Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Probleme/Aerisire servo W211

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme/Aerisire servo W211

    Pompa de servo caraie in momentul in care virez volanul catre capete.
    Caraitul tine cateva secunde, dar se opreste cand volanul sta drept.
    Nivelul de lichid e peste maxim. Daca il pun la nivel caraie intruna si nu se mai opreste.
    Odata cu caraitul apare si spuma, semn clar de aer pe undeva.
    Lichidul nu e original, sa nu pare sa fie. Fata de cel original 345.0 / CHF11s, e mai gros. Se vede asta clar ochiometric.
    Culoarea e maro, dar poate e de la jeg/varsta.

    Am incercat deja aerisiri cu motorul oprit si rotile in aer. Am invartit de volan de m-am acrit.
    Cand ajung la jumate cursei intr-o directie se aude cum ghiortzaie ceva prin instalatie.
    In vas apare ceva lichid cu bule. Nivelul creste.
    Am invartit pompa cu mana, parca mai misca ceva aer.

    Daca insist mult cu viratul in cele din urma imi arunca ceva lichid din vas.
    Vasul evident e fara capac la aceste manevre. Si de cand cu stresul asta, busonul nu il mai tin strans, doar cat sa nu intre praf.
    Deci ceva se intampla, dar nu destul cat sa imi rezolve problema.

    Azi verific daca nu am scurgeri in caseta, inclusiv in burdufuri. De afara nu vad probleme.
    Daca totul e ok o sa inlocuiesc lichidul, am deja cumparat.

    SL-Class (R230) - Need Power Steering Fluid Flush DIY - Does anyone know where I can get the step by step for power steering flush? I've attached the power steering bleeding instructions, I can't seem to find flushing procedure though. Thanks in advance.


    Context:
    Problemele au inceput iarna, dupa ce am facut niste drifturi pe zapada pe un teren viran.
    Probabil ca datul rapid din volan plus lichidul destul de gros din servo nu ajuta.

    Pompa a inceput sa caraie si lichidul era cu spuma.
    Am mers acasa si apoi am completat cu lichid original.
    Lichidul actual sigur nu e ce trebuie, servo mergea greoi pana se incalzea masina.
    Vara n-au fost probleme.
    De atunci tot timpul tin nivelul peste max si din pacate aud caraituri cand trag maxim de volan.
    De pun lichidul la nivel caraie constant.

    Repet, caraiala apare acum la viraje mai stranse, de invart doar putin de volan, totul e ok.
    Servo merge bine.

    Pareri?
    Last edited by Sharky; 03-23-2017, 09:43 AM.

  • #2
    Schimba lichidul cu ce trebuie.

    Comment


    • #3
      Urmeaza dupa ce ma asigur ca nu am scapari din caseta.
      Nu mi-ar conveni sa bag lichid nou intr-o caseta care urmeaza sa o reconditionez.

      Sa speram ca totul va fi ok si ca voi putea aerisi. Cu lichidul actual se pare ca nu pot scoate aerul.
      Voi incerca sa invart manual de pompa, poate mai iese ceva si asa.
      Va tin la curent.

      Comment


      • #4
        i-am mai tras azi o aerisire cu motorul oprit.
        Au mai iesit niste bule.
        Momentan tot sunt cu uleiul peste maxim si cu capacul strans doar putin, sa poata evacua.
        Pompa nu mai caraie decat f putin cand fortez virand puternic pe loc si ajung in capatul cursei.
        Voi vedea daca mai pot reduce lichidul, dar in etapa urmatoare.

        Am verificat caseta, inclusiv in burdufuri. Nu are pic de scursura niciunde.
        Asadar voi schimba uleiul.

        Comment


        • #5
          Adica dupa ce ai vazut si stiai ca lichidul nu e bun, ai frecat de ai zapacit caseta, iti spune din start si un coleg sa il inlocuiesti, ajungi in sfarsit la concluzia "ciudata" ca trebuie sa il schimbi?! Pentru cativa zeci de lei un litru original si un sfert de ora de munca, probabil, in curand ai sa scoti cateva sute, o mie... Sa nu ne mai surprinda ca unii isi merita soarta!

          Comment


          • #6
            Pe forum pune omul o intrebare si cand are timp incearca sfaturile primite.

            Un litru de original 345.0 e 120 lei. Un pentosin chf11s e 70lei.
            MAi ieftin eu nu am gasit, dar daca ai alte sugestii sunt convins ca informatia ar fi utila si altor colegi.
            Febi, ravenol, sau alte chf11s nu sunt full synt, conform foii lor de catalog, asa ca zic pass, dar si ele tot pe la 35-50 lei se invart asa ca mare economie nu faci ca sa nu iei cel abrobat de MB.

            Dupa cum am scris in primele posturi:
            Urmeaza dupa ce ma asigur ca nu am scapari din caseta.
            Nu mi-ar conveni sa bag lichid nou intr-o caseta care poate urmeaza sa o reconditionez.
            Am scris deja ca am uleiul cumparat.
            Al doilea motiv, nescris de mine ar fi ca daca am aer in instalatie, acela ma tem ca va ramane si cu lichidul nou, deci intai ar fi bine sa rezolv problema aerului.
            Al treilea motiv e ca am avut de lucru la passat, care e masina de toata ziua a prietenei mele, care chiar o foloseste, deci e top priority, altfel
            Mercedesul poate sta linistit in garaj, indiferent ce ulei de servo are in el.
            Al 4 lea e ca mai am si altele de facut decat sa repar toata ziua la masina.
            Cat sa il salt pe capre si sa invart de volan mai merge, dupa o zi de lucru, dar flush-uri si alte chestii care cer atentie si migala sau pot avea efecte neprevazute, nu prea.

            Sa rotesti de volan cu rotile in aer cu motorul oprit, rotind acelasi ulei care e in masina de ani buni nu vad cu ce poate dauna mai mult decat ceea ce s0a facut deja pana acum. Masina e de un an la mine si servo a mers bine cu ce era in ea.
            Daca ar carai intr-una iti inteleg ingrijorarea, dar o caraiala care apare doar daca fac vreo 3-4 manevre stranse in parcare nu cred ca e vreun pericol real.
            Ma enerva faptul ca inca aveam aer in cutie, dar se pare ca odata bagat de pompa in circuit, si agitat, greu il mai scoti afara.
            Dupa a doua sesiune de aerisire mersul e mult mai ok. La cat de putin circul in oras e irelevant.
            Un schimb de ulei nu se face pur si simplu, la fel ca orice alta operatie daca ai masina achizitionata recent si nu ai inspectat zona.
            Daca stii deja ca totul e ok e simplu, altfel desfaci tot, inspectezi, si uite ca operatia de la 15 minute sare bine de o ora.

            Planuiesc sa desfac vasul, sa curat sita si apoi un flush sanatos
            Am deja 2L de ulei si 800ml de original (care e de fapt tot acelasi ulei).
            Ori Duminica, ori o las pe vinerea viitoare.

            Comment


            • #7
              Nu prea s-a adeverit treaba cu schimbul de ulei de servo din lipsa de timp alocat pt masina mea.
              Va ramane pe weekendul viitor deoarece in timpul saptamanii tarziu ajung acasa, si lucrul facut noaptea...e cum e.

              In schimb am incercat rapid alt experiment fulger.
              Am umplut servo pana aproape sus, pus capacul numai de forma, cat sa nu faca suprapresiune.
              Nu mai face nici un zgomot oricat as roti de volan si nici nu arunca ulei afara.
              Nu imi explic care e explicatia tehnica.
              Evident nu e o solutie, dar ma intriga dpdv tehnic.

              Eh, nu ramane decat sa astept sa torn noul ulei.

              Comment


              • #8
                Schimbat ulei, cu multa rabdare, curatat tot, inclusiv vasul, verificat sa nu fie jeg etc.
                Nu ma gasit nici un fel de sita in vasul de servo.

                De sunat nu mai suna, DAR ulei am lasat tot peste limita de max, iar capacul sta semi desurubat, plus o punga legata bine peste care sa pazeasca sa nu intre praful.
                Am recurs la aceasta masura extrema deoarece nu am nervi sa vad ca imi caraie iar servo, cum caraia inainte cand uleiul era la nivelul corect.
                Nici inainte cand aveam mult ulei, peste max in borcan nu erau caraituri.

                Am consumat 2L de CHF11s, deci a fost un flush temeinic. Mai am vreo 800ml de original in portbagaj, pt zile negre.
                Dupa pasti cand prin o perioada libera de mesterit mai vad de pot reduce treptat din nivel, fara sa inceapa sa caraie.
                Momentan scoate un mic zumzet cand pompa e la capatul cursei si inca insisti.

                Pana atunci numai bine scot aerul din instalatie, daca mai este ceva.
                Va urma sa montez un filtru pe retur, nu imi place ideea de servo fara filtru.

                Comment


                • #9
                  M-a mancat sa mai scad din nivel si iar a inceput sa caraie.
                  Deci e clar, lichidul nu are nimic de-a face, dar nici nu imi pare rau ca l-am schimbat.
                  Dupa atatia ani era cazul.

                  Chiar cand ajungi in capat de tii fortat incepe sa prinda aer si sa caraie. Cum si de unde nu am idee. Poate iese el incet incet.
                  Poate e ceva lipsa de lichid prin capat, vreo bula de aer si cand dau de ea scade brusc lichidul in vas cat sa prinda niste bule. In vas e vartej cand servo merge, deci se poate sa intre si niste aer pe langa.

                  Voi las nivelul mai sus si protectia de praf o vreme, poate scap de aer cu timpul.

                  Comment


                  • #10
                    Mod de lucru pt inlocuire:
                    -scos lichid din vas cu siringa
                    -Rotile in aer (ca sa invarti de volan mai usor)
                    - deconectat retur (de asta e bine sa ai vasul gol)
                    - prelungit retur (bagi alt furtun in el si strangi colierul) si capatul se pune in recipient
                    - pus alt furtun pe returul vasului asa incat sa nu curga din el uleiul. Capatul se pune la un nivel mai sus
                    - turnat ulei pana sus
                    - invartit de volan stanga dreapta, in pasi mici (pana va prindeti care e ritmul)
                    Uleiul vechi iese pe retur, iar asta nou se va tot completa.
                    In final pe retur va iesi ulei curat.

                    Dupa ce faceti asta mai porniti motorul, il lasati sa mearga o vreme asa apoi rotiti iar de volan.
                    Tot timpul sa aveti un ochi pe ulei sa nu scada asa incat sa prinda aer.
                    Vasul fiind fara capac umpleti vasul fara probleme pana sus.

                    DAca va bate gandul sa demontati vasul, acesta are un semering in fundul tevii, grija sa nu il pierdeti.
                    Attached Files
                    Last edited by Sharky; 04-15-2017, 09:36 AM.

                    Comment


                    • #11
                      Update: Am deja aproape 1500km de la experimente. Servo merge bine merci umplut peste max cu capacul semi-desfacut si blindat imprejur cat sa nu intre praful.
                      Servetelele si punga pusa peste rezervor impotriva prafului sunt perfect uscate, semn clar ca nu a refulat.
                      Deci e si asta o solutie temporara, in orice caz mai putin costisitoare decat schimbat de pompe, lichide sau alte piese la intamplare.

                      Am trecut-o mai in coada listei din moment ce merge, intre timp astept sa iasa aerul din instalatie.
                      Teoria mea este ca mai am aer pe undeva catre capete.
                      Cat timp lichidul era la nivel, pompa tragea bulele din sistem, care impreuna cu vartejul din vas facea spuma si pompa incepea sa caraie.
                      Umplut peste limita nu mai face vartej in vas si nu mai trage aer.
                      Cu timpul, in viraje, bulele ajung incet in vas.
                      O parte va fi antrenat de pompa, dar o parte va ramana in vas si va iesi.
                      Incet in timp se va aerisi.
                      De invartit de volan cu rotile in aer si motorul oprit am invartit de m-am saturat. N-am facut mare lucru.

                      Comment


                      • #12
                        Update:
                        Am mers cu nivelul peste maxim si cu capacul semi-inchis, dar protejat contra prafului.
                        In mod sigur s-a aerisit cum trebuie de atunci. Lichid nu am pierdut.
                        Am redus lichidul la nivel, si supriza, s-a apucat iar de carait.

                        Pe net unii spun ca se masoara cu motorul pornit, in manual nu am gasit asta.
                        Cu motorul pornit practic e la nivel, dar odata oprit nivelul depaseste cu mult nivelul normal.
                        Inainte nu caraia cu nivelul masurat la max cand motorul e oprit, acu caraie.

                        Asa ca raman la solutia mea, nivel peste max, capac desfacut cat sa scape presiunea si punga antipraf/umezeala prinsa bine peste.
                        Pe viitor cred ca pun un T pe retur si cuplez un vas cu aer suplimentar, pus sa amortizeze eventualele supra-presiuni.
                        Asa cred ca voi putea inchide busonul fara probleme.
                        Va tin la curent, dar experimentul nu va fi facut prea curand.

                        Comment


                        • #13
                          Totusi nu e ceva normal adaugarea unui vas suplimentar.Pe undeva ti-a scapat sigur ceva sau vreun defect prezent dar nedescoperit.
                          Diagnoza (cu Star C3&C4SD) si reparatii Mercedes in Italia.

                          Comment


                          • #14
                            Nu vad ce alte optiuni as avea.
                            Daca ar fi aer pe undeva prin circuit s-ar manifesta indiferent de nivel.
                            Poate e ceva care ingreuneaza curgerea lichidului, dar nu ma apuc sa schimb pompa sau caseta ca-s piese prea costisitoare ca sa merite bataia de cap.
                            Asa merge excelent, vas expansiune in plus e sa ma pazeasca de necazuri.
                            Momentan nivelul fiind depasit nu imi permit sa inchid ermetic busonul.
                            Cu alt vas mut perna de aer in alta parte si gata.

                            De carait caraie la ambele capete.
                            Ma gandeam initial ca nu e bine centrata caseta, adica sa am cursa mai mare intr-o parte.
                            Poate e de vina electrovalva care comanda servo in functie de viteza masinii, dar comportamentul servo pare normal, asa cat imi pot da seama fara o referinta.
                            Oricum o iei, nu prea imi convine sa desfac furtunuri si alte povesti cand totul se poate rezolva f simplu.
                            Last edited by Sharky; 07-24-2017, 15:28 PM.

                            Comment


                            • #15
                              Update -
                              Tot asa merge, acu pe frig, iar a inceput sa caraie.
                              Ridicat capacul completat lichid pana la gulerul de sus, mult peste max dep e josa.
                              Repet, capacul nu sta strans, deci nu e pericol sa faca presiune prea mare.
                              Pe unde curge habar nu am, caseta e toata curata, spira de racire din fata radiatorului nu are urme de fisuri.

                              Daca pun lichidul la nivel caraie in draci.
                              Ma rog, cat timp completez o data la 2 ani, eu ma declar multumit de solutie.
                              Odata si odata voi pune un vas de expansiune suplimentar, pana acum sta cu o punga si elastice care o tin stransa peste buson, cat sa nu intre mizeria si umezeala.

                              Servo merge f bine, deci daca aveti aceasta problema in prima instanta completati cu lichid, vedeti daca tace.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF