Salutare tuturor,
Am un Mercedes Vito 2005 111 CDI 109hp
Nici nu stiu cum sa incep, In principiu masina am cumparat-o relativ ieftin , masina fiind cumparata de primul proprietar din Romania a fost intretinuta jalnic. Am considerat ca se merita sa o pastrez.... proasta decizie.
Masina de cateva luni a inceput sa piarda putere destul de mare in sarcina, in sensul ca in momentul in care o incarc sau cuplez o remorca masina se chinuie in panta, uneori fiind nevoit sa schimb din a 6 a treapta chiar si in a 4 a.Uneori masina scoate un sunet de tacanit metalic identic cu cel al injectoarelor defecte, mentionez ca am dus injectoarele la reconditionat in Buzau iar acestia le-au testat pe banc de probe si nu au gasit nici cea mai mica eroare.
Cu cat greutatea este mai mare cu atat tacanitul este mai puternic, iar uneori se simt vibratii pana in pedala de ambreiaj, mentionez de altfel ca am schimbat kitul de ambreiaj si volanta.
La penultimul drum exterior am plecat cu masina extrem de "infundata" in sensul ca urca foarte greu in ture. Am ajuns in final in Germania am mers la un service , dar din pacate nici acestia nu au descoperit defectul. Pe drumul de intoarcere undeva prin Austria intr-o panta destul de abrupta furtunul de la intercooler a sarit din colier. Norocul meu a fost ca printre pasageri aveam si doi mecanici plus un tester. Am reusit sa cuplam furtunul la loc dezmembrand de pe un Golf care il aveam pe platforma un alt colier metalic apoi am sters eroarea de LIMP MODE, si am continuat drumul observand ca in momentul in care turbina sarea de 13 PSI motorul scoatea acel tacanit. Ajuns in tara am schimbat toata evacuare cu ambele catalizatoare, insa problema se pare ca nu era pe evacuare.
De cateva saptamani masina pare sa isi revina, nu se mai aude acel tacanit decat in momentul in care este foarte grea (masina full + platforma full)
Mentionez ca motorul nu porneste chiar ok in sensul ca pornirea se face undeva la 500-600rpm iar dupa maxim o secunda urca la 850rpm si apar vibratii destul de puternice la relanti (suspectez suporti motor)
De altfel masina a fost testata pe diagnoza STAR si nu apare nici o eroare, absolut totul este in parametri, cel care a facut diagnoza mi-a recomandat sa schimb regulatorul de presiune. L-am schimbat si pe acesta tot nimic.
Mentionez ca niciodata masina nu a scos fum, nici albastru nici alb, nu a pierdut ulei, nu a pierdut antigel,nu a avut un consum marit
Multi imi spun ca motorul acesta de 2.2 109 cai este slab pentru remorcare. Insa cunosc multi alti proprietari de vito/sprinter chiar si sprinter de 5t + remorca de 2.8t cu acelasi motor pe care nu i-am auzit sa se planga de lipsa de putere.
O mica lista cu ce am schimbat pana acum in 6 luni:
Volanta+Ambreiaj
Verificat Injectoare atat pe banc de probe cat si in STAR
Evacuare Schimbata
Ulei+absolut toate filtrele
Curatat intercooler + Verificat Turbo
Regulator de presiune in rampa
Poate aveti idei... as fi extrem de recunoscator
Am un Mercedes Vito 2005 111 CDI 109hp
Nici nu stiu cum sa incep, In principiu masina am cumparat-o relativ ieftin , masina fiind cumparata de primul proprietar din Romania a fost intretinuta jalnic. Am considerat ca se merita sa o pastrez.... proasta decizie.
Masina de cateva luni a inceput sa piarda putere destul de mare in sarcina, in sensul ca in momentul in care o incarc sau cuplez o remorca masina se chinuie in panta, uneori fiind nevoit sa schimb din a 6 a treapta chiar si in a 4 a.Uneori masina scoate un sunet de tacanit metalic identic cu cel al injectoarelor defecte, mentionez ca am dus injectoarele la reconditionat in Buzau iar acestia le-au testat pe banc de probe si nu au gasit nici cea mai mica eroare.
Cu cat greutatea este mai mare cu atat tacanitul este mai puternic, iar uneori se simt vibratii pana in pedala de ambreiaj, mentionez de altfel ca am schimbat kitul de ambreiaj si volanta.
La penultimul drum exterior am plecat cu masina extrem de "infundata" in sensul ca urca foarte greu in ture. Am ajuns in final in Germania am mers la un service , dar din pacate nici acestia nu au descoperit defectul. Pe drumul de intoarcere undeva prin Austria intr-o panta destul de abrupta furtunul de la intercooler a sarit din colier. Norocul meu a fost ca printre pasageri aveam si doi mecanici plus un tester. Am reusit sa cuplam furtunul la loc dezmembrand de pe un Golf care il aveam pe platforma un alt colier metalic apoi am sters eroarea de LIMP MODE, si am continuat drumul observand ca in momentul in care turbina sarea de 13 PSI motorul scoatea acel tacanit. Ajuns in tara am schimbat toata evacuare cu ambele catalizatoare, insa problema se pare ca nu era pe evacuare.
De cateva saptamani masina pare sa isi revina, nu se mai aude acel tacanit decat in momentul in care este foarte grea (masina full + platforma full)
Mentionez ca motorul nu porneste chiar ok in sensul ca pornirea se face undeva la 500-600rpm iar dupa maxim o secunda urca la 850rpm si apar vibratii destul de puternice la relanti (suspectez suporti motor)
De altfel masina a fost testata pe diagnoza STAR si nu apare nici o eroare, absolut totul este in parametri, cel care a facut diagnoza mi-a recomandat sa schimb regulatorul de presiune. L-am schimbat si pe acesta tot nimic.
Mentionez ca niciodata masina nu a scos fum, nici albastru nici alb, nu a pierdut ulei, nu a pierdut antigel,nu a avut un consum marit
Multi imi spun ca motorul acesta de 2.2 109 cai este slab pentru remorcare. Insa cunosc multi alti proprietari de vito/sprinter chiar si sprinter de 5t + remorca de 2.8t cu acelasi motor pe care nu i-am auzit sa se planga de lipsa de putere.
O mica lista cu ce am schimbat pana acum in 6 luni:
Volanta+Ambreiaj
Verificat Injectoare atat pe banc de probe cat si in STAR
Evacuare Schimbata
Ulei+absolut toate filtrele
Curatat intercooler + Verificat Turbo
Regulator de presiune in rampa
Poate aveti idei... as fi extrem de recunoscator
Comment