu cred ca te referi la faptul ca frana prinde, dar glisierul fiind blocat, nu ii mai da drumul complet si ai uzura prematura si discuri incinse.

                        Ca sa fiu mai explicit cu ce s-a intamplat:
                        Parte sofer: (cel care paraie)
                        - am desfacut etrierul (de plicitiseala) si am observat ca glisierul de jos misca f greu.
                        - am curatat tot jegul (rugina, si vaselina solidificata)
                        - uns bine cu vaselina de temperaturi inainte => misca mult mai usor
                        Concluzie si rezultate: inca paraie usor cand apas frana pe loc, dar placutele erau uzate egal si roata nu se incalzeste sau merge infranata.

                        Parte pasager:
                        - constatat ca burduful de jos e sarit afara pe jumate intr-un loc invizibil cand e montat.
                        - glisierul de jos era blocat de tot.
                        - glisierul l-am deblocat prin invartire cu o bara lunga de 40cm!!! asa era de intepenit
                        - un glisier intepenit => placutele mancate usor oblic
                        - curatat bine de tot jegul si uns bine
                        => glisierul revine, dar placutele fiind uzate stramb nu lasau discul sa se miste liber

                        => operatiunea de azi:
                        - indreptat suprafata placutelor la polizor (mi-au mai ramas vreo 2mm pe una, 3 pe cealalta)
                        -taiat din buza discurilor cat sa nu frece in partea de metal a placutei.
                        => frana merge perfect, iar de agarat nu agata.
                        Am dat si un test ad-hoc, dezactivat abs, blocheaza rotile fara probleme pe ambele parti, nu trage de volan, etc.
                        Am facut azi vreo 20km, nu am observat incalziri anormale.

                        Repet, am aflat de problema pt ca am desfacut etrierii. Cu roata pusa nu iti dai seama, se invartea liber, frana mergea perfect,etc.

                        Mai merg asa vreo 2-3mii km sa ma conving ca totul e ok si schimb discurile si placutele, burdufuri cilindru, regresez, etc.
                        Ca si discuri si placute, ATE is bune? As tine discurile actuale, ca-s originale mercedes, dar buza are cam 1.5mm si ma gandesc ca e cam mult.


                        Spatele e ok, placutele sunt uzate uniform, rotile sunt reci bocna. Am cam 1mm buza pe disc, si vreo 4mm pe placute. M-or mai tine vreun an, doi.

                        Sistemul meu prin care ma pazesc de SBC-ul care pune frana cand il taie capul.
                        Last edited by Sharky; 08-13-2016, 22:16 PM.

                        Comment


                        • #72
                          Azi am mai facut un test de presiune a sistemului de injectie.
                          Cum am pus contactul a urcat presiunea la 3.9bari. Presiunea se mentinea si in accelerare.
                          Dupa jumatate de ora de la oprirea motorului era tot atata. Dupa 4 ore scazuse la 2.5.

                          De masurat e simplu, mufa de AC de casa si manometru. Se conecteaza la rampa de injectie.
                          Atentie la deconectare ca improasca benzina, deci ar fi bine ca motorul sa fie oprit, sa nu se aprinda de la vreo scanteie parazita.

                          Comment


                          • #73
                            Update, am parcurs vreo 300 km de cand am efectuat operatiunea cu etrierii.
                            Paraitul aproape a disparut, f rar il mai aud, inainte il auzeam la fiecare frana apasata bine cand stateam pe loc

                            Ca sa repet ce am facut:
                            -rezolvat glisierul de jos care mergea destul de greu
                            -curatat santurile in care gliseaza placuta.

                            Ce mi se pare ciudat este ca desi acest etrier scartaia, ambele ghidaje se puteau misca.
                            Celalalt etrier avea un ghidaj complet blocat, dar nu facea nici pas, desi placuta din interior era mancata pana la 2mm intr-o parte si vreo 4mm in cealalta.
                            Vom vedea daca mai apare dupa ce schimb discurile si placutele, ceea ce probabil va fi la anul.

                            Si niste poze de la curatenia descrisa mai sus:
                            Obiectele sunt curatete pe jumatate in poze, sa se vada diferenta

                            Last edited by Sharky; 08-21-2016, 19:19 PM.

                            Comment


                            • #74
                              Legat de scartaitul etrierilor, nu culisele produc zgomotul, ci pistonasul in sine, care si-a facut joc in etrier....
                              Gresatul e doar o solutie pentru o scurta perioada.


                              Sent from my iPhone using Tapatalk

                              Comment


                              • #75
                                OK, dar eu la piston nu am umblat, doar la culisare. PRactic la piston nici nu ai ce gresa. Eventual contactul dintre el si placuta.
                                MA rog, ramane de vazut mai departe ce se va intampla.
                                Poate cu placutele noi si discurile noi, pistonul fiind inauntru de tot, nu va mai scoate zgomote. Idem pt ghidaje, in functie de care ipoteza se dovedeste a fi adevarata.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF