Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Cum sa iti inmatriculezi masina ca oldtimer?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cum sa iti inmatriculezi masina ca oldtimer?

    Salut, deschid topicul acesta din nevoia de a afla mai exact, de la persoane care chiar au facut asta, pt ca pe internet gasesti tot felul de informatii, dar pana la urma e pe principiul zicalei 'teoria ca teoria dar practica ne omoara' cel mai bine este sa aflam de la cineva care chiar a facut asta.

    Ce ma intereseaza pe mine in principal este daca se poate aduce o masina din afara si inmatricula dupa cum am inteles eu fara nici o taxa de inmatriculare si pe urma nu se plateste nici un impozit. Treaba am inteles ca e posibila pt ca prima data se merge la RAR pt a se stabili cuantumului taxei, si acolo in urma identificarii, se poate stabili daca modelul a iesit din productie de peste 30 de ani, fapt care am inteles ca e principalul pt a devenii masina oldtimer, si am inteles ca mai trebuie sa treaca si pe la retromobil pt a o categorisi in 3 grupe in fct de stare si originalitatea pieselor ceea ce ii da in final si valoarea acesteia, o valoare care poate varia destul de mult din ce am vazut eu, si anume intre 1000 si 20mii sau 50miiE chiar.

    In plus ar fi foarte util de stiut si alte lucruri care implica detinerea unei astfel de masini si anume:
    -la cat timp si unde se pot face verificarile tehnice
    -daca difera si daca da in ce consta calcului pretului la RCA
    -daca sunt ceva restrictii de circulatie cu vehiculul respectiv
    -daca sunt permise modificari estetice minore, reconditionari majore si reparatii estetice din cauza la accident sau degradare, si regimul schimbului consumabilelor.

    Si eventual daca mai are si altcineva alte nedumeriri poate sa intrebe in acest topic.
    Nu o sa cumpar masina noua in veci atata timp cat ne mai mintiti cu poluarea motoarelor termice...pai atunci faceti masini electrice ieftine, si nu mai veniti cu povesti pt pesti ca nu merita sau nu tin sau blah blah ca de aia ies scumpe!!!

  • #2
    Foarte buna ideea de a deschide un topic pe aceasta tema,chiar sunt si eu curios de pasii care trebuie urmati,dar le dam prioritate celor care au facut asta.

    Comment


    • #3
      Salutare!

      Nu doresc sa dau nume dar daca nu ma insel avem un membru pe forum care este in comisia care evalueaza autoturismul care va urma sa fie trecut retromobil.

      Sa speram ca va citi acest topic si ne va explica mai indetaliat care sunt pasii de urmat.

      Toate cele bune!
      Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

      W126 280SE
      W123 280CE
      W126 500SEC
      W220 500L

      'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

      Comment


      • #4
        Eu stiam ca poti merge direct la Retromobil cu ea , fara sa treci prin RAR , acestia iti elibereaza un certificat , apoi cu el mergi la RAR , autentificare de serii si alte cele , si in baza certificatului face mentiunea in CIV ca e retromobil , deci scutit de taxa si impozit.

        Comment


        • #5
          Salutare! Este exact cum zice colegul Grigorean! Eu am facut acest lucru, dar cu o masina care era deja inmatriculata in Romania! Pentru una adusa din afara, procedura este aceeasi! Se merge la Retromobil, unde o comisie iti evalueaza masina si iti elibereaza un certificat istoric care este valabil 60 de zile. Acest lucru costa din cate imi amintesc 200 de Euro pt un vehicul adus din afara si 50 Euro pt unul deja inmatriculat in Romania.Apoi cu acest certificat si cu masina se merge la RAR unde se face autentificarea si se trece in cartea masinii la rubrica mentiuni textul: vehicul istoric. Apoi, se merge la Taxe si Impozite cu copie dupa certificatul istoric si dupa cartea masinii si se declara masina la biroul unic(ca la orice masina) si se obtine reducerea de 100% pt impozit!
          Tot ce am povestit se preteaza la o masina ce indeplineste toate conditiile de vehicul istoric! 30 de ani de la incetarea fabricatiei, vopseaua din paleta originala, originalitatea pieselor, starea perfecta de functionare, etc. Toate aceste detalii sunt pe site-ul retromobil.ro. Mentionez ca nu stabileste nimeni nici o valoarea a masinii, iar legat de detinerea unei astfel de masini treaba sta in felul urmator:
          -verificarile tehnice se fac numai la RAR, o data la 2 ani
          -RCA-ul costa ca la orice masina
          -rovigneta este gratis de la CNADR, in baza unui formular si este pe termen nelimitat, pana la schimbarea proprietarului
          -nu ai nici o restrictie de circulatie
          Legat de modificari:
          -poti face reparatii minor, majore de care vrei, restaurari, etc.
          -modificari poti face numai daca sunt reversibile sau sunt facute cu elemente din perioada respectiva de fabricatie. Ex: poti schimba jantele cu unele din perioada in care masina a fost fabricata sau poti pune un casetofon nou, dar sa ai si pe cel original,fara sa gauresti panouri pt boxe si alte dracovenii.

          Pentru alte informatii va raspund cu mare placere! Eu am trecut prin aceasta sesiune si detin vehiculul istoric in continuare si am mare grija de el! Toate cele bune!

          Comment


          • #6
            Originally posted by m1hai View Post
            Salutare! Este exact cum zice colegul Grigorean! Eu am facut acest lucru, dar cu o masina care era deja inmatriculata in Romania! Pentru una adusa din afara, procedura este aceeasi! Se merge la Retromobil, unde o comisie iti evalueaza masina si iti elibereaza un certificat istoric care este valabil 60 de zile. Acest lucru costa din cate imi amintesc 200 de Euro pt un vehicul adus din afara si 50 Euro pt unul deja inmatriculat in Romania.Apoi cu acest certificat si cu masina se merge la RAR unde se face autentificarea si se trece in cartea masinii la rubrica mentiuni textul: vehicul istoric. Apoi, se merge la Taxe si Impozite cu copie dupa certificatul istoric si dupa cartea masinii si se declara masina la biroul unic(ca la orice masina) si se obtine reducerea de 100% pt impozit!
            Tot ce am povestit se preteaza la o masina ce indeplineste toate conditiile de vehicul istoric! 30 de ani de la incetarea fabricatiei, vopseaua din paleta originala, originalitatea pieselor, starea perfecta de functionare, etc. Toate aceste detalii sunt pe site-ul retromobil.ro. Mentionez ca nu stabileste nimeni nici o valoarea a masinii, iar legat de detinerea unei astfel de masini treaba sta in felul urmator:
            -verificarile tehnice se fac numai la RAR, o data la 2 ani
            -RCA-ul costa ca la orice masina
            -rovigneta este gratis de la CNADR, in baza unui formular si este pe termen nelimitat, pana la schimbarea proprietarului
            -nu ai nici o restrictie de circulatie
            Legat de modificari:
            -poti face reparatii minor, majore de care vrei, restaurari, etc.
            -modificari poti face numai daca sunt reversibile sau sunt facute cu elemente din perioada respectiva de fabricatie. Ex: poti schimba jantele cu unele din perioada in care masina a fost fabricata sau poti pune un casetofon nou, dar sa ai si pe cel original,fara sa gauresti panouri pt boxe si alte dracovenii.

            Pentru alte informatii va raspund cu mare placere! Eu am trecut prin aceasta sesiune si detin vehiculul istoric in continuare si am mare grija de el! Toate cele bune!
            Bun bun dar spre exemplu ...:

            Vreau un w116 ... de afara ... si cum si cui ma adresez sa vad daca masina e in starea originala si daca o sa primesc certificatul ala de vehicul istoric ? Daca ma duc dupa ea la Germania si o aduc aici si astia zic PAS ?

            Comment


            • #7
              Originally posted by florynu View Post
              Bun bun dar spre exemplu ...:
              Vreau un w116 ... de afara ... si cum si cui ma adresez sa vad daca masina e in starea originala si daca o sa primesc certificatul ala de vehicul istoric ? Daca ma duc dupa ea la Germania si o aduc aici si astia zic PAS ?
              Daca esti intr-adevar interesat, primul lucru pe care-l faci e sa te duci pana la Retromobil si sa discuti cu ei despre ce anume vrei sa faci, ce masina vrei sa aduci si-ti vor explica ei ce trebuie sa ai in vedere.

              Retromobil Club Romania
              Str. Zeicani nr 13 A
              Sector 4, 040791 - Bucuresti
              Secretar General interimar: Marin Florian
              Mobil: 0722.959.698, Email: florian.marin@gmail.com
              Fax : 021.224.22.10

              Comment


              • #8
                Originally posted by Orvo View Post
                Daca esti intr-adevar interesat, primul lucru pe care-l faci e sa te duci pana la Retromobil si sa discuti cu ei despre ce anume vrei sa faci, ce masina vrei sa aduci si-ti vor explica ei ce trebuie sa ai in vedere.

                Retromobil Club Romania
                Str. Zeicani nr 13 A
                Sector 4, 040791 - Bucuresti
                Secretar General interimar: Marin Florian
                Mobil: 0722.959.698, Email: florian.marin@gmail.com
                Fax : 021.224.22.10
                Multumim de informatii, vor fi utile pentru multe persoane interesate. Drumuri bune, fara evenimente tehnice sau rutiere.

                Comment


                • #9
                  Multumiri pt informatii, ce ar mai fi de precizat este dacae adevarat ce am inteles si anume faptul ca, din moment ce un vehicul devine retromobil, nu mai poate fi vandut inafara granitelor tarii, sau acuma s-a extins la spatiul UE? Sau se poate numai printr-un aviz special eliberat de catre Retromobil Romania eventual si in urma unei taxe.

                  Totodata ar fi bine de stiut si de-aici din topic cam ce taxe trebuiesc platite in total pt o astfel de inmatriculare pe langa cea de la retro-mobil, daca difera fatza de o inmatriculare normala...
                  Nu o sa cumpar masina noua in veci atata timp cat ne mai mintiti cu poluarea motoarelor termice...pai atunci faceti masini electrice ieftine, si nu mai veniti cu povesti pt pesti ca nu merita sau nu tin sau blah blah ca de aia ies scumpe!!!

                  Comment


                  • #10
                    Istructiv topicul ! Sigur sunt interesati oamenii ( cu masinute vechi ), cum se procedeaza !

                    Multumim de informatii !!!!!!!
                    Omul invata pina la moarte si cind.............

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by NinjaV12 View Post
                      Multumiri pt informatii, ce ar mai fi de precizat este dacae adevarat ce am inteles si anume faptul ca, din moment ce un vehicul devine retromobil, nu mai poate fi vandut inafara granitelor tarii, sau acuma s-a extins la spatiul UE? Sau se poate numai printr-un aviz special eliberat de catre Retromobil Romania eventual si in urma unei taxe.

                      Totodata ar fi bine de stiut si de-aici din topic cam ce taxe trebuiesc platite in total pt o astfel de inmatriculare pe langa cea de la retro-mobil, daca difera fatza de o inmatriculare normala...
                      Salut! Legat de vanzarea vehiculului, nu cred sa fie vreo problema pt ca tu esti proprietarul masinii, actele sunt aceleasi ca si la o masina obisnuita! Singura diferenta e ca vei avea in cartea masinii mentiunea: vehicul istoric. Acest lucru din contra, te poate ajuta sa iei o suma mai mare de bani pe masina, pt ca Retromobil e recunoscuta de organizatia FIVA. Deci, calitatea de oldtimer e recunoscuta. De ex: tu daca cumperi o masina din Franta, Germania, etc care are deja un atestat de vehicul istoric nu poate decat sa te ajute la obtinerea aceluiasi titlu si in Romania si vice-versa!

                      Legat de taxele platite pt inmatriculare: inafara de taxa pt obtinerea atestatului istoric se platesc aceleasi taxe ca si la o inmatriculare normala!

                      Parerea mea este ca tu te duci cu gandul mult prea departe si ti faci prea multe griji. Nu este nimic complicat, iar in momentul in care iti cumperi masina cred ca-ti poti da seama singur daca masina va obtine atestatul sau nu. Masina trebuie sa fie aproape perfecta! Daca masina este ruginita si nu are elemente originale, e logic ca va trebui sa o pui la punct. O masina perfecta costa mult si daca ai bani sa o cumperi perfecta, restul cheltuielilor nici nu mai conteaza.

                      Ca si o paranteza, eu am procedat in felul urmator:
                      -am cumparat masina cu 4000 Euro intr-o stare buna din toate punctele de vedere
                      -inainte sa ma prezint cu ea la Retromobil, m-am apucat de o mica restaurare care a inghitit aprox. 7000 Euro
                      -dupa ce eu am considerat ca masina este aproape perfecta, am luat un nr de tel de pe site-ul Retromobil si am sunat, fara sa cunosc pe cineva
                      -am fost cu masina sa o vada un reprezentant Retromobil care mi-a zis ca masina este perfect eligibila si mi-a spus sa urmaresc pe site-ul lor cand va aparea urmatoarea sesiune de atestari.
                      -am asteptat vreo 2-3 sapt si a aparut anuntul pe site.
                      -am trimis mail cu copiile dupa actele si pozele cerute de ei si apoi m am prezentat la sesiune, unde o comisie a evaluat masina
                      -am obtinut atesatul din prima fara sa fie vreo problema si de aici mai departe am povestit in postarea anterioara.

                      Acum pun eu cateva intrebari:
                      Tu chiar vrei sa cumperi o masina istorica?
                      Ai un anume model de masina la care te ai gandit?
                      De ce te gandesti la revanzarea ei inainte sa o cumperi?(o masina istorica este ceva cu adevarat special si daca iti doresti o anume masina de foarte multi ani de zile, de ce te gandesti deja la revanzare?) Eu unul am masina de 2 ani jumate si nu ma gandesc sub nici o forma la revanzarea ei.

                      Daca vrei sa iti povestesc mai mult sau sa te ajut in legatura cu vreo decizie de a ta legata de vreo masina anume, ma poti suna oricand si ti dau sfatul meu legat de gandurile tale!

                      Toate cele bune!

                      Comment


                      • #12
                        @mihai am scris acestea pt
                        1: traim in rromania si de azi pe maine multe lucruri se schimba radical, si eu ma-m obisnuit sa anticipez idioteniile pe care le scot astia de ne (fura)conduc cica, de aceea chiar am si luat decizia ca nu o sa mai am inmatriculata in ro vo masina decat ori oldtimer, ori utilitara(G-klasse sau L200)
                        2: mie imi place ca un lucru sa fie facut pana la capat, si anume oricine e interesat de subiect, sa gaseasca practic orice in acest topic....e amatoresc sa faci un lucru doar pe jumatate, din pacate prea tipic rumanului, tocmai de aceea apreciez marca asta de masina pt ca e printre singurele care are modele facute pana la capat pt ceea ce sunt create!
                        Multumesc pt informatii, si sper sa fie utile multora dintre noi.
                        Eu imi doresc spre ex ca oldtimer un W116 SEL450
                        Nu o sa cumpar masina noua in veci atata timp cat ne mai mintiti cu poluarea motoarelor termice...pai atunci faceti masini electrice ieftine, si nu mai veniti cu povesti pt pesti ca nu merita sau nu tin sau blah blah ca de aia ies scumpe!!!

                        Comment


                        • #13
                          Interesanta dorinta ai legata de masina istorica! Exact modelul pe care eu il detin!
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by m1hai View Post
                            Interesanta dorinta ai legata de masina istorica! Exact modelul pe care eu il detin!
                            Mechanical excelency ......si ai chiar motorul de 4.5 V8 de 224cai??
                            ....oricum ca performante, impozanta, pret nu exagerat, chiar mic as zice la ce am gasit si intretinere ok, altceva nu prea merita.
                            Nu o sa cumpar masina noua in veci atata timp cat ne mai mintiti cu poluarea motoarelor termice...pai atunci faceti masini electrice ieftine, si nu mai veniti cu povesti pt pesti ca nu merita sau nu tin sau blah blah ca de aia ies scumpe!!!

                            Comment


                            • #15
                              Da, exact, de 4520 cmc! Deja am deviat un pic de la subiect. Sper ca lumea sa fi inteles care e procedura de inmatriculare a unui vehicul istoric. Toate cele bune!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF