Salut,
O sa fie un post mai lung, rog seriozitate la raspuns.
Doresc si argumente la opiniile voastre, multumesc.
Experienta din trecut:
Dacie 1300 din 1982.
Opel Vectra A 2.0 benzina din 1995.
Hyundai Tucson 2.0 benzina cu GPL din 2006.
Matiz 2006.
Problema cu Dacia a fost ca nu a tras la deal, nicicum cu 4 persoane.
De aceea am luat unul, care credeam ca are motorizare maxima, si full extra ( la vremea aia), pe Vectra.
Avind motor 2.0, greutate de vreo 1100kg trage foarte bine, incomparabil cu Dacie. La oras daca apas acceleratia ( si apas desigur) nu ajunge 10L, mia luat si 14 din benzina - cum am condus eu cu viteza 1 si 2 : cu viteza in 2 merge cu 110km/h!!!
Am luat un SUV mai nou, mai comod, unde nu trebuie "sa stau jos" cin urc in masina, e comod, e super, dar merge ca melcul, fata de Vectra. Cu ala nu pot sa depasesc camioane la 90km\h unde cu Vectra pot, indiferent la ce viteza bag: in a 2 sau in 3-a.
E pe GPL, in oras costurile cu consumul e ca la Matiz, care e pe benzina!
Doar ca Tucsonul nu prea e usor sa parchezi, iar cu Matizul gasesti loc peste tot. Matizul porneste la semafoare foarte rapid, si accelereaza pina 60km\h acceptabil! - dar dupa aia...sau cind vede o rampa de 8%...
M-am gndit ca un SLK cu GPL ar rezolva problema:
- cu GPL chiar daca consuma 15L in oras e ok ( la mine o sa consume 20L, stiti si voi de ce) Fac cam 400 km lunar in oras.
- are 2 locuri, e masina scurta, deci poti parca cu el, e mai lat ca Matiz, dar nu-i lung ca un tren.
- afara pot sa depasesc ca si cu Vectra ( sau mai bine) si nu-i ca melcul. Daca am GPL la roata de rezerva la portbagaj cit loc am ajunge unde ma duc lunar 450 km.
Nu ma intereseaza sunetul tare, subwoofer ect. Nu irosesc locul de portbagaj ptr asa ceva.
Doresc sa am o masinuta din R170 timp de 5 ani, pe care dupa aia vind la fier vechi, nu ma deranjeaza. Dar sa mearga 5 ani. Poate ar fi mai economic sa iau modelul R171, dar nu cred ca doresc sa aloc atit buget.
Este un tabel aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Merced...LK-Class_(R170)
Models and specifications[edit]
Model Years Engine Power 0–100 km/h (62 mph) Top Speed
SLK200 1997–2004 2.0L M111.946 L4 102 kW (136 hp) 9.3 seconds 208 km/h (129 mph)
SLK200K 1997–2000* 2.0L M111.943 L4 143 kW (192 hp) 6.8 seconds 236 km/h (147 mph)
2001–2004 2.0L M111.958 L4 122 kW (163 hp) 7.4 seconds 223 km/h (138 mph)
SLK230K 1996–2000 2.3L M111.973 L4 144 kW (193 hp) 6.9 seconds 231 km/h (143 mph)
2001–2004 2.3L M111.983 L4 147 kW (197 hp) 6.8 seconds 240 km/h (148 mph)
SLK320 2001–2004 3.2L M112.947 V6 162 kW (218 hp) 6.5 seconds 250**/276‡ km/h (155/171 mph)
SLK 200K cu 192 CP au fost cacute ptr Italia, Portugalia, Grecia ect, dar in afara Germaniei. "*Exported only to Portugal, Italy, Turkey and Greece."
Eu vad ca are acceasi motor ca si celalatele, dar kompresorul are debit mai mare? -cumva e fortat mai tare.
La modelul 230 tot cu ajutorul compresorului ajunge la 193 cp in fine, dar e facut si pentu Germania.
Ceeace e interesant ca in anii 1996-2000 modelele sint cu Euro2, iar la 2003-2004 sint cu Euro4.
Deci taxa de inmatriculare la SLK 230 variaza de la 1000 euro pina la 500 euro. Si doresc sa sie pe numele meu masina, nu pe unul din Bulgaria.
Varianta de 320 e putin scump pentru mine sau nu am gasit oferta buna. Ma tenteaza, ca aia cupa cum vad la grafice trage la 3000 rotatii mai bine, si nu depinde de compressor ( motor V6). Insa are impozit considerabil mai mare pe durata de 5 ani decit unul de 230. RCA-ul nu stiu cit o fii.
Aer conditionat doresc, e foarte util vara, nu totdeaua doresc sa fie decapotat ( peste 130km/h ) trebuie hard top-ul.
Doresc cu cutie automata: m-am sauturat sa tot schimb viteze in oras, iar la depasiri sa bad din viteza 5 in a 2 -a. Sa faca cutia automata, chiar daca consuma +1L / 1000km
Ideal doresc sa aloc 2000 euro ptr cumparare a unui model fara rugina, si fara defecte majore
500 euro ptr timbru
800 euro GPL.
Vad oferte in romania destul de suspecte si sint prea multe tepe, nu stiu daca o sa ma tenteze sa iau o masina mai ieftina aici decit din Germania...
Din Germania trebuie sa mai adaug si transportul de 500 euro.
Cred ca daca vreau sa tin 5 ani ar trebuii sa aleg aia de Euro 4, poate schimba si ei modul de impozitare in aceasta perioada...
Pare interesant indexul la oglinda ( modelul 2003-2004) macar vad si eu ca am folosit pe index la depasire ( mai uit )
Nu prea gasesc oferte sub 5000 euro, vad ca cei care scriu ca are masina in starea buna cer pe la 6000-8000 euro.
Iar de la 7000 incepe varianta de 320, mai vad si eu cite o oferta suspecta sub 5000 fara TUV, sau ceva probleme.
La olx vad ceva smecherii, care eu probleme cu actele ca le vind mai ieftin, sau cu volan e dreapta, dar m-am interesat si la acest model nu e usor sa se mute volanul la stinga ( pentru 300 euro)
Ce sugerati si de ce?
SLK 200 cu 192 CP de undeva din Gracia, Italia, Portugalia?
SLK 230, anii 1996-2000, cu Euro 2, la 3000 euro din Germania?
SLK 230 anii 2001-2004, cu Euro 4, la 4000 euro din Germania?
SLK 320, anii 2001-2004, cu euro 4, la 6000 euro?
Sau risc o teapa din Romania? - nu schimba uleiul din timp + ... vinde ca nu vrea sa repare...la 2000 euro?
Impozit:
2000 cmc : 180 ron, RCA 636 ron -am peste 30 ani (la RCA) - e economic, dar trage destul de bine pe la deal de 8%, pot sa fac depasiri acolo ???
2300 cmc: 828 ron, RCA 800 ron? ( 5 ani: 4140 + 4000 = 8200 ron, acceptabil)
3200 cmc 4628 ron, RCA ??? - 5 ani: aici ma doare:5000 euro impozit pe 5 ani, mai bine 5000 euro ptr reparatii, sau riscul cu Bulgaria?
Daca incerc sa caut asa:
- Motor pina 2600 cm ( din cauza impozitului)
- 2 scaune
- 170 CP
- "retractable hard top"
- sub 6000 euro
nu prea am altceva decit pe sk 200-230.
Trebuie top-ul metalic, si cabrio.
Cum e cu rugina?
- merita sa dau cu 1000 sau chiar 2000 euro sa gasesc un model csre nu are sa are acoperit rugina sau mai bine una ieftina cu rugina vizibila?
O sa fie un post mai lung, rog seriozitate la raspuns.
Doresc si argumente la opiniile voastre, multumesc.
Experienta din trecut:
Dacie 1300 din 1982.
Opel Vectra A 2.0 benzina din 1995.
Hyundai Tucson 2.0 benzina cu GPL din 2006.
Matiz 2006.
Problema cu Dacia a fost ca nu a tras la deal, nicicum cu 4 persoane.
De aceea am luat unul, care credeam ca are motorizare maxima, si full extra ( la vremea aia), pe Vectra.
Avind motor 2.0, greutate de vreo 1100kg trage foarte bine, incomparabil cu Dacie. La oras daca apas acceleratia ( si apas desigur) nu ajunge 10L, mia luat si 14 din benzina - cum am condus eu cu viteza 1 si 2 : cu viteza in 2 merge cu 110km/h!!!
Am luat un SUV mai nou, mai comod, unde nu trebuie "sa stau jos" cin urc in masina, e comod, e super, dar merge ca melcul, fata de Vectra. Cu ala nu pot sa depasesc camioane la 90km\h unde cu Vectra pot, indiferent la ce viteza bag: in a 2 sau in 3-a.
E pe GPL, in oras costurile cu consumul e ca la Matiz, care e pe benzina!
Doar ca Tucsonul nu prea e usor sa parchezi, iar cu Matizul gasesti loc peste tot. Matizul porneste la semafoare foarte rapid, si accelereaza pina 60km\h acceptabil! - dar dupa aia...sau cind vede o rampa de 8%...
M-am gndit ca un SLK cu GPL ar rezolva problema:
- cu GPL chiar daca consuma 15L in oras e ok ( la mine o sa consume 20L, stiti si voi de ce) Fac cam 400 km lunar in oras.
- are 2 locuri, e masina scurta, deci poti parca cu el, e mai lat ca Matiz, dar nu-i lung ca un tren.
- afara pot sa depasesc ca si cu Vectra ( sau mai bine) si nu-i ca melcul. Daca am GPL la roata de rezerva la portbagaj cit loc am ajunge unde ma duc lunar 450 km.
Nu ma intereseaza sunetul tare, subwoofer ect. Nu irosesc locul de portbagaj ptr asa ceva.
Doresc sa am o masinuta din R170 timp de 5 ani, pe care dupa aia vind la fier vechi, nu ma deranjeaza. Dar sa mearga 5 ani. Poate ar fi mai economic sa iau modelul R171, dar nu cred ca doresc sa aloc atit buget.
Este un tabel aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Merced...LK-Class_(R170)
Models and specifications[edit]
Model Years Engine Power 0–100 km/h (62 mph) Top Speed
SLK200 1997–2004 2.0L M111.946 L4 102 kW (136 hp) 9.3 seconds 208 km/h (129 mph)
SLK200K 1997–2000* 2.0L M111.943 L4 143 kW (192 hp) 6.8 seconds 236 km/h (147 mph)
2001–2004 2.0L M111.958 L4 122 kW (163 hp) 7.4 seconds 223 km/h (138 mph)
SLK230K 1996–2000 2.3L M111.973 L4 144 kW (193 hp) 6.9 seconds 231 km/h (143 mph)
2001–2004 2.3L M111.983 L4 147 kW (197 hp) 6.8 seconds 240 km/h (148 mph)
SLK320 2001–2004 3.2L M112.947 V6 162 kW (218 hp) 6.5 seconds 250**/276‡ km/h (155/171 mph)
SLK 200K cu 192 CP au fost cacute ptr Italia, Portugalia, Grecia ect, dar in afara Germaniei. "*Exported only to Portugal, Italy, Turkey and Greece."
Eu vad ca are acceasi motor ca si celalatele, dar kompresorul are debit mai mare? -cumva e fortat mai tare.
La modelul 230 tot cu ajutorul compresorului ajunge la 193 cp in fine, dar e facut si pentu Germania.
Ceeace e interesant ca in anii 1996-2000 modelele sint cu Euro2, iar la 2003-2004 sint cu Euro4.
Deci taxa de inmatriculare la SLK 230 variaza de la 1000 euro pina la 500 euro. Si doresc sa sie pe numele meu masina, nu pe unul din Bulgaria.
Varianta de 320 e putin scump pentru mine sau nu am gasit oferta buna. Ma tenteaza, ca aia cupa cum vad la grafice trage la 3000 rotatii mai bine, si nu depinde de compressor ( motor V6). Insa are impozit considerabil mai mare pe durata de 5 ani decit unul de 230. RCA-ul nu stiu cit o fii.
Aer conditionat doresc, e foarte util vara, nu totdeaua doresc sa fie decapotat ( peste 130km/h ) trebuie hard top-ul.
Doresc cu cutie automata: m-am sauturat sa tot schimb viteze in oras, iar la depasiri sa bad din viteza 5 in a 2 -a. Sa faca cutia automata, chiar daca consuma +1L / 1000km
Ideal doresc sa aloc 2000 euro ptr cumparare a unui model fara rugina, si fara defecte majore
500 euro ptr timbru
800 euro GPL.
Vad oferte in romania destul de suspecte si sint prea multe tepe, nu stiu daca o sa ma tenteze sa iau o masina mai ieftina aici decit din Germania...
Din Germania trebuie sa mai adaug si transportul de 500 euro.
Cred ca daca vreau sa tin 5 ani ar trebuii sa aleg aia de Euro 4, poate schimba si ei modul de impozitare in aceasta perioada...
Pare interesant indexul la oglinda ( modelul 2003-2004) macar vad si eu ca am folosit pe index la depasire ( mai uit )
Nu prea gasesc oferte sub 5000 euro, vad ca cei care scriu ca are masina in starea buna cer pe la 6000-8000 euro.
Iar de la 7000 incepe varianta de 320, mai vad si eu cite o oferta suspecta sub 5000 fara TUV, sau ceva probleme.
La olx vad ceva smecherii, care eu probleme cu actele ca le vind mai ieftin, sau cu volan e dreapta, dar m-am interesat si la acest model nu e usor sa se mute volanul la stinga ( pentru 300 euro)
Ce sugerati si de ce?
SLK 200 cu 192 CP de undeva din Gracia, Italia, Portugalia?
SLK 230, anii 1996-2000, cu Euro 2, la 3000 euro din Germania?
SLK 230 anii 2001-2004, cu Euro 4, la 4000 euro din Germania?
SLK 320, anii 2001-2004, cu euro 4, la 6000 euro?
Sau risc o teapa din Romania? - nu schimba uleiul din timp + ... vinde ca nu vrea sa repare...la 2000 euro?
Impozit:
2000 cmc : 180 ron, RCA 636 ron -am peste 30 ani (la RCA) - e economic, dar trage destul de bine pe la deal de 8%, pot sa fac depasiri acolo ???
2300 cmc: 828 ron, RCA 800 ron? ( 5 ani: 4140 + 4000 = 8200 ron, acceptabil)
3200 cmc 4628 ron, RCA ??? - 5 ani: aici ma doare:5000 euro impozit pe 5 ani, mai bine 5000 euro ptr reparatii, sau riscul cu Bulgaria?
Daca incerc sa caut asa:
- Motor pina 2600 cm ( din cauza impozitului)
- 2 scaune
- 170 CP
- "retractable hard top"
- sub 6000 euro
nu prea am altceva decit pe sk 200-230.
Trebuie top-ul metalic, si cabrio.
Cum e cu rugina?
- merita sa dau cu 1000 sau chiar 2000 euro sa gasesc un model csre nu are sa are acoperit rugina sau mai bine una ieftina cu rugina vizibila?
Comment