Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

GPL auto, tipuri de instalatii si eficienta lor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GPL auto, tipuri de instalatii si eficienta lor

    Avand in vedere ca nu sunt doxa in materie de instalatii de gaz, cite rase sunt si cit de performante, invit aici pe cei cu mai multa experienta ca mine sa ne impartaseasca experientele si cunostintele lor.

    Din ce cunosc eu cele mai bune sunt Tomasetto si Landi Renzo.
    http://img524.imageshack.us/img524/8...nsgalleqr3.jpg

  • #2
    Care sunt cele mai bune sunt cei care le monteaza si le intretin.Ei pot spune care se defecteaza mai des si cam ce hibe au.
    Noi cei care le folosim putem exemplifica multumirile sau nemultumirile.

    Eu pot spune ca orice instalatie pusa pe carburatie merge de rupe.
    Problemele apar la celelalte tipuri cu injectie mono,multi-punct sau k-jetronic.

    Dar dupa parerea mea merita efortul financiar.

    Comment


    • #3
      aspiratele sunt cam la fel,inclusiv electronica....pionierul e RENZO LANDI,marca ce prefer.....numarul 1 in lume din ce stiu este PRINS,ce echipeaza si masini de curse pe gpl,dar si masini cu inj directa benzina,modificate pe gpl...de considerat valoarea masinii la alegerea instalatiei gpl,de exemplu pe w201 nu se merita sa pui secventiala,nici eu care o iau fara manopera cu 900 euro totul inclus....avantajul celei secventiale este ca nu are intoarcere de flama,cu ce deriva din asta...cine vrea sa afle mai mult,sa intrebe...

      Comment


      • #4
        Cineva a incercat sa-si puna GPL pe motor de 2.8 de 126 si i-au spus de la atelier ca pentru tipul respectiv de motor e periculos ca poate sa se intoarca gazele nu stiu cum si sa faca explozie. Asa ca n-a mai pus.

        Comment


        • #5
          Originally posted by shadow View Post
          Cineva a incercat sa-si puna GPL pe motor de 2.8 de 126 si i-au spus de la atelier ca pentru tipul respectiv de motor e periculos ca poate sa se intoarca gazele nu stiu cum si sa faca explozie. Asa ca n-a mai pus.
          vrajeala
          eu am folosit aproape 5 ani pe un 126, motor 2800 si nici pe draq nu are

          Comment


          • #6
            Originally posted by shadow View Post
            ...e periculos...
            vs.

            Originally posted by Geo18 View Post
            ...eu am folosit...
            Afirmatiile nu se exclud una pe alta, ambele pot fii la fel de valabile fara argumente.
            .. ________ ..
            o/____https://www.clubmercedes.ro/core/ima...ilies/cool.png____\o
            (Oo\==/oO)
            ..U...............U.
            Ma plimb dimineata ca sa fiu liber dupa amiaza si sunt de acord cu orice afacere care nu degenereaza in munca.
            http://img99.imageshack.us/img99/342...icuminejg5.gif

            Comment


            • #7
              Eu sunt de acord cu faptul ca ai folosit si nu ai patit nimic, insa nu sunt de acord cu concluzia ta de "vrajeala". Exista mai multe tipuri de motoare 280. Si daca tu nu ai patit nimic in 5 ani nu garanteaza ca nu va pati altul, sau ca nu patesti tu cand implinesti 6 ani.

              Comment


              • #8
                M110 is doua tipuri mari si late. Cu injectzie mecanica sau electronica si cu carburator. Faza cu explodatul chiar e vrajeala, asta o shtiu ca lucru cert. Am avut gepeleu pe 280, mi-a dat jdemii de rateuri, n-am plecat in sus, nu mi-au zburat bucile la vrun kilometru de restul fizicului, cind am pus gaz l-am pus la om recomandat, care pune gaz din nooste doi si pe care il recomand. Eugen din Damaroaia, mai exact, aka "Eugen si fiii". Si oi fi io dement, da nu vreau sa mor si nu las nici pe altu sa-mi faca favorul asta.Omul pune gaz din perioada ceashkista, cind statzia de gepeleu era butelia intoarsa pe dos si furtunul de transfer... Nu vorbim de cazuri de imprudentza sau malpraxis, ca sa zic asha...
                Tot ce am patzit de la rateuri au fost furtune de vacuum ale injectziei sparte sau clapete de debitmetru indoite. Atita tot. Si asta cind o lua chalapa. Reglat, mergea fara scame.

                Comment


                • #9
                  Plastica exprimarea ca de obicei ....dar perfect adevarata.

                  Comment


                  • #10
                    Instalaţia care mi-a fost montată pe W 126 280 cu motor M 110, n-a dat niciodată vreun rateu. Intru -cred- în al şaptelea an de când o am şi nici măcar la reglaje n-am umblat deşi de mers, nu merge întotdeauna la fel,. chiar şi atunci când alimentez de două ori consecutiv de la aceiaşi staţie. Curios este faptul că nu prea-mi dau seama ce instalaţie am, pentru că pe "plămân" scrie BIGAS, pe mixer şi pe regulatorul de gaz din portbagaj scrie TOMASETTO, iar pe capacul valvei de alimentare scrie LANDI RENZO. Totul culminează cu notaţia poansonată pe rezervorul de GPL pe care scrie SAMCELIK.
                    Totul pare a fi un amalgam de mărci şi furnizori împerechiaţi cumva, dar care mie mi-au dat satisfacţie. Nu m-a chinuit să o tot duc la ei să refacă reglajele, nici în garanţie cînd a fost n-am mers să o verifice.
                    Se pare că sunt printre cei puţini,care n-au avut diverse probleme cu aceste instalaţii.
                    Adevărul este că cei care montează în Arad aceste instalaţii, sunt specializaţi pe această afacere şi au ajuns să aibă experienţă, trăgând cu ochiul şi la maşinile care veneau în special din Olanda cu instalaţii montate acolo. Există -sunt convins- unele secrete, care le fac să meargă bine sau prost.
                    Am observat două lucruri ce poate vă vor fi de folos, celor care aveţi probleme de acest gen.
                    1) Oprirea motorului în timpul mersului, când nu mai accelerăm şi maşina se deplasează în inerţie, cu maneta de viteze în punctul mort, spre -să zicem- o intersecţie unde semaforul e pe roşu, se pare că poate fi contracarată prin orientarea gurii de aspiraţie a filtrului de aer, undeva spre interiorul compartimentului motor, în aşa fel încât să fie ferită de curentul de aer produs de deplasarea maşinii, sau cel produs de elicea ventilatorului.
                    2) Rateurile, sau lipsa lor -la mine- cred că sunt produse de lipsa unui mic interspaţiu între flansa debitmetrului de aer şi discul actuatorului. Inainte de a-mi pune GPL pe maşină discul actuatorului avea altă poziţie de lucru, marginile lui fiind aproape lipite de pereţii interiori ai debitmetrului. Acum, acesta a fost împins mai spre interior de o proeminenţă cauciucată reglabilă a mixerului şi s-a creat o distanţă de 3-4 milimetri pe rază, între marginea discului şi marginea corpului debitmetrului. A fost refăcul reglajul pentru mersul pe benzină, conform noii poziţii a actuatorului.
                    Încercaţi, poate se rezolvă!

                    Comment


                    • #11
                      Nelu, la ce firma ai montat instalatia in Arad? Nu spune nume numai locatia-sa nu facem reclama!
                      Si varul meu a lucrat la o asemenea firma cam in perioada aceea cand ai montat-o tu-era unul dintre cei mai buni specialisti din Arad, dar a plecat sa lucreze in strainatate in Franta.
                      W123 280E Blue Green Metallic

                      W126 280SE Champagne Metallic
                      W126 280SE Black Blue Metallic
                      W126 500SE Lapis Blue Metallic
                      W126 500SE Midnight Dark Blue

                      W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
                      W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

                      Comment


                      • #12
                        Am montat-o vis a vis de Hotelul Maxim,, lângă depoul de tramvaie.
                        Fac (sau poate făceau!) treabă bună cei de acolo. Cu estetica stau mai prost, toate firele legate intre diverse electrovalve şi baterie sau între plămin şi delcou au fost "dirijate" pe cel mai scurt traseu şi pur şi simplu innodate de borne. Am refăcut toată instalaţia electrică, la scurt timp după ce-am văzut că nu sunt probleme legate de funcţionarea în sine a instalaţiei de GPL.

                        Comment


                        • #13
                          Da...acela este locul la care m-am gandit si eu.
                          Probabil a fost montat de el...
                          A facut un curs de specializare la Bucuresti si nu stiu din ce motiv a plecat de acolo.Avea un salariu foarte, foarte bun, dar s-a gandit sa incerce mai bine afara...
                          W123 280E Blue Green Metallic

                          W126 280SE Champagne Metallic
                          W126 280SE Black Blue Metallic
                          W126 500SE Lapis Blue Metallic
                          W126 500SE Midnight Dark Blue

                          W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
                          W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

                          Comment


                          • #14
                            Cred că sunt necesare câteva precizări pentru cei reticenţi sau nefamiliarizaţi cu GPL-ul

                            GPL (Gazul Petrolier Lichefiat) este un amestec de hidrocarburi format predominant dintr-un amestec de propan si butan, obtinut prin rafinarea petrolului sau direct din extractie, dupa ce a fost separat de gazele naturale sau petrolul cu care acesta este in amestec in zacamintele petroliere.
                            GPL-ul este curat, nu contine apa sau alte impuritati, are o ardere completa si nu genereaza depuneri calamice pe pistoane, segmenti si bujii.
                            Pentru a preveni si minimiza hazardul combustibilului, industria GPL-ului a dezvoltat o serie de standarde si reguli in design-ul, productia si instalarea componentelor si echipamenetelor, care sunt in permanenta adaptate la evolutiile tehnologice.
                            Gazul Petrolier Lichefiat este un carburant sigur si curat care a fost folosit ani de zile pentru gatit si incalzit. Este non toxic, nu este otravitor si nu contamineaza apa si solul. GPL-ul are cea mai mica raza de inflamabilitate dintre combustibilii alternativi. Mai mult decat atat, temperatura de aprindere este mai mica cu jumatate decat cea a benzinei. Autogazul are un sistem inchis in care exista valve care inchid si transporta carburantul de la pompa la rezervor fara expunere la mediu inconjurator, ceea ce previne scurgerile si evaporarile.

                            Gazul Petrolier Lichefiat este un combustibil care se obtine la un cost relativ scazut, pretul final de vanzare la statiile de alimentare fiind de 50-60% din cel al benzinei.
                            Datorita densitatii mai mici fata de benzina consumul de GPL exprimat in litri va fi pana la 10 % mai mare decat cel de benzina. De aceea se poate economisi minimum 40 % din costul carburantului.
                            In Romania cu suma reprezentata de costul a 10 litri de benzina se parcurge o distanta mai mare cu 40% folosind GPL-ul.
                            Investitia din montarea unei instalatii de gaz se amortizeaza intr-un timp relativ scurt (aproximativ 10.000-15.000 km), numai din diferenta de cost Benzina-GPL.
                            ECOLOGIC

                            GPL-ul este un excelent combustibil pentru autovehiculele care sunt nevoite sa se incadreze in normele de poluare devenite din ce in ce mai stricte.
                            NU ESTE TOXIC pentru sol si acvifere in cazul unor scurgeri accidentale.
                            Arderea GPL-ului produce cu pana la 15-20 % mai putin CO2 fata de motoarele care folosesc benzina. GPL-ul emite de asemenea cu 97% mai putin benzen decat benzina fara plumb. Acest combustibil foloseste un sistem sigilat, avand emisii de hidrocarburi apropiate de zero !!!
                            In final un beneficiu in plus este acela ca in cazul unei revarsari GPL-ul se evapora mult mai repede decat benzina sau motorina. In contrast cu benzina si motorina nu exista riscul de contaminare a solului sau a apei.
                            Mai mult decat atat, vehiculele sunt mai putin zgomotoase decat cele pe benzina sau diesel, reducandu-se si poluarea fonica.
                            Compozitia amestecului depinde de clima tarii in care este servit si este reglementata de norma europeana adoptata si in Romania sub indicativul SR EN 589- 2002.
                            GPL-ul este astazi carburantul pentru un viitor mai curat.
                            SIGURANTA

                            Rezervoarele sunt fabricate dintr-un otel special (tratat impotriva fisurilor) cu o grosime de 3,5 mm. Ele sunt fixate pe autovehicul cu platbande si suporti dimensionati sa garanteze, cu rezervorul plin, buna ancorare la solicitari datorate unei accelerari sau decelerari extrem de mari.
                            Rezervoarele autovehiculelor pe gaz sunt construite dintr-un aliaj special de 20 de ori mai rezistent la strapungeri decat rezervoarele de benzina, metanol sau etanol.
                            Noile recipiente cilindrice sunt construite cu un dispozItiv care nu permite umplerea lor peste capacitatea de 80% permitand, in cazul cresterii temperaturii, cresterea gazului in volum fara a iesi gazul din rezervor.
                            Datorita dispozitivului special montat pe rezervor, acesta nu se va umple decât la 80% ±3% din capacitate, asigurându-se în felul acesta crearea unei perne de aer pentru dilatarea gazului.
                            In cazul opririi accidentale a motorului, sistemul electric SAFETY CAR închide gazul în trei puncte (pe rezervor în spate si în cele doua electrovalve din fata).
                            GPL-ul are cea mai mica raza de flamabilitate dintre toti carburantii alternativi.
                            GPL-ul si aerul nu se vor aprinde decat daca sursa de caldura ajunge la cel putin 940 de grade Fahrenheit. In contrast o sursa de benzina se aprinde daca sursa de caldura ajnge la 430-500 de grade Fahrenheit.
                            Intrebari frecvente GPL auto:

                            GPL-ul uzeaza motorul?
                            - Nu ! Chiar se reduce uzura motorului! Acest fapt se intampla mai ales la pornirile pe timp rece pentru ca GPL-ul nu spala lubrifierea uleiului de pe peretii cilindrilor. Motoarele moderne pe benzina se preteaza excelent pentru conversia pe gaz.
                            - GPL auto este curat, nu contine apa sau alte impuritati, are o ardere completa si nu genereaza depuneri calaminice pe pistoane, bujii sau segmenti;
                            - GPL nu se amesteca cu uleiul, nu conduce la degradarea acestuia garantind utilizarea uleiului in conditii de siguranta pina la termenul precizat de producator;

                            De ce exista ingrijorari fata de acest sistem?
                            - Cea mai mare parte a ingrijorarilor asupra sigurantei este PERCEPTIA si lipsa de familiarizare cu acest sistem. Ca si toti ceilalti combustibili, GPL-ul este inflamabil si de aceea trebuie manevrat in siguranta si cu atentie. Din acest motiv, industria a luat masuri stricte si tehnologii avansate pentru asigurarea sigurantei. Chiar si asa GPL-ul este ocazional victima unor articole de ziar alarmante asupra unor accidente izolate - de multe ori indiferent de cauzele producerii lor.

                            Poate sa mearga masina si pe gaz si pe benzina?
                            - Este optiunea dumneavoastra. Puteti sa circulati pe benzina sau pe gaz. Administrarea ultimelor sisteme de motorizari duale (gaz –benzina), se face astfel incat performantele sa fie la fel de bune indiferent de combustibilul utilizat.

                            Sunt afectate performantele masinii?
                            - Sunt foarte putine diferente intre performantele motorului pe GPL si cel pe benzina. Chiar daca in unele cazuri puterea poate sa scada cu pana la 10% in cazul unui sistem pe injectie lichida, performantele pot creste cu 5%. Unii soferi spun ca manevrabilitatea creste si pentru cineva care conduce o masina pe motorina sunt evident mai putine noxe.

                            Exista dezavantaje in folosirea GPL-ului auto?
                            - In practica transformarea unui autovehicul pentru a putea functiona pe gaz implica inconveniente minore. Cea mai importanta dintre ele ar fi reducerea spatiului din portbagaj. O pierdere a puterii de accelerare si o mica crestere in greutate a masinii cu aproximativ 50 de kg.

                            Alimentarea autoturismelor cu GPL prezinta o serie de avantaje atat din punct de vedere economic cat si din punct de vedere functional, gpl-ul fiind un carburant ecologic fapt care este benefic atat pentru motor cat si pentru mediul inconjurator.
                            Pentru orice autovehicul alimentat cu benzina

                            Instalatiile auto de gaz sunt produse ale unor firme de renume din Italia (BRC, MARINI, TOMASETTO) omologate conform normelor europene fiind certificate de catre Registrul Auto Roman.

                            Articol preluat...n-am nici un fel de contribuţie sau merit.
                            Last edited by Nelu Patrascu; 02-14-2008, 22:33 PM.

                            Comment


                            • #15
                              Din ce-am citit mai sus , GPL-ul are in principal ,numai avantaje.De unde atunci reticienta multor persoane cu care am dezbatut problema , atunci cand se vorbeste despre : fiabilitatea motorului , consum(cu 15-20% nicidecum 10 %) mai mare la gaz/100 km , scadera substantiala a puterii motorului la trecerea pe gaz ?. Sa fie doar calitatea instalatiei de gaz si a reglajelor sau totusi exista undeva si un sambure de adevar ? Si inca ceva : N-ar fi normal ca daca noxele de CO2 sunt substantial mai mici, masina echipata sa functioneaza pe gaz , sa poata fi incadrata la o categorie superioara(ex.euro 2 la euro 3) ? -taxe de prima inmatriculare mai mici !
                              Last edited by tomac; 02-16-2008, 14:22 PM.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF