Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Limuzine > Mercedes Benz A Klasse > Probleme tehnice - A Klasse

Relanti oscilant si mers constant neregulat

Probleme tehnice - A Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-22-2010, 22:56 PM   #21
acroscad
Junior Member
 
Join Date: Nov 2008
Location: Cluj Napoca
Motorizare : 1195 cmc
Age: 33
Posts: 26
:
[Junior Member]
Default

Redeschid problema postata la inceputul acestui topic din dorinta de a putea fi ajutat si de a ajuta alte persoane cu probleme similare. Dupa lungi perioade in care masina mea a avut acelasi comportament ciudat ba mergea bine, ba mergea ca o caruta s-a intamplat in sfarsit sa se opresca adica a intrat in modul "limp-home" si sa se aprinda becul ESP/BAS, dat fiind ca am patit chestia asta de vreo 4 ori inainte de a ajunge la un tester am avut stocate o gramada de erori (erorile le pun mai jos si mentionez ca au fost citite cu un "tester" STAR)
- P0170-009 - The short time selfadaptation in idling speed range and/or at part load has been exceeded
- P1813 S40/3 (Clutch pedal switch) Open or short circuit
- P0121-018 M16/6 (Throttle valve actuator) The throttle valve is jamming or is stiff
- P0600-014 Control module ESP is in diagnostic mode , or there is a
__________________
Mercedes W168, A190 - model 2000
acroscad is offline   Reply With Quote
Old 02-22-2010, 23:23 PM   #22
acroscad
Junior Member
 
Join Date: Nov 2008
Location: Cluj Napoca
Motorizare : 1195 cmc
Age: 33
Posts: 26
:
[Junior Member]
Default

Imi cer scuze pentru post dublu da nicicum nu am reusit sa editez mesajul anterior !

Redeschid problema postata la inceputul acestui topic din dorinta de a putea fi ajutat si de a ajuta alte persoane cu probleme similare. Dupa lungi perioade in care masina mea a avut acelasi comportament ciudat ba mergea bine, ba mergea ca o caruta s-a intamplat in sfarsit sa se opresca adica a intrat in modul "limp-home" si sa se aprinda becul ESP/BAS, dat fiind ca am patit chestia asta de vreo 4 ori inainte de a ajunge la un tester am avut stocate o gramada de erori (erorile le pun mai jos si mentionez ca au fost citite cu un "tester" STAR)
- P0170-009 - The short time selfadaptation in idling speed range and/or at part load has been exceeded
- P1813 S40/3 (Clutch pedal switch) Open or short circuit
- P0121-018 M16/6 (Throttle valve actuator) The throttle valve is jamming or is stiff
- P0600-014 Control module ESP is in diagnostic mode , or there is a system fault
- P0100-002 B2/5 (Hot film mass air flow sensor ) The signal voltage is too high
- P0170- 002 Self-adaptation mixture is too lean.
Dupa perioada ciudata in care s-a oprit si-a revenit pentru o saptamana pana alaltaieri cand s-a oprit din nou si la tester surpriza au reaparut erorile 1, 3 si 4 de mai sus, tinand cont ca eroarea 1 este data de faptul ca ECU nu a putut forma amestecul corect din cauza unei defectiuni a unuia dintre senzori sau elementele de executie care se ocupa de asa ceva si ca eroarea 4 este datorata aprinderii becului ESP/BAS ( care indica diferite defectiuni) mai ramane in discutie eroarea 3. Teoretic dupa mintea mea exista 2 posibilitati :
1. sa fie fff murdar fluturasul care obtureaza admisia si acesta se misca greu sa se blocheaza ( varianta care eu zic ca pica deoarece mecanicul a zis ca a curatat si a verificat clapeta de acceleratie ),
2. sa fie vreun fir dezlipit in cutiuta cu elementul de executie ( motoras pas cu pas (daca bine am inteles) si 2 potentiometre..), exista si o alta posibilitate in acest caz ?

O alta problema ar putea fi chiar debitmetrul, care dupa cum probabil multi dintre voi stiti la acest model este lipit pe placa de baza a ECU si din pacate nu exista posibilitatea inlocuirii acestuia fara toata placa... ... ( s-or fi gandit ca tine o vesnicie ). Totusi la service desi au facut o gramada de teste nu au putut stabili exact natura problemei , mi s-a pus ca din testele lor clapeta de acceleratie e ok, si ca problema ar putea fi de la debitmetru, insa mecanicii nici macar nu stiau ca acesta este prins direct pe placa cu ECU deci nu am incredere in presupunerile lor. Simptomele prezente in continuare la masina sunt:
- nu accelereaza continuu, smuceste urat de tot de multe ori tinde sa se opreasca
- la mers constant "se ineaca" in continuu
- exista situatii cand nu porneste la prima cheie cand sta mai mult timp.. ( desi ar putea fi alta poveste aici )
- relantiul oscileaza foarte usor, dar vizibil 700-900 rpm

Daca aveti vreo idee sau vreo explicatie va rog sa o postati deoarece ne poate ajuta pe toti. Multumesc.
__________________
Mercedes W168, A190 - model 2000
acroscad is offline   Reply With Quote
Old 02-26-2010, 23:06 PM   #23
acroscad
Junior Member
 
Join Date: Nov 2008
Location: Cluj Napoca
Motorizare : 1195 cmc
Age: 33
Posts: 26
:
[Junior Member]
Default

Am hotarat sa incerc o curatare a clapetei de acceleratie, inclusiv o verificare a elemetelor de executie si a electronicii acesteia. Aveam in plan trimiterea calculatorului in Anglia la o firma specializata in reconditionarea debitmetrelor de pe acesta, insa datorita ultimelor erori citite am renuntat si voi incerca curatarea clapetei.
Cu toate ca activitatea pe forum este destul de redusa in aceasta perioada va voi tine la curent cu activitatea mea in ceea ce priveste rezolvarea acestei probleme deoarece exista posibilitatea sa ajute si alti "norocosi".
Pentru cei interesati voi atasa un PDF ( impachetat zip din pricina dimesiunii admise) cu schema interna si functionalitatea clapetei de acceleratie pentru motorul meu 166.990, schema este valabila si pentru motoarele de 1.4 si 1.6.
Attached Files
File Type: zip Throttle valve actuator, function.zip (63.1 KB, 154 views)
__________________
Mercedes W168, A190 - model 2000
acroscad is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2010, 09:12 AM   #24
Alin Puma
Senior Member
 
Alin Puma's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Arad
Motorizare : 1500 cmc
Age: 46
Posts: 133
:
[Senior Member]
Default

Ai curatat clapeta de acceleratie ?
Alin Puma is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2010, 09:26 AM   #25
acroscad
Junior Member
 
Join Date: Nov 2008
Location: Cluj Napoca
Motorizare : 1195 cmc
Age: 33
Posts: 26
:
[Junior Member]
Default

Problema a fost rezolvata prin schimbarea clapetei. Am studiat clapeta veche si am constatat ca "sarea" adica in anumite pozitii nu se rotea uniform ci cu mici salturi.
Nu am mai postat rezolvarea problemei deoarece nu parea nimeni interesat. Oricum problema este una ciudata si greu de diagnosticat.
__________________
Mercedes W168, A190 - model 2000
acroscad is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2015, 14:45 PM   #26
moisedan
Senior Member
 
Join Date: Feb 2010
Location: Bucuresti
Motorizare : 1400 cmc 82cp 1999
Age: 40
Posts: 203
:
[Senior Member]
Default

Salut,
De curand am scapat si eu de mersul neregulat la relanti si pornire greoaie.
Pentru pornire greoaie.
1. Garnituri cauciuc injectoare - schimbat
2. Garnituri dintre galeria de admisie si chiuloasa
3. Ventilul de la rampa de injectie - scapa presiunea prin el
Pornirea greoaie se datora lipsei presiunii din rampa de injectie si aer fals tras pe la galerie.
Pentru relanti:
1. Din nou garniturile dintre galeria de admisie si chiuloasa (le-am schimbat doar odata dar are manifestare in ambele defecte)
2. Electro valva care aduce gazele din canistra de carbon in galeria de admisie. ramanea blocata pe deschis si motorul functiona cu prea mult aer.
moisedan is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 14:19 PM   #27
cezarkage
Senior Member
 
cezarkage's Avatar
 
Join Date: Oct 2013
Location: Suceava
Motorizare : 1.4 W168 Benzina
Age: 28
Posts: 455
:
[Senior Member]
Default

Salutare tuturor.
Recent am rezolvat si eu problema cu relantiul oscilant si cu mersul neregulat (dadea in nas). Dintr-o data masina a inceput sa se manifeste asa: https://youtu.be/6m5maWMyyMs .
Initial am crezut ca s-a dus senzorul de la axul cu came. N-a fost el de vina, am pus testerul, si nu am gasit nimic deosebit fata de erorile stiute... In urma discutiilor cu mai multi colegi de pe forum si a postarii #26 am 'ajuns' la electro valva. Pentru a vedea daca problema e la valva, atunci masina facea urat am scos furtunul care merge in admisie si l-am obturat cu degetul. Masina imediat a inceput sa functioneze normal.
Am inlocuit electrovalva cu una din dezmembrari (50 ron) deoarece una noua se gaseste doar pe original si ajunge undeva la vreo 600 ron.
Multumesc tuturor colegilor pentru suport.

PS: Am gresat balamaua usii, acu e "liniste".
__________________
W168 or nothing!
cezarkage is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 20:20 PM   #28
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 39
Posts: 313
:
[Senior Member]
Default

Oare nu ar fi trebuit sa apara eroarea: P0440 Evaporative Emission Control System Malfunction? Sau ECU nu sesizeaza cand ramane blocata pe deschis...poate sesizeaza doar cand ramane blocata pe inchis.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2018, 22:05 PM   #29
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,940
:
[V.I.P]
Default

@Cezarkage
Acu, dupa ce ai rezolvat problema, ia-o p'aia veche si suge-o, la propriu. Vezi daca tine vacuum la limba. Fara conotatii sexuale, e cea mai buna proba. In plus, o alimentezi repetat si iar o sugi... etc. Posibil ca nu mereu sa ramana deschisa. Neaparat de verificat si furtunul, tu sarisi direct la valva...
@georgealinel
Defectul mecanic nu are cum sa-l vada, daca-i scoti mufa ridica si dtc.
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2018, 08:35 AM   #30
cezarkage
Senior Member
 
cezarkage's Avatar
 
Join Date: Oct 2013
Location: Suceava
Motorizare : 1.4 W168 Benzina
Age: 28
Posts: 455
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by LauLaur View Post
@Cezarkage
Acu, dupa ce ai rezolvat problema, ia-o p'aia veche si suge-o, la propriu. Vezi daca tine vacuum la limba. Fara conotatii sexuale, e cea mai buna proba. In plus, o alimentezi repetat si iar o sugi... etc. Posibil ca nu mereu sa ramana deschisa. Neaparat de verificat si furtunul, tu sarisi direct la valva...
La fel mi-a sugerat si colegul moisedan. Din lipsa de timp nu m-am jucat cu ea, insa poate reusesc in weekendul acesta. I-am facut proba de vacuum cu limba dupa ce am scos-o de pe masina, tine. Ramane de vazut si dupa ce o alimentez de cateva ori la baterie.
Furtunele le-am verificat. Furtunul care e in spatele admisiei si intra in valva a frecat putin de admisie insa nu scapa. L-am bandajat pentru orice eventualitate.
Attached Images
File Type: jpg DSC00737.jpg (60.7 KB, 99 views)
__________________
W168 or nothing!
cezarkage is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2018, 12:50 PM   #31
flavyus1987
V.I.P
 
flavyus1987's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Location: constanta
Motorizare : 1.4
Age: 30
Posts: 1,702
:
[V.I.P]
Default

La orice imbinare a furtunelor vechi si la clapeta de acceleratie folositi mastic de calitate pentru a realiza etansare perfecta.
Electro-valva aceea e mai proasta decat una de Dacie.Cand am avut A class am inlocuit-o cu una de Super-Nova cu tot cu mufa.Cand are scapari langa valva, se aude si un tacanit mai pronuntat al ei.
Am curatat si mecanismul de actionare al clapetei de accelerarie.
Veteti ca furtunul de la electro-valva care vine in galeria de admisie freaca de aceasta acolo unde face unghi de 90gr pe sub galerie.
__________________
Vand jante A class cu anvelope vara 600lei.
https://diagnoza-auto-cta.blogspot.r...255517-ms.html
flavyus1987 is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2018, 19:27 PM   #32
attila_romulus
Junior Member
 
Join Date: Feb 2012
Location: Italia
Motorizare : benzina
Age: 51
Posts: 1
:
[Junior Member]
Default

am si eu o problema cu un A140.porneste dar se opreste imediat.dupa citeva porniri are relantiul oscilant,tremura motorul,la drum misa oprit de 2 ori la intersectie.cind turez pe loc motorul nu trece de 4000.poate careva sa imi dea o mina de ajutor???
attila_romulus is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2018, 22:09 PM   #33
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 39
Posts: 313
:
[Senior Member]
Default

Cred ca max 4000rpm pe loc e normal, am mai auzit colegi cu W168 care spuneau acelasi lucru. Relanti oscilant-tremurat motorul poate avea o multime de cauze: bobine de inductie, aer fals, pompa de combustibil, injectoare, senzori (debitmetru, clapeta de acceleratie, ax came, etc), catalizator infundat. Daca s-a aprins Check Engine, trebuie pus un tester pentru diagnoza.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 07-16-2018, 23:55 PM   #34
Nedved
Senior Member
 
Nedved's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 1397
Posts: 366
:
[Senior Member]
Default

Am avut si eu problema asta cu relanti oscilant si opriri la semafor.Nu mai statea la relanti deloc.
Problema a disparut dupa ce am schimbat lamelele de la debitmetru. Acum nu mai am probleme nici la pornire.
Nedved is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 21:21 PM   #35
qwer
Junior Member
 
Join Date: Sep 2017
Location: JILAVA
Motorizare : BENZINA
Posts: 4
:
[Junior Member]
Default

Asa am rezolvat debitmetru defect cauza mersului īntrerupt neregulat, și limp mode.
Attached Images
File Type: jpg IMG_20180721_211523.jpg (94.9 KB, 15 views)
qwer is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 22:28 PM   #36
cl600
MBRetrofit
 
cl600's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: BUCURESTI
Motorizare : M270 CAMTRONIC
Age: 47
Posts: 3,193
:
[MBRetrofit]
Default

Asta nu e rezolvare, cel putin nu pe forumul nostru.

Poate, doar o solutie de moment pana iti cumperi lamele.

Rezistorii nu pot evalua debitul de aer.
__________________
http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34

www.mbretrofit.com


https://www.youtube.com/channel/UCQp...Pr1obVsJMeVMuA



Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.
cl600 is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
constant, mers, neregulat, oscilant, relanti


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 17:38 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF