Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Ce tip de ulei pot folosi?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    sa inteleg ca pt a 160 norma de pe ulei sa fie mb 229.1 sau 229.0.care ar fi mai bun 5w40 sau 10 w 40 ? am vazut ca unii folosesc 15w 40 magnatec..nu este prea gros?

    Comment


    • #17
      a mea am luat la 153 000 si are 163 000 km..

      Comment


      • #18
        Originally posted by nemmy View Post
        sa inteleg ca pt a 160 norma de pe ulei sa fie mb 229.1 sau 229.0.care ar fi mai bun 5w40 sau 10 w 40 ? am vazut ca unii folosesc 15w 40 magnatec..nu este prea gros?
        Salut!
        In primul rand uleiul pe care ai vrea sa-l folosesti trebuie sa fie recomandat de constructor. ( in cazul Mercedes -- MB229) Apoi te-ar interesa vascozitatea unui ulei atat iarna cat si vara. Ar fi de preferat ca iarna, la pornirea unui motor rece uleiul pe care il avem sa fie destul de subtire iar in regim de sarcina maxima si temperatura ridicata sa fie destul de vascos incat asigure la parametrii normali ungerea si presiunea. Personal, eu am ales 5w 40 de la Castrol, ulei ce este destul de fluid si la -30 de grade si suficient de vascos la temperaturi ridicate conform indicelui de vascozitate. Alegerea producatorului uleiului iti apartine.
        Toate cele bune!
        Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

        Comment


        • #19
          mersi. e prima data cand ii fac schimbul in tara de cand am adus masina si nu stiam..e nevoie sa ii schimb si filtrul de combustibil si polen pe langa cel de aer si ulei schimbate anterior de vechiul proprietar?

          Comment


          • #20
            si ce am citit pe net m a contrariat de tot..ba ca 5 w40 e prea subtire pt o masina benzina peste 100 000 km si dupa 5 000 km e ..apa, ba 10 w 40 e prea gros..la castrol m am gandit si eu..inainte vad ca am avut un repsol bagat in italia si nu a mancat deloc

            Comment


            • #21
              Cand schimbi filtrul de combustibil,la mine diesel,cum tre sa procedezi mai exact ca eu dupa ce l-am schimbat nu a mai pornit din cauza ca a prins aer,am chemat pe cineva si a dat cu un spray nu a vrut sa-mi arate ce fel.Cum se procedeaza mai bine sa stiu pe viitor.Trebuie sa umpli filtrul cu deiesel sau .....

              Comment


              • #22
                am intrat pe site ul castrol si am selectat acolo masina a 160 si ce mi ar recomanda..si au aparut 2 rezultate castrol 0w30 si 10 w 40 magnatec care are specificatia mb 229.1..eu as opta pt 10 w 40 magnatec.ce parere aveti?

                Comment


                • #23
                  am intrat pe site ul castrol si am selectat acolo masina a 160 si ce mi ar recomanda..si au aparut 2 rezultate castrol 0w30 si 10 w 40 magnatec care are specificatia mb 229.1..eu as opta pt 10 w 40 magnatec.alte opinii?

                  Comment


                  • #24
                    Nu fi asa stresat e ok si 5w 40 si 10w 40 altii la A 160 pun si 0w 40 uite aici http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.46.htm

                    Comment


                    • #25
                      http://masini.acasa.ro/noutati/cum-a...ina-26640.html un tabel despre vascozitate

                      Comment


                      • #26
                        Poate te lamureste si asta,dar nu cred ca motorul masinei tale are o uzura mare incat sa fii asa de ingrijorat:In general, tipurile de uleiuri sunt influentate de urmatorii factori:

                        Grad de vascozitate SAE (Exemplu: SAE 5W30, 15W40 etc.)
                        Norma producatorului masinii (Exemplu: VW 505 00 sau BMW LL05 etc.)

                        Rolul uleiului de motor:

                        Sa evite contactul metal-metal dintre piesele aflate in miscare, reducand uzura.
                        Sa raceasca piesele motorului, aflate in miscare/frecare.
                        Sa protejeze suprafetele interne ale motorului impotriva coroziunii in contactul cu apa de exemplu.
                        Ajuta sa etanseitatea motorului pentru a asigura o compresie optima.

                        Functiile pe care ar trebui sa le indeplineasca uleiurile pentru motor:

                        Cresc raportul dintre putere si capacitatea cilindrica a motorului.
                        Cresc gradul de economisire a carburantului si a fiabilitatii motorului.
                        Imbunatatesc proprietatile pornirii motorului, mai ales la rece.
                        Ajuta la scaderea indicatorilor de greutate.

                        Tipuri de ulei pentru motor:

                        Poate ca multi v-ati intrebat ce inseamna 10W40 sau de ce este mai bun vara tipul 15W-30, ori de ce iarna se recomanda uleiul 0W-40 ca fiind mai bun decat 10W-50. Ia sa va povestesc:

                        La inceput, nu existau metode pentru a descrie capacitatea de lubrifiere a uleiului ca atingerea temperaturii de lucru a motorului de 100 Grade Celsius. In timp, s-a ajuns la ideea ca aceasta este direct proportionala cu vascozitatea uleiului la temperatura respectiva. Drept urmare, un ulei mai vascos avea un grad de ungere mai mare.

                        Clasificarea uleiurilor de motor in functie de vascozitate (SAE):

                        Clasificarea uleiurilor se face in functie de vascozitate in majoritatea tarilor. Aceasta clasificare cuprinde 11 clase printre care enumeram:

                        6 tipuri de ulei de ierna: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W (W = winter = iarna)
                        5 tipuri de ulei de vara: 20, 30, 40, 50, 60

                        Pentru uleiurile multigrad – ambele sezoane, se foloseste notarea multipla, realizata cu cratima intre cele doua sezoane de exemplu: 5W-40, 10W-30 etc, insa, iarna nu sunt recomandate de catre toti producatorii.

                        Concluzii:

                        Cu cat este mai mic cifra din fata literei W, cu atata este mai mica vascozitatea uleiului la temperaturi scazute. Deci, pornirea motorului la temperaturi scazute va fi mai usoara, ca sa ma exprim pe intelesul tuturor.

                        Cu cat este mai mare cirfa care se afla dupa cratima, cu atat este mai mare vascozitatea uleiului la temperaturi ridicate. Deci, ungerea motorului va fi mai eficienta la temperaturi ridicate, adica vara.

                        Comment


                        • #27
                          Ziua buna!
                          Odata cu uleiul schimbi si filtrul de ulei.Filtrul de combustibil ar fi bine sa-l poti schimba la 2-3 ani maxim. Astfel protejezi si pompa de benzina, iar cat despre celelalte anual ar trebui schimbate. ( daca Mb -ul tau e diesel atunci fa schimbul filtrului de combustibil la un an)
                          Numai bine !
                          Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                          Comment


                          • #28
                            Salut!

                            Recent am achizitionat din Germania un A140 din '98 (am sa trec si pe la rubrica de prezentare). As vrea sa-i schimb uleiul, ce ulei imi recomandati atat ca marca cat si vascozitate?

                            Masina a avut carte service si din ce am vazut a fost pus ulei 0w30.

                            Multumesc!

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by jemil View Post
                              Salut!

                              Recent am achizitionat din Germania un A140 din '98 (am sa trec si pe la rubrica de prezentare). As vrea sa-i schimb uleiul, ce ulei imi recomandati atat ca marca cat si vascozitate?

                              Masina a avut carte service si din ce am vazut a fost pus ulei 0w30.

                              Multumesc!
                              Salutare!
                              Problema uleiului s-a discutat intens, cu argumente pro si contra. Citeste post-urile din thread-ul acesta si ai sa gasesti raspunsurile dorite.
                              O zi frumoasa!
                              Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                              Comment


                              • #30
                                Salut
                                Am scanat pagina din manual care da informatii despre tipurile de ulei ce pot fi folosite la clasa A. Textul nu stiu daca va este de folos..(este in olandeza) dar poate graficul va mai lumineaza. Eu merg pe 10w40.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF