Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Limuzine > Mercedes Benz S Klasse > Probleme tehnice - S Klasse

Masina trage dreapta dupa toate reglajele posibile

Probleme tehnice - S Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-10-2018, 16:44 PM   #1
C.zaharia247
Junior Member
 
C.zaharia247's Avatar
 
Join Date: Aug 2017
Location: Galati
Motorizare : 3000cm3
Age: 30
Posts: 9
:
[Junior Member]
Default Masina trage dreapta dupa toate reglajele posibile

Salutari tuturor.
Detin un W221 2011 3.0 bluetec tractiune simpla.
Dupa schimbarea unui brat pe dreapta (cel care tine perna) masina tragea dreapta. Am facut geometria de 4 ori fara rezultat. Am pus cauciucuri noi, am indreptat jantele fara rezultat. Am constatat impreuna cu mecanicul ca bratul pus era cu 0.5 cm mai scurt. L-am inlocuit din nou, am mers la bracaj, problema persista!!
Bracaje,brat schimbat, geometrii,paralelism,gume noi,jante drepte si masina tot trage dreapta.
Mentionez ca pernele de pe partea dreapta sunt mai lasate cu 7mm dar pana acum masina nu era afectata de acest lucru, pana la schimbarea bratului a mers drept.
S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema?
Aveti ceva idei? Eu nu mai am,iar mecanicul o viseaza noaptea.
Orice sfat e binevenit.
Va multumesc anticipat.
P.s. exclus mersul la reprezentanta intrucat aceea a fost prima optiune insa o pot primi peste 3 saptamani iar eu in cateva zile parasesc tara.
C.zaharia247 is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2018, 18:06 PM   #2
C.zaharia247
Junior Member
 
C.zaharia247's Avatar
 
Join Date: Aug 2017
Location: Galati
Motorizare : 3000cm3
Age: 30
Posts: 9
:
[Junior Member]
Default

O completare, cand masina trage dreapta, pleaca cu tot cu volan, deci si volanul pleaca spre deapta aprox 5-10 cm
C.zaharia247 is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2018, 20:33 PM   #3
Sharky
Senior Member
 
Join Date: Jun 2012
Location: Cluj
Motorizare : MB E240
Posts: 999
:
[Senior Member]
Default

ASadar ti se invarte volanul spre dreapta?
Deci daca tu tii drept de volan, masina merge drept dar daca il lasi volanul se invarte spre dreapta, asa-i?

Spune-i la mecanic sa cracaneze roata stanga spate.
Privite de deasupra masinii rotile spate sunt apropiate, convergente ceva de genu / \ , ca si la schi cand faci plugul.
Unghiul e mic, cam 10-20'.

Ce trebuie sa faca mecanicul e ca unghiul sa il puna | \ , adica din excentricul de reglaj al geometriei spate sa vireze DOAR cu roata stanga mai spre exterior.
In prima instanta doar sa cracaneze roata vezi ce efect are asupra volanului.
ASta e treaba de 5 minute.

Apoi vezi cum faci asa incat sa obti unghiul total de convergenta precum in carte.

Totusi, daca bratul tau e mai scurt, masurat de la gaura de montare din capat pana la gaura de montare a bucsii, asta nu e tocmai ok.


Nu spun ca asta e rezolvarea, dar se poate incerca f usor si nu ai ce strica.
Sharky is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2018, 17:40 PM   #4
Sharky
Senior Member
 
Join Date: Jun 2012
Location: Cluj
Motorizare : MB E240
Posts: 999
:
[Senior Member]
Default

Alta idee, spune-i sa creasca unghiul de fuga de pe dreapta apoi sa puna la loc si sa incerce pe stanga.
In caz ca reglajul e asemanator cu cel de pe w211 e simplu de facut/revenit la initial, pt ca sunt doar 3 pozitii de montare a bratului.
Fara masuratori, fara reglaje. Alea le faci dupa ce rezolvi problema trasului.

Trasul dreapta nu are legatura cu paralelismul fata ci cu dezechilibrele inter unghiurile de fuga/cadere de pe rotile din spate sau fata.
In spate mai poti avea probleme cu paralelismul, in sensul ca rotile sa aiba unghiul bun, dar sa fie "virate" intr-o parte, atunci masina merge intr-o dunga, iar volanul din fata se invarte automat pentru a pastra directia drept.

Ce vreau eu sa iti spun ca pusul pe un stand si sa pui la unghiuri tot nu iti va rezolva problema.
In primul rand unghiurile sunt date ca interval, nu ca valoare fixa si e datoria celui care regleaza sa puna mai mult intr-o parte si mai putin in alta (pastrand limitele date de carte) asa incat masina sa mearga bine.
Nu doar invarti de reglaje pana cand arata verde pe ecran.

Cel putin eu prin asta am trecut, reglaje facute dupa ce spunea calculatorul, cand ma urcam la volan pateam ca tine.
Sharky is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2018, 13:20 PM   #5
C.zaharia247
Junior Member
 
C.zaharia247's Avatar
 
Join Date: Aug 2017
Location: Galati
Motorizare : 3000cm3
Age: 30
Posts: 9
:
[Junior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by Sharky View Post
ASadar ti se invarte volanul spre dreapta?
Deci daca tu tii drept de volan, masina merge drept dar daca il lasi volanul se invarte spre dreapta, asa-i?

Spune-i la mecanic sa cracaneze roata stanga spate.
Privite de deasupra masinii rotile spate sunt apropiate, convergente ceva de genu / \ , ca si la schi cand faci plugul.
Unghiul e mic, cam 10-20'.

Ce trebuie sa faca mecanicul e ca unghiul sa il puna | \ , adica din excentricul de reglaj al geometriei spate sa vireze DOAR cu roata stanga mai spre exterior.
In prima instanta doar sa cracaneze roata vezi ce efect are asupra volanului.
ASta e treaba de 5 minute.

Apoi vezi cum faci asa incat sa obti unghiul total de convergenta precum in carte.

Totusi, daca bratul tau e mai scurt, masurat de la gaura de montare din capat pana la gaura de montare a bucsii, asta nu e tocmai ok.


Nu spun ca asta e rezolvarea, dar se poate incerca f usor si nu ai ce strica.
Multumesc Sharky pentru raspuns.
Da, merge drept masina cand ii tin volanul drept.
Bratul mai scurt a fost oricum inlocuit si intradevar, normal ca nu era ok.
Am sa incerc sa mer la al-7-lea bracaj sa discut cu cel ce le regleaza..
C.zaharia247 is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2018, 16:12 PM   #6
b97dmt
Senior Member
 
b97dmt's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Location: Bucuresti
Motorizare : w 204 200 cdi/ w 212 250 cdi 4matic
Age: 39
Posts: 2,803
:
[Senior Member]
Default

Incearca sa schimbi si service-ul care face geometria
b97dmt is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2018, 23:13 PM   #7
C.zaharia247
Junior Member
 
C.zaharia247's Avatar
 
Join Date: Aug 2017
Location: Galati
Motorizare : 3000cm3
Age: 30
Posts: 9
:
[Junior Member]
Talking

Quote:
Originally Posted by b97dmt View Post
Incearca sa schimbi si service-ul care face geometria
Am sa incerc si asta.
Pana acum am 6 facute la 2 service-uri.
Poate e lucky number 7
C.zaharia247 is offline   Reply With Quote
Old 10-13-2018, 19:28 PM   #8
Sharky
Senior Member
 
Join Date: Jun 2012
Location: Cluj
Motorizare : MB E240
Posts: 999
:
[Senior Member]
Default

DAca tot ai fost la atatea service-uri fa o treaba, cere fisa de la fiecare. Vezi daca ce ti-a reglat la final bate cu ce masoara al doilea prima data!

In rest tare ma tem.
In orice caz, convergenta(paralelismul) nu are a face cu trasul dreapta. La celelalte unghiuri trebuie umblat si in final se regleaza convergenta. Aia e pt raspunsul volanului si uzura corecta a gumelor.
Sharky is offline   Reply With Quote
Old 10-13-2018, 20:18 PM   #9
cl600
MBRetrofit
 
cl600's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: BUCURESTI
Motorizare : M651
Age: 47
Posts: 3,292
:
[MBRetrofit]
Default

Prima condiție din cadrul procedurii, in cazul mașinii tale este că mașina sa fie la nivelul corect.

Toate modelele cu Airmatic schimba unghiul roții funcție de īnălțime.

In mers, nivelul se schimbă, deci unghiul se schimbă, astfel mecanicul decāt să viseze mai bine calibrează suspensia īnainte de șurubărit la unghiuri.

Diferă chiar și pe loc, dacă motorul este oprit sau pornit, sau dacă deschizi sau dacă nu īnchizi o ușă...

Dacă vre-o pernă a fost schimbată separat de amortizor sau daca ai pus pe o parte vestitele amortizoare "din Germania" chinezești, atunci e și mai greu pentru mecanic sa calibreze suspensia.

https://www.pro-align.co.uk/are-you-...-an-alignment/

Deasemenea se īntāmplă destul de des că senzorul de nivel sa fie montat greșit pe brațul nou.
__________________
http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34



https://www.youtube.com/channel/UCQp...Pr1obVsJMeVMuA

www.mbretrofit.ro

Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

Last edited by cl600; 10-13-2018 at 21:46 PM.
cl600 is offline   Reply With Quote
Old 10-13-2018, 22:06 PM   #10
b97dmt
Senior Member
 
b97dmt's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Location: Bucuresti
Motorizare : w 204 200 cdi/ w 212 250 cdi 4matic
Age: 39
Posts: 2,803
:
[Senior Member]
Default

In completare la ce a scris CL600 , gaseste o reprezentanta sau un service care are experienta cu tipul asta de masini.
b97dmt is offline   Reply With Quote
Old 10-18-2018, 23:54 PM   #11
Iusuf Zafer
Member
 
Join Date: Jul 2015
Location: Constanta
Motorizare : 2987
Posts: 39
:
[Member]
Default

Referitor la problema ta , si masina mea trage dreapta . Masina are inlocuite ambele amortizoare pe fata cu unele originale , anvelope noi , jantele nu sunt strambe dar trage dreatpa. unde am facut unghiulde fuga mi-au spus ca masina pornita pe comfort sta mai ridicata toata pe dreapta cu 2 cm. masina are facuta calibrarea la autoklass cu romas-ul ( sau rumas-ul cum se numeste dar degeaba ) . toate bratele si bucsile sunt schimbate in ult 2ani cu piese originale si doar un brat este lemborder. eu m-am dat batut dupa ce am schimbat si senzorii de nivel si blocul de valve
Iusuf Zafer is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 16:55 PM   #12
Sharky
Senior Member
 
Join Date: Jun 2012
Location: Cluj
Motorizare : MB E240
Posts: 999
:
[Senior Member]
Default

Dupa ce incerci toate cele din carte incerci sa reglezi si inafara cartii.

Eu am scapat in regim propriu de tras dreapta, la 3 service-uri reglaje degeaba si povesti vanatoresti, povesti din care imi dadeam seama ca mari sanse nu am cu ei.
Sa montez niste senzori si sa trag de suruburi pana cand imi arata aparatul ca e in parametri e una, sa intelegi ce faci acolo si ce efect are e alta.

Evident in regim propriu nu ecomand nimanui pt ca dureaza ore bune de munca pana te prinzi de fapt ce faci si cum poti masura corect, repetabil ceva. IAr orele de munca sunt cu experienta in spate, daca esti de la zero n-ai nici o sansa.
Ca sa nu zic de scule, eu am avut norocul unor ghidaje prismatice gata facute plus niste repere cu care pot masura sub 1mm.
Daca ai asta ca hobby merita, dar intrebarea existentiala nu ar trebui un mecanic specialist in directie sa stie mai mult decat masori senzori si pui pe verde?
E penibil sa schimbi piese, ca poate poate.
Ai stand de masura, ai aparate, pai schimba nene unghiurile pana cand nu mai trage si apoi incearca pe baza lor sa tragi o concluzie.

ASta daca esti cu adevarat meserias. Altfel esti doar un dorel care se lauda cu niste scule.
Din pacate plin de ei, in orice domeniu.

LEgat de inaltime, da ungihurile variaza, DAR nu inseamna ca masina o ia razna.
Mai bine de 2 saptamani am umblat cu arc spate rupt. MAsina era bine lasata de fund intr-o parte. Tragea? Mai deloc!

Last edited by Sharky; Yesterday at 16:58 PM.
Sharky is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 21:02 PM   #13
cl600
MBRetrofit
 
cl600's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: BUCURESTI
Motorizare : M651
Age: 47
Posts: 3,292
:
[MBRetrofit]
Default

" Mai " din " Mai deloc " e cheia postului, diferă pretențiile...
__________________
http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34



https://www.youtube.com/channel/UCQp...Pr1obVsJMeVMuA

www.mbretrofit.ro

Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.
cl600 is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 22:06 PM   #14
Sharky
Senior Member
 
Join Date: Jun 2012
Location: Cluj
Motorizare : MB E240
Posts: 999
:
[Senior Member]
Default

Putem interpreta si ras-interpreta posturi si da sfaturi gen du-o la reprezentanta.

Uite aici cum arata masina mea, in primavara, cat am circulat cu ea, doar prin oras nu am simtit vreo diferenta, nicidecum sa nu traga stanga sau dreapta la modul extrem. PRea mult nu am circulat cu ea asa, dar de era ceva extrem se simtea imediat.
Din pacate nu pot trage o concluzie pt ca in vremea aia masina oricum imi tragea dreapta la drum lung de dinainte sa mi se rupa arcurile, cu totul ca aveam niste fise care imi aratau ca totul e ok!

Ce vreau eu sa spun e ca putini sunt aia care inteleg ce fac, multi doar pun la unghiuri si considera ca si-au terminat treaba.
Ignora faptul ca in documentatia mercedes scrie clar ca e acceptata o anumita toleranta intre stanga si dreapta si ca plaja de reglaj e cam mare. Oare de ce? Nu cumva ca sa aplici un reglaj fin?

La ultimul reglaj imi explica omul ca el de 11 ani regleaza directii, iar ca faptul ca spatele imi tzopaie la gropi DUPA ce mi-a reglat el directia e ca am eu amortizoarele praf, ce conteaza ca nu tzopaia pana am venit la el. Iar el mi-a apropiat rotile la 18' bucata ca sa nu imi uzeze interiorul, ca am unghiul de cadere prea negativ.
De parca nu tot asa l-am avut in ultimii 20kkm de cand am masina si efectul e aproape neglijabil.
Daca vreau ma asteapta la alt reglaj, bineinteles contra cost, dar el nu imi garanteaza ca va merge bine. Ce sa zic...

Dupa aceste explicatie mi-am bagat picioru in ei meseriasi si m-am apucat sa pun la punct sistemul de reglat directia.
Pun rigla mea, ce sa vezi 6mm diferenta fata-spate. Adica aproape 1 grad convergenta!

Mintea omul, mintea rigla mea? Cine stie, am deja 7mii km parcursi, fara uzura, fara ztopaieli, trage dreapta doar pe drumuri vizibil inclinate.
E perfecta? Probabil ca nu, dar in mod sigur nu ma mai duc la reglaje ca e pierdere de vreme.
Prefer sa o rezolv eu cand am chef de mesterit, avand hobby-ul sponsorizat.

Rade lumea ca nu se mai schimba uleiul in parcare, nu se mai aerisesc franele in spatele blocului, dar dupa asa experiente, ce sa mai zici?
MEseriasii care indreptau sasie ruginite si reparate de dacie eu disparut, dar aia care le faceau cu adevarat chiar stiau meserie.
Am avut ocazia sa discut cu unul care toata viata a indreptat directii si facut sasie, mi-a dat multe ponturi, unele le citisem de pe net si din documentatii, altele erau treburi care le afli doar cand pui mana sa lucrezi ceva.

AStia de acu doar incarca niste date si se uita pe ecran, masina e la unghiuri, treaba lor e gata. Ma indoiesc ca o pot scoate la capat intr-un scenariu diferit de cel standard.

Is curios cum isi va rezolva colegul problema.
Attached Images
File Type: jpg 20180407_135636_2.jpg (27.9 KB, 13 views)
File Type: jpg 20180407_171009.jpg (64.1 KB, 13 views)

Last edited by Sharky; Yesterday at 22:08 PM.
Sharky is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
dreapta, dupa, masina, posibile, reglajele, toate, trage


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 17:29 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF