Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Problema cutie automata 5G W212

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problema cutie automata 5G W212

    Salutare,
    de curand am intampinat si eu o problema la cutia automata in 5 trepte pe un E220 CDI (W212). Am studiat o gramada de site-uri in legatura cu problema intampinata si am constatat ca foarte multe persoane s-au confruntat cu acest defect (nu numai posesori de Mercedes, ci si alte marci consacrate echipate cu transmisii automate).
    Din pacate inca nu am citit despre cineva ca a rezolvat problema. Poate ca a rezolvat problema doar cu schimbul intregii cutii automate, nu prin reparare/inlocuire defect, ce inca nu l-am identificat (nu eu, poate altcineva da ...)

    SIMPTOMA:

    Simptoma este evidenta DOAR LA RECE, si anume, dupa pornirea motorului, in momentul cuplarii selectorului din P in R sau in D, turatia motorului scade de la aprox. 800 turatii la 700-600 turatii pentru o perioada de 1-3 secunde, dupa care revine in pozitia initiala (800 rotatii), DAR simti ca masina forteaza sa plece de sub tine (frana evident ca este apasata). O simti ca sta incordata.

    Pe masura ce trece timpul si uleiul din cutie se incalzeste (7-10 min), problema dispare si pe toata perioada zilei cat folosesti masina nu se mai observa aceasta problema. Insa ea revine de fiecare data in ziua urmatoare, din nou, la rece.

    Mentionez ca in rest cutia schimba impecabil, fara socuri sau alte probleme, pe testerele din reprezentanta Mercedes nu apare nici o eroare, iar inginerii si mecanicii de acolo, dupa ce au vazut simptoma la rece, au spus ca totul e in regula dar are ceva .... LOL ...



    INCERCARE REZOLVARE PROBLEMA

    Dupa studierea diverselor site-uri despre cutii automate (cursuri despre transmisii automate, forumuri, vizualizare filme youtube etc.), am incercat sa rezolv problema astfel:

    1. Am facut schimbul de ulei si filtru la cutie in reprezentanta Mercedes, cu ulei de origine.
    Dupa schimb, problema a persistat.

    2. S-a facut update la softul cutiei, cu ultimul, in reprezentanta Mercedes.
    Dupa schimb, problema a persistat.

    3. Am decis sa schimbat valva de look-up (cu una de origine) ce asigura presiunea pe convertizor.
    Dupa schimbare, problema a persistat.

    4. Am inlocuit convertizorul cu unul reconditionat si verificat (deci il putem considera nou).
    Dupa schimbare, problema a avansat, in sensul ca dupa pornire, turatia motorului a scazut atat de mult incat a dus la oprirea motorului.
    Explicatia este, cred eu, urmatoarea: convertizorul fiind nou, cuplul a fost mare (doar ii zice convertizor de cuplu), frana apasata, masina a dat sa plece, rotile blocate, motorul solicitat si a dus la oprirea motorului.

    5. Am decis sa inlocuiesc blocul de valve cu unul reconditionat si verificat, gata echipat, cu tot cu valve de presiune, etc. (deci il putem considera si pe acesta ca fiind nou).
    Dupa schimbarea blocului de valve, parerea mea este ca am revenit la pozitia initiala, descrisa la simptome.


    CONCLUZII

    Concluzia este ca, dupa inlocuirea diverselor componente, problema persista, inseamna ca defectul este in alta parte. Dar unde?

    Rog pe cei cu experienta si nu numai, daca au intampinat aceasta problema particulara, sa dea un posibil indiciu in vederea rezolvarii acestei probleme.

    Cred ca in acest moment nu conteaza costurile de reparatie, ci numai intelegerea fenomenului. Nu cred ca un Mercedes nou are aceasta simptoma la rece.


    Si o intrebare: in momentul actionarii pedalei de frana, aceasta actioneaza ceva/cumva spre cutie (fie mecanic, sau electric prin calculator)? Adica in momentul actionarii franei, trebuie sa se blocheze ceva in cutie sau in convertizor?
    Intreb deoarece senzatia mea este ca in acel moment chiar daca ai apasata pedala de frana, de la motor se transmite prin convertizor si cutie miscare catre roti, ducand la aceasta tensiune, senzatie de incordare, de parca vrea sa plece de sub tine ...
    Last edited by OctavianP; 07-15-2017, 21:37 PM.

  • #2
    O cutie automata cu convertor de cuplu este tot timpul "sub tensiune" odata ce motorul este pornit. Doar in "P" si in "N" aceasta "tensiune" ramane interna, in oricare alta pozitie a selectorului de viteze, "tensiunea" se transmite mai departe via cardan si diferential, catre roti.


    E absolut normal ca la rece tendinta de a pleca de pe loc sa fie mai evidenta decat la cald, pen' ca uleiul este mai "tare" la rece si mai "moale" la cald. Deci treaba cu tendinta de plecare de pe loc odata cutia in viteza este absolut normala. In plus, in convertor de intampla un cuplaj elastic, o patinare pana la o limita. Cand convertorul stie si sa blocheze (a.k.a. sa nu mai patineze), iarasi este normal comportamentul fata de "vechiul" convertor, la care blocajul poate nu se mai intampla corect si/sau la care patinajul pachetului de frictiune este mai puternic, acesta fiind mai uzat decat la cel nou. In plus, "blocajul" convertorului poate fi incorect comandat de supapa care raspunde de treaba asta, deci si incorect executat, de unde poti ajunge la patinare prea puternica sau blocaj 100% atunci cand NU este nevoie.



    Ceea ce poate parea anormal (desi poate nu este), ar fi caderea prea mare de turatie fara efort de compensare din partea electronicii de asistenta a motorului, coroborata cu o ambreiere mai puternica decat cuplul motor dezvoltat la turatia de plecare de pe loc. Undeva este o nesincronizare (electronica, banuiesc eu), si atunci oprirea motorului este o consecinta normala datorata acestei nesincronizari. Cutia in sine eu zic ca e foarte OK din punct de vedere mecanic.



    In momentul calcarii franei, cutia debreiaza. Sau ar trebui s-o faca, daca totul functioneaza corect. Dar, inca odata, tendinta de a pleca de pe loc este normala, in limita inclinarii potentialei rampe/pante pe care se afla masina in acel moment.






    Dragos

    Comment


    • #3
      Rezolvarea o regasesti aici pe forum cu foto, coduri si explicatii.

      Ce cred eu:

      1 - valva lock-up se schimba doar cu una noua, cod modificat - exact ca in thread-ul de care aminteam mai sus.

      2 - ca si in multe alte situatii gen: reconditionare injectoare, turbine, la fel si in cazul convertizoarelor - procentul de teapa este aproape de 100%.

      Tot aici gasesti si principiul de functionare al lock-up-ului care ramane un pic agatat ori dim cauza valvei care nu elibereaza intreg returul ori din cauza ansamblului de discuri care compun lock-up, care mai ales dupa reconditionare ori sunt de alt model ori sunt mai multe....

      Diagnoza la w212, chiar si pt 5g se face destul de simplu, electronic.


      Pe de alta parte, atat timp cat la inceput turatia scadea 1-200 ture si isi revenea, nu cred ca era cazul sa schimbi nimic...
      Last edited by cl600; 07-16-2017, 10:19 AM.
      http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


      www.mbretrofit.ro

      Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

      Comment


      • #4
        Multumesc pentru raspunsuri.

        As ramane momentan in discutii cu voi pentru a intelege mai bine fenomenul, cu raspunsuri punctuale la ce s-a discutat:


        Originally posted by Heavy D. View Post
        In momentul calcarii franei, cutia debreiaza. Sau ar trebui s-o faca, daca totul functioneaza corect.
        Aici m-ai pierdut ...
        La o cutie manuala, cred ca toata lumea stie ce se intampla atunci cand calci ambreiajul si cutia debreiaza. Stim ce inseamna asta mecanic in cutie.

        Insa la o cutie automata, cand calci frana, cum adica debreiaza? Ce anume se intampla mecanic? Rog explicatii, DEAORECE EU BANUIESC CA AICI AR FI PROBLEMA, adica in momentul actionarii franei, in cazul meu cred ca nu se intampla ceva 100%, ci doar partial .... dar doar banuiesc deoarece nu inteleg inca ce se intampla in cutie (convertizor+bloc+cutie) la actionarea franei.
        Adica cand calci frana actionezi doar placutele de frana sau se transmite vre-o comanda si spre cutie?...


        Originally posted by cl600 View Post
        Rezolvarea o regasesti aici pe forum cu foto, coduri si explicatii.
        Cu scuzele de rigoare ... am cautat ... si iar am cautat ... nimic ... dar mai caut ... sper pana la urma sa gasesc ceva ...


        Originally posted by cl600 View Post
        Ce cred eu:
        1 - valva lock-up se schimba doar cu una noua, cod modificat - exact ca in thread-ul de care aminteam mai sus.
        ... o sa mai caut thread-ul de care aminteai ... inca nu l-am gasit ...


        Originally posted by cl600 View Post
        2 - ca si in multe alte situatii gen: reconditionare injectoare, turbine, la fel si in cazul convertizoarelor - procentul de teapa este aproape de 100%.
        Sunt perfect de acord, insa momentan presupun ca e un convertizor corespunzator, el fiind schimbat dupa acelasi cod ... persoana care m-a ajutat este de incredere si cu pricepere in cutii automate (cred si sper ...), dar sunt de acord si cu varianta mai putin placuta si nedorita ...


        Originally posted by cl600 View Post
        Tot aici gasesti si principiul de functionare al lock-up-ului care ramane un pic agatat ori dim cauza valvei care nu elibereaza intreg returul ori din cauza ansamblului de discuri care compun lock-up, care mai ales dupa reconditionare ori sunt de alt model ori sunt mai multe....
        Cum spuneam ... inca mai caut thread-ul de care aminteai mai sus.
        De asemenea, nu inteleg expresia "ansamblului de discuri care compun lock-up-ul". La acest model, nu e doar unul?
        Intreb din nestiinta ... ansamblul de lock-up nu se regaseste in convertizor si este discul cu banda abraziva, cea cu arcuri pentru preluarea socurilor, care la 90-120 km/h cupleaza sub presiunea uleiului pentru ca sa se transmita intreaga viteza (turatie) a motorului la cutie?

        Si aici as dori daca se poate ceva explicatii pe intelesul nostru, celor cu mai putine cunostine in domeniu, ce face efectiv aceasta valva si modul ei de functionare ... asupra convertizorului ... deoarece sincer acum aud prima data ca ea face si retur ... sau macar redirectionare catre un thread ...


        Originally posted by cl600 View Post
        Diagnoza la w212, chiar si pt 5g se face destul de simplu, electronic.
        Diagnoza s-a facut chiar in reprezentanta. Nimic.


        Originally posted by cl600 View Post
        Pe de alta parte, atat timp cat la inceput turatia scadea 1-200 ture si isi revenea, nu cred ca era cazul sa schimbi nimic...
        Asa ceva e normal? Autoturismele noi fac la fel? Intreb deoarece nu am mers pana acum cu o masina noua cu automata ...


        EXPLICATIA ACESTEI POSTARI

        Motivul acestor incercari de a remedia o situatie dar mai ales ingrijorarea este ca, in sezonul rece (iarna), cu aceste simptome, motorul se opreste daca incerci sa pleci imediat si nu astepti aprox. 10 minute ... (citire de la vechiul proprietar, care a avut masina de noua - an 2010).

        Comment


        • #5
          Lock-up clutch-ul este un ambreiaj exact ca la motocicleta si se afla in orice convertizor de MB de la 5g in sus.
          Acesta lucreaza intre fiecare schimbare de viteze.

          Intr-un fel masina ta are 10 viteze... 1 alunecat, 1 lockup, 2 alunecat, 2 lockup si tot asa.

          Astfel, daca acesta ramane cuplat la pornire/oprire, iti opreste motorul.
          http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


          www.mbretrofit.ro

          Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

          Comment


          • #6
            La o cutie manuala, nu cutia ambreiaza/debreiaza, ci ambreiajul. Si daca nu scoti cutia din viteza, ea ramane exact acolo unde a fost cand ai calcat ambreiajul.


            La o cutie automata, debreierea nu incepe chiar din momentul in care lasi gazul, ca atunci n-ai mai avea frana de motor. Si doar daca scoti cutia in "N" ai echivalentul punctului mort de la cutia manuala. Odata motorul la relanti, si cutia tot "la relanti" lucreaza, pastrand o usoara patinare, patinare pe care frana s-o poata invinge si sa-ti opreasca masina.


            In cazul tau, sunt sanse ca asa-zisului ambreiaj din convertor sa nu i se mai permita patinarea, ci, datorita supapei de comanda amintite deja de cateva ori, sa fie blocat (locked-up). Si treaba cu oprirea motorului echivaleaza perfect cu situatia cand, atunci cand ai cutie manuala, incerci sa bagi a-ntaia fara sa calci deloc ambreiajul.


            Binenteles ca o cutie automata ar lucra perfect si fara un potential ambreiaj cu blocare in convertor, dar eficienta este mai slaba, pen' ca patinare = pierderi. Plus degajare de caldura, deteriorarea in timp a fluidului care face treaba in cutie, etc. Personal eu prefer treburile simple, care tin mult si costa putin. Ca 722.3, 722.4, TH400, cele cu care ma dau eu. Si mai sunt ca ele...


            Legat de 7G-tronic plus lock-up, ai avea 14 viteze, daca lock-up clutch-ul lucreaza pe toate treptele...




            Dragos

            Comment


            • #7
              Bine punctat si 9G chiar 18...

              MB a fost primul care a avut curaj sa foloseasca lockup-ul de la prima pana la ultima viteza, restul concurentilor s-au multumit mult timp sa il foloseasca doar la ultima viteza - overdrive si diverse alt denumiri.
              http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


              www.mbretrofit.ro

              Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

              Comment


              • #8
                Salutare ! De curând am întîmpinat o problema cu , cutia mașini mele c class 2012 w204 cutie 7g tronic .. inca nu am gãsit rezolvarea problemei mele , și va trebui sa ajung la reprezentanta la Mercedes , dupã un drum de aproximativ 1100 de km mașina mea sa oprit in mijlocul drumuli , dupã teste am depistat ca , cutia mașini și-a pierdut CODAREA, " cutia nu mai comunica cu mașina" din ce am înțeles ea se poate face doar cu suport online de la Mercedes , întrebarea mea e daca pot cumpara un alt calculator , sau o alta cutie sh și daca calculatorul de pe acea cutie sh , poate fi codat pe mașina mea , in eventualitatea in care și cutia mașinii mele este afectatã , testerele îmi dau paramatrii cutiei buni , calculatorul din cutie comunica dar nu mai are codarea , si asta ne bune in dificultate , pentru ca daca era o problema mecanica și afecta calculatorul cutiei , îmi dãdea o întrerupere de comunicare ... cel puțin așa ma gândesc eu .. mi-ar fi de ajutor un sfat . Zilele astea voi duce mașina la reprezentanta , voi reveni cu mai multe rezultate dupã ce voi afla ma multe ! Va salut ! Seara buna va doresc
                Last edited by Cirjanu Andrei; 07-19-2017, 20:24 PM.

                Comment


                • #9
                  Multumesc domnilor.

                  Dupa ce am mai citit ce ati scris, am continuat sa studiez si mai amanuntit despre cutie automata de la modelul din subiect.

                  Atasat regasiti o poza cu convertizorul pentru modelul 722.6, model ce echipeaza si masina mea. Am ramas surprins de componenta convertizorului, in special sistemul de lock-up, care, asa cum se vede in schita, cam difera de modelul clasic de convertizor, asa cum apare pe toate site-urile si in toate pozele, unde ne este prezentat acel disc cu banda de frictiune si arcurile de preluare a eforturilor torsionale ...

                  Rog sa ma corectati daca gresesc ....



                  Cu privire la problema ce am prezentat-o in prima postare, am ajuns la concluzia, dupa multe alte documentare, ca fenomenul este tipic pentru aceste transmisii 722.6, si anume:

                  citez (cu aproximatie) o partea din finalul unui articol unde a fost prezentata o metoda de a depista defectul:

                  "......
                  Pentru a înțelege aceastã problemã, trebuie sã vã amintiți douã caracteristici despre designul TCC 722.6. Într-o configurație tipicã unicã a pistonului TCC, uleiul din spatele pistonului ține pistonul de pe capac atunci când este în eliberarea TCC. În sistemul de ambreiaj 722.6, se aplicã un ulei între capac și piston pe drumul spre aplicarea ambreiajului. Deci, mai întâi, amintiți-vã cã uleiul din spatele pistonului, în acest caz, se aplicã pentru TCC. În al doilea rând, amintiți-vã cã nu este trimisã presiune pentru ulei, pentru a menține ambreiajul în glisare. Eliberarea se realizeazã prin epuizarea circuitului de aplicare, permițând presiunii uleiului de încãrcare TCC sã deplaseze pistonul în poziția de eliberare, stoarcerea uleiului aplicat din cavitate între piston și capac.

                  Creșterea presiunii uleiului din tubul circuitului de evacuare a arãtat cã a apãrut o creștere a presiunii în circuitul de acționare TCC la pornirea motorului. Mai exact, a arãtat cã în spatele pistonului a rãmas un ulei rezidual și, la pornirea motorului, forța centrifugã a cauzat aplicarea pistonului (precum și împingerea uleioasã a tubului). Dacã nu ar fi fost prins nici un ulei rezidual in spatele pistonul, problema nu ar fi existat.
                  "

                  Asta ar fi o explicatie ce anume "agata la rece". Rog comentarii pro sau contra.

                  Intrebarea ar fi: cum remediem acest defect, adica cum facem sa nu mai ramana ulei rezidual care sa agate la pornirea la rece .... daca v-ati confruntat cu asa ceva, rog solutie de remediere ...

                  Multumesc.
                  Attached Files
                  Last edited by OctavianP; 07-23-2017, 16:33 PM.

                  Comment


                  • #10
                    In spatele oricarui piston hidraulic sta ulei. Daca acesta este sau nu in presiune e alta poveste.

                    Mai ales pt 212 care beneficiaza de ultima varianta de 5g, rezolvarea o gasesti tot in postul f bine documentat despre inlocuirea valvei cu una noua, model nou.

                    Tot acolo gasesti si despre spalarea blocului hidraulic.

                    Toate astea sunt valabile pt situatiile in care motorul vibreaza sau da sa moara si masina nu e vre-un fost taxi sau are 5-600K km.

                    Daca motorul se opreste, atunci se schimba sau se reconditioneaza convertizorul. La reconditionare, trebuie sa ti cont ca in 90% dintre cazuri vei primii doar o bucsa manufacturata la strung, piese noi nicicum.

                    Ai inceput prin a spune ca te deranjau cele 100/200rpm care scadeau si dupa ce ai schimbat una alta, se opreste motorul.

                    Poate o recapitulare si mai multe date despre masina scurteaza mult reparatia.

                    Ca si studiu, e destul de concludenta postarea de mai sus, se aplica de obicei mdelelor mai vechi.
                    Last edited by cl600; 07-23-2017, 18:24 PM.
                    http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                    www.mbretrofit.ro

                    Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                    Comment


                    • #11
                      Buna seara. Imi puteti recomanda pe cineva in bucuresti pentru schimbarea valvei, revizie/reconditionare convertizor?
                      Multumesc
                      Last edited by Florin_WES; 08-05-2017, 23:34 PM. Reason: Respectă regulile generale de postare!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by OctavianP View Post
                        Salutare,
                        de curand am intampinat si eu o problema la cutia automata in 5 trepte pe un E220 CDI (W212). Am studiat o gramada de site-uri in legatura cu problema intampinata si am constatat ca foarte multe persoane s-au confruntat cu acest defect (nu numai posesori de Mercedes, ci si alte marci consacrate echipate cu transmisii automate).
                        Din pacate inca nu am citit despre cineva ca a rezolvat problema. Poate ca a rezolvat problema doar cu schimbul intregii cutii automate, nu prin reparare/inlocuire defect, ce inca nu l-am identificat (nu eu, poate altcineva da ...)

                        SIMPTOMA:

                        Simptoma este evidenta DOAR LA RECE, si anume, dupa pornirea motorului, in momentul cuplarii selectorului din P in R sau in D, turatia motorului scade de la aprox. 800 turatii la 700-600 turatii pentru o perioada de 1-3 secunde, dupa care revine in pozitia initiala (800 rotatii), DAR simti ca masina forteaza sa plece de sub tine (frana evident ca este apasata). O simti ca sta incordata.

                        Pe masura ce trece timpul si uleiul din cutie se incalzeste (7-10 min), problema dispare si pe toata perioada zilei cat folosesti masina nu se mai observa aceasta problema. Insa ea revine de fiecare data in ziua urmatoare, din nou, la rece.

                        Mentionez ca in rest cutia schimba impecabil, fara socuri sau alte probleme, pe testerele din reprezentanta Mercedes nu apare nici o eroare, iar inginerii si mecanicii de acolo, dupa ce au vazut simptoma la rece, au spus ca totul e in regula dar are ceva .... LOL ...



                        INCERCARE REZOLVARE PROBLEMA

                        Dupa studierea diverselor site-uri despre cutii automate (cursuri despre transmisii automate, forumuri, vizualizare filme youtube etc.), am incercat sa rezolv problema astfel:

                        1. Am facut schimbul de ulei si filtru la cutie in reprezentanta Mercedes, cu ulei de origine.
                        Dupa schimb, problema a persistat.

                        2. S-a facut update la softul cutiei, cu ultimul, in reprezentanta Mercedes.
                        Dupa schimb, problema a persistat.

                        3. Am decis sa schimbat valva de look-up (cu una de origine) ce asigura presiunea pe convertizor.
                        Dupa schimbare, problema a persistat.

                        4. Am inlocuit convertizorul cu unul reconditionat si verificat (deci il putem considera nou).
                        Dupa schimbare, problema a avansat, in sensul ca dupa pornire, turatia motorului a scazut atat de mult incat a dus la oprirea motorului.
                        Explicatia este, cred eu, urmatoarea: convertizorul fiind nou, cuplul a fost mare (doar ii zice convertizor de cuplu), frana apasata, masina a dat sa plece, rotile blocate, motorul solicitat si a dus la oprirea motorului.

                        5. Am decis sa inlocuiesc blocul de valve cu unul reconditionat si verificat, gata echipat, cu tot cu valve de presiune, etc. (deci il putem considera si pe acesta ca fiind nou).
                        Dupa schimbarea blocului de valve, parerea mea este ca am revenit la pozitia initiala, descrisa la simptome.


                        CONCLUZII

                        Concluzia este ca, dupa inlocuirea diverselor componente, problema persista, inseamna ca defectul este in alta parte. Dar unde?

                        Rog pe cei cu experienta si nu numai, daca au intampinat aceasta problema particulara, sa dea un posibil indiciu in vederea rezolvarii acestei probleme.

                        Cred ca in acest moment nu conteaza costurile de reparatie, ci numai intelegerea fenomenului. Nu cred ca un Mercedes nou are aceasta simptoma la rece.


                        Si o intrebare: in momentul actionarii pedalei de frana, aceasta actioneaza ceva/cumva spre cutie (fie mecanic, sau electric prin calculator)? Adica in momentul actionarii franei, trebuie sa se blocheze ceva in cutie sau in convertizor?
                        Intreb deoarece senzatia mea este ca in acel moment chiar daca ai apasata pedala de frana, de la motor se transmite prin convertizor si cutie miscare catre roti, ducand la aceasta tensiune, senzatie de incordare, de parca vrea sa plece de sub tine ...
                        Am avut aceeași problemã, am rezolvato procedând astfel:
                        Dat cutia jos de pe mașinã, trimisã la un atelier din Arad, cei de acolo au schimbat(am atașat devizul).
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by OctavianP View Post
                          Salutare,
                          de curand am intampinat si eu o problema la cutia automata in 5 trepte pe un E220 CDI (W212). Am studiat o gramada de site-uri in legatura cu problema intampinata si am constatat ca foarte multe persoane s-au confruntat cu acest defect (nu numai posesori de Mercedes, ci si alte marci consacrate echipate cu transmisii automate).
                          Din pacate inca nu am citit despre cineva ca a rezolvat problema. Poate ca a rezolvat problema doar cu schimbul intregii cutii automate, nu prin reparare/inlocuire defect, ce inca nu l-am identificat (nu eu, poate altcineva da ...)

                          SIMPTOMA:

                          Simptoma este evidenta DOAR LA RECE, si anume, dupa pornirea motorului, in momentul cuplarii selectorului din P in R sau in D, turatia motorului scade de la aprox. 800 turatii la 700-600 turatii pentru o perioada de 1-3 secunde, dupa care revine in pozitia initiala (800 rotatii), DAR simti ca masina forteaza sa plece de sub tine (frana evident ca este apasata). O simti ca sta incordata.

                          Pe masura ce trece timpul si uleiul din cutie se incalzeste (7-10 min), problema dispare si pe toata perioada zilei cat folosesti masina nu se mai observa aceasta problema. Insa ea revine de fiecare data in ziua urmatoare, din nou, la rece.

                          Mentionez ca in rest cutia schimba impecabil, fara socuri sau alte probleme, pe testerele din reprezentanta Mercedes nu apare nici o eroare, iar inginerii si mecanicii de acolo, dupa ce au vazut simptoma la rece, au spus ca totul e in regula dar are ceva .... LOL ...



                          INCERCARE REZOLVARE PROBLEMA

                          Dupa studierea diverselor site-uri despre cutii automate (cursuri despre transmisii automate, forumuri, vizualizare filme youtube etc.), am incercat sa rezolv problema astfel:

                          1. Am facut schimbul de ulei si filtru la cutie in reprezentanta Mercedes, cu ulei de origine.
                          Dupa schimb, problema a persistat.

                          2. S-a facut update la softul cutiei, cu ultimul, in reprezentanta Mercedes.
                          Dupa schimb, problema a persistat.

                          3. Am decis sa schimbat valva de look-up (cu una de origine) ce asigura presiunea pe convertizor.
                          Dupa schimbare, problema a persistat.

                          4. Am inlocuit convertizorul cu unul reconditionat si verificat (deci il putem considera nou).
                          Dupa schimbare, problema a avansat, in sensul ca dupa pornire, turatia motorului a scazut atat de mult incat a dus la oprirea motorului.
                          Explicatia este, cred eu, urmatoarea: convertizorul fiind nou, cuplul a fost mare (doar ii zice convertizor de cuplu), frana apasata, masina a dat sa plece, rotile blocate, motorul solicitat si a dus la oprirea motorului.

                          5. Am decis sa inlocuiesc blocul de valve cu unul reconditionat si verificat, gata echipat, cu tot cu valve de presiune, etc. (deci il putem considera si pe acesta ca fiind nou).
                          Dupa schimbarea blocului de valve, parerea mea este ca am revenit la pozitia initiala, descrisa la simptome.


                          CONCLUZII

                          Concluzia este ca, dupa inlocuirea diverselor componente, problema persista, inseamna ca defectul este in alta parte. Dar unde?

                          Rog pe cei cu experienta si nu numai, daca au intampinat aceasta problema particulara, sa dea un posibil indiciu in vederea rezolvarii acestei probleme.

                          Cred ca in acest moment nu conteaza costurile de reparatie, ci numai intelegerea fenomenului. Nu cred ca un Mercedes nou are aceasta simptoma la rece.


                          Si o intrebare: in momentul actionarii pedalei de frana, aceasta actioneaza ceva/cumva spre cutie (fie mecanic, sau electric prin calculator)? Adica in momentul actionarii franei, trebuie sa se blocheze ceva in cutie sau in convertizor?
                          Intreb deoarece senzatia mea este ca in acel moment chiar daca ai apasata pedala de frana, de la motor se transmite prin convertizor si cutie miscare catre roti, ducand la aceasta tensiune, senzatie de incordare, de parca vrea sa plece de sub tine ...
                          Parerea mea este ca masina nu avea nimic ...te-ai apucat sa schimbi aiurea piese . La ce ai descris tu acolo , e ceva normal , sa simti o "presiune " in D si in R si ca turometrul oscileaza iar e normal .

                          Un tampon la cutie si un schimb de ulei ar fi fost de ajuns .
                          Din ce am citit/auzit convertizoarele reconditionate sunt o mare tzeapa , tot la convertizor nou ajungi.

                          Comment


                          • #14
                            Buna am si eu o problema E 320 automatic diesel ,problema cu cutia de viteze cred , in timpul mersului cateodata cand e masina plina daca apesi pedala de acceleratie putin sau daaca o apesi la maximnu conteaza are simtome ca si cum ar fi inecata se cateva secunde . Stie cineva care este problema sau a mai avut aceasta problema ?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Logan | Dacia Logan |Anulare DPF