Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Limuzine > Mercedes Benz A Klasse > Probleme tehnice - A Klasse

A schimbat cineva intinzatorul de lant distributie?

Probleme tehnice - A Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-18-2017, 18:33 PM   #101
collemann
Member
 
collemann's Avatar
 
Join Date: Jun 2014
Location: Iasi
Motorizare : 1397
Age: 34
Posts: 41
:
[Member]
Default

O sa fac o vizita pe la recuperari mai spre sfarsitul lunii, sa vad cam ce gasesc, la ce prețuri si daca sare de o anumită sumă ... cred o trimit la programul rabla! )

Sigur porcăria aia din plastic/cauciuc a condus la toată distracția asta pentru că motorul nu a dat nici un semn de oboseală/zgomot suspect ca și cum ar fi lanțul uzat. Întinzătorul lanțului era ok (nu era blocat), patinele păreau la locul lor, lanțul la fel ... drăcia aia de plastic/cauciuc era singura în plus pe acolo (după cum se vede și din poză - are urme de dinți/lanț pe el plus că o jumătate este ruptă în 3 bucăți semn că a fost prinsă și învârtită pe acolo).

Da, pistonul 2 e găurit, cămașa părea ok, iar roșeața aceea e de la antigel (a intrat în cilindru în momentul în care am slăbit prezoanele chiulasei.
Tachetul rupt e de la cilindrul 4, iar motorul nu merge rotit decat foarte putin înainte și înapoi (nu am avut imbus asa mare si am invartit inițial de roata ridicata de la sol în timp ce masina era bagata în viteza a 5-a).
După ce am dat chiulasa jos, am încercat să învârt și de roata dințată a axului cu came să văd dacă de aici provine blocajul și da, acesta se rotește doar o ”treaptă” (cam 90 grade sau mai putin). Presupun că mai sunt supape lovite/îndoite și de asta nu am reuțit să rotesc axul la 360 grade).

Click the image to open in full size.
collemann is offline   Reply With Quote
Old 06-18-2017, 19:03 PM   #102
Dethave
Senior Member
 
Join Date: Oct 2015
Location: Rm. Valcea
Motorizare : 1,7
Posts: 322
:
[Senior Member]
Default

Sau biela stramba la piston.
Din punctul meu de vedere,e compromis motorul...prea adanc trebuiesc bagate labutele in el.
Solutia ideala(si mai ieftina,cred) ar fi alt motor.
P.S. Daca ai incercat sa-l rotesti,cu chiulasa data jos,care supape au incurcat rotirea?

Last edited by Dethave; 06-18-2017 at 19:10 PM.
Dethave is offline   Reply With Quote
Old 06-18-2017, 19:37 PM   #103
collemann
Member
 
collemann's Avatar
 
Join Date: Jun 2014
Location: Iasi
Motorizare : 1397
Age: 34
Posts: 41
:
[Member]
Default

Când am văzut cât de mare e dezastrul, mi-a pierit cheful de alte cercetări. I-am făcut poze și l-am montat la loc! Nu as putea să vă spun exact care supape erau ok și care nu. Din poze se observă că supapele pe admisie sau evacuare .. nici nu mai știu ... (alea albicioase) la cilindrii 2 și 4 sunt rupte iar la 1 și 3 sunt puțin lovite, probabil și ușor îndoite.
Nu prea îmi vine nici mie să mă complic cu reparația motorului acesta, tocmai de aceea ziceam și de recuperări, doar că dacă o să iau motor SH o să mă complic cu acte, serii, montat în service autorizat, RAR etc..

Last edited by collemann; 06-18-2017 at 19:40 PM.
collemann is offline   Reply With Quote
Old 06-18-2017, 20:28 PM   #104
Dethave
Senior Member
 
Join Date: Oct 2015
Location: Rm. Valcea
Motorizare : 1,7
Posts: 322
:
[Senior Member]
Default

Mda.Oricum,motorul ala e material didactic..Despre restul - R.A.R.,acte,etc.- nu stiu ce sa-ti spun,n-am avut ocazia sa fac sau sa aud de operatiunea de schimbare a motorului.
Nu se face greu schimbul(ca manopera,desi e multa).Motorul si cutia de viteze ies elegant,pe sub masina,se face schimbul de motor si se repeta operatiunile in ordine inversa.Dar trebuie elevator.
Dethave is offline   Reply With Quote
Old 06-18-2017, 23:41 PM   #105
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 32
Posts: 643
:
[Senior Member]
Default

@LauLaur, cred că ai dreptate. Mă uitam la pozele mele cu motorul desfăcut am şi eu pe ax drăcia aia de plastic. Patina ce-o vezi tu că-i în regulă poate fi săpată adânc rău de tot în ea. Ce am vrut să zic legat de plasticul vieţii e că nu are cum să blocheze ăla motorul după părerera mea. În cel mai rău caz fiind tras prin motor a dus la spargerea patinelor de întindere a lanţului, care îs dintr-o ebonită foarte foarte tare, dar extrem de casantă la lovire. Oricum ideea e că s-au desincronizat şi de aici dezastrul.

@Collemann eu aş fi încertact să-l rotesc şi după ce am dat cămaşa jos. Dar ai dreptate, când vezi că-i mort, nu-ţi mai arde să-l gâdili.

@Dethave, la cât e de spart pistonul ăla aş zice că şi biela sau mai rău vibrochenul e afectat. Dar ca să-l dai jos nu trebuie elevator. Te chinui dar merge şi cu două cricuri.

Ataşat aveţi două poze, cu a mea distribuţie desfăcută. Sper s-o vedeţi doar în poze
Attached Images
File Type: jpg 4.jpg (63.6 KB, 83 views)
File Type: jpg 5.jpg (68.5 KB, 83 views)
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 06-18-2017, 23:53 PM   #106
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 32
Posts: 643
:
[Senior Member]
Default

UIte şi faza cu RAR-ul http://www.rarom.ro/?p=655
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2017, 11:15 AM   #107
Dethave
Senior Member
 
Join Date: Oct 2015
Location: Rm. Valcea
Motorizare : 1,7
Posts: 322
:
[Senior Member]
Default

Eu n-am spus ca nu se poate da jos cu ajutorul a doua cricuri...Dar mi se pare mai simplu sa te scarpini cu mana dreapta la urechea dreapta.
Inchiriatul unui elevator costa maxim doua sute de lei,pentru perioada aferenta schimbului de motor.Are rost sa te transformi in contorsionist pentru suma asta?
Legat de restul(chiulasa,pistoane,biele si alte asemenea maruntisuri) -am spus-o de la inceput si-mi mentin parerea.Tot ce este legat de motorul ala e material didactic.Nu spun ca nu se poate repara. Dar nu-i rentabil,d.p.d.v. economic...
Dethave is offline   Reply With Quote
Old 08-27-2017, 10:58 AM   #108
collemann
Member
 
collemann's Avatar
 
Join Date: Jun 2014
Location: Iasi
Motorizare : 1397
Age: 34
Posts: 41
:
[Member]
Default

Salutare din nou!
Pentru cineva care a mai lucrat la partea de ambreiaj, ce bihexagonala trebuie folosita pentru a desface volanta? (sa stiu ce sa cer la magazin)
Suruburile arata asa:
Click the image to open in full size.


Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
collemann is offline   Reply With Quote
Old 08-27-2017, 11:04 AM   #109
collemann
Member
 
collemann's Avatar
 
Join Date: Jun 2014
Location: Iasi
Motorizare : 1397
Age: 34
Posts: 41
:
[Member]
Default

VolantaClick the image to open in full size.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
collemann is offline   Reply With Quote
Old 08-27-2017, 12:48 PM   #110
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,712
:
[V.I.P]
Default

Merge cu o inelara de 16 sau 17...,are acelasi profil ca suruburile. Nu mai retin exact ce dimensiune am folosit. E foarte utila si o tubulara.
Ma bucur ca ai decis sa repari motorul. Posteaza poze si detalii, sunt foarte utile.
Spor si bafta!
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 08-28-2017, 01:46 AM   #111
collemann
Member
 
collemann's Avatar
 
Join Date: Jun 2014
Location: Iasi
Motorizare : 1397
Age: 34
Posts: 41
:
[Member]
Default

Am luat un motor SH pana la urma si pe acesta lucrez acum. Vreau sa-i schimb distributia, pompa de apa, garnituri etc. E putin mai negru la interior decat vechiul motor, dar asta e acum ... si asa l-am gasit cu greu.

Legat de distributie, ar fi ok daca as schimba doar lantul cu cele doua patine si intinzatorul, sau sa iau si cele doua roti dintate? (ar fi o diferenta de vre-o 140lei plus ceva mai multa munca).

Din cate vad eu, distributia a mai fost schimbata pe motorul achizitionat (lipsesc gaurile de pe fulia arborelui cu came in care venea prins ”plasticul vietii”), iar in sorb am gasit mici fragmente din acel plastic mentionat mai sus.
collemann is offline   Reply With Quote
Old 08-28-2017, 12:10 PM   #112
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,712
:
[V.I.P]
Default

Salut!
Vezi atent daca au semne de uzura pinioanele, mai ales cel de la vilbrochen. Pinionul de la axul cu came se schimba usor, fara sa dai tot jos si ma gandesc, sa nu fi fost schimbat doar el. Doar in conditiile in care pinioanele arata impecabil poti pune lantul nou pe ele. Altfel e pacat sa nu faci treaba perfect.
Chiar daca are "matele negre", se poate curata.
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 08-28-2017, 12:24 PM   #113
collemann
Member
 
collemann's Avatar
 
Join Date: Jun 2014
Location: Iasi
Motorizare : 1397
Age: 34
Posts: 41
:
[Member]
Default

Cred ca o sa le schimb pana la urma ca sa fiu sigur ca sunt ok.
Pinionul de pe arborele cotit e bagat prin presare, sau e pe filet? Am nevoie de extractor, sau cum se scoate de pe ax pentru a fi inlocuit? Stiu ca are o pana de metal pe undeva pe acolo (intreb pentru ca inca nu am reusit sa ajung in zona respectiva - imi lipseste imbusul de 17 pentru desfacerea fuliei).
collemann is offline   Reply With Quote
Old 08-28-2017, 13:26 PM   #114
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 32
Posts: 643
:
[Senior Member]
Default

Nu mai țin minte dar cred că imbusul ăla e pe invers. La mine a trebuit încălzit că nu l-au putut desface nicicum (n-a mers nici cu impactul). Eu n-am schimbat pinionul. Părea în regulă.
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 08-28-2017, 16:22 PM   #115
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,712
:
[V.I.P]
Default

Pinionul de pe arbore este bagat prin presare,iti trebuie presa. La montaj, noul pinion se incalzeste pentru a se dilata, astfel intra mai usor.
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 08-29-2017, 09:28 AM   #116
cezarkage
Senior Member
 
cezarkage's Avatar
 
Join Date: Oct 2013
Location: Suceava
Motorizare : 1.4 W168 Benzina
Age: 28
Posts: 381
:
[Senior Member]
Default

OFF Topic:
Quote:
Originally Posted by collemann View Post
Am luat un motor SH pana la urma si pe acesta lucrez acum.
De curiozitate... Ai luat motor cu AC? Parca tu aveai modelul fara clima...
__________________
W168 or nothing!
cezarkage is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2017, 21:44 PM   #117
collemann
Member
 
collemann's Avatar
 
Join Date: Jun 2014
Location: Iasi
Motorizare : 1397
Age: 34
Posts: 41
:
[Member]
Default

Buna seara.
Am luat motor fara AC fara EGR ... clasic.

Am desfacut astazi capacul la distributie.
Ce parere aveti despre pinionul vibrochenului?
Risc sa stric distributia/motorul daca-l las asa?
Am dat comanda deja de patine lant si intinzator gandindu-ma ca nu prea are ce sa se duca la un pinion de metal, dar azi cand am desfacut si am vazut ca pinionul ala mai are si ceva plastic pe el ... am cam cazut pe ganduri )Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
collemann is offline   Reply With Quote
Old 08-31-2017, 22:53 PM   #118
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,712
:
[V.I.P]
Default

Salut!
Motoarele sunt identice, cu sau fara AC si EGR nu are nici unul.
Da, e original pinionul, si vad ca are acelasi r@#@t de plastic ca cel de la pinionul de sus de la axul cu came. Despre uzura nu ma pot pronunta...
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2017, 23:47 PM   #119
collemann
Member
 
collemann's Avatar
 
Join Date: Jun 2014
Location: Iasi
Motorizare : 1397
Age: 34
Posts: 41
:
[Member]
Default

In timp ce-mi cautam motor de schimb am dat si peste cateva mai "deosebite" mai exact aveau un sistem montat pe laterala chiuloasei plus ceva tubulatura in plus. Nu am gasit poze pe net dar am presupus ca ar fi EGR (ceva cu recircularea gazelor).

Am reusit astazi sa dau jos si distributia, iar spre surprinderea mea, pinionul de care ma temeam ca va face probleme a iesit "la mana" fara probleme

Cateva poze pana vin piesele noi:

Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
collemann is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2017, 00:50 AM   #120
Nedved
Senior Member
 
Nedved's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 1397
Posts: 337
:
[Senior Member]
Default

Multumim pentru poze. Cat ti-a luat ca timp sa dai motorul jos? Sa-l desfaci?
Dificultate pe o scara de la 1 la `10?
Nedved is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
cineva, distributie, intinzatorul, lant, schimbat


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 18:29 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF