Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Ulei grup spate

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ulei grup spate

    Salut! Ce ulei este recomandat pentru grupul meu spate, pe care scrie așa: R 124 351 2508
    Stiu ca e o chestiune simpla, dar eu nu mai am incredere in nimeni aici la mine, mai ales cand e vorba de alegerea uleiului.
    Grupul asta are ASD?
    Multumesc

  • #2
    Buna seara !



    Treaba cu ASD-ul se clarifica doar decodand VIN-ul masinii, daca nu stii unde sa te uiti pe grup. Daca nu are nimic deosebit, in diff poti baga cel mai normal ulei de transmisii finale, a.k.a. 75W90, 80W90, 75W140, toate fara specificatii de LSD, etc.





    Dragos

    Comment


    • #3
      Mulțumesc pentru raspuns!

      Am decodat vin-ul si inteleg ca am ASD. ASD este denumirea pentru LSD la Mercedes? Inseamna ca un castrol 75w90 lsd ar fi ok?

      Totodată un amic cu un service a cautat in autodata si mi-a zis ca imi trebuie un ulei mineral 90W, care se pare ca este foarte gros. Bine.... tot prietenii cu service mi-au recomandat la alte masini gl5 in loc de gl4, castrol in loc de mopar etc
      De aceea prefer sa apelez la forumuri dedicate, unde sunt sfatuit de oameni cu experienta, decat sa ma sfatuiasca un specialist în vânzări.

      Comment


      • #4
        Buna ziua !




        Aici ai ceva detalii:





        Cel mai important lucru: uleiul din interiorul diferentialului nu are nimic de-a face cu uleiul care executa asa-zisa "blocare" ! Cel din diff este ulei de LSD, cel de "blocare" este ulei hidraulic.


        ASD-ul de la Mercedes este un LSD la care s-a adaugat posibilitatea de a bloca hidraulic 100% diff-ul (ceea ce un LSD "normal" nu stie sa faca). Este comandat de electronica si hidraulica, iar blocarea 100% este posibila doar pana la viteza de 30km/h. Orice tentativa de franare in timp de ce ASD "lucreaza" il va scoate din functiune pana la urmatoarea accelerare. Peste viteza de 30km/h ramane in functiune doar partea de LSD, adica circa 35% "blocare". Pentru actiunea de blocare se foloseste ulei hidraulic (vezi pe rezervorul de ulei de sub capota, cel alb de langa blocul de ABS, scrie ceva ZHM plus un cod pe el.


        Conform listei Bevo, la capitolul ASD, in diferential se lucreaza cu grupa de uleiuri 235.7 cu trimitere la 231.1, care recomanda 75W85 sau 85W90 pentru ASD-uri non-AMG.





        Dragos

        Comment


        • #5
          Urma sa intreb in curand ce face acel ulei ZH-M... Apropos, mai are si alte roluri?
          Este un pic de cantitate pentru a realiza acest blocaj... Se schimba si acest ulei, isi pierde in timp din proprietăți? Pe vas nu se vad limitele Min-Max,, sa-l schimb si pe acesta sau mai bine șed liniștit că prea ma mănâncă? )
          Auzisem ca unele masini au suspensia spate hidraulica si am crezut că și la mine e la fel, de aceea am acel vas zh-m in față.
          Scuze daca devin prea stresant, dar am masina de un an si vreau sa o cunosc cat mai bine. Fac cu ea maxim 2000km/an, iar explicatii nu pot cere de la magazinul de piese, care de multe ori îți recomandă un ulei greșit.

          Voi cauta 75w85. Ce recomandati ca si brand?
          Dragos, apreciez efortul de a ma lamuri si toate explicatiile. Mulțumesc!

          PS Doar ca si curiozitate... acel ulei 90w recomandat de autodata ce e cu el?? Acelasi autodata mi-a recomandat gl5 in loc de gl4 la o cutie de viteze, castrol in loc de mopar in reductor la grand cherokee si lista poate continua. Acum cateva luni am fost cu skoda la reprezentanta sa schimb uleiul in cutia dsg, si mecanicii au scos din cutie ulei rosu.
          Acum ma intelegeti de ce nu mai am incredere...

          Comment


          • #6
            Salutari !




            Studiaza link-urile de mai jos pentru partea de SLS (auto-leveling):






            mercedessource Tech help - If you have a Mercedes station wagon and want to use it to haul loads best to fix it right In all my years of working on old Mercedes diesels, I have never come across a 300TD wagon that I consider to have had proper and careful maintenance done on the hydraulic self leveling suspension system. Instead, what I often found were weeping hydraulic hoses, dirty hydraulic fluid, plugged fluid filters, leaking struts and leveling valve, collapsed accumulators and improper ride height. If you are willing to put out the effort I can help you fix it!



            In primul link vei gasi si imagini cu elemente componente ale sistemului SLS, si te vei prinde daca aia asa ceva pe masina sau nu, in caz ca asta nu a reiesit din decodarea VIN-ului.


            Legat de GL4 sau GL5, primul contine cam pe jumatate aditivi pe baza de sulf si fosfor. GL5 este mai agresiv cu piesele din alama ale cutiilor de viteze (sincroane, eventuale lagare si/sau bucsi), deci acestea se vor uza mai repede. GL5 NU ESTE un inlocuitor al lui GL4 !


            Read this:







            Ca regula de baza, uleiurile din categoria GL4 se recomanda pentru cutii manuale, iar cele GL5 merg in diferentiale (transmisii finale hipoide). Binenteles, respectand si tipul/vascozitatea necesara pentru fiecare aplicatie in parte.






            Dragos

            Comment


            • #7
              Multumesc, Dragoș, pentru lămuriri și pentru toate informatiile. Scuze ca nu am dat nici un semn, am fost destul de ocupat.
              M-am lamurit, masina mea nu are sls... lucru care ma bucura intr-un fel pentru ca nu prea îmi trebuie (fiind o masina de duminica). Totodata consider ca e o problema in minus care poate sa apara, amortizoarele sunt normale etc..

              As vrea sa schimb si uleiul hidraulic. Ce cantitate ar fi necesara, cum aflu?

              Mulțumesc!

              Comment

              Working...
              X
              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF