Salut tuturor.
Am un c270cdi (w203) din 2001, OM612, transmisie automata 722.640, 309.000km, care se comporta ciudat de când am cumpãrat-o (2012, 250k km).
Mai exact, cutia ori se decupeazã fãrã sã afișeze cã ar fi în N sau se blocheazã în treapta a doua (limp mode fãrã pierdere de putere), în general la lansare din mers 20-40km/h, alteori la plecarea de pe loc. Problema apare si in D, si dupa preselectarea treptei si dispare dupa repornirea masinii. Dupa aparitie, pe ecran ramane afisat ori D ori treapta in care eram (2 sau 3) si nu se poate selecta altceva, iar trecerea in P/R/N se face cu clank-ul de rigoare. Mai frecvent ezita sa treacã din 2 în 3, are latenta suficientã încât sã creascã turația cu aproximativ 100rpm. Daca merg calm, merge bine.
La stealership au fãcut diagnoza, cu cod P220a(The speed comparison of y3/6n2 to y3/6n3 is implausible) și cred ca încã 2 similare, apãrute în multiple instanțe. Dupã resetare din star și din bord au reapãrut simptomele, la fel și dupã ce am schimbat uleiul cutiei, filtrul și placa cu senzori. TCM de la picioare din dreapta e ca nou, fãrã pic de ulei. Singurul firisor de ulei scurs e la galeria de evacuare, dar sunt doar 3-4 picãturi.
Intre timp, pe vreme umeda ma anunța din când în când cã aș avea un stop ars, pentru a culmina într-o ploaie mai zdravãnã cu toatã instalația electricã luând-o razna: poziții, stopuri, semnalizãri, iluminare plãcuțã, deschidere portbagaj și închidere centralizatã, toate inactive. Dupã ce s-a uscat un pic nu a mai reapãrut. Toate cablurile pe care am reusit sa le verific vizual arata bine si sunt uscate, inclusiv pe ploaie.
Recent am avut ideea de a încerca sã blochez cutia cu ESP off și nu am reușit, deși recunosc cã nu am fãcut multe tentative.
Voi ce anume ați verifica mai departe? Discurile de ambreiaj intre 2 și 3? Modulul SAM spate? Scurtcircuite pe undeva prin spate?
Mulțumesc.
Am un c270cdi (w203) din 2001, OM612, transmisie automata 722.640, 309.000km, care se comporta ciudat de când am cumpãrat-o (2012, 250k km).
Mai exact, cutia ori se decupeazã fãrã sã afișeze cã ar fi în N sau se blocheazã în treapta a doua (limp mode fãrã pierdere de putere), în general la lansare din mers 20-40km/h, alteori la plecarea de pe loc. Problema apare si in D, si dupa preselectarea treptei si dispare dupa repornirea masinii. Dupa aparitie, pe ecran ramane afisat ori D ori treapta in care eram (2 sau 3) si nu se poate selecta altceva, iar trecerea in P/R/N se face cu clank-ul de rigoare. Mai frecvent ezita sa treacã din 2 în 3, are latenta suficientã încât sã creascã turația cu aproximativ 100rpm. Daca merg calm, merge bine.
La stealership au fãcut diagnoza, cu cod P220a(The speed comparison of y3/6n2 to y3/6n3 is implausible) și cred ca încã 2 similare, apãrute în multiple instanțe. Dupã resetare din star și din bord au reapãrut simptomele, la fel și dupã ce am schimbat uleiul cutiei, filtrul și placa cu senzori. TCM de la picioare din dreapta e ca nou, fãrã pic de ulei. Singurul firisor de ulei scurs e la galeria de evacuare, dar sunt doar 3-4 picãturi.
Intre timp, pe vreme umeda ma anunța din când în când cã aș avea un stop ars, pentru a culmina într-o ploaie mai zdravãnã cu toatã instalația electricã luând-o razna: poziții, stopuri, semnalizãri, iluminare plãcuțã, deschidere portbagaj și închidere centralizatã, toate inactive. Dupã ce s-a uscat un pic nu a mai reapãrut. Toate cablurile pe care am reusit sa le verific vizual arata bine si sunt uscate, inclusiv pe ploaie.
Recent am avut ideea de a încerca sã blochez cutia cu ESP off și nu am reușit, deși recunosc cã nu am fãcut multe tentative.
Voi ce anume ați verifica mai departe? Discurile de ambreiaj intre 2 și 3? Modulul SAM spate? Scurtcircuite pe undeva prin spate?
Mulțumesc.
Comment