Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Unghi de fuga w211 suspensie sport 952

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ala sigur nu e toe. La valorile alea masina trebuie sa mearga din bordura in bordura.
    toe=convergenta
    caster= unghi de fuga
    camber= unghi de cadere

    Comment


    • #32
      In primul rand citeste toata teoria din spatele acestor reglaje,, inclusiv documentul atasat in care iti arata cum se regleaza caderea.
      E plin de filme pe youtube, carti, etc.

      Nu te apuca sa faci ceva aiurea. Ti-o reglat omul, ai documentatia dupa cum se schimba unghiu de cadere sau fuga.
      La toe nu umbla ca nu ai de ce, daca volanul revine, nu fluiera guma in viraje, lasa-l asa!
      Uite aici cum se procedeaza:

      Eu masor la vreo 10cm inaltime, target 0.8-1.5mm.

      Pacat ca ai diferente asa mari de unghi cadere, inseamna ca ai ceva brat diferit sau ceva nu se aseaza.
      DAr daca directia mereg bine, repet, las-o asa.
      -2 grade nu e asa mult, nu iti va uza gumele exagerat.
      -3 grade deja se vede la ochi, iese in evidenta f urat. Sigur ti-a masurat corect?

      Comment


      • #33
        Da, ai dreptate. Eu am facut convergenta, adica toe si am pb cu unghiul de cadere al rotii pe verticala. In seara asta m-am uitat mai atent in lungul masinii si se vede ca partea de sus e mai apropiata de masina decat partea de jos.
        Mi-a picat fisa ca e posibil sa-l fi stricat chiar eu: inainte de a strange surubul am pus cricul sub fuzeta si am ridicat bascula, in ideea de a sta pe pozitia de lucru, nu cand e roata suspendata in aer. Probabil am ridicat prea mult.
        Un boloboc pus pe janta ar ajuta sa-mi dau seama de pozitia rotii?
        As largi surubul si as face niste teste, intai cu roata suspendata, apoi cu ea pe pamant, apoi as strange bascula si as masura distanta fata de marginea aripii. ??

        Comment


        • #34
          M-am uitat pe tutorial, bag seama ca vorbeste de convergenta. La mine e ok, a fost reglata cum trebuie. Scula era de la autozone, nu sunt niste desculti. Mai mult, fata de alte aparate vazute de mine, in momentul ridicarii masinii pt reglaje, are niste cititoare optice sau cu laser, draq stie, care se ridica odata cu masina si masoara.
          Acum ma leg doar de bascule, la capetele de bara nu umblu.

          Comment


          • #35
            Am pus mana pe laptop deci pot scrie mai usor, here it goes:

            1. La w211, conform specificatiei mercedes, unghiul de cadere (inclinatia rotii) trebuie sa fie -1.4 -+ 0.3 grade adica intre -1.1 si -1.7 grade, iar diferenta intre roti daca nu ma insel nu trebuie sa depaseasca 0.3 grade.
            2. Unghiul caster nu este specificat insa nu trebuie sa fie diferente mai mari de 0.3 zic ei insa in practica merge si diferenta de aproape 1 grad, iar de regula se situeaza intre 9.5 si 10.5 grade, ideal fiind (cel putin pe masina mea) 9.6 pe stanga si 10.6 pe dreapta, asta ca sa compenseze inclinatia drumului si sa nu traga dreapta.
            3. Convergenta, conf spec trebuie sa fie maxim 0.20' totala pe fata adica 0.10' cu 0.10' fiecare roata, aici aparatele de geometrie 3d au 0.05' val ca si target pana la 0.07', insa fara sa faca trimitere la o bara telescopica "obligatorie" conform WIS pentru reglajul directiei.
            Bara respectiva se monteaza intre rotile fata la nivelul cadrului motor si impinge cu o forta de aprox 10kg rotile catre exterior (sa simuleze incarcarea rotilor in timpul mersului conf wis), iar din ce am vazut pe aparat, atunci cand imping cu mana rotile unghiul se deschide cu 0.05 aprox. Deci daca ar fi sa reglam la 0.05 cu bara respectiva instalata dupa ce o retragem dintre roti, unghiul va scadea la un 0.10 per roata deci un 0.20'max. (static)

            Pe spate se pastreaza specificatiile despre cadere, insa nu este reglabila decat prin niste bucsi speciale aftermaket, iar convergenta totala este 0.30 deci un 0.15' per roata.

            In teorie, totul este perfect, practica ne omoara

            rmg Eu unu mi-am cumparat 4 suruburi pentru reglajul acela (Febi) pentru ca initial aveam cadere -2 pe fata si era iesita din specificatii. De asemenea, am reglat si bratele tirant cu suruburile pentru a avea fuga 9.6 pe stg si 10.3 pe dr (imi tragea usor dreapta).

            Ca si sfat, sa iti fie mai usor cu montajul lor poti folosi urmatoarea metoda:
            La bratele tirant, urci masina pe rampa de unghi de fuga, scoti pur si simplu surubul si muti cu mana bratul catre urmatoarea pozitie dupa care introduci surubul cu partea chamfrenata mare catre centrul bucsei.
            La bratele inferioare, ridici masina cu cricul hidraulic de sub lonjeroanele inferioare si scoti surubul, dupa care poti misca roata cu mana ca sa tragi bratul spre interior si sa introduci noul surub, la fel cu parte mare spre centrul bucsei. Dupa ce vezi ca l-ai pozitionat corect (se vede de dedesubt faptul ca e surubul in extremitatea bucsei, trebuie sa cobori masina de e cricul hidraulic pe platourile fata care OBLIGATORIU trebuie sa fie blocate pentru ca te vor ajuta sa iti impinga bratul spre interior. Daca o cobori cu platourile desfacute, ai toate sansele sa rupi acei pinteni pentru ca roata va avea tendinta sa traga de brat spre exterior sub greutatea masinii.
            Dupa ce ai coborat-o, si verifici ca nu s-a schimbat pozitia bucsei, poti sa le strangi la un 160nm.

            Ca sa fie sfatul complet, dupa ce le strangi, iti recomand sa dai masina jos de pe rampa, sa mergi cativa metri pe acolo pe langa service si apoi sa o aduci din nou pe rampa astfel incat masina sa fie la inaltimea corecta de drum.

            Last edited by ROV; 11-16-2018, 00:31 AM.

            Comment


            • #36
              Mici amendamente:
              Suruburile de unghi cand intra pe mijloc se invart, cand intra excentric nu le poti invarti. ASa verifici daca nu ai gresit gaura.
              Tine contra cand strangi piulita.

              Legat de diferenta, s-ar putea sa fi rupt bucsa cand ai strans-o, dar ma indoiesc.

              Eu am lucrat cu pragurile fata pe butuci.
              Inainte de operatiune am masurat care e distanta de la aripa pana la ax.
              Pt ridicarea bratului cu cricul de exteriorul!! butucului. Nu ridica de interior ca nu se va ridica bratul, vei ridica masina.
              http://www.clubmercedes.ro/forum/dis...975#post598975
              De impins iti impinge in bucsa, dar nu cat sa o rupa, poti ridica linistit.
              Forta principala se duce in telescop/arc/bara antiruliu.
              Nu doar bucsa brat se strange in pozitia asta. Strangi bucsa antiruliu si bucsa telescop!
              Pe spate, aceeasi poveste.


              Unghiuri:
              https://workshop-manuals.com/mercede...ignment_specs/
              Cauta pe aici, citeste toate paginile.

              In opinia mea nu prea ai ce regla la cadere si la fuga pt ca nu e un reglaj efectiv. Daca vezi ca rotile sunt cracanate dpdv al caderii, le pui cat mai inauntru.
              Ai 3 variante, momentan tu ai calea de mijloc. Trebuie sa pui la interior, alta optiune nu ai.
              De ce ai la una -3 si la alta -2 habar nu am, dar masoara bratul vechi comparativ cu ala nou.
              Daca ai schimbat pivotul de sus verifica si acolo. Poate pivotul nou e mai in interior ca ala vechi.
              Dar asta in general se verifica inainte de montare.

              Diferenta e prea mare intre stanga si dreapta si nu o poti corecta in mod eficient din suruburi. Adica sa pui un surub pe +1 si altul pe -1 e aberant pt ca in total caderea va fi prea mare, dar pe gustul unuia cu bmw cu "tiuning".
              Sau poate ai sasiul indoit.
              Problema asta va trebui tu sa o investighezi, noi nu te putem ajuta de aici.

              Dupa ce ai rezolvat problemele astea ai nevoie iar de convergenta.
              Last edited by Sharky; 11-16-2018, 10:46 AM.

              Comment


              • #37
                V-am spus, greseala am facut-o in momentul in care am strans surubul: am bagat sub fuzeta cricul si cu surubul de pe bascula largit, am ridicat roata la ochi, cam unde am crezut eu ca e pozitia rotii cand sta pe pamant. Motivul a fost ca in momentul lasarii masinii pe roti, sa nu fie bucsa basculei in tensiune mereu. Insa acum, daca ma gandesc mai bine, nu e buna logica pt ca oricum bratul basculei era prins de bieleta antiruliu si pivot fuzeta. Eu cred ca acolo am gresit, tensionand aiurea bratul in sus si evident tragand de bascula in exterior.
                Dupa mine, ar trebui sa largesc toate suruburile de la bucsa, antiruliu si amortizor, sa trag de fuzeta in jos pana estimez eu ca am scos partea de sus a rotii 1,5cm respectiv 2cm in exterior. Ideal ar fi sa fac asta cu masina pe roti, pe un stand d-ala de geometrie la care sa am acces pe sub masina sa strang suruburile.
                O sa mai verific o data corespondenta din grade si minute in mm si as folosi datele pe care le am deja de la standul de geometrie sa mut caderea rotii. Si chiar ma gandeam la un boloboc, sa-l folosesc ca masuratoare a caderii rotii.
                Zic bine?
                PS: de ce ar trebui sa refac convergenta, daca nu umblu pe capetele de bara?

                Comment


                • #38
                  De schimbi unghiurile de cadere/fuga trebuie sa reajustezi capetele de bara.
                  Deseneaza schema suspensiei si apoi baga roata mai inauntru, vezi clar ce se intampla.

                  N-ai gresit nimic, asa se face.
                  Ma indoiesc ca ai stricat ceva cand ai ridicat cu cricul de fuzeta.
                  La fel am facut si eu de mai multe ori.
                  Pana la urma verifica daca un brat e mai intruntru ca celalalt.
                  Sau daca il desfaci daca are loc surubul sa treaca de santurile din bucsa.
                  Daca nu le-a rupt, nu ar avea cum.
                  As incepe cu partea in care unghiul e -3.

                  -2 grade cadere e un unghi normal pt pozitia de mijloc a surubului in bucsa daca ai suspensia lasata si roata sta la nivelul aripii.

                  Comment


                  • #39
                    Gresesc daca spun ca unghiul de fuga il faci din bratul ala gros care pleaca spre fata masinii, unghiul de cadere il faci din bascula iar convergenta din capetele de bara si din bratul de la unghiul de fuga?
                    Ca ar trebui sa-mi lamuresc aspectul asta inainte de a pune mana sa mai fac ceva. De asta nu inteleg de ce trebuie sa umblu si la convergenta.
                    Ar fi ok daca as pune un pendul pe marginea aripii fata si as masura distanta intre perpendiculara data de atza pendulului si partea de sus a rotii (marginea jantei sau marginea cauciucului)? Asta ca sa am distante de referinta ale unghiului de cadere. Sar'na!

                    Comment


                    • #40
                      N-am incercat, din lipsa de timp.
                      Probabil ca se poate face si asa insa toate cele enumerate se pot face la service, cu masina pe rampa. Se pot vedea si diferentele daca sunt binevoitori si monteaza aparatul inainte sa te apuci de surubarit.

                      Comment


                      • #41
                        Asa e cum zici, doar ca prima data reglezi unghiul de fuga si caderea si apoi in final te asiguri ca ai convergenta buna. Ultima o reglezi din capetele de bara.

                        In general orice umbli la una influenteaza pe celelalte, intr-o oarecare masura. E la mintea cocosului ca daca bagi rotile inauntru pentru a scadea caderea, capetele de bara raman la fel, rotile se vor craci, dpdv al convergentei.
                        La cadere ti-am explicat ca nu ai incotro, daca ai -2 e clar ca va trebui sa pui pe pozitia cea mai din interior, alta varianta nu e. Pt aia nu iti trebuie atelier pt ca la fel iti vor regla cum reglezi si tu.
                        DAca nu trage dreapta nu umbli la unghiul de fuga.

                        In final rezolvi convergenta, ca sa nu iti uzeze gumele, fie la atelier fie dupa link-ul care ti l-am dat.
                        Cu gumele de vara e mai simplu, pe profilul lor vei gasi in mod sigur macar o linie care sa fie in planul de rotatie.
                        O verifici cu roata in aer si un repet, invarti, vezi sa nu bata.

                        Comment


                        • #42
                          Pai nu trage stanga dreapta acum absolut deloc si cumva e normal, ala a umblat si a reglat convergenta. Insa la ochi si mie mi se par inclinate in interiori. De cand am umblat la ele sambata, aud la viteze mici mai ales, cauciucurile pe asfalt. Sunt noi, au carne pe ele si ma gandesc ca merg pe creasta interioara si de aia se aud. O s-o rezolv undeva pe o rampa. Ma gandesc ca solutie intermediara sa incerc sa iau niste puncte de referinta, sa masor convergenta, sa umblu la bascule iar dupa sa vad daca s-a stricat convergența. Daca da, fug cu ea la aparat. Daca nu si nici nu sunt schimbari la manevrare o las asa.

                          Am pus o poza aici cu masuratorile, nu ma prind daca unghiul de fuga e in mintile lui: http://www.clubmercedes.ro/forum/dis...1-280cdi/page5

                          Multam pt rabdare!

                          Comment


                          • #43
                            Am scris deja pe topicul asta ca trasul dreapta nu are legatura cu convergenta.
                            Ti-am scris si de ce convergenta variaza cand umbli la cadere.

                            Spor la treaba!

                            Comment


                            • #44
                              Duma zilei:
                              Pun gumele de iarna pe fata, una e uzata pe laterala exterioara, alta pe laterala interioara.
                              Masina a inceput sa traga in draci.
                              Le-am umflat la 3bar si s-a mai potolit.
                              Deci pana sa reglati ceva asigurati-va ca aveti presiunea corecta in anvelope si gumele uzate corect.

                              Pana acum la nici un service de reglare de directie din cele 3 n-au pus manometru pe roti!
                              La ultimele doua nici n-a stat sa verifice in prealabil daca am vreun joc in bucse. Direct pe stand si da-i, repede ca asteapta clientii la poarta!

                              Comment


                              • #45
                                Te ai gasit sa faci unghi in perioada asta )) ai tupeu.

                                Dupa cum spuneam in topicul masinii, am avut ocazia sa merg putinmai tare cu ea si pe autostrada e chiar placuta.

                                Chestia naspa o patesc cand dau de zapada, mergand constant, daca prin zapada cu spatele are tendinta sa smuceasca in lateral.
                                O pun tot pe uzura bucsilor cadru spate si poate unghi prea inchis..zic 0.11' pe fiecare parte.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF