Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Nelamuriri comportament motor M110

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nelamuriri comportament motor M110

    Salut, am un Mercedes 280GE pe care il reconditionez si as dori cateva sfaturi de la cei cu cunostinte mai multe decat mine in materie de acest motor M110 de 2.8 litri.

    Masina a stat mult pana sa ajunga la mine. Dupa ce am pornit-o ca sa o bag in atelier a stat 5 luni nepornita. Dupa aceste luni am schimbat uleiul cu un ulei ARAL 15w40, am schimbat si filtrul de ulei. Uleiul vechi in afara faptului ca avea o vascozitate scazuta (nu stiu ce specificatii avea si de cat timp/km era in motor) si ca mirosea nitel a benzina nu prezenta alte semne de uzura (pilitura, spuma, etc.).
    Ei bine dupa ce am schimbat uleiul si am pornit masina si ba mai mult, m-am si plimbat cu ea prin curtea generoasa a atelierului, am observat pe capacul carterului superior (capacul de plastic pe unde se adauga ulei) putina spuma alba.
    M-am gandit ca e agent de racire dar agentul nu arata ca si cum ar avea ulei in el. Pe joja se vad mici urme de spuma cu motorul oprit dar daca e lasata spuma sa se sedimenteze pe fundul baii nu se mai vede (dupa circa 5-10 minute de la oprirea motorului nu se mai vede spuma pe joja).

    Intrebarea mea: de la ce sa fie oare aceasta spuma? Sa nu se fi scurs tot uleiul vechi si sa fi facut o reactie? Sa fi ajuns apa in ulei? Condens? Antigel?

    Acum a doua situatie pe care am intimpinat-o aleator cu masinuta.
    Mentionez ca transmisia este automata in 4 rapoarte de mers inainte si unul de marsarier.
    In turele scurte pe care le-am facut am observat ca uneori moare motorul in mers. De exemplu cand iau o curba stransa sau cand masina nu merge in sarcina se intampla sa se mai opreasca motorul. Mentionez si ca uneori la accelerari bruste motorul ezita si da in nas.
    Ma pregatesc sa schimb bujiile fisele si filtrul de combustibil. La ce altceva sa ma mai uit? Sa fie o posibila problema de alimentare?


    Sper ca nu v-am plictisit cu romanul scris mai sus, ii rog pe cei care ar avea o idee despre o posibila rezolvare a acestora scrise mai sus sa nu ezite sa raspunda.

    Multumesc.

  • #2
    Spuma aceea e mai mult ca sigur condens. Ca sa dispara ar trebui sa mergi drum intins, sa se "incinga" motorul si sa se evapore acele depuneri...

    Am patit eu in urma cu vreo 2-3 saptamani (cand era frigul acela) ca am lasat joja de la nivelul de ulei neintrodusa perfect in locasul ei si cand m-am uitat data urmatoare la nivelul de ulei toata joja era alba de spuma, am crezut ca s-a dus garnitura de chiuloasa. Am curatat-o frumos, am "scormonit" putin cu ea si pe teava si am scos cat de multa spuma am reusit apoi am pus joja inapoi si am reverificat peste vreo 2 zile. Spuma a disparut.

    Ulei eu zic ca ai bagat prea gros. Un 10W40 era suficient, mai ales acum iarna...

    Dupa ce a stat atata ar putea avea mai multe probleme din cauza carora se opreste: mizerie pe alimentare, scapari de vacuum, bujii, fise... Trebuie verificate toate, pas cu pas... Benzina din ce an e?
    Last edited by dan500se; 02-08-2018, 07:40 AM.
    W123 280E Blue Green Metallic

    W126 280SE Champagne Metallic
    W126 280SE Black Blue Metallic
    W126 500SE Lapis Blue Metallic
    W126 500SE Midnight Dark Blue

    W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
    W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

    Comment


    • #3
      Salut Dan, multumesc pentru sfaturi si pt. feedback.
      Exact in aceeasi perioada am observat si eu fenomenul cu spuma, acum cateva saptamani cand erau temperaturile scazute ,cred ca tine si de umiditatea aerului, in acea perioada umiditatea a fost crescuta, eu pornind masina afara si fara filtru de aer deoarece carcasa filtrului si tubulatura aferenta era la uscat dupa ce au fost vopsite.
      Recomanzi deci sa fac un schimb de ulei?

      Ceea ce spui tu cu scaparile de vacuum este foarte posibil. Am un furtun care nu este la locul lui dar stutul pe care ar trebui sa intre este rupt. Am sa ajung maine la masina si voi face o poza, asa se va intelege mai usor.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Mihai-P View Post
        ...Recomanzi deci sa fac un schimb de ulei?...

        Mai intai incerca sa "incingi" motorul un pic si sa vezi ce se intampla cu spuma. Lasa masina pornita vreo 15-20 de minute (mai dai si cate "o talpa" din cand in cand)...

        Ce rulaj are masina? Are semne de pierdere de ulei?
        W123 280E Blue Green Metallic

        W126 280SE Champagne Metallic
        W126 280SE Black Blue Metallic
        W126 500SE Lapis Blue Metallic
        W126 500SE Midnight Dark Blue

        W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
        W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

        Comment


        • #5
          Da, am observat ca dupa ce e lasat sa mearga mai mult, spuma dispare dar la o pornire ulterioara dupa o saptamana de stat, spuma a reaparut, in aceleasi conditii de vreme. Am sa fac si un schimb de ulei inainte de a-i face ITP-ul, sa ii fac o curatare. Are sens sa prelev o proba de ulei sa o duc la analizat?
          Cu uleiul pe care il avea in motor cand am cuparat masina (care parea ca are vascozitate cam mica) mai dadea putin fum albastrui (insesizabil ochiului neantrenat) dupa ce era turat in plafon si motorul se decelera spre turatia de relanti- deci dadea un puf de fum in timpul decelerarii- toate aceste cu cutia in puctul neutru, deci motorul nefiind in sarcina. Acestea se puteau observa la cald.
          Nu stiu exact ce uzura are motorul, nu as putea spune exact.

          Pentru mine este suspect ca uleiul vechi, pe care l-am dat afara in vederea schimbului, nu avea nici o urma de spumificare.
          Last edited by Mihai-P; 02-08-2018, 19:46 PM.

          Comment


          • #6
            Salutare, astazi am scos bujiile in vederea schimbarii lor si am constantat ca erau negre/afumate. Acest fapt, laolalta cu mirosul de benzina din carterul superior si cu consumul crescut confirma faptul ca amestecul nu e corect. Se pare ca in amestec ar fi prea multa benzina.
            De la ce sa fie asta oare? La reglajul amestecului nu e umblat, asta stiu destul de sigur.

            In alta ordine de idei, am o problema cu un vacuum, poate asta ar cauza si dereglarea amestecului, nu stiu sigur.
            Am un furtun deconectat dar stutul pe care ar trebui sa intre este rupt. Am marcat intr-o poza piesa, puteti sa imi spuneti ce este, ce face si daca sa incerc sa o repar sau sa o schimb direct?

            Din cate am studiat pare sa fie o termovalva dar care face ce? Are legatura cu socul automat? In ea intra un furtun subtire (3 mm diametru interior) din capsula de pe galeria de evacuare. Daca in timp ce merge motorul pun degetul pe capatul deconectat al furtunului nu se simte nici un pic de vacuum.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              De unde stii ca nu e umblat la amestec? K-Jetronik-ul e renumit pentru de-setarile aparute din senin (cel mai des din cauza unor vacuumuri). Poate deja cineva a bagat "nasul" si pe acolo...

              Daca bujiile sunt negre nu e neaparat din cauza amestecului. Se poate sa fie si din cauza combustibilului de proasta calitate (nu ai raspuns la intrebarea cu vechimea). Reglajul amestecului se face cu inbusul de 5 (parca) prin orificiul din capacul filtrului de aer. Dar e o adevarata "arta" si nu e recomandat a se incerca fara cunostinta de cauza, dereglarea "nebuneasca" a amestecului va avea ca rezultat ducerea spre disperare a celui care va incerca sa remedieze situatia.

              Ca sa iti dai seama de mersul motorului ar fi trebuit sa rulezi distante apreciabile, nu cateva ture in curte, sau, sa iei pas cu pas toate etapele de verificare (si nu sunt putine).

              Eu zic ca pana nu rulezi cu masina sa lasi in pace motorul. Fa-i reviziile (bujii, filtre, ulei nou daca consideri, un 10W40, capac delcou, fise) si vezi dupa aceea cum se comporta.
              W123 280E Blue Green Metallic

              W126 280SE Champagne Metallic
              W126 280SE Black Blue Metallic
              W126 500SE Lapis Blue Metallic
              W126 500SE Midnight Dark Blue

              W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
              W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

              Comment


              • #8
                Acea sonda se numeste ''thermo time switch" si comanda injectorul nr.7 (cel electric) pentru pornirea la rece. E prima oara cand vada asa ceva cu furtune cu vacuum, in mod normal in acel loc se afla un conector electric. La temperaturi f joase (in baza temperaturii lichidului de racire), acea sonda comanda un circuit electric care deschide injectorul pentru a pulveriza mai multa benzina (pana la 20 de secunde). Dan are dreptate, aceste verificari se fac cu motorul montat, dupa ce ai schimbat bujii, fise, capac delcou, ruptor....
                Nu inteleg totusi cum ar putea functiona acea sonda pe aer... Daca de exemplu e bolcata pe 'deschis', inseamna ca ar trimite informatii eronate cum ca motorul ar fi rece iar injectorul ar pulveriza benzina incontinuu, ceea ce ar putea explica consumul mai mare si bujiile negre. Sunt doar variante si posibilitati, toate acestea se pot verifica doar cu motorul montat. Tind sa cred totusi ca problema ar fi dereglarea distribuitorului de benzina.

                Un video cu injectorul pentru pornirea la rece (cold start injector)
                Attached Files
                Cu cat cunosc mai multi oameni, cu atat imi iubesc mai mult cainele.

                Comment


                • #9
                  Eu banuiesc totusi ca motorul e montat... iar cel din (prima) poza e doar cu caracter orientativ... Sau?

                  L.E. : asa era la 280-ul meu...
                  Attached Files
                  Last edited by dan500se; 02-13-2018, 18:54 PM.
                  W123 280E Blue Green Metallic

                  W126 280SE Champagne Metallic
                  W126 280SE Black Blue Metallic
                  W126 500SE Lapis Blue Metallic
                  W126 500SE Midnight Dark Blue

                  W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
                  W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

                  Comment


                  • #10
                    Legat de acea "mâzgă" alb-gălbuie, ea provine din condens, pe undeva pătrunde aer atmosferic sub capacele tacheţilor. Trebuie depistată neetanşeitatea şi totul reintră-n normal. Câteodată şi un ulei prost poate face aceste depuneri pe jojă sau pe capacul de umplere cu ulei al carterului. Nu-i grav, poţi merge cu maşina fără consecinţe asupra motorului. Ea nu-i miscibilă cu uleiul, se va depune pe fundul băii de ulei şi odată cu schimbul, se evacuează.

                    Funcţionarea cu ralanti fluctuant şi oprirea aparent fără explicaţii a motorului, cât şi lipsa de cuplu la solicitări medii şi puternice, precum şi ezitările la creşterea rapidă a turaţiei se datorează aerului parazit care pătrunde prin puzderia aia de capilare cu vacuum. sunt motoare foarte reuşite, dar felul cum a fost gândit managementul funcţionării corecte al acestora, pilotat de vacuumuri, fac din ele un coşmar după ce se dereglează.
                    Consumul uriaş aproape sută la sută are drept cauză WUR-ul.

                    Reglajul de debit se face cu imbus de 3 cu tija lungă!

                    Comment


                    • #11
                      Buna ziua,
                      Va sunt recunoscator pentru raspunsuri.
                      Am sa raspund pe rand:
                      - stiu ca nu a fost umblat la amestec deoarece il cunosc pe fostul proprietar si stiu ca atata timp cat masina a stat la el nu si-a bagat nimeni nasul pe acolo, poate inainte, la primul proprietar dar nu cred.
                      - dupa cum arata motorul, masina, valorile numerice din bord, as zice ca motorul are undeva peste 100k km. Mai stiu si ca masina a stat foarte mult.
                      - neintelegerea e din cauza mea, cum a zis si Dan, poza este cu caracter informativ. In cazul meu motorul este montat pe masina.

                      Am sa incerc sa demontez si sa repar acea valva. Ar trebui ca pe capatul furtunului rosu (furtun care vine din capsula de pe galeria de evacuare- capatul care se cupleaza la valva) sa masor un vacuum nu? In acest moment nu exista vacuum nici la rece nici la cald. Am sa incerc totusi sa masor cu un manometru mai sensibil. Asa empiric, daca pui degetul nu se simte nimic.

                      Informatii pretioase @Nelu Patrascu. Cum pot sa verific acel WUR? Banuiesc ca e vorba de Warm Up Regulator.


                      In alta ordine de idei am intimpinat o alta situatie neprevazuta cu masina si mai exact cu motorul.
                      Nu mai are scanteie.
                      A murit in mers motorul si la incercare de pornire, ioc. Nu mai vrea nici cum.
                      Benzineste dar nu scanteieste.

                      Am verificat:
                      - bobina- se alimenteaza cu curent cand contactul e pus- am incercat si cu alta bobina si tot asa face, nu da scanteie la fisa centrala.
                      - terminalul din distribuitor/delcou (care intra in Ignition Control Module)- cand dau la automat, rezistenta electrica masurata pe el fluctueaza, de unde rezulta ca generatoul de impulsuri functioneaza, adica ruptorul e in regula?

                      Oare ce sa mai verific? Sa fi cazut ICM-ul oare? Am comandat unul ieftin si am sa il incerc doar asta nou este volumetric mult mai mic decat cel original. Mufele sunt la fel. Nu cred sa fie o problema oricum.

                      Orice sfaturi sunt binevenite, ce sa mai verific?

                      Multumiri!

                      Comment


                      • #12
                        Gata, are iarasi scanteie.
                        A fost de vina Ignition Control Module. L-am inlocuit cu unul nou si a pornit.
                        Dupa ce am scos mufele din cel vechi am putut sa simt un miros de ars.
                        De curiozitate am sa il desfac sa vad ce s-o fi ars in el.
                        Ma bucur tare ca s-a rezolvat relativ repede. Am luat si un ruptor nou si il voi schimba si pe acesta.
                        Attached Files

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF