Salut! Tatal meu detine un 190e w201 2.0 122 cp ke jetronic, pe care am inceput sa il conduc si eu de ceva vreme. Pana de curand incepuse sa fie foarte capricioasa, pornea dupa cateva chei (iar turatia la relanti era foarte scazuta si masina tremura) si se intampla destul de des ca in oras, stand la semafor si vrand sa plec de pe loc, motorul sa se opreasca.O alta constatare ar fi ca dupa ce opream motorul si incercam sa il pornesc iar, pornea, dar daca il lasam in jur de 30 de minute si incercam, pornea dupa cateva chei. Printre probleme majore pe care le stiu de la tata se numara:
1. acum cateva luni a sarit furtunul care face legatura dintre EGR si galeria de admisie(sper sa nu vorbesc prostii), iar tata l-a inlocuit cu o improvizatie de furtun de gradina. Ulterior a cumparat un furtunas original si dupa montare, masina statea foarte turata la relanti (1500 rpm, avea momente cand ajungea si la 2000).
2. un potentiometru aflat undeva langa regulatorul de presiune benzina a fost reglat la ochi, constatand ca rezistenta citita ulterior reglarii nu se afla in parametrii normali ( parametrii fiind 550-1050 ohmi, iar rezistenta citita depasea valoarea maxima)
Am fost la un mecanic si am schimbat fise, bujii si capac delcou si i-am cerut sa regleze si avansul, insa l-a reglat la ochi. De asemenea, a reglat si potentiometrul, tot la ochi. Dupa toate acestea am constatat ca masina sta turata doar la pornire, in jur de 1200 de ture, dupa care turatia isi revine, in schimb, problema cu pornirea mai grea dupa 30min-1 ora a revenit.De asemenea, la rece, porneste din prima. Mentionez ca pompa de benzina este schimbata destul de recent, iar printre schimbarile urmatoare se numara sonda de temperatura aer si sonda presiune ulei, intrucat indicatorul din bord nu arata nimic. O alta verificarea ar fi presiunea de benzina, tata s-a gandit ca s-ar putea sa nu tina presiune in instalatie si acesta sa fie motivul pornirii mai grele dupa oprirea motorului. Orice recomandare sau sfat sunt binevenite. De asemenea, daca cunoasteti pe cineva priceput la ke jetronic in Constanta ar fi perfect.
1. acum cateva luni a sarit furtunul care face legatura dintre EGR si galeria de admisie(sper sa nu vorbesc prostii), iar tata l-a inlocuit cu o improvizatie de furtun de gradina. Ulterior a cumparat un furtunas original si dupa montare, masina statea foarte turata la relanti (1500 rpm, avea momente cand ajungea si la 2000).
2. un potentiometru aflat undeva langa regulatorul de presiune benzina a fost reglat la ochi, constatand ca rezistenta citita ulterior reglarii nu se afla in parametrii normali ( parametrii fiind 550-1050 ohmi, iar rezistenta citita depasea valoarea maxima)
Am fost la un mecanic si am schimbat fise, bujii si capac delcou si i-am cerut sa regleze si avansul, insa l-a reglat la ochi. De asemenea, a reglat si potentiometrul, tot la ochi. Dupa toate acestea am constatat ca masina sta turata doar la pornire, in jur de 1200 de ture, dupa care turatia isi revine, in schimb, problema cu pornirea mai grea dupa 30min-1 ora a revenit.De asemenea, la rece, porneste din prima. Mentionez ca pompa de benzina este schimbata destul de recent, iar printre schimbarile urmatoare se numara sonda de temperatura aer si sonda presiune ulei, intrucat indicatorul din bord nu arata nimic. O alta verificarea ar fi presiunea de benzina, tata s-a gandit ca s-ar putea sa nu tina presiune in instalatie si acesta sa fie motivul pornirii mai grele dupa oprirea motorului. Orice recomandare sau sfat sunt binevenite. De asemenea, daca cunoasteti pe cineva priceput la ke jetronic in Constanta ar fi perfect.
Comment