Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Problema relantiu? Alternator? Motor subturat

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problema relantiu? Alternator? Motor subturat

    Buna, dacã poate sa mã ajute cineva problema la mașina mea, dacã pornesc aerul condiționat sau folosesc geamurile electrice sau farurile îmi scade turația la motor brusc. Am pãțit chiar sa moara motorul dacã e pornit aerul condiționat și am bãgat-o din D in R adica am fãcut manevra de parcare, a fost foarte subturat și mi-a murit motorul.
    Menționez ca am fost la un electrician auto, mi-a mãsurat încãrcarea 13,8 el a zis ca puțin dar totuși ceva nu ar fi Ok sa piardã chiar așa din turație motorul...totuși e 3.0 td. Sa simtã fiecare consumator. Încãrcarea e 13,8 la bornele de la baterie și tot 13,8 direct la alternator. A rãmas ca mâine mai se uita la ea.
    Dacã are cineva o pãrere o aștept cu drag.

  • #2
    Salutare,incarcarea normala e 14,4 v,fluctuatiile de tensiune pot fi de la baterie care da semne ca te lasa daca e veche,o alta problema poate fi instalatia de la motor coapta si are contacte imperfecte sau nu ai masa la motor cum trebuie.

    Comment


    • #3
      Salut,

      Nu cred ca are vre-o legatura incarcarea ta slaba cu scazutul in turatie a motorului care dupa cum spui tu este de 3.0 TD. Motorul tau poate sa mearga daca nu ma insel si fara curent.!

      Posibil sa ai probleme pe circuitul de vacuum/cutie automata, fa o poza la motor si spune si tu ce fel de motor de 3.0 TD ai? ce cod de motor?

      Posibil sa ai ceva improvizatii romanesti facute .

      Succes.

      Comment


      • #4
        Originally posted by entty View Post
        Salut,

        Nu cred ca are vre-o legatura incarcarea ta slaba cu scazutul in turatie a motorului care dupa cum spui tu este de 3.0 TD. Motorul tau poate sa mearga daca nu ma insel si fara curent.!

        Posibil sa ai probleme pe circuitul de vacuum/cutie automata, fa o poza la motor si spune si tu ce fel de motor de 3.0 TD ai? ce cod de motor?

        Posibil sa ai ceva improvizatii romanesti facute .

        Succes.
        Atasez o poza cu motorul, unde gasesc seria de motor?
        Masina e adusa din germania, posibil sa fie facute ceva improvizatii si acolo din pacate )
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Uită-te și la telescopul de la întinzătorul de curea. Dacă dă semne de oboseală și nu se mai întinde bine cureaua, normal că nu ai nici încărcare bună, și îndată se simte, mai ales la consumatorii mari. Dacă cuplezi AC-ul (care îți frânează motorul bine de tot), sarcina e mare și o curea neîntinsă corect nu e în stare să învârtă alternatorul la capacitate. Mai poți verifica dacă simți scăderea bruscă și accentuată, la viraje atunci când intră și pompa servo în acțiune. Învârte volanul pe loc și vezi dacă merge greu (mai greu ca de obicei). Să fii atent mai ales la capăt de cursă. Cel mai bine se poate observa cu farurile aprinse, dacă slăbește intensitatea luminilor (dar pt asta e nevoie să fie întuneric, logic)...
          Eu am pățit așa, și prima dată am recondiționat alternatorul (ceea ce nu-mi pare rău, oricum), dar s-a dovedit a fi de vină telescopul întinzătorului de curea...
          Lord W126 500SE -> 2.5D
          Lady W123 230C -> 240D
          W124 -> 200D
          W208 CLK200 -> 2.0

          W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
          Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
          Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

          Comment


          • #6
            Levi ai dreptate, telescopul meu e curs. Am comandat altul acuma incerc varianta ta!

            Comment


            • #7
              Pot doar să sper că am avut dreptate și ți-am putut fi de folos...

              Cu un drum verifică și furtunul marcat cu roșu și verde din prima poză. Pe lângă faptul că nu e cel original și nici nu e tras de tot pe pipă, mi se pare că mai este și crăpat. Pe acolo poa` să tragă aer fals... Acel furtun arată ca cel încercuit cu roșu din a 2-a poză, din plastic rigid! Până găsești unul original, măcar schimbă-l cu un furtun cum ai acum (din cauciuc), dar un pic mai lung, și să vină tras peste nervurile pipei, până la cotul acesteia.

              P.S. Telescopul acela buclucaș eu l-am schimbat de 2 ori într-o lună: prima dată am pus unul nou-nouț de INA (Made in Germany!), care a ținut fix 1 lună și a curs zeama din el, iar de un an ș-un pic am unul second de pe un hoit tocat, care (să nu cobesc) va ține mult mai mult...
              Attached Files
              Last edited by Levi; 06-07-2017, 19:27 PM.
              Lord W126 500SE -> 2.5D
              Lady W123 230C -> 240D
              W124 -> 200D
              W208 CLK200 -> 2.0

              W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
              Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
              Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

              Comment


              • #8
                Am schimbat alternatorul, am pus unul de 90 amperi. Am schimbat și telescopul intinzator. Scade in turatie la relantiu dacã pornesc clima sau dau drumu la faruri dar nu tot așa tare încât sa moara motorul e mult mai ok acuma. O sa vãd zilele urmãtoare cum se comporta . Mai rãmânea varianta lui entty ceva circuit de vaccum...
                Furtunul marcat cu rosu e original la mine, al meu e îmbrãcat in ceva burete nu trage aer fals.

                Comment


                • #9
                  Buna ziua !




                  Ca si la suspensie, treaba cu mentinerea masinii la inaltimea corecta, respectiv a curelei intinse corect o face arcul, nu amortizorul. Acesta din urma amortizeaza vibratiile/armonicile din tensiunea curelei, de intins nu intinde nimic.


                  La cuplarea/decuplarea unui consumator caruia i se furnizeaza energie via ceva agregat antrenat de cureaua de accesorii apar socuri datorita cuplui preluat din curea de respectivul agregat, c-o fi el alternator, compresor de clima sau pompa de servodirectie. Aceste socuri apar mai usor in zonele unde e distanta mare intre doua sprijinuri consecutive ale curelei pe fulii/role, si trebuie amortizate. In caz contrar, cureaua va oscila necontrolat, cu tendinta posibila de a sari de ceva fulie, mai ales daca nici arcul nu mai e ce ar trebui sa fie.


                  Ca si amortizoarele supensiei masinii, amortizorul de curea are diferite "duritati". Nu cred ca este neaparata nevoie de unul mai "tare", cat de unul bun. Si eu am schimbat acel telescop cu unul nou Stabilus, la vremea cand credeam ca scartaitul curelei de agregate venea de acolo. Dar in cazul meu arcul era obosit, si s-a rezolvat cu alt arc. Daca eforturile pe curea ar fi constante, eventual si regimul de turatie la care se invarte cureaua ar fi si el constant, nici nu ar fi nevoie de amortizor.


                  Iar pompa de servodirectie nu "intra in actiune" doar la viraje, ea functioneaza tot timpul. Se trage mai greu de ea catre capetele de cursa ale directiei, dar daca pompa asta "ar intra in functiune" doar din cand in cand, ai simti foarte clar acest lucru...




                  Dragos

                  Comment


                  • #10
                    Salutare tuturor,

                    orice motor functioneaza fara baterie (asa se verifica incarcare in mijlocul drumului, motor pornit, scoti o borna de pe baterie si motorul trebuie sa functioneze cu toti consumatorii porniti)

                    Este posibil sa fie un acumulator vechi la care s-a depus pasta si are scurt, asta poate duce la distrugerea alternatorului (puntea cu diode si releu, chiar si infasurari)

                    Inainte sa schimbi ceva, verifica.
                    La un motor de 3.0 TD nu ar trebui sa se simta cand pornesti clima (este insesizabil la un 2.0 TD la 120cp) doar daca sunt probleme cu ambreajul de la compresor.

                    Te invit la mine, poti sa vi si azi dar sa suni dupa ora 17:30. 0754326083 Caius.

                    Comment


                    • #11
                      Mulțumesc de rãspunsuri. O sa trec pe la tine astãzi Caius, te sun dupã 17:30.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Kiusro View Post
                        Salutare tuturor,

                        orice motor functioneaza fara baterie (asa se verifica incarcare in mijlocul drumului, motor pornit, scoti o borna de pe baterie si motorul trebuie sa functioneze cu toti consumatorii porniti)

                        Este posibil sa fie un acumulator vechi la care s-a depus pasta si are scurt, asta poate duce la distrugerea alternatorului (puntea cu diode si releu, chiar si infasurari)

                        Inainte sa schimbi ceva, verifica.
                        La un motor de 3.0 TD nu ar trebui sa se simta cand pornesti clima (este insesizabil la un 2.0 TD la 120cp) doar daca sunt probleme cu ambreajul de la compresor.

                        Te invit la mine, poti sa vi si azi dar sa suni dupa ora 17:30. 0754326083 Caius.
                        Tu faci aici o comparatie interesanta. In primul rand compari motoarele vechi care merg fara baterie (si unele si fara cheie in contact) cu motoarele noi intre care sunt multe care nu merg fara.

                        Iar apoi compari compresoarele vechi de clima cu cele noi, intre care sunt MARI diferente de fiabilitate.

                        E adevarat ca un 3.0 TD nu ar trebui sa se balbaie cand dai drumul la clima dar asta nu inseamna ca nu o simte. Eu as verfica si acel compresor de clima si de ce nu si alternatorul. Cine stie cat de "liber" se misca acele role. Poate sunt semigripate si atunci incarca motorul peste masura.

                        In rest parerea mea este ca servo daca este destul de bulit incat sa creeze probleme ar trebuie sa si "caraie" deja.

                        In plus sunt sanse mari ca "ceva" sa fure curent pe-acolo insa acea oscilatie a relanti-ului nu mi se pare ok. Colegul Dragos poate ne lumineaza in sensul ca nu ar trebui regulatorul sa tina relanti-ul pe linia de plutire?
                        E220 cdi W210, 2001

                        E320 W210, 1997
                        C180 W202, 1994
                        W123 200D, 1978 cu inima de W124


                        Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

                        Comment


                        • #13
                          Indiferent de anul de fabricatie, incarcarea se verifica cu bateria/bateriile legate normal in circuit, si nu cu vreo borna deconectata. Cateva mentiuni de cazuri care dau cu virgula la tensiunea de incarcare:


                          - alternator sau componente ale sale defecte sau la limita de uzura.
                          - acumulator la limita de performanta, elementi morti, scurturi in ele, etc, cum zicea Caius.
                          - sufa de masa dintre motor si caroserie subtiata sau cu contacte imperfecte, zise si de panzer.
                          - ceva consumator activ fara sa fie activat din buton, releu lipit, etc.
                          - curea neintinsa corect, dar asta ar trebui sa se auda, ca scartaie.



                          Legat de turatia de relanti, seria 601/602/603 si urmasele lor vin cu cel putin doua versiuni de "soc automat". Unul este un mix bazat pe temperatura lichidului de racire al motorului plus ceva vacuum, numit PLA, iar celalalt este controlat manualo-electronic si se cheama ELR.


                          Daca in toata povestea asta mai adaugam si releele ARA/ELR/OVP, avec un mix de chestii electrice care pot cauza stres pe partea de turatie de relanti. ARA poa' sa vina si fara ELR, acolo unde socul este d-ala cu apa. Tot asa, ELR poa' sa vina fara ARA, pen' ca ARA exista la inceput doar in prezenta unei cutii manuale. Iar acolo unde exista ELR, exista si OVP, care poa' sa fie cu 7 pini si o siguranta sau cu 9 pini si doua sigurante, dar face acelasi lucru si mi se pare ca are acelasi item number.


                          Cu alte cuvinte, treaba cu relantiul prea jos poate sa fie cauzata de un PLA cu probleme de vacuum sau de un ELR cu probleme electrice. Ca sa-ti complice viata, PLA-ul este de trei feluri: un fel pana in 1985 si apoi doua feluri (in functie de cutie manuala sau automata) dupa 1985. Iar ELR-ul poate sa fie OK, dar daca OVP-ul are figuri, va avea si ELR-ul.




                          Legenda:


                          PLA = pneumatische Leerlauf Anhebung
                          ELR = elektronische Leerlauf Regelung
                          OVP = over voltage protection
                          ARA = AntiRuckelAufschaltung








                          Dragos

                          Comment


                          • #14
                            Mai are rost sa spunem ceva? Multumim pentru lectia de W124.
                            Colegului nostru, spor la citit si sper sa se rezolve problema cat de usor.
                            O duminica placuta.
                            E220 cdi W210, 2001

                            E320 W210, 1997
                            C180 W202, 1994
                            W123 200D, 1978 cu inima de W124


                            Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

                            Comment


                            • #15
                              Salut dragiilor,

                              PLA poate fi inactiv ( la mine e scos ) nu m-am ingaduit sa dau 200 de roni pe un rahat avand in vedere ca iarna nu am si nu am avut probleme cu relantiul.

                              La mine relantiul se regleaza din cablu, nu imi dau seama daca si la colegul relantiul se regleaza asa . Dar se mareste vacuumatic la intrarea climei in functie.

                              Colegul cu problema, uita-te in jurul pompei de injectie la vacuumuri ( capsula vacuumatica) poate ai ceva furtune crapate. Nu stiu la tine pe 3.0TD cum este gestionat motorul/ injectia? banuiesc vacumm.

                              Tot odata, nu cred ca un alternator bulit poate sa faca un motor din generatia veche sa pice pe relanti si va spun de ce:
                              - acum vre-0 5 ani eram pe Transfagarasan cu cureaua de accesorii pusa gresit (scartaia de o lua naiba) si mi s-a bulit si alternatorul. Mi-am continuat fara probleme concediu inca 1000 km pana acasa atat ca aveam pom de craciun in bord! Motorul a mers impecabil. Discutam de 2.0 D.

                              Daca ai role bulite motorul iti rupe cureaua nu cred ca poate sa ti-l franeze asa.

                              Verifica gestionarea motorului tau ( vacumm/ relee/ etc) .

                              Ce mai poate sa iti franeze este compresorul cu rulmenti praf ( aproape gripati) sau prea mult freon in instalatie/ presiune prea mare senzor instalatie clima bulit( ala ce iti decupleaza bobina compresorului). asta cu prea mult freon am pati-o una din simptome era ingreunarea fantastica a motorului/ relantiu mic.

                              Salut.
                              Last edited by entty; 06-13-2017, 11:28 AM.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF