Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Mercedes G300 Gd

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by grizzlee View Post
    arata ca un cocostarc mare cu niste picioruse micute.
    DA, corect! Nici mie nu-mi plac cauciucurile înguste pe mașinile de teren, dar la vremea aceea așa s-au fabricat... Aceeași poveste este și cu Aro-urile din prima generație...
    Sănătate și virtute!
    Lord W126 500SE -> 2.5D
    Lady W123 230C -> 240D
    W124 -> 200D
    W208 CLK200 -> 2.0

    W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
    Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
    Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

    Comment


    • Felicitari

      Felicitari pentru masina si pt munca depusa . Este absolut fenomenal ce ai facut si la ce te-ai legat . Si eu tocmai am finalizat proiectul G de cateva luni dar nu l-am aprofundat asa tare ca si tine . Eu nu am prea avut mare rugina si am pus baza mai mult pe estetica . Cat de mersul cu viteza eu am motorul de 3.0 de 177 cai si tot nu sunt multumit asa ca oricati cai ai avea toti putini sunt )
      Attached Files

      Comment



      • Unul a fost rosu s-a vopsit verde, celalalt a fost verde si a ajuns rosu .
        Stefan

        Comment


        • Absolut superbe, si cea rosie si cea verde!Cand pasiunea nu cunoaste limite rezultatele sunt pe masura!
          Diagnoza (cu Star C3&C4SD) si reparatii Mercedes in Italia.

          Comment


          • Referitor la rotile cu dimensiuni date de fabricant, cand am avut roti mai mari am dedus ca se diminueaza manevrabilitatea, creste uzura componentelor directie si transmisie precum si consumul. Singurul aspect pozitiv este de imagine. Incercarile le-am facut pe masini 2x4 (Vw1300, MB w115, MB w123) si pe unele 4x4 (M461,Lada Niva).

            Comment


            • Foarte frumos! Felicitari!


              Sent from my iPad using Tapatalk

              Comment


              • Roti "mai mari"

                Buna ziua !



                Legat de "roti mai mari in locul celor OEM", lucrurile stau cam asa:



                1. In primul rand, trebuie stabilit daca "mai mare" inseamna "mai late" sau "mai mari in diametru".

                2. Daca discutam de "mai late", manevrabilitatea nu scade neaparat. Contactul cu solul este mai bun, iar aderenta in conditii uscate creste. Pe ploaie/ninsoare insa, o anvelopa lata acvaplaneaza/aluneca mai usor ca una ingusta, pastrand acelasi tip de profil.

                3. Daca discutam de "mai mari in diametru", treaba sta la fel. Va creste garda la sol si sub diferentiale, si sub burta masinii, deci capacitatile masinii in teren accidentat cresc, pen' ca unghiurile de atac/iesire/ventral sunt mai bune. Dar scade capacitatea de franare...

                4. Mai e varianta "jante mai mari in diametru", daca vrei anvelope de alt fel, situatie care-ti ofera si posibilitatea de a trece pe discuri/etrieri mai mari.


                In toate variantele de mai sus, greutatea ansamblului janta plus anvelopa creste, deci vei avea mai multa greutate de tras dupa tine, deci creste usor consumul. Un alt factor extrem de important la treaba cu consumul este ca 99.9% din cei care isi monteaza roti mai mari in diametru pe masina nu-si schimba rapoartele din diferentiale in aceeasi masura.

                Corespunzator, cu o parghie mai mare la roata, masina va pleca mai greu de pe loc, va avea in general demaraje mai slabe, si poate nici nu va mai ajunge la top speed-ul initial atins. Slabiciunile noului setup sunt cu atat mai mari, cu cat motorul este mai slab...

                In plus, cu "noile roti" si vechile rapoarte in grupuri, indicatiile vitezometrului si cele ale contorului de kilometri nu mai au nimic in comun cu realitatea, noile cifre indicate fiind mai mici decat cele reale. Astfel, daca cu vechile roti faceai de la A la B 70 de kilometri, cu noile roti vei face doar 63 de kilometri. Desi distanta ramane in realitate aceeasi, "consumul" va creste, pentru ca vei imparti aceeasi cantitatea de combustibil la un numar mai mic de kilometri...



                Trebuie doar luate in calcul toate aspectele unei treceri la alta dimensiune de roata, si tras concluzia daca treaba merita facuta sau nu. Iar daca merita facuta, atunci ar trebui facuta corect.


                Pe o masina de talia G-ului am trecut de la roti de 28" diametru la roti de 31" si apoi de 33" diametru. Am schimbat rapoartele din grupuri de la 4.10 la 4.56 si apoi la 4.88, si inca tot nu mi-am recastigat complet treapta a cincea, ca masina nu are decat 86HP la circa 1400kg. Atentie, valoarea noilor rapoarte nu se afla cu regula de trei simpla...






                Dragos

                Comment


                • E, asa postare face cinste forumului!

                  Comment


                  • Originally posted by Heavy D. View Post
                    Buna ziua !



                    Legat de "roti mai mari in locul celor OEM", lucrurile stau cam asa:



                    1. In primul rand, trebuie stabilit daca "mai mare" inseamna "mai late" sau "mai mari in diametru".

                    2. Daca discutam de "mai late", manevrabilitatea nu scade neaparat. Contactul cu solul este mai bun, iar aderenta in conditii uscate creste. Pe ploaie/ninsoare insa, o anvelopa lata acvaplaneaza/aluneca mai usor ca una ingusta, pastrand acelasi tip de profil.

                    3. Daca discutam de "mai mari in diametru", treaba sta la fel. Va creste garda la sol si sub diferentiale, si sub burta masinii, deci capacitatile masinii in teren accidentat cresc, pen' ca unghiurile de atac/iesire/ventral sunt mai bune. Dar scade capacitatea de franare...

                    4. Mai e varianta "jante mai mari in diametru", daca vrei anvelope de alt fel, situatie care-ti ofera si posibilitatea de a trece pe discuri/etrieri mai mari.


                    In toate variantele de mai sus, greutatea ansamblului janta plus anvelopa creste, deci vei avea mai multa greutate de tras dupa tine, deci creste usor consumul. Un alt factor extrem de important la treaba cu consumul este ca 99.9% din cei care isi monteaza roti mai mari in diametru pe masina nu-si schimba rapoartele din diferentiale in aceeasi masura.

                    Corespunzator, cu o parghie mai mare la roata, masina va pleca mai greu de pe loc, va avea in general demaraje mai slabe, si poate nici nu va mai ajunge la top speed-ul initial atins. Slabiciunile noului setup sunt cu atat mai mari, cu cat motorul este mai slab...

                    In plus, cu "noile roti" si vechile rapoarte in grupuri, indicatiile vitezometrului si cele ale contorului de kilometri nu mai au nimic in comun cu realitatea, noile cifre indicate fiind mai mici decat cele reale. Astfel, daca cu vechile roti faceai de la A la B 70 de kilometri, cu noile roti vei face doar 63 de kilometri. Desi distanta ramane in realitate aceeasi, "consumul" va creste, pentru ca vei imparti aceeasi cantitatea de combustibil la un numar mai mic de kilometri...



                    Trebuie doar luate in calcul toate aspectele unei treceri la alta dimensiune de roata, si tras concluzia daca treaba merita facuta sau nu. Iar daca merita facuta, atunci ar trebui facuta corect.


                    Pe o masina de talia G-ului am trecut de la roti de 28" diametru la roti de 31" si apoi de 33" diametru. Am schimbat rapoartele din grupuri de la 4.10 la 4.56 si apoi la 4.88, si inca tot nu mi-am recastigat complet treapta a cincea, ca masina nu are decat 86HP la circa 1400kg. Atentie, valoarea noilor rapoarte nu se afla cu regula de trei simpla...






                    Dragos
                    Cu scuzele de rigoare intervin si eu, ca totusi e un topic general.
                    Asta e raportul meu in punti, vad ca e mai mare si oarecum intaleg ideea, dar... nu prea bine(legat de rapoarte)
                    Evident un sfat este bine venit, motorul care e acum pe masina e OM 603 147CP
                    In principiu ma gandeam la gume de 35" dar totusi parca 33" mi-ar face mai mult cu ochiul, intrebarea mea e, pe langa ce avantaje sau dezavantaje au cele 3-4 tipuri de rapoarte de G, si ce gume ar fi optime pt raportul meu?

                    rapoarte punti.jpg

                    Comment


                    • Buna seara !




                      Atunci cand se stabileste valoarea rapoartelor, se iau in considerare urmatorii factori:


                      - dimensiunea rotii (diametrul, mai precis)
                      - caracteristicile motorului (power/cuplu/turatie)
                      - greutatea totala a masinii.
                      - scopul masinii.
                      - raportul ultimei trepte a cutiei de viteze.


                      Oricare din marimile/datele de mai sus s-ar schimba, valoarea raportului va diferi si ea.


                      In acest caz particular, 6.17:1 este un raport foarte "de forta". Prin asta inteleg ca, la motorul dat, pentru o utilizare asa-zisa normala te-ai putea intinde si peste 33", dar nu exagerat, ca masina e totusi grea. 37 de dinti pe coroana si doar sase pe pinion concluzioneaza o oarece fragilitate a acestuia din urma in conditii extreme, adica cu roti catre 35" si anvelope foarte aderente in teren greu. Dar e totusi Mercedes, nu Lada Niva sau Kia, chestiile nu plesnesc asa usor pe un Benz.


                      O valoare mai mica a raportului iti aduce un pinion mai serios un grup, iti taie din demaraj, dar iti si scade putin turatia motorului la o viteza data, daca restul de date sunt constante. Mai niciodata scaderea de turatie nu aduce si o scadere a consumului, pentru ca daca te abati de la o anumita configuratie OEM, scoti motorul din curba lui ideala de lucru, si va trebui sa-l calci mai mult pentru un anumit rezultat.


                      Pentru o rezolutie clara, trebuie sa stiu ce vrei de la masina, cu ce profil de anvelope (MT/AT/ gume de asfalt) vei rula, precum si relatia actuala dintre motor/cutie/viteza/diametru roata. Mai precis, la ce turatie in ce treapta ai viteza X cu rotile Y. Mai trebuie si definit scopul "noilor roti". Vrei doar aspect cool de urban cruiser unde performantele nu prea conteaza, vrei o masina de catarat pe munti si tras chestii grele sau una de mers constant si comod pe highway ?





                      Dragos

                      Comment


                      • Dragos iti multumesc mult pentru raspunsul foarte clar si la subiect.
                        Deci, masina am luat-o asa cum este..., e de fapt un Puch W461 care a primit un motor 300td de W124, sincer ce cutie are nu stiu dar stiu ca e in 5 rapoarte si a fost pusa in asa fel incat sa "potriveasca" cu restul(am o vaga banuiala ca e cea de pe W201).
                        http://www.clubmercedes.ro/salut-g-w...2.html?t=48122
                        Scopul ei ar fi (ca si a ultimelor) vanatoare si pescuitul, cu mentiunea ca in zona unde vanez eu deplasarea auto ajunge de multe ori asemanatoare cu probele, de hai sa spunem open.
                        Dar atunci cand vorbesc de pescuit vorbesc si de distante lungi, de sute de km pana la locul "faptei", ca exemplu Cluj-Orsova sau Cluj-Braila etc
                        Ideea este ca trebuie sa gasesc un compromis.
                        Bogdan

                        Comment


                        • Am uitat de gume, dupa ceva experienta cu ele as ramane pe BFG MT dar posibil si Cooper STT Pro,
                          Acum fie vorba nu e mare diferenta intre ele, deci un profil MT nu foarte agresiv.

                          Comment


                          • Salutari !


                            In principiu, e pacat sa te dai cu MT-uri pe asfalt, dar acelasi "compromis" il fac si eu cu masina de categoria G-ului amintita mai sus.


                            Cum in cazul meu, cu 33"-uri plus 4.88 plus cutie in cinci trepte si 86HP este 80% din ce ar trebui sa fie, as zice ca in cazul tau un set de 35"-uri ar fi alegerea corecta. As dori totusi informatile amintite, despre relatia dintre dimensiunea actualelor tale roti si turatia motorului la o viteza data (100km/h, de exemplu) in ultima treapta de viteza.


                            De asemenea, importanta este si parerea ta despre rezervele de putere ale masinii la acea viteza cu actuala configuratie, ca sa judecam putin ce se pierde/ castiga cu noile roti.




                            Dragos

                            Comment


                            • Revin dupa o mai lunga pauza.

                              A venit iepurasul, a plecat si a lasat in urma un certificat retro Ca atare am fugit repede la RAR, unde m-am folosit de avantajele retromobil. Pe scurt, m-am bagat in fata,fara nici o programare si au fost obligati sa ma ia cu prioritate( este ceva regulamentul intern). Au mormait ei ceva pe acolo si au incercat sa ma amane, dar pana la urma a iesit bine. Am lasat actele unei firme si dupa 1 zi am si avut numerele :d.

                              Daca tot se incapataneaza sa vina caldura si am ramas si fara peleti, am fugit pana in urmatorul oras sa ii cumpar de la un producator local. Fiind primul drum, i-am dat pe coaja si am reusit sa prind uimitoarea viteza de 90 kmh(asta cu o remorca dupa mine). Viteza am prins-o lansat, dupa mai bine de 1 km.
                              O noua problema descoperita si destul de deranjanta, e o vibratie destul de pronuntata de pe la 70 kmh in sus. Vibratia vine cumva de sub masina si singura chestie logica ar fi cardanul. Cardanul insa a fost la reconditionat si echilibrat. Aveti oare idee de la ce poate sa fie? Poate sa fie de la roti? Am acum 31x10.5 R15 si nu au fost echilibrate de cand sunt la mine. Nici nu stiu daca se echilibreaza la asa o dimensiune. Dragos,vad ca tu ai mai multa experienta aici, poate stii sa ma ajuti cu vreo idee.
                              Ideea e ca am venit cu aprox 1200 kg de peleti+vreo 150 kg greutatea remorcii si tot la fel a mers. Nu prea s-a simtit greutatea in plus, ceea ce m-a uimit. Probabil rapoartele ajuta aici. Masina asta e clar facuta pentru teren si nu pentru asfalt sau drum lung.

                              Relativ la discutia cu rotile, nu ma incumet sa pun roti mai mari de 31" ca va merge masina cu 20 kmh.

                              Ce m-ar tenta, si aici va rog sa imi dati un sfat, ar fi sa pun motorul om 617A , adica acelasi motor ca al meu, dar turbo(se gaseste pe w126 versiunea USA si unele cobre). In loc de aprox 88 ps ar fi 125 ps, cu un minim de adaptari.Cred ca doar evacuarea trebuie adaptata, in rest merg prinderile si se potriveste la fix pe cutia mea.
                              Masina e retro si sunt obligat sa fac itp la rar, deci nu merge cu "pile". Aici trebuie sa ma interesez daca nu e treaba asta legala, pentru ca e de fapt acelasi motor, doar cu niste "anexe".

                              Din cauza asta as vrea sa va intreb daca credeti ca e posibil sa iau de pe motorul turbo injectoare,pompa,turbo,galeria si sa le montez pe al meu? Asa nu s-ar lega nimeni de mine la rar, ca ar fi aceeasi serie de motor. Vorbeam zilele trecute cu Bogus si el zicea ca nu avem in acte trecuta seria de motor. Teoretic nu ar trebui sa fie bai atata vreme cat e motor din aceeasi "vreme", sau?

                              @Florynu: te-am vazut prin oras, tare fain a iesit masinuta ta.Singurul lucru cu care nu sunt impacat, sunt rotile cu talon mic. Am pe celalalt cotetz talon de 45 si sunt la indreptat cu jantele tot la fiecare 1-2 luni. Eu ma duc la lucru pe scortarilor si am vazut des in zona oncos cate un NCA. Nu mai ai tu un urs si un hummer h2? Motorizarea ta mi-o doresc si eu, cu motorul asta poti sa faci minuni. Cu 2k eur il poti duce la peste 300 ps, fara sa schimbi interne.

                              Multumesc pentru aprecieri
                              Last edited by grizzlee; 04-20-2017, 18:55 PM.

                              Comment


                              • Buna seara !



                                Motoarele cu turbo au si alte chestii, interne, de nu se vad la suprafata, in plus fata de cele aspirate. Iei alt motor complet (cu turbo), pui sus, gata treaba.


                                Legat de vibratii, sub masina ai trei cardane care pot tremura si face galagie. Ca atare, suspenda masina pe puntile ei (nu de lonjeroane !) si da-te cu ea asa pana la viteza critica. Daca nu mai apar vibratii/zgomote, poate necazul venea de la profilul anvelopelor. O roata dezechilibrata se simte in directie/volan...


                                Daca vibratiile inca se pastreaza, demonteaza rand pe rand cardanul fata si cardanul spate, dupa care "te dai" cu masina ca si cand ar fi pe drum pana la aceeasi viteza critica. Vezi cum faci cu cutia de transfer sa-ti cupleze fata cand ai cardanul spate demontat, altminteri nu se va misca nimic acolo...


                                Cand ai un cardan pe masa si masina nu mai face galagie, ala e cel cu probleme... Daca in stare suspendata pe axe nu se mai simte nici o vibratie, posibil sa fie de la profilul anvelopelor. Cardanul intermediar se poate verifica la mana daca are joc in cruci sau nu. In plus, cardanele din doua sau mai multe bucati (care au rulment intermediar si/sau culisanta) se monteaza "in faza".


                                Legat de dimensiuni, si rotile de camion se echilibreaza, deci o roata de 31" e vax albina... Inca o idee: poate aia de ti-au reparat/revizuit/echilibrat cardanul nu au facut treaba buna. Iar un cardan poate avea joc si in culisanta, nu numai in cruci, si necazul asta se repara cu alt cardan, ca aduce cu sine dezechilibre mari.





                                Dragos

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF