Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Rodajul- cum se face un rodaj corect.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rodajul- cum se face un rodaj corect.

    Am mai multe versiuni despre efectuarea unui rodaj cat mai corect. Parerea mea , sa-l facem la drum lung, e o plaja mai larga de turatii, nu subturat dar nici turat, preferabil in treapta 4 a cutiei de viteze, sa se foloseasca ulei mineral si dupa aprox 1000km schimbat impreuna cu filtrul de ulei.Masina sa fie cat mai usoara si sa se evite pantele.

    Momentan atatea imi vin in cap.Asptept si alte pareri despre efectuarea lui.

  • #2
    Hai sa dezvoltam...

    Rodajul, intr-adevar, se face la drum intins, nu la orash, nu la munte, ci la un drum drept, pentru a nu suprasolicita piesele nou-montate. Pasuirea elementelor in mishcare trebuie sa se faca pe cit de uniform posibil. La motoarele pe benzina rodajul este mai scurt si mai putzin important ca la diesel. Un diesel rodat ca lumea inseamna durata de viatza semnificativ marita. Rodajul la benzina se cheama incheiat dupa 3 mii de kilometri, la diesel e complet dupa cam 5 mii. Nu se face la viteza constanta, nu la turatzii joase, nu la turatzii inalte, fara bruscari, fara a fortza nimic. Se observa regimul termic cu mare atentzie, trebuie sa se mentzina cit mai constant posibil. Eu le facem de obicei noaptea, ca sa nu ma impiedic de tot felul de proshti pe strada, noaptea tirziu de obicei avind shoseaua doar pentru mine.
    In special la diesel, preferam ca la prelucrarea camashilor, tolerantzele sa fie cit mai mici posibil (ca tot s-a apucat un coleg sa ishi repare motorul, sa ii dam ce ii trebuie...). La rodaj, pe linga cel la rece, adica motorul fara bujii pe el "plimbat "de un agregat (gen motor electric, hidraulic, ceva...) rodajul de shasiu se facea la viteza mai mica de standardul de 80-90 la ora, la temperatura lichidului de racire mult coborita, asta implicind un radiator perfect si un termostat blocat mecanic pe pozitzia deschis, ca sa fortzeze apa de racire la valori cuprinse intre 50-60 de grade Celsius. In cazul asta, dupa 2-3 mii de kilometri, motorul se "lasa", se poate debloca termostatul si se continua rodajul la maniera normala, pina spre 6 mii ed kilometri, daca nu si mai mult. Am intilnit diesele care abia la 10 mii dupa reparatzie erau comnpletamente rodate.
    Uleiul se schimba prima oara sub mia de kilometri, mai apoi recomandindu-se schimbat la cite 2 mii, shtiut fiind faptul ca rodajul inseamna micro-shpan, care nu are ce cauta in sistemul de ungere. Se recomanda si spalarea instalatziei de ungere la fiecare schimb, pentru a evita pe cit de mult posibil neplacerile. Cine a mai desfacut motoare, a mai vazut citeodata pe suprafatza de contact a cuzinetului cu arborele shantzuri, in loc de oglinda perfecta. Ushor de ghicit de ce...

    Mai departe cu alta ocazie, ca timp am foarte putzin.

    Comment


    • #3
      Ce ar mai fi de facut in prima mie de km, ca acu 2 zile s-a produs la mine, o verificare a strangerii chiuloasei. Mai completez si eu ca mor de somn..

      Comment


      • #4
        Uitasem de treaba asta, ca nu am mai facut-o de mult... De ceva vreme buna, folosesc setul de garnituri doar cel produs de Victor Reinz, si in setul asta vine garnitura de chiulasa cu unica stringere. Ai pus cheia pe ea o data, ura si la gara, nu mai e cazul de a doua stringere. Intr-adevar, o verificare e utila, dar de fiecare data nu am mai avut ce stringe. La Elring-urile vechi, era bine sa verifici dupa mia de kilometri parcurshi, iar la cele de Turcia constituia obligatzie. Dar acu sintem in Europa, nu mai trebuie sa stringem chiulasa pina ne ia ametzeala...

        Comment


        • #5
          Mai era o intrebare.....Pt cuzinetii de palier si biela, rodajul cam cat ar dura? Multi veneau cu argumente ca nu e nevoie de rodaj pt cuzineti, ci doar pt segmenti. Dok, ce parere ai?

          Comment


          • #6
            Pasuirea cuzinetzilor se face mai rapid decit cea a setului. Iar conditziile in care faci rodajul motorului sint suficiente si pentru linie. Deci, rodajul liniei e inclusa in rodajul total. Nu multa lume se gindeshte ca si cuzinetzii impreuna cu arborele au nevoie de rodaj...

            Comment


            • #7
              Am si eu o intrebare.
              Se poate face rodajul pe dyno ?

              Comment


              • #8
                Originally posted by ionut_90 View Post
                Am si eu o intrebare.
                Se poate face rodajul pe dyno ?
                Nu. Dyno e pt masurarea puterii, si ca sa masori puterea , faci varza rodajul.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by 300zxtt View Post
                  Nu. Dyno e pt masurarea puterii, si ca sa masori puterea , faci varza rodajul.
                  Scuze,nu m-am exprimat eu corect.
                  Cand am spus dyno,m-am referit doar sa o urci pe stand si sa ii invarti rotile nu sa o si conectezi la calculator,ca faci praf motorul daca ii dai pana la 6000 rpm cand are cateva zeci de km.
                  Eu ma refeream sa o urci pe stand,mergi cu ea vreo 2 ore cu 50,70,110 km/h,o opresti 20 de min si pe urma de la capat.
                  E bine daca ii faci rodajul asa ?

                  Comment


                  • #10
                    Rodaj

                    E bine si pe stand, dar nu e pacat de timp si bani cheltuiti sa nu faci si o plimbare. Mai ales ca o sa vezi cum se comporta masina si la drum intins.

                    Comment


                    • #11
                      Ar fii indicat un drum de 1000 km parcursi intruna la masina noua?Cum ar trebui mers pe acest drum tinand cont ca 80 la suta sunt autobenzi iar celelalte 20 la suta sunt drumuri romanesti 40-50-80 km/h? Multumesc!
                      Allways on the move...
                      http://www.youtube.com/watch?v=Nwx_Bdgl2Bg

                      Comment


                      • #12
                        Rodaj

                        Salut ! Daca detii cartea tehnica a masinii, si acolo nu este specificat ulei pentru rodaj, atunci este clar,motorul tau are rodajul facut din fabrica.
                        Totusi este bine ca primii 1000-1500 de km sa nu te duci la munte cu ea; si poate este bine sa nu o alergi pe autoband cu 150/h
                        Sa o stapanesti sanatos !.

                        Comment


                        • #13

                          Un rodaj diferit de ce se recomandă...

                          Comment


                          • #14
                            Rodaj

                            Am avut ceva inspiratie pentru rodaje. Vreo 3 masini. Nu am accelerat prea mult. Turatia maxima in rodaj este 60% din maxim. Viteza max 60% din maxim. Apoi schimb ulei Cu spalare. Apoi OBLIGATORIU DURALUBE MOTOR, CUTIE VITEZE, CIRCUIT BENZINA, CUTIE VITEZE, circuit sistem racire. Rezultat? Nu consum ulei, nu zgomote ansamblu mecanic, conditie: foarte buna spalare motor la schimb ulei! Bafta de un bun motor! Apoi

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Logan | Dacia Logan |Anulare DPF