Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

probleme nivel ulei si culoare!!!!!!!

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Flaviu si Laur, nu ati inteles bine sau eu nu am spus bine.
    Uleiul era inainte exact la nivelul maxim. 5 litri iti umplu baia pana la nivelul maxim pe joja. Exact acolo! Nu mai sus!
    Asa a stat, sa spun, 10-11000 km. Pana duminica cand mi s-au aprins senzorii la 130-140 km/h pe autostrada. Ori, in 10-11000 km, crede-ma ca am mers o distanta mai mare la o viteza egala sau mai mare. Si nu s-a intamplat nimic. Si nivelul nu a crescut. Doar acum, cu 5 mm pe joja.
    Nivelul nu poate creste ptr. ca s-a uzat uleiul. Este o alta cauza. Cum nu-i apa, iar uleiul e mai fluid, nu poate fi decat benzina. Cum motorul merge rotund si porneste bine nu am nicio ideea cum a ajuns benzina acolo.
    Asta e.
    O sa fac schimbul si o sa vad cum ramane nivelul.

    Pretul era vreo 150 lei. Restul sunt taxe de transport.

    Norma uzuala este 229.1. Eu cel putin asta folosesc. Si 10w40.
    Last edited by adip1962; 02-05-2014, 07:30 AM.
    Chiar imi place masinuta asta!

    Comment


    • #17
      Salut, am intrebat fostul proprietar mi-a spus ca a bagat la schimb 5l de ulei LM 5w40. Cred si sper ca de aceea am nivelul uleiului peste maxim, in bord nu mi-a aparut nici o atentionare iar eu cum nu ma pricep nu i-am dat importanta. Am aflat de aici ce anume trebuie sa urmaresc la schimbul de ulei de acum inainte.

      Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk
      Service romanesc de prima mana :
      - Cât mã costã reparația mașinii?
      - Ce problemã are?
      - N-am cea mai vagã idee.
      - 843 lei și 50 bani!

      Comment


      • #18
        Eu cred că apă este în ulei, apă din combustie. Și, se poate verifica urmărind nivelul lichidului de răcire: scade sau nu.

        În urma arderii unui litru de benzină rezultă aproape un litru de apă care, fiind sub formă de vapori, este evacuată în mare parte odată cu gazele arse. Când este foarte frig, apare condens pe suprafețele reci din cilindri. Condensul acesta este preluat de ulei.

        Deplasările scurte nu ridică temperatura suficient pentru ca uleiul să se usuce. Eu merg cu mașina spre serviciu, 7 km, iar temperatura nu ajunge la 80 de grade pe ceasul din bord. Pe o porțiune de 2 km unde merg cu 70 km/h, zilele astea cât afară a fost sub -4, nu se ridica nici la 60 de grade, ba chiar scădea dacă era mai sus.

        Deși mi se părea prostie până acum, mă gândeam serios să pun carton pe grila din fața radiatorului. Stând cu mașina în parcare, la ralanti, temperatura ajunge la repede 80 de grade. Dacă merg, cu cât mai repede, cu atât mai mult scade.

        Apa acumulată în ulei face să crească nivelul. Mașinile au o problemă cu nivelul mărit al uleiului, din moment ce chiar pe capacul de umplere este pusă acea atenționare.
        Nu glumesc ce vă spun acum, mașina mea chiar are probleme iarna: am scos doi litri de ulei din motor ca să aduc nivelul sub Max pe jojă. Bănuiala mea este că asta era sursa problemelor. Acum o țin sub urmărire, dar voi mai scrie când pot trage o concluzie.


        Doar mașinile cu motoare diesel au în bord indicator de nivel ulei. Cei care puneți benzină nu așteptați să vă arate în bord că nivelul uleiului este prea mic sau prea mare!
        Last edited by getablonda; 02-08-2014, 12:02 PM. Reason: Observație...
        A good car is nothing without a good garage.
        Mercedes too.

        Comment


        • #19
          Fiind puturos din fire nu m-am invrednicit sa schimb uleiul. Nici sa scot din el.
          Asa ca am plecat la ski cu uleiul peste maxim (identic 5 mm). Repet, nu am apa in ulei.
          La intoarcere, surpriza! Acelasi nivel!
          Pe bucuresti - comarnic, mi-a aparut semnul in bord de vreo 4 ori. Pe azuga - bucuresti, doar o data. Atentionarea dispare cand reduci turatia. De ex. de la 120 km la 80 km. Daca mentii 80km/h nu se mai intampla nimic.
          Concluzie:
          - semnul de HI apare - la mine - numai in regim constant de drum intins la peste 100 km/h. Si numai atunci cand menti acest regim mai mult timp (sa spunem peste 20 minute), in conditiile in care uleiul este cald.
          - nu apare pe variatii de turatie, cum ar fi DN1 (70 localitate / 100 afara). Implicit, nu apare pe serpentine sau la fortaj.
          Acum vine intrebarea de baraj:
          - de ce doar atunci? De ce doar atunci cand, probabil uleiul atinge o anumita temperatura? Uleiul nu este tot timpul peste nivel? De ce nu-mi arata ca este peste nivel cand pornesc?
          Deci?
          PS. temperatura medie a fost ieri de 6 grade. -2 parca, cand am plecat din bucuresti, 7 la azuga, 3 la intoarcere in bucuresti.
          PS. Motorul merge impecabil, iar nivelul de luchid de racire se mentine constant. Motorul nu incinge si nu sunt modificari in turatie, zgomote anormale etc.
          O sa fac totusi schimbul de ulei. nu de alta dar ar cam fi timpul sa schimb si filtrele de aer/ulei/benzina...
          Last edited by adip1962; 02-09-2014, 08:47 AM.
          Chiar imi place masinuta asta!

          Comment


          • #20
            Atentionarea este in functie de cum citeste senzorul informatia.
            Problema cea mai mare a ta este faptul ca mergand cu uleiul peste nivelul maxim risti sa fie "suflate" semeringurile.
            Cel mai periculos este cel de la arborele cotit dinspre cutie, efectiv demontezi toata masina.
            Am mai scris in alt post cum am scos eu surplusul de ulei, sau si mai simplu daca esti comod gasesti undeva unde se face schimbul de ulei pa la joja si scoti surplusul.
            Mai bine sub maxim cu 5mm decat peste.

            Comment


            • #21
              Scoate din ulei cand ai cei 5mm de surplus! Simplu. Vezi dupa aceea. Cred ca este vorba de marirea volumului...nu sunt sigur. Oricum, incearca asa.

              Comment


              • #22
                După de am scos acei doi litri de ulei pe care îi aveam în plus și după mai multă cercetare în sensul elucidării cauzelor (ne)încălzirii motorului, am descoperit că problema este cunoscută și că există chiar un model nou de termostat pentru Clasa A (W169) și Clasa B (W245), cu recomandarea de a nu se înlocui termostatul defect decât cu modelul cel nou, cod OE: 2662030475.

                Îmi este destul de clar acum că asta este cauza problemelor mașinii mele:
                pentru că motorul nu ajunge la temperatura normală de funcționare în perioadele reci, nici uleiul nu se încălzește suficient pentru a elimina condensul acumulat.

                Asta face ca nivelul uleiului să crească și să se producă acea spumă apoasă care poate îngheța obturând orificiul de ventilare a carterului, sau poate ajunge în camera de admisie, bulversând niște senzori – probabil din cauza aerului prea umed.

                După experiența de anul trecut, când cei de la SF-Tex mi-au spus că trebuie să schimb clapeta de accelerație și m-au ușurat de 300 de lei, mi-am cumpărat propriul cititor de coduri. Iată ce am descoperit:
                - o eroare generală OBD2, P0068: MAF/MAP Sensor Throttle Position Correlation și, mai interesant,
                - o eroare specifică Mercedes, 00F8-1: Plausibility check of values for components B28 (pressure sensor) and M16/6 (throttle valve actuator) in idle and medium load Lambda control tends to “Rich”

                Când s-au înregistrat erorile mașina se prezenta cu cariații de turație și fum alb, gros, la evacuare. Nu se manifesta niciodată cu motorul rece, ci după oarece mers în regim mai greu, când reușea să se încălzească: de exemplu, ajungeam acasă cu temperatura aproape de 70 și făceam manevre prin parcare, prin zăpadă. Abia atunci creștea temperatura la 80 și o apucau năbădăile.

                Mi se pare acum că găsesc un sens în toate astea: încălzindu-se uleiul se elimina masiv apa din el sub formă de vapori. Asta făcea să intre mai puțin aer în admisie și să apară acea ne-corelare cu deschiderea clapetei și amestecul "Bogat" sesizat de sonda Lambda.
                Nu găsesc însă o explicație pentru turația instabilă. Sunt totuși convins că este pe aici pe undeva...
                A good car is nothing without a good garage.
                Mercedes too.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by getablonda View Post
                  Dupã de am scos acei doi litri de ulei pe care îi aveam ...
                  Nu sunt de acord cu tine. Nu are cum sa-ti creasca nivelul cu 2 litri numai din condens. Este mult prea mult.
                  Chiar imi place masinuta asta!

                  Comment


                  • #24
                    In sfarsit m-am invrednicit sa schimb uleiul cel crescut cu 5 mm.
                    Asa cum v-am mai spus NU ERA APA!
                    Dar nici benzina, ca nu mirosea neam...
                    Mecanicii, baieti cu experienta, au sustinut varianta mea, si ei ca si mine nefiind insa convinsi de justetea ei. Dar alta solutie nu exista...
                    Deci daca dati de multe ori la cheie si masina nu porneste, sauu porneste greu, mai ales cand e foarte frig afara, e posibil ca vaporii de benzina sa condendeze in cilindru si sa o ia la vale spre ulei.
                    Se pare ca la mine asta a fost, ca alta explicatie fireasca nu exista.
                    Doar paranormala...
                    Chiar imi place masinuta asta!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by adip1962 View Post
                      Nu sunt de acord cu tine. Nu are cum sa-ti creasca nivelul cu 2 litri numai din condens. Este mult prea mult.
                      Este o observație pertinentă, dar nu am spus asta.

                      Spuneam că avea ulei peste nivel de la ultima revizie, din Iulie și că a avut peste și înainte și de aceea nu am dat importanță.
                      - Cred că un litru sau mai mult a fost - explicabil - pus în plus la revizie: service aglomerat, a pornit-o ca să meargă 50 de metri din parcare la elevator, imediat a dat drumul la ulei, a pus repede dopul când a început să țârâie, apoi a pus 5 litri și pa! Sper că a schimbat filtrul...
                      - Cam jumătate de litru trebuie pus înapoi pentru că am scos eu prea mult și este cu 5-6 mm sub Max.
                      - Deci, condens ar fi cel mult 500 de mililitri. Dacă toată iarna motorul nu a ajuns la 80 de grade - care poate fi din cauza drumurilor scurte sau a termostatului defect, cum e cazul meu - cred că este normal să se acumuleze atât condens. Oricum, nu aici este problema.

                      Citeam prin internet că uleiul nu-și pierde calitățile din cauza acestui condens, totuși, nivelul fiind prea mare, intră în contact cu piesele în mișcare din motor. Asta duce la formarea acelei spume și la creșterea uzurii din cauza vibrațiilor și a faptului că uleiul aerat nu se mai pompează bine prin instalație.
                      Poate că pare exagerată problema vibrațiilor, dar când un piston are câteva sute de grame și arborele cotit lovește de 3000 de ori pe secundă suprafața liberă a uleiului, ies ceva vibrații din asta.
                      Am fost la un drum mai lung, Galați-Brăila, în urma căruia temperatura nu a ajuns la 80 de grade, bineînțeles, dar am observat că parcă este altă mașină: cea dinainte era foarte zgomotoasă la viteze mai mari (pentru un Mercedes, vreau să zic: parcă aș fi mers cu bătrânul meu Matiz cu gaură de rugină în ușa dreaptă). Lucrul ăsta făcea să curgă sânge din sigla Mercedes. Acum, m-am surprins de câteva ori mergând peste 3000 rpm, fără să simt nevoia să schimb, sau să dau muzica mai tare.
                      A good car is nothing without a good garage.
                      Mercedes too.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by getablonda View Post
                        - Deci, condens ar fi cel mult 500 de mililitri. ...........
                        Iar nu sunt de acord cu tine. In general din postarile tale din acest topic faci mai multe afirmatii care nu au cum sa fie reale. Dar nu asta conteaza...

                        Niciodata, dar niciodata, nu o sa ai condens de 500 ml. Este complet exagerat!

                        Tija de nivel are - cel putin la mine - 2 repere din plastic rosu. Maxim si minim. Intre ele este o distanta de 10-12 mm. Deci un nivel cu 5-6 mm sub maxim este foarte bun!

                        Chiar daca ai termostatul stricat, nu ai cum strange atat condens.
                        Te rog verifica nivelul de lichid de racire. Daca acesta nu mai este la nivel, ci sub, ai garnitura de chiloasa arsa. Mai poate exista un fenomen de borborosire in preaplin.

                        Uleiul nu are legatura cu vibratiile. Vibratiile sunt induse de functionarea defectuoasa a motorului, datorata alimentarii sau arderii incomplete. Nu am auzit niciodata de ulei aerat... Poate vorbesti de ceata de ulei care se formeaza in carter si care unge cilindrii sub piston. Acea ceata nu merge prin pompa de ulei spre cuzineti (oricare ar fi ei). Oricum chair si la un nivel scazut, faptul ca pompa trage si aer nu e un motiv de panica. Aerul de contracta pe cand uleiul, nu. La rotatii foarte mari (>25000), exista ajustaje cu aer comprimat la multe atmosfere.

                        La 3000 de ture, arborele rotit loveste suprafata uleiului de 3000 x nr. de cilindrii pe care il ai.

                        Mai sunt si altele dar nu mai am timp acum.
                        Toate bune
                        Chiar imi place masinuta asta!

                        Comment


                        • #27
                          Lichidul de răcire este primul lucru pe care l-am verificat.

                          Am spus mai multe pe aici, dar tu nu trebuie să mă crezi pe cuvânt.
                          Este multă căutare Google la mijloc, eu doar le-am adunat la un loc.

                          Uite:
                          Am spus că un litru de benzină se transformă în aproximativ un litru de apă.
                          Benzina este compusă din mai multe hidrocarburi, dar putem aproxima că este compusă doar din izooctan. Reacția de oxidare este:
                          C8H18 + 12.5 O2 --> 8 CO2 + 9 H2O
                          Un mol de izooctan + 12,5 moli de oxigen --> 8 moli de dioxid de carbon și 9 moli de apă.
                          Un mol de izooctan* are 165 ml. Un mol de apă are 18 ml, deci 9 moli de apă vor avea 162 ml.

                          Deci, din arderea a un litru de benzină rezultă 0,98 litri de apă. Nu este nimic îngrijorător aici. Condensul este cea mai mică problemă.
                          Nivelul prea mare de ulei este o problemă serioasă, cum dealtfel scrie și pe capacul de umplere.


                          Attached Files
                          A good car is nothing without a good garage.
                          Mercedes too.

                          Comment


                          • #28
                            Ce are arderea cu cresterea nivelului? Era sa spun altceva...
                            Tot ce spui tu acolo se petrece in camera de ardere. Nu in baie!
                            Si oricum este teoretic. In realitatea de zi cu zi, benzina/, motorina sau ce-oi avea tu, are impuritati, iar reactia ta sigur se modifica pe ici pe colo...
                            Oricum, daca aveai segmentii dusi (ca sa-ti intre apa de care tot vorbesti in baie...), iti arunca joja de nu se vedea!
                            Singurul sfat pe care ti-l pot da este sa faci schimbul. Apoi verifici/testezi cu star 3. Nu altceva, care nu este verificat! Abia pe urma te apuci sa vezi ce inseamna erorile date si cum le poti remedia.
                            Bafta!
                            Chiar imi place masinuta asta!

                            Comment


                            • #29
                              Si daca se verifica cu Star C4?
                              Vand jante A class cu anvelope vara 600lei.
                              https://diagnoza-auto-cta.blogspot.r...255517-ms.html

                              Comment


                              • #30
                                Io zic să tragem o concluzie înainte să mă duc să mă înpușc.

                                Deci, am stabilit de unde vine apa - multă apă: câtă benzină atâta apă.
                                Deci, am stabilit și cum ajunge apa în ulei: sub formă de vapori, scapă din camera de ardere și ajunge în carter - de aia are carterul ventilare: scoate capacul de umplere de la ulei și o să vezi ce vijelie iese pe acolo.
                                Deci, am stabilit că vaporii de apă condensează prin carterul rece, până acesta se încălzește și transformă din nou apa în vapori care vor ieși tot prin ventilarea carterului - că de aia are carterul ventilare.
                                Bineînțeles (zic eu, dar parcă văd că o ză îmi atragi atenția că mi-a scăpat!), bineînțeles că nu doar aburi ies din camera de ardere și intră în carter, sunt și gaze arse ȘI sunt și vapori de benzină, fapt pentu care ventilarea carterului se termină în admisie: pentru a fi reintroduși în camera de ardere.
                                Deci, până acum am descris FENOMENE NORMALE!

                                Acum să descriem fenomenul anormal, respectiv, defecțiunea.
                                Deci, dacă faci drumuri scurte, motorul nu se încălzește și nu se elimină condensul. Ăsta este tot un fenomen normal totuși, anormal este a merge cu mașina până la colțul străzii.
                                Deci, defecțiunea la termostat face ca motorul să nu se încălzească niciodată suficient și să nu se elimine condensul.
                                Deci, în aceste situații pot apărea PROBLEME NIVEL ULEI ȘI CULOARE!!! - ceea ce voiam și noi să demonstrăm. Tot acum poate apărea și fenomenul de "sare joja", pentru că orificiul de ventilare a carterului se poate înfunda cu gheață.

                                Nu înțeleg exace ce crezi tu că iese în cazul "realității de zi cu zi", când "benzina are impurități". Crezi că vor ieși morcovi?
                                Hai să generalizăm procesul de combustie: și căcat dacă arzi, tot apă și COdoi iese, iar "impuritățile" rămân ca cenușă. Tot așa și când arzi micii pe grătar, mare parte din ei este apă care se evaporă: cam 75% din ei este apă. "Impuritățile" sunt: 20% proteină, iar restul de 5% sunt grăsimi, carbohidrați și minerale.
                                Deci, putem concluziona ACUM ȘI PENTRU TOTDEAUNA că dacă arzi micii NU AI PIERDUT NIMIC, poți mânca cenușa și spune sărumâna pentru masă!

                                Hei, nu tebuie să mă crezi pe cuvânt, am căutat eu pe Google pentru tine, exact ce spun mai sus: http://dwb.unl.edu/teacher/nsf/c10/c...s/watrmeat.htm
                                A good car is nothing without a good garage.
                                Mercedes too.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF