Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Limuzine > Mercedes Benz C Klasse > Probleme tehnice - C Klasse

Pierderi ulei senzori axe cu came - W203 C 180 Kompressor

Probleme tehnice - C Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-04-2016, 10:38 AM   #1
Schumi
Member
 
Join Date: Jul 2012
Location: B/BZ
Motorizare : 180 Kompressor
Age: 32
Posts: 40
:
[Member]
Default Pierderi ulei senzori axe cu came - W203 C 180 Kompressor

Salut,

Am o problema destul de serioasa cu pierderile de ulei pe la cei doi senzori ai axelor cu came (solenoizi).

Problema a fost sesizata cand s-a aprins martorul de check engine in bord si pe tester aveam erori pe sonda lambda de dupa catalizator. Uleiul scurs pe cablaje a ajuns in sonda si aceasta si-a dat obstescul sfarsit.

Am fost la un service care se ocupa in principal de Mercedes in zona Filaret si cei de acolo mi-au spus ca vor desface tot, vor curata cablajele si imi vor spune daca este cazul sau nu sa schimb solenoizii. Concluzia a fost ca au reusit sa curete si sa refaca izolatia lor pe blocul motor (probabil au schimbat garniturile) si ca am nevoie doar de o sonda lambda noua, intrucat cea existenta nu mai poate fi salvata. Am inlocuit sonda, toate bune si frumoase, doar ca dupa cateva luni, am constatat iarasi pierderi de ulei, initial infime, ca niste vapori, dupa care martorul de check engine si-a refacut aparatia.

Am fost la un alt service, mai aproape de casa si am solicitat schimbarea garniturilor, sa vad cu ochii mei despre ce este vorba. Desi am pus garnituri noi, pierderile exista in continuare.

As schimba solenoizii, dar am citit ceva articole din afara, unde baietii spuneau ca nici asa nu s-a remediat problema, aceasta reaparand dupa ceva timp.

Imi poate spune cineva daca s-a lovit de acest aspect si cum a remediat? Acum am eroare pe cealalta sonda, dinainte de catalizator...

Am atasat si o poza cu solenoizii respectivi.

Multumesc anticipat!
Attached Images
File Type: jpg CamSensor_WiresAmbit.jpg (95.9 KB, 293 views)
Schumi is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2016, 11:41 AM   #2
sofo_bogdy
Senior Member
 
Join Date: Apr 2016
Location: moreni
Motorizare : C180k W203 1.8k
Age: 32
Posts: 191
:
[Senior Member]
Default

Verifica daca ai ulei in mufele magnetilor(cele 2 scoici metalice).Daca pierde ulei prin mufe este nevoie sa inlocuiesti magnetii,in jur de 120 lei bucata.
sofo_bogdy is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2016, 11:45 AM   #3
Schumi
Member
 
Join Date: Jul 2012
Location: B/BZ
Motorizare : 180 Kompressor
Age: 32
Posts: 40
:
[Member]
Default

Exista ulei si acolo. Voi inlocui magnetii si din nou garniturile, cred ca asta este pasul urmator cel mai sigur.

Din ce am mai citit, am inteles ca ar exista niste adaptoare de cablu, care ar impiedica scurgerea uleiului pe cablaje, dar nu m-am lamurit cum arata si de unde se cumpara.
Schumi is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2016, 12:45 PM   #4
sofo_bogdy
Senior Member
 
Join Date: Apr 2016
Location: moreni
Motorizare : C180k W203 1.8k
Age: 32
Posts: 191
:
[Senior Member]
Default

Eu am facut operatiunea de curand insa nu am cumparat si acele adaptoare.Le poti gasi la reprezentanta dar stiu ca sunt putin cam scumpe.Eu totusi cred ca se rezolva doar prin inlocuirea magnetilor si a garniturilor aferente.Te sfatuiesc sa cumperi magneti Pierburg,costa in jur de 120 lei bucata.Pe original tot Pierburg vei primi,doar ca in jurul pretului de 180 lei bucata.Garniturile stiu ca erau in jur de 25 lei bucata la reprezentanta.
sofo_bogdy is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2016, 12:51 PM   #5
sofo_bogdy
Senior Member
 
Join Date: Apr 2016
Location: moreni
Motorizare : C180k W203 1.8k
Age: 32
Posts: 191
:
[Senior Member]
Default

Vezi ca sonda lambda e posibil sa fie buna;problema sa apara din cauza uleiului care s-a infiltrat in mufa sondei si de acolo sa apara si erorile.Incearca sa cureti mufele care vin sub masina.
sofo_bogdy is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2016, 13:06 PM   #6
broscutza2001
V.I.P
 
broscutza2001's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Location: Mantova-Italia, Bicaz-Neamt Romania
Motorizare : w211 kompressor, w204 kompressor, Sprinter 211 CDI
Age: 28
Posts: 3,057
:
[V.I.P]
Default

Subiectul e arhidiscutat.E deajuns un search!Se schimba magnetii si se pot pune mufe suplimentare care vor impiedica in viitor uleiul sa patrunda pe fire.Magnetii noi tin oricum 100k km.
__________________
Diagnoza (cu Star C3&C4SD) si reparatii Mercedes in Italia.
broscutza2001 is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2016, 14:11 PM   #7
Schumi
Member
 
Join Date: Jul 2012
Location: B/BZ
Motorizare : 180 Kompressor
Age: 32
Posts: 40
:
[Member]
Default

Va multumesc frumos pentru raspunsuri! Am cautat subiectul si aici, dar nu l-am gasit decat pe formurile din afara, posibil sa nu fi stiut eu sa caut cum trebuie. Am comandat magneti Pierburg si garniturile originale. Le voi schimbat si voi curata intai sondele sa vad daca functioneaza cum trebuie.
Schumi is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2016, 15:37 PM   #8
broscutza2001
V.I.P
 
broscutza2001's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Location: Mantova-Italia, Bicaz-Neamt Romania
Motorizare : w211 kompressor, w204 kompressor, Sprinter 211 CDI
Age: 28
Posts: 3,057
:
[V.I.P]
Default

Pierburg sunt si cei originali asa ca stai fara grija!Sondele lambada lasale in pace doar mufa poti sa o cureti cu spary de contacte!
__________________
Diagnoza (cu Star C3&C4SD) si reparatii Mercedes in Italia.
broscutza2001 is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2016, 18:28 PM   #9
Crazyady
Senior Member
 
Crazyady's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : W203 C200 Kompressor 1.8 163 cp pachet sport
Posts: 1,207
:
[Senior Member]
Default Pierderi ulei senzori axe cu came - W203 C 180 Kompressor

Ca sa fim tehnici si corecti in exprimare, cei doi senzori la care se face referire se numesc de fapt actuatori.
Daca ai avut ulei ajuns pana in mufa sondelor lambda, atunci ai cu siguranta ulei de motor si in calculatorul masinii.
Nu stiu cat ai platit la acel service (la baietii care repara Mercedesuri ) dar la reprezentanta operatiunea costa 168 de lei.
Eu am facut acest lucru la Autoklass sud in primavara.
Uleiul din sondele lambda influenteaza citirile calculatorului si au efect asupra consumului de combustibil.
Actuatorii poti sa ii schimbi tu daca ai o tubulara torx pentru cele 6 suruburi.
Stima.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Crazyady is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2016, 23:43 PM   #10
ionutantonio
Junior Member
 
Join Date: Oct 2016
Location: Bucuresti
Motorizare : 1995
Posts: 15
:
[Junior Member]
Default

salut, am si eu aceste problema la un c200 kompresor, cum naiba poate sa circule ulei prin fir electric ? acel MAGNET , este defapt un solenoid, o bobina . tot nu pricep cum poate uleiul de motor sa circule in interiorul unui fir sa ajunga de la mufa solenoid tocmai la 40cm de fir la mufa calculator. mister total.
ionutantonio is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2016, 09:42 AM   #11
cl600
MBRetrofit
 
cl600's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: BUCURESTI
Motorizare : M270 CAMTRONIC
Age: 47
Posts: 3,149
:
[MBRetrofit]
Default

Quote:
Originally Posted by ionutantonio View Post
salut, am si eu aceste problema la un c200 kompresor, cum naiba poate sa circule ulei prin fir electric ? acel MAGNET , este defapt un solenoid, o bobina . tot nu pricep cum poate uleiul de motor sa circule in interiorul unui fir sa ajunga de la mufa solenoid tocmai la 40cm de fir la mufa calculator. mister total.
Electromagnetul respectiv impinge tija unui robinet de ulei in cadrul variatorului axei cu came,....adica capu' actuatorului sta in ulei. De la varsta, se creaza un spatiu pe unde trece ulei din motor in corpul actuatorului.

Mai departe se intampla asa numita "capilaritate" care explica cum uleiul se poate infiltra prin spatii inguste chiar impotriva gravitatii
__________________
http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34

www.mbretrofit.com


https://www.youtube.com/channel/UCQp...Pr1obVsJMeVMuA



Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.
cl600 is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2016, 09:29 AM   #12
XBG
Senior Member
 
Join Date: Jan 2016
Location: Bucuresti
Motorizare : 1800
Age: 37
Posts: 287
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by Schumi View Post
Din ce am mai citit, am inteles ca ar exista niste adaptoare de cablu, care ar impiedica scurgerea uleiului pe cablaje, dar nu m-am lamurit cum arata si de unde se cumpara.

Care ar fi costul acestor adaptoare si care ar fi principiul?
XBG is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2016, 13:37 PM   #13
sofo_bogdy
Senior Member
 
Join Date: Apr 2016
Location: moreni
Motorizare : C180k W203 1.8k
Age: 32
Posts: 191
:
[Senior Member]
Default

Codul adaptorului este A2711502733 si sunt necesare 2 bucati. Pretul este in jur de 150 lei bucata(Autokarma);nu stiu la reprezentanta.Am atasat si o poza ca sa iti faci o idee cum arata adaptorul.
Attached Images
File Type: jpg images.jpg (6.1 KB, 254 views)
sofo_bogdy is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2016, 13:40 PM   #14
sofo_bogdy
Senior Member
 
Join Date: Apr 2016
Location: moreni
Motorizare : C180k W203 1.8k
Age: 32
Posts: 191
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by sofo_bogdy View Post
Codul adaptorului este A2711502733 si sunt necesare 2 bucati. Pretul este in jur de 150 lei bucata(Autokarma);nu stiu la reprezentanta.Am atasat si o poza ca sa iti faci o idee cum arata adaptorul.
Cam asa arata montate pe masina:
Attached Images
File Type: jpg image 2.jpg (58.7 KB, 247 views)
sofo_bogdy is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2016, 14:25 PM   #15
Crazyady
Senior Member
 
Crazyady's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : W203 C200 Kompressor 1.8 163 cp pachet sport
Posts: 1,207
:
[Senior Member]
Default

Daca schimbi actuatorii, acestia tin cam 100.000 de km cel putin. Deci daca mergi 20.000 de km pe an asta inseamna ca ii mai schimbi peste 5 ani cel putin. Timp in care este posibil sa vinzi masina pana atunci si nu cred ca merita sa pui si cablurile adaptoare fiindca sunt destul de scumpe. Au pretul aproape cat actuatorul oem la reprezentanta. Si sunt cu 30-60 de lei mai scumpe decat acuatorul in ambalaj Pierreburg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Crazyady is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2016, 14:44 PM   #16
XBG
Senior Member
 
Join Date: Jan 2016
Location: Bucuresti
Motorizare : 1800
Age: 37
Posts: 287
:
[Senior Member]
Default

Nu ma gāndeam la costuri, ma gāndeam la principiu.

Par banali. Un simplu prelungitor care se intercaleaza in circuit si astfel se intrerupe prelingerea uleiului pe conductorul din instalatia masinii. Dar vor fi, in continuare pierderi de ulei pe acolo.

Singura solutie o vad prin īnlocuirea actuatorilor. Am gasit cu 105 lei PIERREBURG.
XBG is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2016, 15:27 PM   #17
broscutza2001
V.I.P
 
broscutza2001's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Location: Mantova-Italia, Bicaz-Neamt Romania
Motorizare : w211 kompressor, w204 kompressor, Sprinter 211 CDI
Age: 28
Posts: 3,057
:
[V.I.P]
Default

Diferenta e standardul izolatiei si tipul ei.Spre exemplu la noi la munca folosim mult cablu rezistent la ulei pentru ca practic ajunge sa stea doar in ulei sau in contact cu emulsii pe baza de ulei.Avand foarte multi senzori deasemenea in contact cu uleiul in timp citesc valori absurde cu,cablurile olflex care le folosim noi nu mai sunt probleme.
__________________
Diagnoza (cu Star C3&C4SD) si reparatii Mercedes in Italia.
broscutza2001 is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2016, 20:08 PM   #18
ionutantonio
Junior Member
 
Join Date: Oct 2016
Location: Bucuresti
Motorizare : 1995
Posts: 15
:
[Junior Member]
Default

Multumesc mult pentru sfat, initial dupa ce mi ai spus mecanicul treaba cu uleiul prin fir si eu m am gandit sa intrerul continuitarea firului cu o pereche de papuci electrici, dar pierderea de ulei ramane, posibil sa ajunga pe cureau multi canelata. La inloculirea acelui solenoid mai este nevoise si de alte garnituri, oringuri ?
ionutantonio is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2016, 20:16 PM   #19
ionutantonio
Junior Member
 
Join Date: Oct 2016
Location: Bucuresti
Motorizare : 1995
Posts: 15
:
[Junior Member]
Default

Click the image to open in full size.
ionutantonio is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2016, 08:27 AM   #20
sofo_bogdy
Senior Member
 
Join Date: Apr 2016
Location: moreni
Motorizare : C180k W203 1.8k
Age: 32
Posts: 191
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by ionutantonio View Post
Multumesc mult pentru sfat, initial dupa ce mi ai spus mecanicul treaba cu uleiul prin fir si eu m am gandit sa intrerul continuitarea firului cu o pereche de papuci electrici, dar pierderea de ulei ramane, posibil sa ajunga pe cureau multi canelata. La inloculirea acelui solenoid mai este nevoise si de alte garnituri, oringuri ?
Ca si piese iti trebuiesc 2 senzori ax came(magneti),cod- A2710510177,eu am luat Pierburg ;2 oringuri cod-A0109972348 ,pret 23 lei bucata si 2 capacele cauciuc care vin montate in centrul senzorului cod A2710510032 ,pret 6 lei bucata. Mai jos iti las un link catre un videoclip pe Youtube unde este prezentata modalitatea de inlocuire a senzorilor.
https://www.youtube.com/watch?v=PoeSSEmpsHM
sofo_bogdy is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
180, axe, kompressor, pierderi, senzori, ulei, w203


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 18:11 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF