Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W124, aventura continua...

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Update maneta semnalizare si incuietoare capota.

    Buna seara !



    Cum in concediu eu practic odihna activa, am finalizat operatiile cu maneta de semnalizare, montand-o pe cea noua, dupa imperecherea fara probleme cu piesa de aluminiu OEM plus spirala de airbag.


    Deasemenea, pe partea de incuietoare capota portbagaj, am revenit la incuietoarea OEM (unica din inventar la care am si cheie). Dupa lipirea piesei rupte, am montat-o in pozitia pe care o credeam corecta, am demontat-o iar ca trebuia cu un dinte mai intr-o parte, am montat-o iar, dupa care am montat incuietoarea la loc, am reglat-o si totul a revenit la ceea ce numesc eu normal.


    Dupa lipirea piesei albe laolalta:


    Lipitura 1.jpg Lipitura 2.jpg Lipitura 3.jpg



    Ca observatie, incuietoarea montata acum o saptamana nu e chiar la fel cu cea OEM, dar fac acelasi lucru. Una din ele, cea OEM, are si un switch care probabil aprindea in bord ceva martor de "capota portbagaj deschisa", se observa in poza respectiva un cablu cu doua fire care pleaca din incuietoare undeva anume, la mine nelegat. Posibil chiar sa nici nu fie incuietoarea OEM, daca cineva a mai lucrat vreodata acolo. Vezi mai jos poze individuale si una comparativa:


    Incuietoare asa-zisa OEM:

    Incuietoare OEM.jpg



    Cea montata acum o saptamana:

    Incuietoare de o saptamana.jpg



    Si ambele intr-un plan, spre comparatie:

    Ambele incuietori.jpg



    Urmatorul santier ar fi schimbarea butoanelor de geamuri electrice (kit aftermarket "italian" pentru geamurile fata, cu butoane care merg foarte greu), cu cele OEM. O sa informez aici cum a decurs treaba, ca nimic nu e asa de simplu cum pare la prima vedere...





    Dragos

    Comment


    • Butoane actionare geamuri electrice fata.

      Buna seara !




      Fosila mea a venit fara geamuri electrice de vreun fel, doar cu trapa. In trecut am stabilit ca vreau geamuri electrice pe fata, mi-am gasit un kit pe ebay-ul italian si l-am luat. Perfect functional de vreo cinci ani incoace. Montat impreuna cu lemnul cu gaurile aferente de profesionistii de la fostul meu loc de munca din Cluj, totul OK.


      Observasem totusi inca de pe atunci ca butoanele functionau greu, adica trebuia apasat tare pe ele pentru o obtine contact electric. Mi-am zis ca treaba se va rezolva in timp, pe parcursul utilizarii lor. Timpul a trecut, dar butoanele au inceput sa functioneze tot mai greu pana am ajuns sa apas atat de tare incat imi intra butonul in consola centrala, iesind din prinderea sa elastica. Cum treaba asta nu mi-a convenit, am organizat un set de butoane de geamuri de la mama lor, adica OEM, si am dat sa le montez.


      Dar a dat cu virgula... Butoanele din kit-ul aftermarket italian comanda inversarea de sens a motorului in interiorul lor, fara nimic suplimentar. Si au sase pini. Cele OEM, daca ar fi fost montate de la mama lor, ar fi avut sub bancheta spate in dreapta si un modul de confort care facea (printre altele...) inversarea de sens, si au doar cinci pini. Deci canci potriveala...


      Doua variante aici:


      - organizarea unui modul de confort care sa stie si geamuri electrice fata, nu numai trapa, cum stie al meu. Usor de gasit, ieftin, poate chiar am prin rafturile mele pe undeva. Doar timp n-am sa-l caut...

      - construirea unui modul cu 2x2 relee care sa faca aceeasi treaba.


      Momentan m-am oprit aici, ca s-a terminat concediul. Dar ceva am incercat:

      2.jpg 3.jpg 4.jpg



      Mai precis, ce se vede in a doua si a treia poza este un modul de confort al unei inchideri centralizate care are deja doua relee in el. Am experimentat, merge, dar e relativ mare ca volum si oricum am doar unul. Pot sa mai fac rost, dar ma mai gandesc. Mai ales ca multe module de-astea sunt temporizate la doua secunde, nu la mai mult, deci trebuie multiple impulsuri pentru inchiderea unui geam. Cel din poza e temporizat corect, dar avand doar unul, am amanat santierul pe mai incolo. Dar nu mult mai incolo...








      Dragos

      Comment


      • Originally posted by Heavy D. View Post
        sub bancheta spate in dreapta si un modul de confort
        Corect: în stânga ... în dreapta sălășluiește modulul de vacuum...
        Attached Files
        Last edited by Levi; 09-16-2018, 13:33 PM.
        Lord W126 500SE -> 2.5D
        Lady W123 230C -> 240D
        W124 -> 200D
        W208 CLK200 -> 2.0

        W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
        Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
        Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

        Comment


        • Butoane actionare geamuri electrice fata, take two.

          Buna seara !



          Da, corect, modulul de confort este sub sezutul banchetei spate in stanga. Se pare ca am exagerat cu berea fara alcool si de acolo confuzia...


          Mai departe... Cum nimic nu mai e cum era odata, nici "mai incolo" nu a fost exagerat de incolo, ci s-a petrecut sambata dimineata, adica la doua zile dupa prima tentativa.


          Am un prieten bine antrenat ca electrician si mi-a construit modulele inversoare de sens pentru fiecare geam in parte. A avut relee de Audi si de Ford prin cutiile lui cu miracole si totul functioneaza asa cum trebuie. Ba mai mult, se pare ca la motoarele geamurilor vine acum curent mai sanatos, ca se misca mai ferm, nu se tarasc:



          Relee Audi.jpg Relee Audi si Ford.jpg



          Iar butonul OEM de geamuri arata la fel pentru stanga si dreapta. Sau asa era cel putin cazul la masina care mi le-a donat:


          Buton OEM.jpg








          Dragos

          Comment


          • Filtru motorina, sufa de masa, electromotor, etc.

            Buna seara !



            Ieri am facut ceva cumparaturi in Saarbrücken mai de dimineata, si pentru ca dupa amiaza mea parea cam goala, mi-am facut de lucru.


            Cum se apropie sezonul rece in care nu mai intentionez sa folosesc ulei de floarea soarelui pe post de motorina, am zis sa schimb filtrul cu unul proaspat. Desi pana acum umpleam filtrul nou cu o seringa inainte de montare, de aceasta data, din motive de lene/nerabdare, n-am facut-o. Si situatia s-a razbunat...


            Dupa prima cheie lunga fara pornire dar cu fum din zona electromotorului, am luat o pauza. Dupa a doua cheie lunga fara pornire dar cu ceva mai mult fum din aceeasi zona, am mai luat o pauza. A urmat a treia cheie lunga, incheiata tot fara pornirea motorului, dar cu si mai mult fum din zona electromotorului plus un zgomot pe care chiar nu vrei sa-l auzi intr-o astfel de situatie. Ceva gen ffffssssrrrsssfff-trosc...


            Ca urmare a actiunilor de mai sus, am constatat urmatoarele:


            - motorul n-a pornit, ca a ajuns aer in instalatie
            - cu cheia pe pozitia "contact", martorul de bujii nu se mai aprindea, dar in schimb martorul de nivel ulei motor era aprins iar acul de presiune ulei era la maxim.
            - cu cheia de contact pe "demaror", nu se intampla nimic


            Primele concluzii trase:

            - m-a mancat in cur sa nu umplu filtrul cu motorina, cum fac de obicei
            - am futstricat electromotorul si/sau bobina sa, ca fumul ala venea bine de tot
            - am stricat/ars si altceva, cata vreme bordul meu are talente...


            Masuri luate ieri:

            - autocritica
            - angajament pe viata legat de neaparata umplere a noului filtru de motorina
            - comandat electromotor nou
            - baut o bere rece
            - adunat scule, dus, somn.



            Noaptea a trecut greu, ganduri, idei, variante, solutii, etc.


            In dimineata zilei de azi, am avut alt approach pe problema. Ce-ar fi sa excit electromotorul pe direct, sa vad ce si cum. Am obtinut usoare scantei, dar ma curentam la buric, ca eram la bustu' gol si cu burta pe unitatea de ABS, aplecat pe motor, cu mainile pe sub carcasa filtrului de aer, plus surubelnita lata si lanterna. Curentatu' ala la buric m-a dus cu gandul ca am insuficienta masa electrica cumva.


            Ieri cumparasem un cric tip crocodil, azi l-am inaugurat. Plus de pe langa mine doua cale de roata de camion si patru scandurele, ca sa asigur masina. M-am introdus discret sub masina, si am vazut asta:


            Sufa masa pe masina.jpg


            Ceea ce nu era bine... Odata demontata chestia, arata asa:

            Sufa veche demontata.jpg



            Am cautat materie prima, am gasit un cablu de ABS de Scania fara mufa la un capat si l-am autopsiat:

            Cablu ABS.jpg


            In el e afla cinci fire de 1.5mm patrati si doua fire de 4mm patrati. Am luat firele groase, le-am pus in doua ca sa obtin macar 16mm patrati, papucii sufei de masa OEM s-au transformat in saibe, montat in pozitie, testat. Bordul si-a revenit, la fel si restul. A ramas doar de aerisit/pornit motorul...


            Sufa noua.jpg



            In acest moment am apelat la colegii mei care gratareau prin curtea firmei, ca e treaba de mai multe maini si ochi. Am inarmat pe doi dintre ei cu chei fixe de 14 mm (hollendere injectoare), al treilea coleg fiind pe post de senzor de fum. Si am dat o cheie lunga. Ceva-ceva se intampla... La a doua cheie lunga, in momentul in care aia cu cheile de 14 au inceput sa injure din motiv de motorina pe tricouri, au strans hollenderele slabite in prealabil de mine si motorul si-a adunat toti cilindri si a pornit. Fara fum din zona electromotorului... Job done pentru ei.


            In timp ce cineva imi adusese o bere rece, am studiat motorul mergand si am mai gasit ceva maruntisuri de rezolvat. Scapari usoare de compresie de sub injectorul 2 si scapari de motorina la ultimul injector la dopul de pe stutul de retur. Treaba cu compresia ramane pe cand o sa fiu acasa. La fel si o noua sufa de masa motor/caroserie (de trei ori mai groasa decat cea conceputa azi...).

            La returul ultimului injector am generat un dop nou, am curatat zona cu brake cleaner, suflat cu aer comprimat din Scania de alaturi, task accomplished si pentru mine.


            Observatii finale:

            - nu lasati aer in instalatie, motoarele cu injectie indirecta sunt pretentioase la acest capitol. Mai precis, umpleti intotdeauna cu motorina filtrul cel nou, nu va fie lene, cum mi-a fost mie...

            - cand dispare masa principala a electricii masinii, instalatia incearca sa faca rost de undeva. In eforturile sale in acest sens, bordul o ia razna temporar, generand informatii false. In cazul meu, bec de nivel ulei motor aprins si ac de presiune ulei la maxim doar cu contactul pus. Aceasta din urma problema este ceva tipic la W124 si cauza nu este intotdeauna bulbul de presiune de pe carcasa filtrului de ulei. Iar trasee de masa pe sub bord sunt destule...






            Dragos

            Comment


            • Superba partea cu "masuri luate ieri - autocritica"
              In rest super documentat ca de-obicei. Stau și ma gândesc cum faci cu pozele...eu nu reușesc nici măcar sa deschid busobul fără sa ma murdăresc pana la coate, ceea ce înseamnă că nu mai pun mana pe telefon (mai ales ca m-a mâncat undeva și mi-am luat telefon alb),motiv pentru care apreciez și mai mult postările.
              Cred ca ai unul din cele mai fericite W124.
              Drumuri bune!
              E220 cdi W210, 2001

              E320 W210, 1997
              C180 W202, 1994
              W123 200D, 1978 cu inima de W124


              Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

              Comment


              • Da, toata admiratia pentru Dragos. M-am bucurat cand am descoperit posturile lui si pe acest forum. Daca mai pateste cineva sa desamorseze instalatia de alimentare si nu vrea sa forteze electromotorul sfatul meu e sa tracteze masina cativa metri si va porni imediat.

                Comment


                • Originally posted by maxian paul View Post
                  sfatul meu e sa tracteze masina cativa metri si va porni imediat.
                  Nu și cele cu cutie automată...
                  Lord W126 500SE -> 2.5D
                  Lady W123 230C -> 240D
                  W124 -> 200D
                  W208 CLK200 -> 2.0

                  W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
                  Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
                  Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

                  Comment


                  • 722.3 si 722.4 sunt ultimele cutii Mercedes care permit pornirea motorului in regim de tractare. Am postat odata pe aici prin forum procedura exact cum este descrisa in manualul masinii.


                    Cutia are o a doua pompa hidraulica antrenata de axul de iesire catre cardan. Corespunzator, daca faci rotile sa se invarta in "N", se va invarti cardanul. Cand se invarte cardanul, se invarte axul de care aminteam si acesta antreneaza pompa in cauza. Nu mai retin precis, dar parca tractarea tre' sa se intample la viteze de 30-40km/h, moment in care, cu contactul pus, se trece din "N" in "2". Se va intampla ambreierea, motorul va porni, proprietarul va fi fericit, etc.


                    Legat de poze si telefon in timp ce muncesc la masina, am un iPhone SE cu o carcasa militara/heavy duty integrala. Nu are cum sa ajunga mizerie de nici un fel la aparat in sine. Clar ca-l murdaresc si eu, dar cu brake cleaner sau perie de sarma rezolv orice problema legat de unsori. Apoi cu servetele umede pentru finisare si aroma placuta cand il duc la bot, etc.


                    Din pacate, nu pot sa-mi pozez telefonul cu propriul telefon mai ales in timp ce scriu pe telefon, dar o sa pun odata o imagine sau link cu carcasa asta anti-tanc.



                    Dragos

                    Comment


                    • Nu cred ca este ceva ce sa nu poți face...refuz sa accept acest lucru.
                      Propun ceva sistem de/cu oglinzi. Trebuie găsită o soluție.
                      PS-totuși chiar cu peria de sarma?
                      E220 cdi W210, 2001

                      E320 W210, 1997
                      C180 W202, 1994
                      W123 200D, 1978 cu inima de W124


                      Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

                      Comment


                      • Originally posted by adidc View Post
                        Propun ceva sistem de/cu oglinzi. Trebuie găsită o soluție.
                        Selfie în oglindă, și gata
                        Lord W126 500SE -> 2.5D
                        Lady W123 230C -> 240D
                        W124 -> 200D
                        W208 CLK200 -> 2.0

                        W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
                        Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
                        Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

                        Comment


                        • Buna seara !



                          Carcasa aia fantastica a lui iPhone SE arata asa:


                          Carcasa iPhone 1.jpg Carcasa iPhone 2.jpg



                          Desi intr-una din ele e altceva decat SE, ideea e clara. Aluminiu, cauciuc siliconic, suruburi plus doua suruburi de rezerva, inbus-ul aferent suruburilor, gorilla glass, etc. Plus folia gorilla pusa initial peste ecranul telefonului, acum sub sticla gorilla a carcasei.


                          Am tunat usor carcasa asta, anuland butonul exterior de mute, pentru ca, aflat in buzunar, uneori telefonul trecea automat in acest mod si-mi facea stres. Acum nu mai...


                          Legat de "perie de sarma", da. Am vopsit chestii si mi-am patat carcasa pe spate si pe laterala cu vopsea. De pe gorilla a mers cu diluant, da' n-am vrut sa risc pe cauciucul siliconic. Dar a mers cu o perie de sarma. Fina, nu de-aia de dat rugina jos de pe vapoare...


                          Legat de ce pot sau nu pot face... Dupa ce pun pe picioare un alt proiect W124, acela sau altul va primi etrieri cu sase pistoane pe fata si cu patru pe spate.


                          Gasit sufe OEM de masa de cumparat la gata:


                          Sufa masa 1.jpg Sufa masa 2.jpg


                          Una e 18 Euro, cealalta 24 Euro, deci vor ramane la actualii proprietari. Mai ales ca maine am drum pe la dealerul Scania din Mulhouse, unde ma stiu cu tot personalul. Deci voi organiza de acolo sufa de masa, si am un feeling ca pe mult mai putini bani...





                          Dragos
                          Last edited by Heavy D.; 10-18-2018, 20:18 PM.

                          Comment


                          • Buna seara !



                            Astazi, intre schimbarea centurii de siguranta a soferului la camionul meu si completari de diverse fluide, electricianul de la Scania Sausheim a generat din cablu de cupru de 60mm patrati, doi papuci si doua bucati de tub termorestringent, asta:


                            Sufa Scania 1.jpg Sufa Scania 2.jpg



                            Costurile implicate: 0.80 Euro, adica doua cafele oferite de mine de la automatul firmei. Ramane sa mai prind un weekend la baza si s-o montez in locul celor patru fire de 4mm patrati fiecare...




                            Weekend placut !



                            Dragos

                            Comment


                            • Sufa de masa, end of story

                              Buna ziua !



                              Am avut ceva noroc din punct de vedere meteorologic si ieri am montat sufa de masa serioasa in locul celei improvizate acum o saptamana:



                              Pregatiri, luari de pozitie, adus scule:


                              Pe locuri, fiti gata.jpg




                              Zece minute mai tarziu:


                              Gata treaba.jpg




                              O alta aventura incheiata cu bine... Duminica placuta !






                              Dragos

                              Comment


                              • Buna seara !



                                Intentionez sa umblu la lumini ca sa vad mai bine pe timp de noapte, in special pe ploaie. Faruri noi am pus am pus acum vreo doi ani, deci ar fi OK. Becuri Osram Night Breaker am pus, s-au si ars de atunci, acum am altceva. Am experimentat si cu H4 cu led-uri COB high power, dar de 6000K, ca altceva nu exista (ceea ce nu-mi place), si le-am dat jos. Ar urma xenon pe lista, dar in far clasic nu e nici legal, nici nu va iesi bine.


                                Si m-am pus pe cautat faruri xenon-able. Am gasit, chiar omologate in Europa. Legal, masina dotata cu xenon tre' sa aiba lentila pe faza cu xenonu', sistem de spalare de faruri si reglaj automat de inaltime al farurilor sau masina sa aiba auto-leveling. Cu spalatu' de faruri s-ar putea rezolva, chiar si cu auto-leveling-ul, daca insist pe problema.


                                Pana una-alta, vezi mai jos ce am gasit de la QR-Parts. Urmeaza sa mai rumeg situatia si voi hotari mai departe. Farurile le-am luat de aici:


                                https://www.ebay.de/itm/Scheinwerfer...72.m2749.l2649


                                Farurile cer becuri H7 pe scurta (cu lentila), H1 pe lunga, H1 pe ceata si chestie de-aia mica complet de sticla pentru pozitie. Si au venit cu tot cu becuri, de fapt...





                                Dragos
                                You do not have permission to view this gallery.
                                This gallery has 2 photos.
                                Last edited by Heavy D.; 02-05-2019, 20:01 PM.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF