După cum am promis aici http://www.clubmercedes.ro/caut-w123....html?p=183150, vă prezint noua mea achiziţie, o Cobra coupe.
După ce am înmatriculat-o pe mine, a venit vremea să deschid acest topic, unde intenţionez să prezint precesul de "întinerire" a acestei maşini. În starea în care se află acum, se poate numi punct de plecare.
Maşina a trecut prin multe mâini (numai în carte, eu sunt al 6-lea proprietar), dar sper din tot sufletul s-o pot păstra eu. La naştere ('79) a fost un W123 230C verde, a mai avut un motor de 2800 benzină, iar acum e W123 240D roşu, motor 616.963, cutie automată 722.118, cu selectorul pe volan.
În ceea ce priveşte starea tehnică, aceasta e OK, cu o mică problemă la cutie : nu are modulatorul de vacuum, şi schimbă lung de la a 2-a la a 3-a. În rest, porneşte la sfert (la -12 grade), toarce lin, s-a achitat onorabil la 2 drumuri de cca. 200 de km, fiecare. Funcţionează aproape totul pe ea, ceea ce e mare lucru la un exemplar de vârsta ei, trecută prin destule peripeţii.
La partea estetică, e bai mare. Interiorul este din vinil bej, într-o stare bună 90%. Lipsesc panourile de sub bord, respectiv cel lateral-dreapta. Bordul e crăpat, la fel şi corpul ceasurilor de bord. Colegii au avut perfectă dreptate în legătură cu vopsitoria făcută "cu stropitorul de flori". Aceasta este cea mai mare provocare, va trebui s-o desfac toată, s-o curăţ, s-o "netezesc" şi s-o vopsesc ca la carte. Ieri i-am făcut o cosmetizare, şi după ce a dispărut "stratul protector de jeg", au ieşit la lumină toate defectele.
Intenţionez să mă apuc de adunat piesele necesare operaţiei estetice, şi după aceea s-o bag la un atelier, iar de acolo, să iasă întinerită cu cel puţin 20 de ani. Nu aspir la perfecţiune (în condiţiile noastre e aproape imposibil - toată stima faţă de colegii care, puţini la număr, au reuşit o restaurare onorabilă la bijuteriile lor), dar aş vrea să pot ieşi la drum cu ea fără ruşine.
Merită, este totuşi un model deosebit (cel puţin în ochii mei), tot mai rar întâlnit, şi (dacă mă ţin buzunarele) n-aş vrea să-mi bat joc de ea.
Iar acum, să vorbească pozele :
1 - No comment, se vede cu ochiul liber calitatea lucrării de acu' 3 ani.
2 - Bancheta s-a curăţat (după o zi de lucru la o spălătorie specializată în aşa ceva), dar arăta gri-maroniu.
3 - Aşa arată acum, sub bord.
4 - Ambele oglinzi ar trebui înlocuite.
5 - Tapiţerie desfăcută (se poate repara, nu e foarte grav) şi cheder obosit (culmea, în afară de acesta şi cel de la lunetă, celelalte chedere sunt într-o stare nesperat de bună).
6 - Aşa arăta şi celălalt scaun, şi acolo s-a reuşit a se curăţa plasticul (din păcate s-a decolorat un pic de la solventul folosit pentru îndepărtarea vopselei), urmează şi aici butonul. Stă mărturie "priceperii", şi califică nivelul de profesionalism al vopsitorului.
7 şi 8 - Motorul, despre care am scris mai sus.
După ce am înmatriculat-o pe mine, a venit vremea să deschid acest topic, unde intenţionez să prezint precesul de "întinerire" a acestei maşini. În starea în care se află acum, se poate numi punct de plecare.
Maşina a trecut prin multe mâini (numai în carte, eu sunt al 6-lea proprietar), dar sper din tot sufletul s-o pot păstra eu. La naştere ('79) a fost un W123 230C verde, a mai avut un motor de 2800 benzină, iar acum e W123 240D roşu, motor 616.963, cutie automată 722.118, cu selectorul pe volan.
În ceea ce priveşte starea tehnică, aceasta e OK, cu o mică problemă la cutie : nu are modulatorul de vacuum, şi schimbă lung de la a 2-a la a 3-a. În rest, porneşte la sfert (la -12 grade), toarce lin, s-a achitat onorabil la 2 drumuri de cca. 200 de km, fiecare. Funcţionează aproape totul pe ea, ceea ce e mare lucru la un exemplar de vârsta ei, trecută prin destule peripeţii.
La partea estetică, e bai mare. Interiorul este din vinil bej, într-o stare bună 90%. Lipsesc panourile de sub bord, respectiv cel lateral-dreapta. Bordul e crăpat, la fel şi corpul ceasurilor de bord. Colegii au avut perfectă dreptate în legătură cu vopsitoria făcută "cu stropitorul de flori". Aceasta este cea mai mare provocare, va trebui s-o desfac toată, s-o curăţ, s-o "netezesc" şi s-o vopsesc ca la carte. Ieri i-am făcut o cosmetizare, şi după ce a dispărut "stratul protector de jeg", au ieşit la lumină toate defectele.
Intenţionez să mă apuc de adunat piesele necesare operaţiei estetice, şi după aceea s-o bag la un atelier, iar de acolo, să iasă întinerită cu cel puţin 20 de ani. Nu aspir la perfecţiune (în condiţiile noastre e aproape imposibil - toată stima faţă de colegii care, puţini la număr, au reuşit o restaurare onorabilă la bijuteriile lor), dar aş vrea să pot ieşi la drum cu ea fără ruşine.
Merită, este totuşi un model deosebit (cel puţin în ochii mei), tot mai rar întâlnit, şi (dacă mă ţin buzunarele) n-aş vrea să-mi bat joc de ea.
Iar acum, să vorbească pozele :
1 - No comment, se vede cu ochiul liber calitatea lucrării de acu' 3 ani.
2 - Bancheta s-a curăţat (după o zi de lucru la o spălătorie specializată în aşa ceva), dar arăta gri-maroniu.
3 - Aşa arată acum, sub bord.
4 - Ambele oglinzi ar trebui înlocuite.
5 - Tapiţerie desfăcută (se poate repara, nu e foarte grav) şi cheder obosit (culmea, în afară de acesta şi cel de la lunetă, celelalte chedere sunt într-o stare nesperat de bună).
6 - Aşa arăta şi celălalt scaun, şi acolo s-a reuşit a se curăţa plasticul (din păcate s-a decolorat un pic de la solventul folosit pentru îndepărtarea vopselei), urmează şi aici butonul. Stă mărturie "priceperii", şi califică nivelul de profesionalism al vopsitorului.
7 şi 8 - Motorul, despre care am scris mai sus.
Comment