Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Intrebare intrebatoare despre reglaj joc caseta directie

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Intrebare intrebatoare despre reglaj joc caseta directie

    Dupa maratonul din week-endul asta, printre altele am schimbat si caseta de directie. Cea originala de 2,6 cu cea a mea, de 2.0.
    La cea de 2,6 am incercat sa reglez din jocul care il avea din surubul de deasupra cu imbus si piulita de 19. Am ridicat cat s-a putut dar tot n-am scapat de joc, si am considerat ca cea de la 2.0 se poate regla mai "strans" ca sa zic asa, am ramas cu un joc mic, de cca 5-10 grade dar oricum mai bun. M-am trezit ca mai trebuie sa pun si restul de bare si bielete de directie pentru ca bratul care vine pe caseta este evident cu un diametru mai mare la caneluri de la 2,6 fata de 2.0. Zis si facut, am inlocuit tot cu ce aveam de la masina cealalta. Problema e ca in momentul in care virez de la maxim stanga pana la maxim dreapta, in apropierea pozitiei de 0, adica atunci cand sunt rotile drepte, volanul merge mai greu. Daca maresc jocul casetei din reglaj, atunci merge usor pe toata cursa stanga-dreapta. E normal sa faca asa? Evident, cu motorul oprit, fara servo. Daca reglez jocul la aprape 0, atunci volanul devine foarte greu de invartit in pozitia de mers drept inainte, asta cu rotile suspendate, deci zero frecari cu solul.

    Intreb pentru ca n-am urmarit aceasta problema la masina inainte si nu stiu, poate asa face. Singura chestie care-mi da de gandit este daca nu cumva suportul pentru "semicaseta" (adica axul secundar care transmite miscarea pe partea dreapta) sa aiba pozitia diferita pe caroserie in functie de motorizare, si in felul asta sa influenteze miscarea de translatie a bratelor directiei. Asta ar fi dureros pentru mine.

    Daca ati mai avut de-a face cu subiectul asta (reglajul casetei si influentele lui), dati-mi o parere va rog.
    forumist tacut

  • #2
    Casete, jocuri...

    Buna ziua !


    Cu timpul, casetele de directie se uzeaza, si, din pacate, uzura nu este uniforma. Ca atare, in momentul in care sa zicem ca "se scoate jocul", treaba este valabila doar pentru acel loc, acea pozitie a volanului.

    In orice alta pozitie a volanului, rezultatul este so - so, adica asa-si-asa, tocmai din motivele acestei uzuri neuniforme. Ca atare, va trebui sa te multumesti cu un compromis, sau sa-ti organizezi o caseta noua sau macar readusa complet in parametri.

    Si cand zic complet, aia nu inseamna doar fara joc intr-un singur loc, te-ai prins, banuiesc...

    Oricum, pentru rezultate clare, masina ar trebui sa fie cu rotile pe sol si cu motorul pornit, astfel incat uleiul sa-si faca treaba in caseta.


    Mai jos ai una noua:




    Stima,


    Dragos

    Comment


    • #3
      Multumesc frumos Dragos, am observat si eu ca daca e sa reglez, am posibilitate mai mare de reglaj la caseta in momentul in care rotile sunt virate spre maxim stanga sau dreapta, in pozitia de 0, reglajul pe care pot sa-l fac e mult mai mic. De-asta am preferat sa micsorez jocul cu rotile virate, iar in momentul in care ajung cu rotile drepte, merge greu volanul. Daca as fi reglat jocul in pozitia de 0 atunci n-as fi eliminat decat probabil 25% din el.
      forumist tacut

      Comment


      • #4
        Mai e cineva care s-a lovit de problema asta? Sunt foarte curios cum s-a rezolvat ulterior cand curge si ulei sub presiune prin caseta, daca se mai diminueaza jocul, sau ceva.
        forumist tacut

        Comment


        • #5
          Nu se diminueaza jocul nici cu motorul pornit nici cu rotile pe sol.
          Singura varianta e schimbarea casetei cu alta , cel putin asa a fost in cazul meu.
          La mine am schimbat doar furca de la caseta ptr ca diferenta era doar la diametrul gaurilor ptr capetele de bara, la axul casetei e acelasi!

          Comment


          • #6
            Aiurea, la mine era diferenta si la diametrul gaurii cu caneluri si la diametrul gaurii pentru bara de legatura cu semicaseta. Deocamdata pot spune ca e relativ ok jocul, 5-10 grade maxim in volan, as avea loc sa-l mai strang, dar efectiv nu mai pot invarti covrigul dup-aia. Astept sa pun motorul cu pompa sus si sa vad cat de mult ajuta presiunea, poate totusi mai merge strans si chiar daca se invarte greu la rece, cand ii baga pompa ulei sub presiune sa usureze mult efortul. Incep sa ma pregatesc psihic pana una alta de cautat o caseta.
            forumist tacut

            Comment


            • #7
              Caseta se poate repara la meseriasi (sunt vreo 10 cu adevarat buni in tara) dar strangerea suruburilor de reglaj se face de catre profesionisti cu o cheie dinamometrica, sper sa na ma insel dar la caseta ta forta maxima agreata original este de 3,2 Nm. Dupa reconditionare strangerea ar trebui calculata de un inginer de la o fabrica producatoare care sa ia in calcul cota de rectificare a axului sau pur si simplu prin incercari repetate marind progresiv forta de strangere a piulitei pana la momentul in care jocul dispare.

              Comment


              • #8
                Din cate am citit pe niste forumuri si siteuri americane, e normal sa mearga mai greu in punctul 0, asa e caseta facuta din fabrica. Ceva de genul cum la masinile mai noi directia se "intareste" odata cu cresterea vitezei, nu-ti convine ca la viteze mari si in linie dreapta sa ai o directie prea sensibila.
                Asa ca pare OK la tine, nu are treaba cu uzura. Exista chiar si un grafic de la Merc cu forta pe care o opune caseta, de genul unui clopot cu maximul...ei, da, ai ghicit in punctul 0.
                M-a interesat subiectul pt. ca eu am schimbat semeringurile de la caseta.
                Last edited by albertchiroiu; 02-17-2013, 00:28 AM.

                Comment


                • #9
                  albert,pare foarte interesant ce zici tu acolo, ai cumva si un link sa ma dumiresc si eu?
                  forumist tacut

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by pui de drac View Post
                    albert,pare foarte interesant ce zici tu acolo, ai cumva si un link sa ma dumiresc si eu?



                    Paginile sunt luate din manualul de reparatii Mercedes. Mai sunt si alte date referitoare la asta, trebuie sa caut linkurile dar cred ca ajunge asta, te descurci daca stii engleza. Practic forta aproape se dubleaza in zona 0, si daca nu se dubleaza atunci trebuie reajustat.
                    Last edited by albertchiroiu; 02-17-2013, 23:39 PM.

                    Comment


                    • #11
                      Multumesc frumos, esti un om de milioane, dupa cate se pare, asa e, in centru e normal sa se invarta mai greu. Oare valorile de cuplu sunt date cu motorul pornit sau cu motorul oprit?

                      Am salvat pozele.
                      Foarte interesanta treaba, mie unul mi se parea anormal.Prima data m-am speriat si am crezut ca am montat ceva gresit pe-acolo si nu isi mai face miscarea de translatie stg-dr cum trebuie.

                      Acum mai ramane doar sa inventez cumva un sistem sa pun dinamometrica pe volan/coloana de directie (oare capul cheie al dinamului vine montat pe axul coloanei sau in partea de jos, pe circumferinta covrigului?) sa vad cat de tare pot sa mai strang caseta, ca daca o strang mai tare, jocul meu dispare 80-90%, ramane un joc mic de vreo 5 grade cu care as putea trai fericit fara sa mai schimb caseta.
                      Last edited by pui de drac; 02-17-2013, 23:50 PM.
                      forumist tacut

                      Comment


                      • #12
                        Intrebarea revine:

                        Presupunand ca avem in discutie o caseta nou nouta. Cu motorul oprit, are voie sa aiba joc volanul? Cam cate grade? Ma adresez celor care stiti ca nu aveti jocuri.

                        A mea, cu motorul oprit are cca 5-10 grade joc. Daca il pornesc, e aceeasi poveste, prin urmare nu influenteaza uleiul pompat prin ea.

                        La cei care stiti ca nu aveti pic de joc, cum se manifesta?
                        forumist tacut

                        Comment


                        • #13
                          Salut, daca imi permiti o scurta descriere din experienta mea cu casetele de directie.
                          Eu ma joc cu ele de 5 ani, am masina care are 300.000 km, si am avut care avea 130.000 si pot sa spun ca la ambele aveau un joc mic volanul in repaus, adica cu motorul oprit, si cand rotile erau drepte.

                          Din surse diferite, am auzit ca aceste casete se uzeaza diferit, adica depinde cum a fost folosita masina in cauza, de ex: o masina care a circulat 90% doar in oras, cu multe viraje, are uzura in caseta pe partea dintre capete, iar cel care a circulat mai mult pe drum intins, are uzura mai mare in mijloc, cand stau rotile drepte.

                          Si eu m-am jucat cu acel surub de reglaj, dar sa stii ca scoate si ala din joc, nu mult dar se simte.
                          Mercedes W202 motor 2.0 diesel 1993
                          Mercedes W202 motor 2,2 diesel 1995

                          Comment


                          • #14
                            Salut Jacob, aprob, asa este, am probat si eu, dar tot nu dispare de tot. Am reusit sa reduc cam 50% din el, insa si redus, tot are influente in invartitul covrigului, se simte ca invart putin mai greu. Practic ma vad in situatia de a strange la sange pentru a elimina jocul, volanul merge foarte greu in zona de mijloc, si tot nu reusesc sa scot tot jocul.

                            Mi se pare o varianta de compromis pe care nu vreau sa o accept. In ultima instanta am sa cumpar o caseta noua, dar daca asa e din fabrica, nu are sens sa dau banii degeaba pe o piesa oricum mai slab calitativa decat una originala, chiar daca e fabricata acum 50 de ani.

                            Propriu zis.. constructiv, cu motorul oprit ar trebui sa aiba joc, sau nu?

                            Dar cu motorul pornit? (sa zicem ca ar fi mai greu de perceput intrucat ajuta pompa dar la mare atentie se poate observa daca are sau nu joc invartind foarte fin de volan si urmarind in acelasi timp rotile daca schiteaza vreo incercare de a vira)
                            forumist tacut

                            Comment


                            • #15
                              Nimeni, nimic?
                              forumist tacut

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF