Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Pompa de Injectie mica sau mare?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pompa de Injectie mica sau mare?

    Salut!

    Am vazut anumite referiri in discutiile de pe forum la: ''Pompa de Injectie mica" (de Cobra). As vrea si eu sa cunosc care sunt tipurile de pompe de injectie pentru motorul de 300D (617912 Cobra). Care este diferenta intre Pompa mica si Pompa mare? Cea mica are consum mai mic, mai silentioasa, performante mai bune? Multe multumiri!

  • #2
    Pompa mare, sau model vechi, s-a montat de W115 300D si pe Cobra 300D din 1974 pina in 1978, iar pe Cobra 240 D doar la anul 1978. Se deosebeshte prin pozitzionarea capsulei vacuumatice de oprire, plasata fix in curul pompei, adica exact spre shofer, fatza de pompa model nou, pompa mica, la care capsula se afla la partea superioara a pompei. Diferentza ushor vizibila ar mai fi modalitatea de oprire manuala, la pompa veche fiind din tija de acceleratzie, la cea noua printr-o maneta separata plasata pe partea laterala, spre contraaripa; si faptul ca pompa veche are conducta de ungere separata. La pompa model vechi, datorita modului in care e conceput regulatorul, repriza e mai buna, dar consumul nitzel mai mare. Pompa mica e mai economica. A nu se intzelege diferentze majore, e vorba de maxim un litru la suta de kilometri la mers urban. La pompa mica, am obtzinut minim de consum urban un 8 la suta, la cealalta 9, la un stil de condus elegant. Nu batrinesc, elegant... Apar prin diverse locuri reclamatzii la adresa pompelor vechi. Strict datorita faptului ca o pompa de minim 30 de ani are uzuri la regulator, ventile, elementzi... fatza de una model nou, cu ceva ani mai tinara, care se poate prezenta mult mai bine. Si datorita pieselor de schimb componente, care la pompele noi inca exista pe stoc, iar la cele vechi nu. Pompele noi au mai fost refacute, de aceea toata lumea le prefera. Personal, nu fac diferentze, singura bataie de cap la pompele vechi este ca trebuie sa reconstruiesc din vreo trei una... Ambele tipuri de pompa sint foarte bune, atita timp cit sint in mintzile lor. Iar pentru un plus de supletze la demaraj, ceea ce ofera pompa veche, nu m-a deranjat acea diferentza de consum aratata mai sus. Nu shtiu altzii cum fac si ce fac, eu am descris ce fac eu cu mina mea.

    Zgomotul produs de motor este dat strict de ce e in el. Nu de pompa. Motoarele cu bujii mici originale, adica tot ce vine dupa 81, au altfel construite pistoanele, antecamerele... ceea ce le face mai silentzioase. Treaba care se poate strica rapid doar prin montarea unor duze de injector de ARO.

    Neclaritatzi ?

    Comment


    • #3
      Extraordinara povestea, trebuie bagata la cap, lucruri noi pentru mine!
      W110-2.0 D 1966
      W115-2.0 D 1971
      W123-2.4 D 1982

      Comment


      • #4
        Multe multumiri. M-am lamurit, am pompa veche. Inca o o intrebare: Am observat la pompa mea un orificiu de 1x0.5 cm. pozitionat pe partea pompei dinspre motor chiar sub plaja de manevra a tijei de acceleratie a pompei. La alta pompa mai buna l-am vazut acoperit cu un capac metalic special si la alta pompa, acoperit cu metal topit- treaba romaneasca-. Problema este ca la mine, prin acest orificiu imi ies gaze care imi ajung in habitaclu. Iar gazele aceste imi garanteaza de fiecare data dupa 10-15 minute de condus o durere buna de cap pentru toata ziua. Am verificat tobele si galeria de evacuare, totul ok. Ce trebuie reparat la pompa?

        Comment


        • #5
          Bagi un dop si pa.

          Comment


          • #6
            Buna descriere domne , ne ai luminat mintile, nota 10 domn Dok!

            Comment


            • #7
              Mamitzica mea merita 10, ca mi-a dat memorie de orice natura...

              Comment


              • #8
                Originally posted by fun_mertzan View Post
                Buna descriere domne , ne ai luminat mintile, nota 10 domn Dok!
                Omu' acesta zici ca e de pe alta planeta...ii multumim pentru ce a facut, si va mai face pentru noi, care suntem niste necunoscuti.
                http://www.caesaralexandru.wordpress.com

                Comment


                • #9
                  Pompa de injectie "mica" = pompa in linie, Bosch, cu 4 sau 5 sectiuni ("pistonase") de marime M (daca va veti uita pe eticheta, veti vedea ca primele caractere sint PES 4 (sau5) M .....

                  Pompa de injectie "mare" = pompa in linie, Bosch, cu 4 (sau 5) sectiuni, de marime MW
                  PES 4 (sau 5) MW

                  Cea M are capac de vizitare, cea MW, nu!
                  Personal prefer pompa M. Se serviseaza mult mai usor si se regleaza pe banc mult mai usor. In plus si punerea la punct pe motor e un pic mai usor de facut decat la MW.
                  Sincer, nu am mers cu un motor echipat cu MW, deci nu stiu daca cu acest tip de pompa
                  se remarca un demaraj mai bun pt acelasi tip de motor dar echipat cu M. Piesele care se uzeaza de obicei (elementii si supapele) sint mai usor de gasit decat celelate. Se gasesc inca piese si pt MW, dar reparatia e destul de costisitoare. MW au mai fost montate si pe camioane de tonaj mediu (ex Renault Midliner), in timp ce M au fost destinate exclusiv mtoarelor Mercedes. Din cate stiu eu, nu exista aceasta marime de pompa si pe altceva in afara de Mercedes.
                  De asemeni cele M au mai multe tipuri de regulatoare: vacuumatice (la 115 si 123 pina in 81), mecanice de tip RSF si electronice.
                  In afara celor electronice (verificarea/reglarea lor se face pe un banc Bosch de care vom avea in viitor, poate cam prin vara, dar nu acum), eu personal va pot ajuta cu orice probleme la celelate doua tipuri.
                  Daca mai aveti si alte nedumeriri sau probleme cu pompele mertanelor voastre, ori la iulianfye@yahoo.com ori aici, cum gasiti mai comod si va ajut. Inclusiv cu cele electronice rotative. NU DATI ACESTE AGREGATE PE MANA ORICUI ! "Pompagii' sint multi si aici, in Bucuresti si in tara, dar in cazul celor rotative, cel putin, avem tot ce ne trebuie pt repararea lor sau pt calibarea lor. In cazul acestora, sint doua tipuri, identificabile dupa forma axului (unul conic, cu piulita si altul cilindric si cu "dintishori", la fel ca axul pompelor in linie si cu surub) si dupa forma mufei electrice. Ca sa intelegeti mai bine, va spun ca cea cu ax conic (asa numitul EPIC faza a doua) are OSM (adica On Sensor Memory). Asta inseamna ca toate valorile de debit sint scrise in memoria acestui senzor. SINGURUL echipament care poate scrie acest senzor e bancul pe care il avem in dotare. E f scump, mult mai scump ca un S-Classe insa noi il avem.
                  Cine are ochi de vazut sa vada.
                  Hai ca v-am scolarizat destul. Deja stiti mai mult decat multi mecanici ale reprezentantelor cu tot ce v-am spus pina acum despre pompele astea. Va mai povestesc si alta data.
                  Nu ezitati sa ma contactati daca aveti probleme cu ele.
                  Va salut !

                  Comment


                  • #10
                    Sa traiesti frate, mult si bine si multumim de scolarizare.
                    E220 cdi W210, 2001

                    E320 W210, 1997
                    C180 W202, 1994
                    W123 200D, 1978 cu inima de W124


                    Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?

                    Comment


                    • #11
                      Intr-adevar lucruri noi, bune de bagat la dibla
                      1982 Mercedes w123 240D
                      1992 Mercedes w124 200D

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by iulian r View Post
                        Pompa de injectie "mica" = pompa in linie, Bosch, cu 4 sau 5 sectiuni ("pistonase") de marime M (daca va veti uita pe eticheta, veti vedea ca primele caractere sint PES 4 (sau5) M .....

                        Pompa de injectie "mare" = pompa in linie, Bosch, cu 4 (sau 5) sectiuni, de marime MW
                        PES 4 (sau 5) MW

                        Cea M are capac de vizitare, cea MW, nu!
                        Personal prefer pompa M. Se serviseaza mult mai usor si se regleaza pe banc mult mai usor. In plus si punerea la punct pe motor e un pic mai usor de facut decat la MW.
                        Sincer, nu am mers cu un motor echipat cu MW, deci nu stiu daca cu acest tip de pompa
                        se remarca un demaraj mai bun pt acelasi tip de motor dar echipat cu M. Piesele care se uzeaza de obicei (elementii si supapele) sint mai usor de gasit decat celelate. Se gasesc inca piese si pt MW, dar reparatia e destul de costisitoare. MW au mai fost montate si pe camioane de tonaj mediu (ex Renault Midliner), in timp ce M au fost destinate exclusiv mtoarelor Mercedes. Din cate stiu eu, nu exista aceasta marime de pompa si pe altceva in afara de Mercedes.
                        De asemeni cele M au mai multe tipuri de regulatoare: vacuumatice (la 115 si 123 pina in 81), mecanice de tip RSF si electronice.
                        In afara celor electronice (verificarea/reglarea lor se face pe un banc Bosch de care vom avea in viitor, poate cam prin vara, dar nu acum), eu personal va pot ajuta cu orice probleme la celelate doua tipuri.
                        Daca mai aveti si alte nedumeriri sau probleme cu pompele mertanelor voastre, ori la iulianfye@yahoo.com ori aici, cum gasiti mai comod si va ajut. Inclusiv cu cele electronice rotative. NU DATI ACESTE AGREGATE PE MANA ORICUI ! "Pompagii' sint multi si aici, in Bucuresti si in tara, dar in cazul celor rotative, cel putin, avem tot ce ne trebuie pt repararea lor sau pt calibarea lor. In cazul acestora, sint doua tipuri, identificabile dupa forma axului (unul conic, cu piulita si altul cilindric si cu "dintishori", la fel ca axul pompelor in linie si cu surub) si dupa forma mufei electrice. Ca sa intelegeti mai bine, va spun ca cea cu ax conic (asa numitul EPIC faza a doua) are OSM (adica On Sensor Memory). Asta inseamna ca toate valorile de debit sint scrise in memoria acestui senzor. SINGURUL echipament care poate scrie acest senzor e bancul pe care il avem in dotare. E f scump, mult mai scump ca un S-Classe insa noi il avem.
                        Cine are ochi de vazut sa vada.
                        Hai ca v-am scolarizat destul. Deja stiti mai mult decat multi mecanici ale reprezentantelor cu tot ce v-am spus pina acum despre pompele astea. Va mai povestesc si alta data.
                        Nu ezitati sa ma contactati daca aveti probleme cu ele.
                        Va salut !
                        Do'n profesor, arunca te rog un ochi si aici: http://www.clubmercedes.ro/reconditi...3.html?p=90082
                        http://www.caesaralexandru.wordpress.com

                        Comment


                        • #13
                          Stiu din experienta propie ca pompa mare este putin mai zgomotoasa decat cea mica in schimb ai alte reprize si alte consumuri la masina.Dok o sa ma injure sigur pt ca stiu ca e adeptul modelului vechi.Problema majora sunt elementii si alte piese de prin ea care ori nu se mai gasesc ori sunt facuti prin turcia sau italia.Si pe urma mai sunt pompagii care fug de ea .Eu am un var de e pompagiu si zic eu unu bun de tot .Fane poate confirma sau infirma asta.Dar in mare eu am fost mereu super multumit de tot ce mi-a facut la masina.
                          Si la pompa mica pt sa apara probleme mari.Spre exemplu regulatorul .Daca se fute poti sa ai tu motor brici , muc si sfarc.... ca tot ca un cur trage masina.
                          DOk a petrecut o noapte la mine tot incercand sa imi faca regulatorul de la pompa.A mers frumos o perioada buna de timp dupa care problema a reaparut drept pt care am cumparat inca o pompa de injectie si am rezolvat si problema asta.
                          Eu o recomand pe cea mica.

                          Comment


                          • #14
                            Buna ziua ,am un T1 ,initial a fost motor de 2300cmc.,chiuloasa de aluminiu ,am schimbat motorul ,am pus 2404 cmc chiuloasa de fonta cu buji mari ,motorul are RK ,si maxim 20.000km merge si trage foarte bine ,dar si consuma de la 10% pana la 20%,scoate si mult fum in sarcina ,dupa un drum de Germania am pus duze noi si ,ma invatat fostul proprietar al motorului sa iau din debit ,in poza atasata se vede un surub cu piulita de 19 care regleaza debitul.Am studiat putin mecanismul ,pompa are capac de vizitare pe lateral ,pentru a regla debitul pe fiecare element ,surubul din spate ,este un fel de limitator al debitului pentru toti elementi .Am incercat sa fac un reglaj al debitului pe real ,adica la drum ,(mergeam 2 km si in functie de cum se comporta masina ,mai dadeam debit sau mai luam .Am preferat sa o fac mai puturoasa la demaraj ,strangand surubul de debit ,incat cu greu ating 90km/ora ,dar merge frumos la 75-80km/ora ,asta cu masina goala,(90% din an masina merge aproape goala) La o viteza de 75-80 km/ora,consumul este intre 7 si max 8% .Nu mai trage cum tragea,dar si buzunarul sta mai relaxat ,ca ma bagase in sperieti.Eu nu am mai vazut pompa in linie cu optiunea asta de reglaj al debitului,(un pompagiu stie mai bine) oricum ,i-mi place batranica.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Cum spuneam ,am bagat duze noi ,fabricatie UE ,nu scria nimic pe ele ,sau dus dracu in 3000 km ,o singura data am bagat ulei de floarea soarelui ,(cantitatea de ulei de floarea soarelui a fost de 70 litri si 30 litri motorina,nu stiu daca asta a fost cauza ,sau poate calitatea otelului nu a fost buna ,acum merg doar cu motorina dar a trebuit sa ii dau debit din nou ,pentru ca nu mai avea vlaga , probabil pisa motorina si iar am ajuns la 11 ,12 % consum ,sa vad ,poate gasesc niste duze bune originale noi ,sa le schimb iar ,voi ce recomandati?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF