Buna ziua
Am decis sa va scriu totusi pentru ca desi am citit vreo cateva zile cam tot ce am gasit pe forum legat de problemele mele nu sunt sigur ca am si raspunsurile.
1. Prima problema este legata de consumul mare.
Mai intai ar trebui sa mentionez ca prin februarie anul asta a trebuit sa plec repede cu masina si nu am mai avut timp sa o incalzesc asa ca de obicei. Am si fortat-o un pic pe drum, 80-90 km/h, pentru ca trebuia sa ajung repede si mi-a improscat ulei pe la joja, mult ulei, era motorul fleasca. Am dus-o la service pe o platforma, unde mi-au spalat motorul, au inlocuit uleiul si filtrele si mi-au schimbat un furtunel in forma de “S” de la epurator. Nu stiu daca mi-au curatat si epuratorul (probabil ca nu). Spun asta pentru ca am desfacut din curiozitate lacasul unde este filtrul de aer, deoarece mirosea rau a ars cand dadeam drumu' la caldura si era foarte murdar de ulei acolo.
Habar nu am daca asta are legatura cu consumul dar de atunci au inceput problemele, inclusiv consumul.
15 litri in oras, consum facut plin pe plin la nr. de km. Inainte nu-mi lua mai mult de 10 litri. Am fost la alt service si mi-au schimbat bujiile, au zis ca sunt duse. Consumul a scazut la 12-13 litri. Am pus-o pe tester si baiatul ala a zis ca ar trebui schimbat si senzorul de temperatura de la termostat. L-am scimbat! Nici o modificare la consum. Mentionez ca a verificat si sonda lambda si debitmetrul de aer, dar sunt in parametri.
Dupa alte 2 luni am gasit un alt mecanic, la care am schimbat si un alternator cu unul nou, deoarece mi se aprindea avertizare pentru baterie in bord si se intarea directia. Lichidul servo fiind OK. Dupa schimbarea alternatorului totul a revenit la normal.
Mecanicul asta a pus-o iar pe tester si mi-a confirmat si el ca sonda si debitmetrul sunt OK. I-am zis ca am consum mare numai in oras, la drum intins imi ia 6 litri. Atunci mi-a propus sa facem un test si la rece. Inca nu l-am facut, poate weekendul asta. Deci, in concluzie, nu stiu ce poate sa aiba si nu mai vreau sa schimb piese aiurea ca sunt foarte scumpe!
2. Probleme legate de ambreiaj.
Pedala de ambreiaj imi scartaie putin cand o calc si in ultimele 3 luni mi s-a si blocat „jos” de vreo 4 ori in oras. O ridic cu piciorul si isi revine. Mi-a aparut si un „uruit”, ca o vibratie, nu stiu cum sa explic. Se intampla asta pe la 35 km in treapta 1, la 45 km in treapta 2, 55 km in treapata 3 si uneori si la 65 km in treapta 4. De asemenea, in iarna, cand este frig, nu imi intra in viteza 1 si „marsarier” fara dublu ambreiaj sau schimbari succesive 2, 3 si apoi 1 sau „marsarier”. Daca masina este calda intra fara probleme.
Am fost sfatuit sa schimb kitul de ambreiaj. De parca acest kit este asa o jucarie si la mine cresc milioanele in gradina. Masina are 166.000 km.
Ultimul mecanic, care mi-a schimbat si alternatorul si care se pare ca stie cate ceva, mi-a propus sa schimb mai intai pompa de ambreiaj si sa vedem cum se comporta.
Va spun sincer ca nu mai suport, imi vine sa ma pun cu barosu’ pe ea. Desi am fost multumit de masina 2 ani de zile, arata bine, este stabila, cat de cat confortabila (suspensii cam tari, dar scaune bune pentru spatele meu). Inainte am avut un Matiz. Si toate aceste probleme au apraut dupa acel episod cu uleiul improscat pe la joja, cand masina a stat 5 zile in service pana a venit acel furtunas.
Am citit ca cineva recomanda si ungerea unei parghii pe la timonerie (era si o poza). Am sa incerc si asta!
Sincer, nu cred ca-mi voi mai lua vreodata Mercedes. Este mult prea pretentios pentru conditiile de la noi si intretinerea scumpa si oricum daca o voi schimba cu alta second-hand, in orice caz voi cauta una cu pana in 100.000 km.
Le multumesc anticipat celor care au avut rabdare sa citesca si va doresc numai bine!
Am decis sa va scriu totusi pentru ca desi am citit vreo cateva zile cam tot ce am gasit pe forum legat de problemele mele nu sunt sigur ca am si raspunsurile.
1. Prima problema este legata de consumul mare.
Mai intai ar trebui sa mentionez ca prin februarie anul asta a trebuit sa plec repede cu masina si nu am mai avut timp sa o incalzesc asa ca de obicei. Am si fortat-o un pic pe drum, 80-90 km/h, pentru ca trebuia sa ajung repede si mi-a improscat ulei pe la joja, mult ulei, era motorul fleasca. Am dus-o la service pe o platforma, unde mi-au spalat motorul, au inlocuit uleiul si filtrele si mi-au schimbat un furtunel in forma de “S” de la epurator. Nu stiu daca mi-au curatat si epuratorul (probabil ca nu). Spun asta pentru ca am desfacut din curiozitate lacasul unde este filtrul de aer, deoarece mirosea rau a ars cand dadeam drumu' la caldura si era foarte murdar de ulei acolo.
Habar nu am daca asta are legatura cu consumul dar de atunci au inceput problemele, inclusiv consumul.
15 litri in oras, consum facut plin pe plin la nr. de km. Inainte nu-mi lua mai mult de 10 litri. Am fost la alt service si mi-au schimbat bujiile, au zis ca sunt duse. Consumul a scazut la 12-13 litri. Am pus-o pe tester si baiatul ala a zis ca ar trebui schimbat si senzorul de temperatura de la termostat. L-am scimbat! Nici o modificare la consum. Mentionez ca a verificat si sonda lambda si debitmetrul de aer, dar sunt in parametri.
Dupa alte 2 luni am gasit un alt mecanic, la care am schimbat si un alternator cu unul nou, deoarece mi se aprindea avertizare pentru baterie in bord si se intarea directia. Lichidul servo fiind OK. Dupa schimbarea alternatorului totul a revenit la normal.
Mecanicul asta a pus-o iar pe tester si mi-a confirmat si el ca sonda si debitmetrul sunt OK. I-am zis ca am consum mare numai in oras, la drum intins imi ia 6 litri. Atunci mi-a propus sa facem un test si la rece. Inca nu l-am facut, poate weekendul asta. Deci, in concluzie, nu stiu ce poate sa aiba si nu mai vreau sa schimb piese aiurea ca sunt foarte scumpe!
2. Probleme legate de ambreiaj.
Pedala de ambreiaj imi scartaie putin cand o calc si in ultimele 3 luni mi s-a si blocat „jos” de vreo 4 ori in oras. O ridic cu piciorul si isi revine. Mi-a aparut si un „uruit”, ca o vibratie, nu stiu cum sa explic. Se intampla asta pe la 35 km in treapta 1, la 45 km in treapta 2, 55 km in treapata 3 si uneori si la 65 km in treapta 4. De asemenea, in iarna, cand este frig, nu imi intra in viteza 1 si „marsarier” fara dublu ambreiaj sau schimbari succesive 2, 3 si apoi 1 sau „marsarier”. Daca masina este calda intra fara probleme.
Am fost sfatuit sa schimb kitul de ambreiaj. De parca acest kit este asa o jucarie si la mine cresc milioanele in gradina. Masina are 166.000 km.
Ultimul mecanic, care mi-a schimbat si alternatorul si care se pare ca stie cate ceva, mi-a propus sa schimb mai intai pompa de ambreiaj si sa vedem cum se comporta.
Va spun sincer ca nu mai suport, imi vine sa ma pun cu barosu’ pe ea. Desi am fost multumit de masina 2 ani de zile, arata bine, este stabila, cat de cat confortabila (suspensii cam tari, dar scaune bune pentru spatele meu). Inainte am avut un Matiz. Si toate aceste probleme au apraut dupa acel episod cu uleiul improscat pe la joja, cand masina a stat 5 zile in service pana a venit acel furtunas.
Am citit ca cineva recomanda si ungerea unei parghii pe la timonerie (era si o poza). Am sa incerc si asta!
Sincer, nu cred ca-mi voi mai lua vreodata Mercedes. Este mult prea pretentios pentru conditiile de la noi si intretinerea scumpa si oricum daca o voi schimba cu alta second-hand, in orice caz voi cauta una cu pana in 100.000 km.
Le multumesc anticipat celor care au avut rabdare sa citesca si va doresc numai bine!
Comment