Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Zgomot pornire la rece 2 secunde M271

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zgomot pornire la rece 2 secunde M271

    Salutari,

    M-am alaturat si eu posesorilor de motor M271 si, cum tot timpul am avut o pasiune mai mult sau mai putin sanatoasa de a-mi mentine masina in stare perfecta de functionare, propun o dezbatere celor care au motorul (@broscutza, @crazyady, @XBG etc. ), dar si celor ce se pricep, eventual vreun specialist pe Mercedes, in legatura cu zgomotul care se aude timp de 1-2 secunde cand pornim motorul dupa ce a stat peste noapte / mai multe zile.

    Am batut internetul in lung si in lat ca sa aflu informatii pe forumuri din diverse tari ( UK, SUA - unde s-a vandut 230kompressorul, Indonezia, Germania, etc.)

    Acum, multi zic ca e normal si ca e zgomotul pe care il produce lantul care se loveste de ghiduri pana se aduna suficienta presiune de ulei ca intinzatorul sa il stranga.

    Problema e ca de multe ori, zgomotul se manifesta si cu lantul perfect intins, sau, la unii utilizatori, chiar si dupa schimbarea kit-ului lant + intinzator. Plus ca, din cate m-am mai documentat, problema se manifesta si la M111 de pe W210/W124 , care avea lant dublu, deci acolo nu prea avea cum sa intervina situatia asta.

    Unii au atenuat zgomotul dupa un 'engine flush'. Oricum, am vazut ca majoritatea recomanda schimb ulei la maxim 10.000 km, regim pe care voi incerca sa il urmez si eu.
    Totodata, majoritatea recomanda si schimbul preventiv al celor 3 furtunase, destul de ieftine de altfel, de aerisire carter impreuna cu valva PCV ( cel de deasupra de kompressor, sub galeria de admisie si cele 2 + valva de dedesubt), deoarece furtunele coapte pot crapa usor, lasa aer sa patrunda si influenteaza intarzierea pe axul cu came de evacuare, ducand conform unora la uzarea prematura a pinioanelor si intinderea lantului.

    Cert e ca motoarele de noi nu fac zgomotul asta. Tot cert este ca de la un punct, toate ajung sa-l faca ( inclusiv M271-urile EVO de pe CGI-uri), deci o uzura undeva tot intervine pe parcurs. A mea, spre exemplu, cand am luat-o din Germania, chiar si pornita dupa o zi, nu facea nimic. Poate si temperaturile aveau o influenta. Aici a inceput sa mai faca din cand in cand dupa ce o pornesc.

    Acum ipoteza unora ( cei care afirma ca au scapat complet de zgomot) este ca zgomotul de fapt este din cauza asa numitilor ' camshaft adjusters ' - nu am gasit exact echivalentul ( nu e vorba de senzori, nici de pinioane, ci de mecanismul dinauntru, arata ca un fluture metalic ), care pierd uleiul si apoi se aude un zgomot de frecare din partea lor.
    Ideea e ca sunt scumpi tare de schimbat si masina dupa un timp va ajunge sa faca acelasi zgomot. Eu recunosc, nu inteleg perfect ce se intampla cu piesa aia in forma de fluture. Imi imaginez ca pinioanele acelea, antrenate cu un circuit de ulei, blocheaza arborele cu came ( de admisie / evacuare) si acesta poate culisa intr-o pozitie diferita sau alta. Dar nu stiu exact cum se face blocarea. Intelege careva oare mai mult despre ce se intampla exact acolo ca sa dezbatem daca este cu adevarat o problema sau poate sa mearga mult si bine asa?

    Am gasit si un TSB de la Mercedes legat de problema, atasez ( din nou, in TSB scrie ca zgomotul este normal, dar nu stiu daca nu sunt doar instructiuni trimise reprezentantei sa linisteasca clientii ca mine in timpul garantiei ca totul e ok .)
    Attached Files
    Last edited by dkmg; 04-27-2017, 12:37 PM.

  • #2
    ' camshaft adjusters ' in Romana - variatoarele - sunt cauza zgomotului, de cele mai multe ori.

    Se intampla exact ca in documentul postat de tine unde se specifica foarte clar si cauza si remedial.

    La modelele mai noi se subtiaza dintii pinioanelor variatoarelor,...
    http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


    www.mbretrofit.ro

    Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

    Comment


    • #3
      Multumesc pentru raspunsul rapid, intrebarea 2 avand in vedere costul de inlocuire al variatoarelor: influenteaza cu ceva daca se merge cu ele asa? Cred ca 99% din M271-urile trecute de 50.000 km pe care le-am auzit pornind au zgomotul. Si cred ca dupa inlocuire, e doar o chestiune de timp pana vor face la fel.

      Comment


      • #4
        'Normal' in document refera, ( cred ) la normailitatea zgomotului in cadrul defectului...

        Nu stiu despre ce generatie vorbesti, insa atat timp cat zgomotul nu se intinde si mai ales atat timp cat nivelul uleiului nu creste...poti amana reparatia.

        Deasemenea, trebuie sa iei in calcul ca destul de putin importanti sunt de km comparati cu varsta si mai ales cu frecventa reviziilor, toate acestea lasa urme destul de adanci intregului sistem al distributiei.
        http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


        www.mbretrofit.ro

        Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

        Comment


        • #5
          Exemplu la w204 al nevestii cand l-am cumparat liniste totala...Am pus ulei Petronas si cand e frig dimineata face.In perioada urmatoare ii bag din nou ulei OEM MB sa vad daca mai face doar ca se cam apropie caldura si un diagnostic cert nu pot da pana cand nu e frig afara.Oricum fiecare motor in parte are plusuri si minusuri asa ca dupa ce m-am documentat mi-am asumat ambele motoare cu bune si rele.Momentan dupa ~65000 de km la w211 (215000 reali) si 15000 la w204 (114000 reali) ma declar foarte multumit.
          Diagnoza (cu Star C3&C4SD) si reparatii Mercedes in Italia.

          Comment


          • #6
            @cl600 : M271.956 din 2007. Masina are vreo 78.000 km, schimbul de ulei facut in fiecare an ( nu la km, ca nu i-a adunat)

            @broscutza2001: Motorul e foarte ok si merge foarte bine, dar necesita, ca orice motor, putina mentenanta preventiva, mai ales furtunasele alea de aerisire carter imi stau pe cap deocamdata. Un schimb de lant pe la 150.000 km +/- s-ar putea sa fie necesar si el peste ani , dar iarasi nu-i capat de lume. M-am documentat si eu dinainte, dar prefer sa fac pace de la inceput cu toate pasaricile care imi pot trece prin minte, ca sa stiu ca am viata cat mai lunga cu el si sa nu ma ia pe nepregatite cu nimic.
            Lecturand, am ajuns sa citesc niste documentatie si despre M270/M274 - motoarele de pe generatiile W205/W213 . Tare ma indoiesc ca vor prinde rulajele / varstele M271-ului la ce minunatii am vazut pe acolo : Camtronic si altele, motoarele noastre sunt inca oarecum 'de moda veche'. Sa ne bucuram cat mai mult de ele!
            Last edited by dkmg; 04-27-2017, 14:49 PM.

            Comment


            • #7
              Zgomot pornire la rece 2 secunde M271

              " camshaft adjusters" , mai sunt denumite "variatoare" cum a spus colegul cl600 sau "vanos-uri". Sunt acelasi lucru.
              Zgomotul de 2 secunde la pornire il am si eu la 316.000 de km. Il consider " normal". Dupa primele 2 secunde dispare. Acelasi zgomot mai poate fi cauzat in opinia mea si de intinzatorul lantului de distributie din care se scurge uleiul ca si la variatoare cand masina sta stationata mai mult si nu este intins la maxim intinzatorul in primele 2 secunde de la pornirea motorului pana cand creste presiunea uleiului si il tine intins ferm.
              De fapt daca ma gandesc mai bine, zgomotul de 2 secunde la pornire se manifesta in opinia mea de la ambele piese atat de la variatoare cat si de la intinzatorul lantului de distributie in acelasi timp deoarece din ambele se scurge uleiul la stationari lungi si la ambele repere dureaza mai putin de 2 secunde la pornire ca uleiul de motor sa ajunga la presiunea normala si sa isi faca treaba.
              Asa cum cei de la Mercedes au publicat TSB-ul cu problema de la variatoare, tot ei au modificat designul intinzatorului si suportul in care se insurubeaza intinzatorul lantului de distributie.
              Desigul intinzatorului si al suportului acestuia avea o "non return-valve" , iar la cel nou au renuntat la aceasta valva deoarece aceasta nu reusea sa opreasca scurgerea uleiului in baia de ulei la stationari lungi ale masinii.
              Modelul nou de intinzator al lantului s-a montat incepand cu anul 2006 pe motorul M271, deci masina ta fiind 2007 are acest model montat pe ea.
              Pentru acest motor (opinia mea personala/ sper sa nu devina un topic despre uleiuri) recomand ulei 0W40, este cel mai subtire pentru iarna si va face ungerea cea mai rapida la temperaturi cu multe grade sub minus, tinand cont si de zgomotul de sub 2 secunde de la pornire al acestui tip de motor. Acelasi lucru este valabil si vara, singurele minusuri fiind consumul mai mare de ulei la un motor peste 170.000 de km circa 1 litru la 10.000 de km sau condusul sportiv si pretul mai ridicat de achizitie al acestui tip de ulei fata de 5W40.



              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Last edited by Crazyady; 04-27-2017, 21:22 PM.

              Comment

              Working...
              X
              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF