Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Mercedes Benz... mai vechi > Restaurari Mercedes Benz

Mercedes G300 Gd

Restaurari Mercedes Benz


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-22-2018, 18:11 PM   #201
maxian paul
Member
 
Join Date: Nov 2011
Location: Bucuresti, Gura Haitii
Motorizare : 2.5d
Age: 39
Posts: 34
:
[Member]
Default

Am cercetat putin pe goagal si chiar daca sunt Yato cheile hexagon sau dublu hexagon cu prindere 1/2 adica ce ai tu nevoie, rezista la cuplu destul de mare. De exemplu cheia YT-04395 suporta pana la 220Nm max asa ca nu-ti face probleme. Imbusul de 10x140mm care i-ti mai trebuie este Hazet 986Lg sau BGS 4220(Capete chei profil hexagonal 10х140mm 1/2"- BGS.
- satin chrome plated
- 10x140: cylinder head bolt Mazda,
Daimler, Toyota, Seat, Nissan, Renault). Daca le recomanda pentru chiulasa ar trebui sa reziste la cat ai tu nevoie. Iar teul hexagon de 6mm poate poti inlocui cu BGS 4276 de 6x200mm asta se foloseste la carcasa distributiei deci nu ai nevoie de cuplu asa mare,poate poti folosi si altceva gen imbus L. Daca nu gasesti chei echivalente si la alti producatori, chiar daca cumperi de la cei de top in valoare de 50 eur tot iesi mai ieftin daca lucrezi tu impreuna cu tatal tau. Spor la treaba

Last edited by maxian paul; 05-22-2018 at 18:16 PM.
maxian paul is offline   Reply With Quote
Old 05-22-2018, 23:22 PM   #202
maxian paul
Member
 
Join Date: Nov 2011
Location: Bucuresti, Gura Haitii
Motorizare : 2.5d
Age: 39
Posts: 34
:
[Member]
Default

Vin cu o modificare la un cod, imbusul mai are doua litere dupa bgs adica BGS ZB-4220. Am mai gasit de la ei si cea dublu hexagon BGS 5009 xzn 10x140mm.

Last edited by maxian paul; 05-22-2018 at 23:26 PM.
maxian paul is offline   Reply With Quote
Old 05-23-2018, 14:42 PM   #203
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 37
Posts: 491
:
[Senior Member]
Default

Mersi fain pentru informatii Paul. S-ar putea sa avem asa un imbus pe undeva, nu il mai comand. Daca tin cheile la 220nm e mai mult decat destul.

As avea o alta intrebare aici: vreau in primul pas sa refac chiulasa/injectoarele si candva mai la toamna sa schimb si segmentii. Ca sa schimb segmentii, trebuie sa dau din nou chiulasa jos, sau pot sa scot pistoanele prin baia de ulei?

Daca totusi trebuie sa dau jos si chiulasa, ajunge daca schimb doar garnitura atunci?

Mersi
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 05-23-2018, 15:44 PM   #204
maxian paul
Member
 
Join Date: Nov 2011
Location: Bucuresti, Gura Haitii
Motorizare : 2.5d
Age: 39
Posts: 34
:
[Member]
Default

Nu stiu daca permite spatiul sa scoti pistoanele pe jos dar chiar daca le poti scoate pe jos nu i-ti recomand, la montaj poti deteriora segmentii. Shimba acum segmenti daca tot dai jos chiulasa sa nu mai schimbi garnitura inca odata. Multa munca nu e in plus, dai jos uleiul si baia de ulei si scoti pistoanele. La G ai loc si de o petrecere pe sub masina nu te incomodeaza altceva. Daca vrei totusi sa schimbi segmenti mai tarziu atunci vei inlocui garnitura de chiulasa si este recomandat si cea de la admisie si evacuare, acum cand desfaci verifica lungimea suruburilor de la chiulasa sa nu depaseasca lungimea maxima admisa(sigur ai lungimea in manual). Nu uita sa schimbi simeringurile de la supape.

Last edited by maxian paul; 05-23-2018 at 15:48 PM.
maxian paul is offline   Reply With Quote
Old 05-24-2018, 11:38 AM   #205
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 37
Posts: 491
:
[Senior Member]
Default

Bun, atunci am sa schimb si segmentii. Nu prea am vrut sa ma bag la partea asta pentru ca mi teama de uzuri in cuzineti sau arbore sau ce stiu eu ce mai gasesc pe acolo. Acolo deja sunt cam depasit de situatie si nu am nici scule de masurat + lipsa totala de experienta.

Nenea care imi reface chiulasa a spus ca imi schimba si simeringurile si dupa ce o planeaza imi va spune ce garnitura trebuie sa iau. Ma gandesc ca in functie de asta voi stii daca sunt inca ok suruburile sau nu.

Legat de garnitura de admisie/evacuare, e o idee buna. Am sa o comand impreuna cu cea de chiulasa.

Deschidem si ne rugam sa fie doar segmentii

Ps: Oare ma descurc sa bag pistoanele inapoi, fara scula de compactat segmentii?
https://www.uni-max.ro/set-pentru-mo...n-53-175-mm/d/
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 05-24-2018, 23:50 PM   #206
maxian paul
Member
 
Join Date: Nov 2011
Location: Bucuresti, Gura Haitii
Motorizare : 2.5d
Age: 39
Posts: 34
:
[Member]
Default

Nu te ingrijora daca ceva este uzat excesiv este si daca nu te uiti. Verificand stii pe ce te bazezi. Poti monta pistoanele si fara dispozitivul acela pentru strangerea segmentilor si sunt 3 variante: 1. Faci la strung un inel cu interior conic diametrul interior mic egal cu diametrul cilindrului si diametrul interior mare cu 4-5mm mai mare. 2. Construiesti din o fasie de tabla lata de aprox. 40mm un colier in forma de Omega si strangi laturile cu un cleste atat cat sa intre segmenti in canalele lor. Tabla trebuie sa fie neteda. 3. Incerci sa ai comprimi cu mana, la varianta asta te vei chinui putin. Incerc maine seara sa pun poze cu colierul conic si colierul din tabla detinute de mine sa se inteleaga mai bine ce am vrut sa spun. Cel mai usor e sa cumperi un colier dedicat cum ai gasit, precis il vei mai folosi vreodata. Nu uita sa ungi cu ulei cilindrul si pistoanele inaite de montaj. Daca ai manualul si ati mai facut asa ceva si la Dacie vei reusi. Nu te arunca sa planezi chiulasa daca nu e nevoie, mai intai se verifica planeitatea. Ma indoiesc ca nu este plana, din cate stiu este din fonta.

Last edited by maxian paul; 05-25-2018 at 00:00 AM.
maxian paul is offline   Reply With Quote
Old 05-29-2018, 12:43 PM   #207
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 37
Posts: 491
:
[Senior Member]
Default

Am reusit sa desfacem cotetzul, vedeti pozele mai jos.

Desi ma asteptam la uzuri, nu ma asteptam la surprize din partea unor predecesori:

- lucru romanesc. A incercat sa extraga cineva capacelele aferente fiecarui piston( nu stiu numele tehnic) cu dalta!!!!!!!!! . Cred ca s-a dorit planarea chiulasei si nu s-a mai ajuns acolo... Vedeti poze
-lipseste un suport din partea axului cu came. Nu stiu cum se cheama si nici nu se vede in poze. Am sa incerc sa fac poze mai exacte

Ca si observatii:
- 4 injectoare sunt de 1 fel, al cincelea de alt fel. Nu aveau nici un fel de saiba de cupru ptr etansare. Desi nu curgeau, nu se pune asa ceva in mod normal?
- 2 dintre pistoane aveau urma de apa inauntru
- duzele de la camera de precombustie sunt semi infundate
- 2 dintre pistoane au semne de lovituri. Habar nu am de la ce poate sa fie asta. Ori e mana omului, ori a fost ceva picat in motor, desi nu am gasit nimic inauntru.
- camasa de la pistoane nu pare sa aiba uzura mare in zona de sus pana unde urca segmentul. Stiu ca in mod normal pe acolo se vad uzurile.
Attached Images
File Type: jpg 1.jpg (103.2 KB, 67 views)
File Type: jpg 2.jpg (100.6 KB, 65 views)
File Type: jpg 3.jpg (97.1 KB, 66 views)
File Type: jpg 4.jpg (98.1 KB, 66 views)
File Type: jpg 5.jpg (89.7 KB, 67 views)
File Type: jpg 6.jpg (89.0 KB, 29 views)
File Type: jpg 7.jpg (86.7 KB, 27 views)

Last edited by grizzlee; 05-29-2018 at 12:47 PM.
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 05-29-2018, 12:46 PM   #208
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 37
Posts: 491
:
[Senior Member]
Default

partea 2 cu pistoanele si cu lovitura
Attached Images
File Type: jpg 8.jpg (75.0 KB, 35 views)
File Type: jpg 9.jpg (69.3 KB, 34 views)
File Type: jpg 10.jpg (64.2 KB, 32 views)
File Type: jpg 11.jpg (89.5 KB, 32 views)
File Type: jpg 12.jpg (111.7 KB, 33 views)
File Type: jpg 13.jpg (98.2 KB, 33 views)
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 05-29-2018, 14:13 PM   #209
Levi
V.I.P
 
Levi's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Tg-Mureş
Motorizare : 2.5D, 240D, 2.0D, 1.8
Age: 45
Posts: 4,044
:
[V.I.P]
Default

Verdictul meseriașului? Pacientul supraviețuiește?
__________________
Lord W126 500SE -> 2.5D
Lady W123 230C -> 240D
W124 -> 200D
W209 CLK200 Kompressor -> 1.8
Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone
Levi is offline   Reply With Quote
Old 05-29-2018, 17:13 PM   #210
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 37
Posts: 491
:
[Senior Member]
Default

Meseriasul, adica tata-meu + eu (care numa meserias nu-s) suntem amandoi optimisti. Pacientul are doar 36 de ani, merita salvat
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 05-30-2018, 11:31 AM   #211
maxian paul
Member
 
Join Date: Nov 2011
Location: Bucuresti, Gura Haitii
Motorizare : 2.5d
Age: 39
Posts: 34
:
[Member]
Default

In primele doua poze cu chiulasa se vede gaura antecamerei si este in regula dar a treia este obturata aproape complet iar patru si cinci pe jumatate, vad ca ai de lucru. Motorul asta nu prea a vazut antigel nici intretinere corecta sau macar de bun simt. Urmele de pe capul pistoanelor par sa fie de coroziune cred ca candva a intrat apa in cilindri, parca si suprafata unui cilindru este putin corodata sau nu vad eu bine. Stii cumva motorul a stat afara neprotejat anainte sa il cumperi?
maxian paul is offline   Reply With Quote
Old 05-30-2018, 12:23 PM   #212
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 37
Posts: 491
:
[Senior Member]
Default

Hello

Aici poate Sile sa spuna mai multe, de la el am motorul.Din cate stiu, a fost montat intr-un w126 pana sa ajunga la mine. Daca a stat afara si cat timp, nu stiu exact. Cat despre intretinere, nu stiu ce sa spun. Motorul e totusi mai batran ca mine

Urme de apa sunt in 2 cilindri, deci se poate sa fie de acolo problema cu pistoanele.

Urmeaza sa duc chiulasa la planat/refacut scaune si sa vad daca imi poate reface zona unde s-a mesterit cu dalta.

Intre timp o sa vina cineva la noi sa masoare camasile, sa vedem daca sunt ovalizate sau au alte probleme.Daca e bai, atunci dam jos si blocul.Oricum,nu ma astept nici aici la vesti bune.
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 06-17-2018, 11:38 AM   #213
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 37
Posts: 491
:
[Senior Member]
Default

Intre timp s-a reparat chiuloasa. Au fost luate 4 zecimi din suprafata, aproximativ 2 foi a4 suprapuse si impaturite pe jumatate.

Au fost facute urmatoarele:
- curatat antecamerele de ardere. Au fost foarte ruginite, a durat vreo 4-5 ore sa le scoata nenea
- a fost facuta bucsa lipsa
- refacute scaunele supapelor, nu inchidea nici una bine
- refacute ghidajele supapelor
- schimbate simeringurile

Ceea ce nu stiam, e ca la motorul asta nu exista garnitura de chiulasa de reparatie r1, r2, etc. Exista o singura versiune de garnitura de reparatie de 1.75 mm. Vechea garnitura era deja de reparatie,in concluzie o sa creasca o idee compresia la mine.

Maine duc injectoarele la reparat/verificat. Ma astept sa nu mearga nici unul bine.

In pasul urmator vreau sa dau jos blocul motor ptr honuit, dar aici e o problema. Blocul e prins de cutia de viteze si nu am foarte greu acces la suruburile care sunt sub cabina(toate 3 din partea de sus). Trebuie sa vad cum le desurubam.
Attached Images
File Type: jpg chiulasa1.jpg (99.3 KB, 23 views)
File Type: jpg chiulasa2.jpg (199.1 KB, 23 views)
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old Today, 09:20 AM   #214
maxian paul
Member
 
Join Date: Nov 2011
Location: Bucuresti, Gura Haitii
Motorizare : 2.5d
Age: 39
Posts: 34
:
[Member]
Default

Ai grija sa nu loveasca pistonul in supape cand sunt deschise la maxim si incerca sa dai jos motorul impreuna cu cutia de viteze.
maxian paul is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
g300, mercedes


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 17:53 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF