Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Problema baterie

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problema baterie

    Va rog daca se poate un raspuns la intrebareaaca inlocuiesc bateria exista risc?Ce se poate intampla?

  • #2
    Daca ai cod pe casetofon il pierzi, cam atat stiu eu

    Comment


    • #3
      Dacă bateria veche a fost foarte descărcată se recomandă a avea consumatori porniți când se conectează cea nouă. Șocul nu-i prea convenabil pentru ECU. Sunt povești în care a rămas martorul cu triunghiul galben aprins. Eu pornesc pozițiile tot timpul înainte de a pune bornele. Pe lângă casetofon mai e și partea de recalibrare ABS și ESP cu volan mașin stânga dreapta și resetarea ușilor. Altfel nu mai se închid la click lung și când se încuie mașina. Mie asta cu ușile nu mi-a reușit, merg acum doar "pas cu pas".
      Fosta: W168 A160 '99 Benzină
      Actuala: W169 A200 '04 Benzină
      Urmează: Dacia 1300 '74

      Comment


      • #4
        Multumesc!

        Comment


        • #5
          Ca sa eviti pierderea setarilor, porneste masina cu bateria veche si monteaz-o pe cea noua cu motorul pornit. Nu pierzi nici setarile de la casetofon, nici ceasul de pe bord.
          Cand eram mic aspiram la inalt ... acum sofez prin cratere lunare.

          Comment


          • #6
            NU!!!! Nu se desfac bornele când motorul merge. Niciodată!

            http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.13.htm

            * Before attempting to remove the battery pull the breather tube from the end of the battery, remember to connect after refitting the battery.

            * DO NOT disconnect the battery connections from the battery while the engine is running. This could damage the electronic components (e.g. the alternator ) beyond repair
            * Switch off all electrical consumers
            * Loosen and remove the negative terminal first followed by the positive terminal.

            NOTE when the battery is removed the ignition lock Cannot be turned
            Fosta: W168 A160 '99 Benzină
            Actuala: W169 A200 '04 Benzină
            Urmează: Dacia 1300 '74

            Comment


            • #7
              Da, da, mereu am facut asta si n-am prajit nimic pana acum
              Cand eram mic aspiram la inalt ... acum sofez prin cratere lunare.

              Comment


              • #8
                Bateria se schimba cu motorul oprit. Bateria are rol de stabilizare, de buffer in sistemul electric al masinii. Daca scoti bateria cu motorul pornit alternatorul iti poate da tensiune peste valorile normale si risti sa prajesti multe.
                Daca ai nervi si te pricepi poti sa o schimbi cu ajutorul cuiva punand-o in paralel cu cea veche si eliminind-o din schema dar e complicat insa nu risti nimic daca e motorul oprit.

                Faza sa ai consumatori dupa ce ai baterie noua... e din folclorul autohton - ca ai baterie veche sau noua, bateria conteaza doar la pornire sa invarta electromotorul, dupa care alternatorul da tensiune pe masina nu bateria deci nu vad nici un rost sa ai consumatori.
                Pt geamuri, procedura de reinvatare de obicei e 2 curse sus jos complete cu butonul tinut apasat.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Crb View Post
                  Da, da, mereu am facut asta si n-am prajit nimic pana acum
                  Alternatorul fara baterie iti poate da tensiuni de peste 20v fara baterie chiar daca are releu de stabilizare pe el.
                  Majoritatea electronicii are protectie pina la 18V deci risti sa arzi pe acolo multe

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by racataian View Post
                    Alternatorul fara baterie iti poate da tensiuni de peste 20v fara baterie chiar daca are releu de stabilizare pe el.
                    Majoritatea electronicii are protectie pina la 18V deci risti sa arzi pe acolo multe
                    Da, intradevar. Dar cand e la ralanti, incalzita putin nu cred ca sunt riscuri asa mari. Pe mine cand ma lasa bateria o pornesc de la alta baterie dupa care o mut la loc pe a mea, numai pe 2015 am facut asta de vreo 7 ori fara probleme. Si nu doar pe A Class.
                    Cand eram mic aspiram la inalt ... acum sofez prin cratere lunare.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by racataian View Post

                      Faza sa ai consumatori dupa ce ai baterie noua... e din folclorul autohton - ca ai baterie veche sau noua, bateria conteaza doar la pornire sa invarta electromotorul, dupa care alternatorul da tensiune pe masina nu bateria deci nu vad nici un rost sa ai consumatori.
                      Folclor sau nu nene ăsta zice:

                      Reconnecting the Battery
                      (All electrical consumers must be switched OFF)? Although that is the advise in the owners handbook, there is good cause for putting the lights on when connecting the battery and in my opinion when connecting jump leads to the cars battery for jump starting, this action prevents a power surge going to the ECU on your car which can cause the engine management light to remain on when the car is started and worse, in one case is thought to have been the cause of the ECU failing.

                      http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.13.htm

                      Acolo cu roșu. Acuma nu știu, fiecare face cum vrea eu nu vreau să văd beculețe aprinse în bord.
                      Fosta: W168 A160 '99 Benzină
                      Actuala: W169 A200 '04 Benzină
                      Urmează: Dacia 1300 '74

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by gruiarew View Post
                        NU!!!! Nu se desfac bornele când motorul merge. Niciodată!
                        +1
                        daca scoti borna + de pe baterie se ard diodele de la alternator
                        Am vazut cu ochii mei un electrician mai in varsta, in 1996 care facea asta cu scoaterea bornei + cand mergea motorul (ii era lene tare sa aduca multimetrul si sa masoare incarcarea atat la relanti cat si cu motorul turat)
                        A scos borna de plus la cineva care chiar ii mergea incarcarea pana sa ajunga la el si i-a impuscat niste diode in alternator. A suportat reparatia cu tot cu diode electricianul pe barba lui la acea vreme !

                        Care zice ca scoate ambele borne de pe baterie cu motorul pornit si schimba el bateria, e folclor !

                        Comment


                        • #13
                          ECU-ul are protectie la under/overvoltage
                          Cand pui o baterie noua nu faci nici over nici under voltage, pur si simplu ii sare alimentarea de la 0 la 12V - ceea ce e perfect normal - asa e proiectat el - stiu ca la asa ceva lucrez
                          Daca ECU-ul are ceva pb din fabrica sau de design si te joci cu bornele bateriei si faci trilioane de reseturi atunci poate il strici.
                          Faptul ca tu ai un consumator pe masina cand pui bateria e irelevant, tensiunea va ajunge in acelasi timp la bornele ECU-ului si se va initializa cum ii este rostul.
                          Faptul ca e scris in engleza - tot folclor e - englezesc
                          Power surge -ul ala e cam...aiurea nu inteleg ce vrea sa zica, daca ECU-ul e programat sa consume mult dupa reset, nu-l opresc niste faruri pornite. O baterie normala poate da 700Amperi si pozitiile tale papa 2-3A deci nici nu simte bateria

                          Comment


                          • #14
                            @Vali b, de s-ar arde doar niște diode, iacă aia e. Dar depinde cum e programat ECU-ul și ce-o mai avea pe acolo. Bateria bagă curent într-un sens pe când alternatorul îi dă pe dos. Practic în mers bateria e un consumator (se încarcă). Și mai știu că tensiunea ajunge undeva la 14V.

                            @Racataian nu zic că n-o avea dar e mai ușor să previi decât să vindeci. Mă gândesc că-s proiectate să meargă la o tensiune de 12V + / - ceva pe acolo. Eu nu lucrez la așa ceva dar știu că orice componentă electronică e foarte foarte sensibilă la orice fel de variație de tensiune. D-aia avem în calculatoare surse mega stabilizate, memorii cu ECC și nu merg mai departe. Un bit flip de pe 1 pe 0 poate să-ți dea peste cap toată logica calculatorului / microcontrollerului respectiv. Și n-aș crede că cele din '99 cum e a mea aveau mega chestii implementate.

                            Faza cu aprinsul becurilor nu e pentru baterie ci e pentru a mai exista și alți consumatori ca să nu preia ECU-ul tot.

                            Cum am scris și mai jos fiecare face ce vrea pe mașinuța lui. Folclor sau nu, nu doare pe nimeni mâna să învârtă de un buton înainte de a pune borna. Și faptul că "încă merge" nu înseamnă că merge și corect.

                            Stimă!
                            Fosta: W168 A160 '99 Benzină
                            Actuala: W169 A200 '04 Benzină
                            Urmează: Dacia 1300 '74

                            Comment


                            • #15
                              Alternator stricat!

                              Buna seara tuturor! Sunt posesorul unui A 170 fabricat in 2003 si am o problema la alternator. Trebuie demontat si reparat! Am fost la un service Mercedes autorizat din Bucuresti si mi-au facut devizul astronomic! As dori sa stiu daca trebuie sa demontezi motorul ca sa poti lucra la alternator! Am citit pe forum ca se demonteaza compresorul de la aerul conditionat si apoi se poate lucra la el! Daca cineva are cunostinta despre operatiune il rog frumos sa-mi spuna si mie cum este mai bine sa fac si unde sa merg.
                              Multumesc anticipat!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF