La o inspectie vizuala a motorului, am observat ulei in jurul senzorului de la debitmetrul de aer, asa ca mi-am spus ca o pot face si singur. Procedura este simpla si nu necesita decat o surubelnita lata si un spray din comert pentru aceasta etapa si carpe, dar care sa nu lase scame.
1. Am desfacut cele trei coliere din imaginea de mai jos aproape de maxim. Unul de pe turbina si cele doua de pe bratele ramificatiei din imagine.
Am scos usor mufa din senzorul de aer de pe ramificatie apoi senzorul si l-am pus deoparte intro carpa curata. Iese foarte usor prin rasucire.
2. Am scos cele doua mufe din ramificatia Y de plastic
3. Am tras usurel de burduful din dreapta, care a iesit usor, apoi de pe turbina, in final a iesit si din stanga filtrului de aer apoi tot ansamblu l-am pus deoparte.
4. Am curatat de mizerie senzorul debitmetrului si garnitura de pe el, pana a iesit curat perfect. Avea mizerie in interiorul lui, un amestec cu ceva uleios si se formase o... mazga. Asa ca usurel cu o carpa si spray special pentru el, l-am curatat si pus intr-o carpa lasandu-l sa se usuce.
5. La ramificatia aceea am sters cat am putut de bine mizeria folosind o carpa, putina benzina pe ea si in final a iesit bine.
Procedura de montare este inversa iar la senzorul de pe debitmetru am tinut cont de sageata de pe el. A fost orientata catre turbina asa ca am pus-o la fel.
6. Burduful l-am bagat din stanga, apoi in turbina si in final in dreapta catre egr. Am verificat (pentru ca am putut baga degetul) sa intre burduful perfect pe filtrele de aer apoi am bagat in locasul camerei debitmetrului senzorul. Apoi incetisor celelalte mufe de pe ramificatie si cam asta a fost toata afacere.
Aproximativ o ora jumatate si costuri minime.
1. Am desfacut cele trei coliere din imaginea de mai jos aproape de maxim. Unul de pe turbina si cele doua de pe bratele ramificatiei din imagine.
Am scos usor mufa din senzorul de aer de pe ramificatie apoi senzorul si l-am pus deoparte intro carpa curata. Iese foarte usor prin rasucire.
2. Am scos cele doua mufe din ramificatia Y de plastic
3. Am tras usurel de burduful din dreapta, care a iesit usor, apoi de pe turbina, in final a iesit si din stanga filtrului de aer apoi tot ansamblu l-am pus deoparte.
4. Am curatat de mizerie senzorul debitmetrului si garnitura de pe el, pana a iesit curat perfect. Avea mizerie in interiorul lui, un amestec cu ceva uleios si se formase o... mazga. Asa ca usurel cu o carpa si spray special pentru el, l-am curatat si pus intr-o carpa lasandu-l sa se usuce.
5. La ramificatia aceea am sters cat am putut de bine mizeria folosind o carpa, putina benzina pe ea si in final a iesit bine.
Procedura de montare este inversa iar la senzorul de pe debitmetru am tinut cont de sageata de pe el. A fost orientata catre turbina asa ca am pus-o la fel.
6. Burduful l-am bagat din stanga, apoi in turbina si in final in dreapta catre egr. Am verificat (pentru ca am putut baga degetul) sa intre burduful perfect pe filtrele de aer apoi am bagat in locasul camerei debitmetrului senzorul. Apoi incetisor celelalte mufe de pe ramificatie si cam asta a fost toata afacere.
Aproximativ o ora jumatate si costuri minime.