Salut,
Mercedes, A170, CDI, cutie automata, 2001
Am o problema, ieri a aparut. La mine, in cartier se construieste si este noroi, moloz pe strada. De nevoie, nu prea am cum sa evit treburile astea. Ieri, la un colt al unei strazi mai indepartate, curate, am franat putin brusc si mi s-a aprins ABS-ul, ESP-ul si SRS. Nu m-am oprit.. Din cate mi-amintesc, si servodirectia mi se ingreuna treptat.
Totusi, aproape de blocul meu, am oprit masina, cu gandul sa o resetez.. Apoi, cand i-am dat cheie, n-a mai pornit. In bord, mi-arata “F” la cutia de viteze. Bateria aproape ca murise. Am chemat pe cineva, am pus 5 litrii motorina, eram pe galben, apoi mi-a dat curent respectivul. Dupa vreo 7 minute, i-am dat cheie, cu cablurile inca conectate intre masini.
Am scos conexiunea cu bateria celuilalt, si spun ca “las-o asa sa se incarce de la alternatorul propriu”. Dupa alte 2 minute, am pornit, dar pe parcursul a 15 metri, bordul se aprindea si se stingea, servo era greoaie, iar intr-un final mi-a murit motorul si.. asta a fost. N-a mai pornit. Dupa vreo ora de cautare a unei solutii, m-am intors la masina, am gasit-o descuiata, desi o incuiasem mecanic, si cu vitezometrul la 90 km/ora. Apoi i-am deconectat bornele bateriei si nu s-a mai descuiat.
Azi dimineata i-am pus bateria pe redresor, poate s-o incarca…
Din toate acestea am dedus ca am un scurt de masa pe la ABS, si alternatorul nu mai incarca.
Asa este ??
Multumesc!
Mercedes, A170, CDI, cutie automata, 2001
Am o problema, ieri a aparut. La mine, in cartier se construieste si este noroi, moloz pe strada. De nevoie, nu prea am cum sa evit treburile astea. Ieri, la un colt al unei strazi mai indepartate, curate, am franat putin brusc si mi s-a aprins ABS-ul, ESP-ul si SRS. Nu m-am oprit.. Din cate mi-amintesc, si servodirectia mi se ingreuna treptat.
Totusi, aproape de blocul meu, am oprit masina, cu gandul sa o resetez.. Apoi, cand i-am dat cheie, n-a mai pornit. In bord, mi-arata “F” la cutia de viteze. Bateria aproape ca murise. Am chemat pe cineva, am pus 5 litrii motorina, eram pe galben, apoi mi-a dat curent respectivul. Dupa vreo 7 minute, i-am dat cheie, cu cablurile inca conectate intre masini.
Am scos conexiunea cu bateria celuilalt, si spun ca “las-o asa sa se incarce de la alternatorul propriu”. Dupa alte 2 minute, am pornit, dar pe parcursul a 15 metri, bordul se aprindea si se stingea, servo era greoaie, iar intr-un final mi-a murit motorul si.. asta a fost. N-a mai pornit. Dupa vreo ora de cautare a unei solutii, m-am intors la masina, am gasit-o descuiata, desi o incuiasem mecanic, si cu vitezometrul la 90 km/ora. Apoi i-am deconectat bornele bateriei si nu s-a mai descuiat.
Azi dimineata i-am pus bateria pe redresor, poate s-o incarca…
Din toate acestea am dedus ca am un scurt de masa pe la ABS, si alternatorul nu mai incarca.
Asa este ??
Multumesc!
Comment