Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

A schimbat cineva intinzatorul de lant distributie?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Desfaci capacul de plastic de pe motor (ãla cu gâtul pe unde se bagã ulei). Pânã la el cam ai de scos cam tot ce e pe motor: galerie admisie, filtru de aer, rampa injecþie, etc.
    Cel mai probabil dacã s-a rupt lanþul ai supape rupte / îndoite, cap piston varzã, în anumite cazuri chiulasa ºi chiar cilindrul terminat.

    În cazul cel mai nefericit aº zice cã nu e rentabilã reparaþia. Mai bine schimbat motorul cu tot.

    De unde ai tras concluzia cã s-a rupt lanþul? E destul de robust sã ºtii. Dupã capul meu se rupe doar dacã crapã patina superioarã ºi rãmâne întinzãtorul gol goluþ. O distribuþie obositã dã semne, nu se rupe pur ºi simplu.
    Fosta: W168 A160 '99 Benzină
    Actuala: W169 A200 '04 Benzină
    Urmează: Dacia 1300 '74

    Comment


    • #92
      Asta ma gandeam sa fac si eu pentru inceput ... vreau sa ajung mai intai la axul cu came sa vad daca mai am lantul pe el sau nu. Nu stiu cat de robust e, oricum semne de oboseala nu a dat, motorul se auzea normal dupa parerea mea. Tocmai facusem ~ 150 km cu masina, a stat apoi vre-o 3 ore pe dreapta si cand i-am dat cheie sa plec la drum a mai mers max. 1 metru dupa care s-a auzit un zgomot metalic si motorul s-a oprit. Initial m-am gandit ca l-am oprit din greseala si i-am mai dat cateva chei (sunetul metalic se auzea si in timp ce electromotorul invartea) ... dupa cateva incercari s-a blocat motorul cu totul (adica electromotorul nu mai avea putere sa invarta volanta, doar cupla si atata tot). Ma gandesc ca zgomot metalic nu prea avea de unde sa apara din alt loc decat de la distributie. In timp ce i-am mai dat si eu la cheie o fi cazut cu totul de pe rotile dintate si a blocat arborele cotit, alta explicatie nu prea gasesc legata de blocarea motorului?

      Pe joi cred ca ajung acasa si o sa ma apuc s-o desfac bucata cu bucata sa vad peste ce dau!

      M-am gandit si eu la faza cu schimbatul motorului, doar ca si asta ma costa vre-o 300 euro de pe la recuperari de undeva, apoi trebuie montat la un service autorizat, cu factura de la service banuiesc ca trebuie sa merg la rar pentru a trece noul motor in acte etc.. Nu e prea simplu nici asa!

      Comment


      • #93
        Salut!
        Iti dai seama cat de neinspirat ai fost incercand sa pornesti de cateva ori.
        In timp ce i-am mai dat si eu la cheie o fi cazut cu totul de pe rotile dintate si a blocat arborele cotit, alta explicatie nu prea gasesc legata de blocarea motorului?
        Iti dau eu o explicatie: Distributia sarita le la punct, sau lantul rupt lasa supape deschise, supape ce se intalnesc cu pistoanele, in cursa lor sus/jos.
        Altfel spus, daca la inceput aveai o supapa rupta/indoita si o urma pe piston, acum posibil ca ai si un piston spart( mai ales daca zici ca motorul e blocat), chiulasa lovita zdravan, etc. Asta datorita insistentei tale, pentru ca supapele, fara distributie nu s-au miscat de acolo, lovite fiind de fiecare data cand invartea electromotorul.
        Poti sa dai capacul chiulasei jos, dar nu vezi mare lucru. Lucrurile "bune" sunt inauntru...
        In functie de surpriza din cutie, faci ceva calcule si vezi ce e mai rentabil: reparatia sau motor sh. Motor sh, pe care nu-l vei urca pe masina fara sa-i faci o verificare cap-coada, fara sa-i schimbi distributia, pompa de apa, etc.
        Cateva pozne, sa te inspire, cand dai capacul jos:
        Attached Files
        Last edited by LauLaur; 06-10-2017, 22:25 PM.
        Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

        Comment


        • #94
          Asta e! De acum raul e facut! )

          Chiulasa nu s-ar putea scoate tot din aceasta pozitie ca si capacul, sau trebuie dat motorul jos? ... intreb pentru ca nu am masina la mine sa analizez la fata locului.

          Mulumesc pentru poze! O sa revin si eu cu cateva pe joi-vineri dupa ce ma apuc de demontat.

          O seara frumoasa!


          Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

          Comment


          • #95
            Stai liniștit, oricare ar fi făcut la fel. Și eu am mers cu ea ~5km când mi s-a dus fulia de la alternator. Făcea de ziceai că se dezintegrează toată dar am văzut că mai merge, trebuia să ies de pe autostradă cumva. Și prin oraș pot zice să am întors și eu capetele trecătorilor

            Ai aici niște info http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.57a.htm Ca să mă bat putin cu cărămida în piept, pozele alea cu numere pe ele îs poze cu motorul de la A-ul meu. E un link la youtube, ăla e sunetul de distribuție / lanț care bate. Eu zic că n-are cum să crape fără să se fi auzit măcar o dată așa. Să nu fi pățit altele, gen motor rămas fără ulei / calat.

            Chiuloasa o scoți dând la o parte șuruburile alea negre din a doua poză a lui Laur. Nu mai țin minte câte îs dedesubt (posibil tot 5). Vezi că-s E-uri nu-s hexagoane normale.

            Dacă desfaci pe acolo aș zice că oricum trebuie dat motorul jos. Poate pățești ca mine să-ți fie șterse semnele. Eu te-aș îndruma altfel:

            O sui pe cric pe partea dreaptă, o asiguri (pui ceva butuc sub). Dai roata jos și plasticele de la roată. Încerci să rotești ușor motorul. Merge cu un imbus de 17 (sau cum i-o zice, gaura în fulie e ca o tubulară de 17) sau dacă nu improvizezi cu niște șuruburi. Am făcut asta, poți vedea aici: http://www.clubmercedes.ro/showpost....6&postcount=61 Gaura e cea cu roșu în poză. Dacă e înțepenit din cauza lanțului ar trebui să-l poți roti înapoi (pe deșurubat / în sens invers ar acelor de ceasornic, cum ar veni).
            După te apuci să desfaci capacul la chiuloasă. Oricum ca să schimbi distribuția va trebui să dai motorul jos, că nu ai cum să ajungi la plasticele vieții (patinele de pe lanț).

            Acuma ce să zic... doar tu știi ce zgomot s-a auzit și ce s-a întâmplat. Dacă schimbi motorul, da, trebuie trecută noua serie în acte. Dar cum a zis și Laur, daca sare lanțul face praf pistoane supape și chiuloasă. Poate costă reparația mai mult ca schimbatul motorului în sine.

            Prima dată trebuie să desfaci să vezi ce are. După care faci calculele și vezi ce dă mai bine. Spor la lucru și bucură-te că nu a fost nimeni rănit. Fiarele se schimbă / repară.

            L.E: Poza încărcată e foarte mică. Uite aici originalul : http://i.imgur.com/sMoNjxW.jpg
            Attached Files
            Last edited by gruiarew; 06-10-2017, 23:55 PM.
            Fosta: W168 A160 '99 Benzină
            Actuala: W169 A200 '04 Benzină
            Urmează: Dacia 1300 '74

            Comment


            • #96
              Mulumesc pentru informatii/poze.
              O sa incerc si faza cu imbusul sa vad daca se intampla ceva M-am uitat si la filmuletul ala de pe youtube, dar nici gand sa faca asa zgomot ... iar ulei are ca am verificat joja imediat dupa ce am blocat motorul.

              O sa mai revin pe la sfarsitul saptamanii viitoare cu rezultatele inspectiei, poze si eventual alte intrebari.

              Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

              Comment


              • #97
                După cum am scris mai sus, am avut ceva timp liber în weekend și am făcut o constatare la locul faptei. Am atașat mai jos câteva imagini cu un puternic caracter emoțional!


                Din ce am găsit acolo și după cum se observă și din imaginile atașate, lanțul nu s-a rupt după cum mă așteptam. Fie au fost prinse bucățile acelea de plastic negru între lanț și pinionul arborelui cu came astfel încât să se producă o desincronizare între arborele cotit și cel cu came ... fie lanțul o fi vechi și întins

                Comment


                • #98
                  Salut!
                  Da, posibil ca deranjul sa-l fi facut c@c@tul ala de plastic(cauciuc). E pus doar pe pinioanele originale, sa reduca zgomotul(cred). Daca vei lua kit de distributie aftermarket, vei vedea ca pinionul nu are plastic, e gol.
                  In fine, poti sa "scoli din morti" motorasu'... Iti trebuie: chiulasa cu ax came si ax culbutori(sh), doua pistoane(sh), doua seturi de segmenti(NOI), cuzineti biela(noi), kit distributie complet, garnitura chiulasa si(optional) tachetii schimbati pe axul cumparat.
                  Vezi si tu ce scoruri primesti la piesele sh sau la motor complet.
                  Toate cele bune!
                  Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                  Comment


                  • #99
                    Chiar că au impact emoţional...

                    Nu văd bine în poză, pistonul doi e găurit? Cămaşa cilindrului cum se prezintă? Roşeaţa aia presupun că e antigel. Nu-mi dau seama din poze, lipseşte ceva din porcăria aia de plastic? Dacă ar fi prins-o cât să sară un dinte ar fi trebuit să fie mai ciobită. Mai degrabă aş zice că s-a spart una dintre patinele de la lanţ. Ăla rupt e tachetul de pe evacuarea de la 4? Poţi roti motorul cum am zis mai sus?

                    Când îl desfaci să verifici atent şi vibrochenul + toţi cuzineţii. Posibil să se fi scurs după, dar când ai apă în cilindrii (sau antigel) se ajunge la vibrochen rupt asta dacă nu-ţi aruncă chiuloasa afară.

                    Ca să iei toate alea SH cred că va trebui luat un motor complet şi desfăcut de pe el. Un motor complet e undeva la 3-400€. Kitul de distribuţie e 100€ doar el singur (lanţ întinzător şi patinele vieţii că ăsta nu se ia SH).
                    Fosta: W168 A160 '99 Benzină
                    Actuala: W169 A200 '04 Benzină
                    Urmează: Dacia 1300 '74

                    Comment


                    • @gruiarew
                      Dupa parerea mea, plasticul ala a provocat totul. Daca te uiti atent in prima poza, se vad parca urmele zalelor pe el. Si eu il vad rupt in bucati...cred ca e suficient un capat sa-l prinda pinionul + un lant un pic intins+ un intinzator mai slab si gata reteta dezastrului.
                      Altfel, motorisca e curatica, patina (din ce se vede de la 400km distanta ) nu pare sa fie uzata rau. Semn ca merita o investitie, asta daca nu apare una mai tanara...
                      Last edited by LauLaur; 06-18-2017, 15:58 PM.
                      Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                      Comment


                      • O sa fac o vizita pe la recuperari mai spre sfarsitul lunii, sa vad cam ce gasesc, la ce prețuri si daca sare de o anumită sumă ... cred o trimit la programul rabla! )

                        Sigur porcăria aia din plastic/cauciuc a condus la toată distracția asta pentru că motorul nu a dat nici un semn de oboseală/zgomot suspect ca și cum ar fi lanțul uzat. Întinzătorul lanțului era ok (nu era blocat), patinele păreau la locul lor, lanțul la fel ... drăcia aia de plastic/cauciuc era singura în plus pe acolo (după cum se vede și din poză - are urme de dinți/lanț pe el plus că o jumătate este ruptă în 3 bucăți semn că a fost prinsă și învârtită pe acolo).

                        Da, pistonul 2 e găurit, cămașa părea ok, iar roșeața aceea e de la antigel (a intrat în cilindru în momentul în care am slăbit prezoanele chiulasei.
                        Tachetul rupt e de la cilindrul 4, iar motorul nu merge rotit decat foarte putin înainte și înapoi (nu am avut imbus asa mare si am invartit inițial de roata ridicata de la sol în timp ce masina era bagata în viteza a 5-a).
                        După ce am dat chiulasa jos, am încercat să învârt și de roata dințată a axului cu came să văd dacă de aici provine blocajul și da, acesta se rotește doar o ”treaptă” (cam 90 grade sau mai putin). Presupun că mai sunt supape lovite/îndoite și de asta nu am reuțit să rotesc axul la 360 grade).

                        Comment


                        • Sau biela stramba la piston.
                          Din punctul meu de vedere,e compromis motorul...prea adanc trebuiesc bagate labutele in el.
                          Solutia ideala(si mai ieftina,cred) ar fi alt motor.
                          P.S. Daca ai incercat sa-l rotesti,cu chiulasa data jos,care supape au incurcat rotirea?
                          Last edited by Dethave; 06-18-2017, 17:10 PM.

                          Comment


                          • Când am văzut cât de mare e dezastrul, mi-a pierit cheful de alte cercetări. I-am făcut poze și l-am montat la loc! Nu as putea să vă spun exact care supape erau ok și care nu. Din poze se observă că supapele pe admisie sau evacuare .. nici nu mai știu ... (alea albicioase) la cilindrii 2 și 4 sunt rupte iar la 1 și 3 sunt puțin lovite, probabil și ușor îndoite.
                            Nu prea îmi vine nici mie să mă complic cu reparația motorului acesta, tocmai de aceea ziceam și de recuperări, doar că dacă o să iau motor SH o să mă complic cu acte, serii, montat în service autorizat, RAR etc..
                            Last edited by collemann; 06-18-2017, 17:40 PM.

                            Comment


                            • Mda.Oricum,motorul ala e material didactic..Despre restul - R.A.R.,acte,etc.- nu stiu ce sa-ti spun,n-am avut ocazia sa fac sau sa aud de operatiunea de schimbare a motorului.
                              Nu se face greu schimbul(ca manopera,desi e multa).Motorul si cutia de viteze ies elegant,pe sub masina,se face schimbul de motor si se repeta operatiunile in ordine inversa.Dar trebuie elevator.

                              Comment


                              • @LauLaur, cred că ai dreptate. Mă uitam la pozele mele cu motorul desfăcut am şi eu pe ax drăcia aia de plastic. Patina ce-o vezi tu că-i în regulă poate fi săpată adânc rău de tot în ea. Ce am vrut să zic legat de plasticul vieţii e că nu are cum să blocheze ăla motorul după părerera mea. În cel mai rău caz fiind tras prin motor a dus la spargerea patinelor de întindere a lanţului, care îs dintr-o ebonită foarte foarte tare, dar extrem de casantă la lovire. Oricum ideea e că s-au desincronizat şi de aici dezastrul.

                                @Collemann eu aş fi încertact să-l rotesc şi după ce am dat cămaşa jos. Dar ai dreptate, când vezi că-i mort, nu-ţi mai arde să-l gâdili.

                                @Dethave, la cât e de spart pistonul ăla aş zice că şi biela sau mai rău vibrochenul e afectat. Dar ca să-l dai jos nu trebuie elevator. Te chinui dar merge şi cu două cricuri.

                                Ataşat aveţi două poze, cu a mea distribuţie desfăcută. Sper s-o vedeţi doar în poze
                                Attached Files
                                Fosta: W168 A160 '99 Benzină
                                Actuala: W169 A200 '04 Benzină
                                Urmează: Dacia 1300 '74

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF