Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Limuzine > Mercedes Benz A Klasse > Probleme tehnice - A Klasse

Probleme incalzire

Probleme tehnice - A Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-17-2015, 11:15 AM   #21
bogdan.motrici
Member
 
Join Date: Oct 2012
Location: Bucuresti
Motorizare : 1.4, 82CP
Age: 33
Posts: 95
:
[Member]
Default

Termostatul e schimbat. Inainte nu dadea deloc caldura, poate doar un zvac mic cand era inchis. Acum cu termostatul schimbat a inceput sa dea caldura dar doar cand vrea ia cum s-ar zice. Ieri am fost cu masina prin oras, la inceput era rece, dupa incepuse sa dea caldura . Sambata plec la Suceava, vedem pana acasa cum se comporta si va spun. Tot acolo o duc iar la service sa vedem ce si cum.
bogdan.motrici is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2015, 11:30 AM   #22
Crb
Senior Member
 
Crb's Avatar
 
Join Date: Sep 2012
Location: Costesti
Motorizare : 1.4
Age: 25
Posts: 271
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by bogdan.motrici View Post
Ieri am fost cu masina prin oras, la inceput era rece, dupa incepuse sa dea caldura.
Daca motorul e rece nu te astepta sa iti bage caldura. Mie incepe sa imi bage aer cald abia dupa vreo 5 minute de rulaj, cand se incalzeste motorul.
__________________
Cand eram mic aspiram la inalt ... acum sofez prin cratere lunare.
Crb is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2015, 12:45 PM   #23
Guess
Junior Member
 
Join Date: Apr 2014
Location: Sibiu
Motorizare : 1.7 CDI
Posts: 17
:
[Junior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by bogdan.motrici View Post
Termostatul e schimbat. Inainte nu dadea deloc caldura, poate doar un zvac mic cand era inchis. Acum cu termostatul schimbat a inceput sa dea caldura dar doar cand vrea ia cum s-ar zice. Ieri am fost cu masina prin oras, la inceput era rece, dupa incepuse sa dea caldura . Sambata plec la Suceava, vedem pana acasa cum se comporta si va spun. Tot acolo o duc iar la service sa vedem ce si cum.
Salut!
vezi sa nu fie un caz extrem in care sa fie obturat un furtun si/sau radiatorul din habitaclu sau, sper sa nu fi incurcat furtunele cel cu radiatorul exterior cu cel de radiator interior.

Sa speram numai de bine!\
Guess is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2015, 16:36 PM   #24
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 33
Posts: 759
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by Guess View Post
Salut!
vezi sa nu fie un caz extrem in care sa fie obturat un furtun si/sau radiatorul din habitaclu sau, sper sa nu fi incurcat furtunele cel cu radiatorul exterior cu cel de radiator interior.

Sa speram numai de bine!\

Acum întreb şi eu ca prostul... la radiatorul extern nu merg nişte furtune groase? ŞI la cel intern nişte furtune ca degetul? Ar fi prea de tot să le monteze pe dos...

De înfundat să fie înfundat tot radiatorul iar n-aş crede...
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2015, 18:23 PM   #25
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,946
:
[V.I.P]
Default

Salut!
Lasa masina la relanti 15-20 minute. In timpul asta pui mana pe furtunul ce iese din termostat si duce in radiator. Observa in cat timp incepe sa se incalzeasca. Dupa ce termostatul s-a deschis(s-a incins bine furtunul, in totalitate) vezi daca furtunul s-a intarit. Sistemul trebuie sa lucreze sub presiune. Astfel iti dai seama daca pompa de apa mai face ce trebuie sa faca. E posibil ca din cauza pompei sa nu circule nici apa in calorifer.
De incurcat furtunele nici vorba...
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2015, 21:33 PM   #26
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 33
Posts: 759
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by LauLaur View Post
Salut!
Lasa masina la relanti 15-20 minute. In timpul asta pui mana pe furtunul ce iese din termostat si duce in radiator. Observa in cat timp incepe sa se incalzeasca. Dupa ce termostatul s-a deschis(s-a incins bine furtunul, in totalitate) vezi daca furtunul s-a intarit. Sistemul trebuie sa lucreze sub presiune. Astfel iti dai seama daca pompa de apa mai face ce trebuie sa faca. E posibil ca din cauza pompei sa nu circule nici apa in calorifer.
De incurcat furtunele nici vorba...
Aici trebuie să te contrazic. Pompa e o chestie extrem de simplă, e practic o elice ataşată de o fulie. Dacă nu a ruginit / dezintegrat nu are cum să nu-şi facă treaba. Primul lucru când se defectează ceva la pompă curge. E un simering (presustupă parcă-i spune). În cazuri extreme crapă rulmentul. Huruie şi curge. N-are cum să crape de tot că nu-i bagă nimeni beţe în elice.

Plus o pompă care nu lucrează ar duce la fierberea motorului. Cu sau fără încălzire apa circulă din chiulasă spre baza motorului tot timpul. Şi ar mai fi şi senzorul de temperatură, ăla ce păzeşte?

Poate spuneţi că-s fixat pe o idee, dar eu tot nu mă prind unde e comanda de încălzire. Trebuie să fie un robinet, o electrovalvă ceva care comandă trecerea apei prin caloriferul din cabină.

Apropo de presiune, vedeţi că se face si-n borcanul de completare. Lăsaţi musai maşina 15-20 de minute după ce o opriţi altfel faceţi un gheizer de toată minunea.
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2015, 22:23 PM   #27
gino73
Member
 
Join Date: Jan 2014
Location: Galati
Motorizare : 140
Posts: 37
:
[Member]
Default

Nu este nici un robinet, apa (lichidul de racire) circula tot timpul prin calorifer. Flapsurile
din comanda de incalzire - racire dirijeaza aerul din interiorul sau exteriorul masinii prin filtrul de polen spre habitaclu, prin calorifer sau circuitul de aer conditionat, in functie de temperatura setata din termostat.
gino73 is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2015, 23:21 PM   #28
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,946
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by gruiarew View Post
Aici trebuie să te contrazic. Pompa e o chestie extrem de simplă, e practic o elice ataşată de o fulie. Dacă nu a ruginit / dezintegrat nu are cum să nu-şi facă treaba. Primul lucru când se defectează ceva la pompă curge. E un simering (presustupă parcă-i spune). În cazuri extreme crapă rulmentul. Huruie şi curge. N-are cum să crape de tot că nu-i bagă nimeni beţe în elice.

Plus o pompă care nu lucrează ar duce la fierberea motorului. Cu sau fără încălzire apa circulă din chiulasă spre baza motorului tot timpul. Şi ar mai fi şi senzorul de temperatură, ăla ce păzeşte?

Poate spuneţi că-s fixat pe o idee, dar eu tot nu mă prind unde e comanda de încălzire. Trebuie să fie un robinet, o electrovalvă ceva care comandă trecerea apei prin caloriferul din cabină.

Apropo de presiune, vedeţi că se face si-n borcanul de completare. Lăsaţi musai maşina 15-20 de minute după ce o opriţi altfel faceţi un gheizer de toată minunea.
Asa arata o pompa de Aclass. Spune-mi te rog, ce crezi ca se intampla daca se invarte morisca pe ax, numai oleaca? Ca nu e sudata...e bagata doar presat. Am intalnit asta la alta masina, constructia pompei era similara.
Eu robinet n-am vazut, in schimb sunt vreo trei servomotoare care mixeaza aerul.
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 12-17-2015, 23:59 PM   #29
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 33
Posts: 759
:
[Senior Member]
Default

În mod normal chestiile ce se prind doar prin presare se fac între două metale cu indici de dilataţie diferiţi. Nu zic că e imposibil dar e puţin probabil să se învârtă axul ăla în gol. Şi totuşi e o morişcă nu e piston să zici că are direct o forţă ce-l ţine. Adevărat că face presiune dar să nu uităm că totuşi se învârte în nişte zeamă. Ca o analogie destul de îndepărtată tot prin frecare merge şi ambreiajul şi acolo e forţă nu jucărie. Zic şi eu, nu dau cu parul.

@gino73 posibil. Totuşi mie mi se pare extrem de ciudat să plimbi apa prin caloriferul din habitaclu atunci când nu e nevoie. Vara să zicem 40 grade afară, eu setez să-mi bage rece clima. Oricât ar fi de bine gândite totuşi mi se pare puţin ciudat să ţii o chestie încălzită la 90 grade. Revin la analogia cu dacia, era un robinet simplu cu 2 ieşiri una în calorifer una era ceva ţeavă de retur.

https://translate.googleusercontent....wmiDwW_eIYWKrQ

Văd două valve 23 şi 29. Ce rol au?
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 12-18-2015, 14:12 PM   #30
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 33
Posts: 759
:
[Senior Member]
Default

Hmmm... pare-se că ați avut dreptate. Am înghețat azi în drum spre serviciu că am lăsat-o fără încălzire în cabină. Furtunele ce duc în habitaclu erau fierbinți. Îmi cer scuze că am insistat că ar fi fost altfel...
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2016, 09:13 AM   #31
cezarkage
Senior Member
 
cezarkage's Avatar
 
Join Date: Oct 2013
Location: Suceava
Motorizare : 1.4 W168 Benzina
Age: 28
Posts: 459
:
[Senior Member]
Default

Salutare si La multi ani!
Sambata si duminica au fost sub -10*C afara indiferent de ora. Am lasat masina sa ajunga la temp. optima, am pornit caldura si s-a facut canicula. Am pornit la drum, iar dupa aprox. 25 de km, la o viteza de 100 de km/h cu caldura la maxim, am sesizat ca aerul care intra in cabina era destul de rece, undeva sub 20... Am oprit si am pus mana pe furtunul care merge spre radiator, era caldut, iar cel care merge spre calorifer, avea aceeasi temperatura.
In mod normal, furtunul ce merge spre calorifer ar fi trebuit sa aiba temperatura de lucru a motorului. Eu banuiesc ca termostatul nu-mi lucreaza corespunzator, adica nu mai inchide corespunzator, ramanand deschis...
Cred ca prima operatiune pe anul asta va fi schimbarea termostatului, avand in vedere si consumul destul de mare pe care il am.
__________________
W168 or nothing!
cezarkage is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2016, 17:08 PM   #32
trompy83
Junior Member
 
Join Date: Oct 2016
Location: CONSTANTA
Motorizare : 1598 /102CP
Age: 35
Posts: 2
:
[Junior Member]
Default Rezolvare problema caldura

Salutare!
Doresc sa va impartasesc experienta mea legata de caldura in masina.
In luna august am achizitionat um Mercedes Vaneo motorizare 1.6 cu 102 cp motor si interior asemanator cu Aclass.
Fiind vara cand am achizitionat masina am verificat instalatia de climatizare daca face rece.. Totul perfect dar acum cand a venit sezonul rece surpriza caldura foarte putin facea si baga aerul caldut doar prin aerisierea din stanga iar pe restul aerisirilor aer rece , deci nicigand de degivrare sau caldura la drum lung.
Am demontat consola pentru a ajunge la aeroterma si pentru a averifica functionalitatea clapetelor, asta pentru ca furtunele cale duc spre calorifer frigeau si termostatul era inlocuit cu putin timp innainte.
Clapetele functionau perfect dar caldura lipsea .
Rezolvare:
Am deconectat furtunele care duc la calorifer, pe retu am pus un furtun conectat la o sursa de apa si pe tur un furtun de 1 m pentru a nu stropi motorul si apoi am bagat cu presiune apa in calorifer si a scos toate depunerile: putina rugina si foarte multa depunere gelatinoasa ca o meduza care se face din cauza antigeluluo neinlocuit la timp sau alt tip de antigel decat cel recomandat.
Apoi am pus antigel nou, am aerisit instalatia, iar acum in 5 minute da caldura de nu poti apropia mana de aerisiri
Sper ca va este de folos patania mea )
Sarbatori fericite !!!
trompy83 is offline   Reply With Quote
Old 01-26-2018, 21:34 PM   #33
Andrei95
Junior Member
 
Join Date: Dec 2017
Location: Bucuresti
Motorizare : 1397
Age: 21
Posts: 29
:
[Junior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by gruiarew View Post
Hmmm... pare-se că ați avut dreptate. Am înghețat azi în drum spre serviciu că am lăsat-o fără încălzire în cabină. Furtunele ce duc în habitaclu erau fierbinți. Îmi cer scuze că am insistat că ar fi fost altfel...

Salut, care a fost rezolvarea la problema specificata anterior de tine?
Ce a trebuit înlocuit?
Andrei95 is offline   Reply With Quote
Old 01-26-2018, 22:20 PM   #34
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : A-Klasse
Age: 33
Posts: 759
:
[Senior Member]
Default

N-am schimbat nimic. A fost doar un test. Apa pare că se plimbă tot timpul prin caloriferul din cabină. Ține doar de flapsuri cum direcționează aerul.
__________________
Fosta: W168 A160 '99 Benzină
Actuala: W169 A200 '04 Benzină
Urmează: Dacia 1300 '74
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 03-13-2018, 19:43 PM   #35
bric
Junior Member
 
Join Date: Mar 2018
Location: Braila
Motorizare : 1397 cmc benzina
Age: 44
Posts: 10
:
[Junior Member]
Default

Bună seara
Am aceeași problemă cu flapsurile (măcar acum am aflat cu se numesc). Am verificat siguranțele, senzorul de plafonieră si funcționarea compresorului dar nu am găsit nimic in neregulă. Daca setez aerul pe rece conducta compresorului se răcește dar in masină primesc caldură. Orice aș face, mașina dă caldură non stop.
Culmea este că, in perioadele reci, căldura funcționa aleatoriu. Sunt sigur că sistemul de dirijare a aerului nu funcționeaza corespunzător dar nu știu dacă aș putea să mă incumet să îl demontez singur.
La flapsuri se poate ajunge cu ușurință?
Îmi puteti da un sfat sau indica un mecanic in zona Brăila - Galați?
A mai facut cineva acest lucru? (înainte să mă certați, să știți că am căutat pe forum dar nu am găsit ceva relevant în acest sens).
Mulțumesc anticipat!
bric is offline   Reply With Quote
Old 03-14-2018, 08:56 AM   #36
cezarkage
Senior Member
 
cezarkage's Avatar
 
Join Date: Oct 2013
Location: Suceava
Motorizare : 1.4 W168 Benzina
Age: 28
Posts: 459
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by bric View Post
Culmea este că, in perioadele reci, căldura funcționa aleatoriu. Sunt sigur că sistemul de dirijare a aerului nu funcționeaza corespunzător dar nu știu dacă aș putea să mă incumet să îl demontez singur.
La flapsuri se poate ajunge cu ușurință?
Buna ziua. Cum adica functiona aleatoriu? Detaliati putin...
Asa pateam si eu cand aveam termostatul defect, prin oras motorul (apa) se incingea si aveam caldura constant insa la drum intins se racea apa din instalatie si varia caldura.
Totusi pana la flapsuri mai este si consola centrala care si ea ar putea avea un defect, dar ma indoiesc. Sunt de parere ca defectul este la instalatia de racire. Majoritatea masinilor din afara au probleme la instalatia de racire.
Cum ati testat AC-ul? Becul butonului EC de pe consola centrala era aprins/stins? "Simtiti" cand compresorul cupleaza? De obicei scade putin turatia...
Mai puteti cauta un service bun care are robot de verificare a instalatiei. In prima faza va recupereaza agentul de racire (aici vedeti daca mai aveti ceva), va face test de vid, apoi daca nu se decteaza pierderi va umple instalatia cu freon + substanta fluorescenta. Ca si pret orientativ ar fi asa, 60 de lei ar fi "manopera" aparatului + 20 de lei fiecare suta de grame de freon (incape aprox 600g). Dupa o saptamana, doua, se verifica cu lampa UV daca sunt pierderi pe instalatie. Numai bine!
__________________
W168 or nothing!
cezarkage is offline   Reply With Quote
Old 03-14-2018, 18:37 PM   #37
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,946
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Originally Posted by bric View Post
Bună seara
Am aceeași problemă cu flapsurile (măcar acum am aflat cu se numesc). Am verificat siguranțele, senzorul de plafonieră si funcționarea compresorului dar nu am găsit nimic in neregulă. Daca setez aerul pe rece conducta compresorului se răcește dar in masină primesc caldură. Orice aș face, mașina dă caldură non stop.
Culmea este că, in perioadele reci, căldura funcționa aleatoriu. Sunt sigur că sistemul de dirijare a aerului nu funcționeaza corespunzător dar nu știu dacă aș putea să mă incumet să îl demontez singur.
La flapsuri se poate ajunge cu ușurință?
Îmi puteti da un sfat sau indica un mecanic in zona Brăila - Galați?
A mai facut cineva acest lucru? (înainte să mă certați, să știți că am căutat pe forum dar nu am găsit ceva relevant în acest sens).
Mulțumesc anticipat!
Lasa flapsurile deocamdata, la ele ajungi daca dai bordul jos si nu-i chiar de joaca... Mai intai: termostat bun, freon in instalatie si daca tot asa se manifesta, proba cu alt modul de incalzire/climatizare. Un amic a patit-o cu aerul conditionat: baga rece apoi se deconecta si baga cald. Dupa ce a schimbat modulul s-a rezolvat.
Toate cele bune!
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 03-14-2018, 21:41 PM   #38
bric
Junior Member
 
Join Date: Mar 2018
Location: Braila
Motorizare : 1397 cmc benzina
Age: 44
Posts: 10
:
[Junior Member]
Default

Multumesc! Astazi am remarcat ceva nou, zgomotul din bord atunci cand porneste AC-ul, colegii au mai pomenit de acest zgomot care apare cand raman fara freon.
Am facut rost de o interfata OBDII si am facut o diagnoza rapida. Interfata "vede" senzorul de habitaclu iar acesta este functional. Cand setez clima sub temperatura din habitaclu porneste AC-ul care, mai nou, face acel zgomot. Problema este ca ar fi trebuit sa scada temperatura aerului, pentru ca flapsurile ar fi trebuit sa-l dirijeze pe langa calorifer dar la mine nu se intampla asta.
Astazi am ajuns tarziu acasa si am facut testul pe loc, maine am sa repet testul in mers si am sa folosesc si un termometru pentru a verifica temperatura reala a aerului care intra in habitaclu.
La sfarsitul saptamanii o sa merg la un service specializat pe instalatii de racire si o sa fac si testul de vacuum dupa care mai vad eu.

Last edited by bric; 03-14-2018 at 21:43 PM.
bric is offline   Reply With Quote
Old 03-17-2018, 18:31 PM   #39
bric
Junior Member
 
Join Date: Mar 2018
Location: Braila
Motorizare : 1397 cmc benzina
Age: 44
Posts: 10
:
[Junior Member]
Default

A venit și sfârșitul de săptămână. Nu am reușit să aflu unde aș putea remedia defecțiunea în Brăila așa că am decis să rezolv singur problema. Mai exact m-am apucat să fac un transplant al modulului de climă pe care îl am pe cealaltă mașină (un Vaneo care are interiorul identic cu buburuza), presupunând că mașinile au module de climă identice. Dacă buburuza funcționează o să cumpăr alt modul pentru Vaneo. Am demontat casetofonul, am demontat fața cu butoanele dar nu reușesc sub nici o formă sa scot modulul de climă, i-am scos cele două șuruburi, dar nu iese, este mult mai mare decât ferestra din mască. Ar trebui să scot masca complet? Am căutat pe forum demontarea modului de climă dar nu am găsit suficiente explicații/poze.
La buburuză nu am umblat încă, dar presupun că prinderile sunt identice. Mă poate ajuta cineva cu un sfat sau un link (pe http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.61.htm am fost deja dar nu am înțeles decât prima parte). Atașez și o imagine cu stadiul lucrărilor.
poza3.jpg
bric is offline   Reply With Quote
Old 03-17-2018, 19:46 PM   #40
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 36
Posts: 2,946
:
[V.I.P]
Default

Salut!
Nu stiu de ce ai sarit pasii anteriori si ai trecut direct la modul... Eu asta as fi facut in ultima instanta, montand un modul sh din dezmembrari direct pe buburuza, fara sa desfac inutil doua masini. Dar ma rog, e alegera ta.
Din cate stiu, la A Class facelift, trebuie scoasa si rama pe care ti-am incercuit-o in poza. La Vaneo n-am idee...
Ceva info despre cum se demonteaza panoul consolei la A Class facelift, aici!
Attached Images
File Type: jpg poza31.JPG (67.9 KB, 24 views)
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

Last edited by LauLaur; 03-17-2018 at 19:49 PM.
LauLaur is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
incalzire, probleme


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 06:02 AM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF