Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Orice opinie conteaza si e apreciata. Quiz: UNDERVOLTAGE: LOW BATTERY - Baterie noua

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Orice opinie conteaza si e apreciata. Quiz: UNDERVOLTAGE: LOW BATTERY - Baterie noua

    Salutare tututor, In primul rand multumesc adminilor pentru acceptul pe forum, mintilor luminate care ne scot din nestiinta si invatateilor care asculta, cel din urma fiind eu.

    Se dau datele problemei:
    Una bucata baiat student la Facultatea de Electromecanica, in curand ingineras cu acte. Dintr-acela care trece cu 5-7 pe buna dreptate si fara bataie de cap.

    Una bucata Mercedes-Benz W203 2003, Facelift 2004, motorizare 2148cc, CDI.

    Am cumparat-o cu probleme la pornire la un pret mai mult decat acceptabil - 1500E.

    Prima investitie (bineinteles, filtre, ulei, cauciucuri spate):
    - Contact (cel de pe masina era pentru W209 iar placa de baza din el era de W211, si asta foarte carpita)
    - Cheia originala (versiunea 2000-2007); Nu va cumparati modelul de cheie chinezeasca, softul pica foarte des pe ele si o data pe an bani pentru reprogramat. Asa am cumparat masina.
    - blocatorul de volan inlocuit cu un emulator (aparent defect, care nu inchidea circuitul);
    [totul programat de un baiat mester cu laptopul, aparent interesat sa rezolve situatia]

    Odata cu primele semne ale iernii (pe la inceputul lunii Noiembrie), primesc semnal in bord: UNDERVOLTAGE: LOW BATTERY.

    Am facut ce ar face orice muritor de rand, am schimbat bateria cu una de 100Ah (cea veche fiind de 90Ah), Cu bon de tester, totul in regula, doar pe hartie.
    Problema persista.
    Furnizorul mi-a sugerat ca ar fi un fir defect pe undeva. Portbagaj verificat in urma catorva sugestii de pe acestui forum, totul varza. Luat fiecare fir la inspectie vizual si tactil, uscat cu feonul din casa, verificat modulul SAM din portbagaj vizual, totul uscat si la locul lui.
    INTREBARE: Sunt doua cabluri in spatele banchetei dreapta de grosimea celor de la baterie, de la ce sa fie? Din cate am citit tot pe aici, modelul respectiv nu este dotat cu o a doua baterie.
    Mai vreau sa verific tablourile de sigurante cu multimetrul, insa as aprecia orice sfat legat despre folosirea acestuia corespunzator pentru asa ceva.

    Mentionez ca releul de la bujiile incandescente este in regula. Cand il scot di socket, nu se mai aprinde rezistenta in bord. Bujiilor incandescente le-am verificat rezistivitatea cu multimetrul si obtin valorile asteptate de 1 pe toate patru. Motorul este cu sistem de injectie common-rail.

    Prima data, cand bag cheia in contact dupa un full la redresor, nu imi apare eroarea, doar dupa prima tentativa de pornire. Deci presupun ca motorul intampina o rezistenta (in afara de cea provocata de contractarea pieselor la rece), care mananca mult din baterie.

    L-am chemat pe un baiat cu diagnoza sa imi faca un OBDII si primesc multe erori. Sterse multe dintre ele, baiatul imi sugereaza sa schimb senzorul de la axa cu came. Facut.
    Problema persista.

    Am incercat metoda veche pentru camioane cu K2 si porneste, insa nu vreau sa insist pentru a nu provoca alte pagube. In timpul mersului, eroarea dispare.
    Dupa discutii indelungate cu diversi electricieni, am primit urmatoarele diagnostice posibile, si trecute prin filtrul mintii proprii:
    - Electromotorul; Tind sa cred ca nu este acesta, intrucat are tendinta sa porneasca vioi dar "oboseste" usor sesisabil in primele10s. Eventual bendixul.
    - Releul de incarcare;Daca ar fi fost cazul, as fi avut pene de curent in timpul mersului, presupun. Consum mai mare decat puterea de incarcare.
    - Masa la ECU: daorita faptului ca numarul erorilor din bord se schimba la interval de cateva minute. 1-3-5 (niciodata mai multe). System Errors. SRS. Stop tail ligh R lampa de pe portbagaj este dezafectata; Tind sa cred ca nu este cazul intrucat toate celelalte functioneaza fara probleme dupa pornire (geamuri, oglinzi,scaune, navigatia, etc.).
    -Injectoarele: Ar fi urmatorul pas, mai ales ca in jurul unuia dintre ele, am gasit ca o eruptie neagra caramelizata. Scormonita,pusa pe servetel si aprinsa, arde. miros de motorina. Posibil sa fie vorba de O-ringuri? Nu este o operatiune foarte dificila reconditionarea lor sau inlocuirea diuzei, insa nu dispun de ustensilele necesare. Preturile mi se par acceptabile pentru o reconditionare atat de delicata dar un sfat de la cunoscatorii ce salasluiesc pe aceste forumuri ar fi mai mult decat bine venite intr-un moment de cumpana: sa ma orientez catre asta sau nu e cazul sa ma gandesc la ele? Urmatoarea investitie mi-ar placea sa porneasca masina si mai nimeni nu vrea sa isi bage nasul.

    Posibile defectiuni la care m-am gandit personal:
    - Pompa de inalta. Daca nu ofera suficienta presiune, senzorul -> ECU ii ofera putere mai mare de la baterie. Solutie: Reconditionat / Inlocuita?
    - Bendixul de la electromotor sau periile acestuia schimbate. Deoarece e posibil sa fie contactele tocite de timp, randamentul este scazut => Baterie, da-mi !

    Bineinteles, nu este exclus ca masina sa fie numai buna de dezmembrari intrucat nu a fost deloc ingrijita si ar fi prea multe de reparat pe ea. Insa miintea mea de ingineras nestatornic vrea sa stie de ce? care va fi acea ultima reparatie si investitie pentru un bord curat?

    De asemenea am vazut pe postari mai vechi manualul de service pentru acest model de masina si multumesc in avans oricui ar fi dispus sa il imparta si cu mine. Sa inteleg mai bine ce sisteme si subsisteme si/sau componente ar ptea fi defectuase. Cu ajutorul catorva sfaturi pretioase din partea stimabililor cunoscatori, sper sa elucidez misterul Elodiei.

    Va multumesc pentru atentia acordata postarii mele si chiar daca nu aveti o parere de spus, puteti ramane pe aproape caci...nu stii niciodata cand este necesar sa stii.

    Adresa mea de e-mail este mihai.penuasu@gmail.com

  • #2
    OBDII frectie la picior de lemn, iti trebuie STAR. Si daca pui STAR ia vezi, nu cumva apare pe undeva si Heater Booster in F(ault)? Pana ajungi la STAR da un search cu incredere aici pe forum sa vezi cu ce se papa HB. Colegi cu STAR gasesti tot pe forum (in Bucuresti, par exemple, ai mastermario, popeye si cl600).
    L8r edit: pai de ce postashi la B daca ai 203?!
    https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

    Comment


    • #3
      Ce vrei sa spui cu " fara bataie de cap"?
      http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


      www.mbretrofit.ro

      Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

      Comment


      • #4
        Originally posted by cutaresku View Post
        OBDII frectie la picior de lemn, iti trebuie STAR. Si daca pui STAR ia vezi, nu cumva apare pe undeva si Heater Booster in F(ault)? Pana ajungi la STAR da un search cu incredere aici pe forum sa vezi cu ce se papa HB. Colegi cu STAR gasesti tot pe forum (in Bucuresti, par exemple, ai mastermario, popeye si cl600).
        L8r edit: pai de ce postashi la B daca ai 203?!
        Imi cer scuze pentru neatentie. Va ca cineva s-a ocupat deja de ea, ma focusez mai tare data viitoare, nu ma mai grabesc. Voi cauta sa inlocuiesc mai intai heater boosterul si daca problema persista, voia cauta o diagnoza cu STAR. Sunt convins ca voi gasi si pe Constanta daca se ajunge acolo.

        Multumesc pentru promptitudine, stima.

        Comment


        • #5
          Originally posted by cl600 View Post
          Ce vrei sa spui cu " fara bataie de cap"?
          fara bataie de cap, adica inteleg principiile de baza ale termodinamicii, mecanicii clasice, principiile functionarii in doi si 4 timpi, etc. Nu rup cartea in doua pentru ca important e sa stiu unde sa deschid cartea si ce sa caut, cum sa remediez problema...consider eu. Si stiu ca totul porneste de la un troubleshooting, dupa un brainstorming cu oameni mai inteligenti ca mine (neaparat).

          Comment


          • #6
            Originally posted by Penuasu.M View Post
            Voi cauta sa inlocuiesc mai intai heater boosterul si daca problema persista, voia cauta o diagnoza cu STAR. Sunt convins ca voi gasi si pe Constanta daca se ajunge acolo.

            Multumesc pentru promptitudine, stima.
            Nope, doar esti inginer! Intai diagnoza, abia ulterior schimbam piese. Ca HB-ul ala nu e 50 de lei si nu-l gasesti decat la reprezentanta, costul fiind cam o treime din ce-ai dat pe masina. D-aia zic eu sa dai search si sa citesti pe forum despre heater booster... Subiectul fiind, de altfel, arhidiscutat.
            Sigur, asta este doar o pista / parere.
            https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

            Comment


            • #7
              Mecanica simpla, termodinamica, le poti lasă deoparte in cazul mesajului din bord.

              Mai degrabă folosești ceva din prima parte a denumirii facultatii și pui vestitul multimetru - pe "V" tensiune continua, undeva la bricheta, in habitaclu, că e frig afara
              Masori dimineața, înainte să dai la automat, după ce dai la automat, lași bornele conectate până se aprinde eroarea in bord, aștepți până se atinge, faci note, poze, grafice sau speach-to-text....

              Gasesti unde sa citești despre cum, cat si cand incarca un alternator simplu și te apuci de calcul.

              Cat consuma mașina peste noapte ...cumva prin diferența de tensiune între seara și dimineața raportat la xxxA/h ....

              După aia calculezi cat de greu și cat scump se incarca o baterie de 100A...

              Sau masori de la inceput curentul de mers in gol - acum chiar vorbesc serios - cu același multimetru pe scala de mA ( aici e un pic mai complicat - trebuie sa slăbești una dintre bornele bateriei, sa încui mașina cu capota deschisa, sa pui broaștele pe închis, să aștepți 10 min sa adoarma mașina, sa pui bornele astfel încât când ridici borna slăbită sa ramana continuitate prin multimetru).

              Dacă citești mult mai mult decât 30mA, atunci începi să fi sigur că ai un consumator

              Sigur, de cele mai multe ori, acel consumator este HB și te întorci la sfaturile lui Cutaresku.
              http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


              www.mbretrofit.ro

              Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

              Comment


              • #8
                Imi pare rau ca nu imi amintesc exact insa daca nu ai consumatori trebuie sa verifici cablajul alternatorului. W203 are ceva siguranta pe cablaj si uneori se intampla ceva acolo. Nu am retinut daca pe firele subtiri sau pe firul gros, cert este ca unori apar si erori de abs srs samd care au rezolvare intr-o siguranta.
                Am inteles ca ar fi o problema destul de frecventa si foarte greu de diagnosticat la prima vedere.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ROV View Post
                  Imi pare rau ca nu imi amintesc exact insa daca nu ai consumatori trebuie sa verifici cablajul alternatorului. W203 are ceva siguranta pe cablaj si uneori se intampla ceva acolo. Nu am retinut daca pe firele subtiri sau pe firul gros, cert este ca unori apar si erori de abs srs samd care au rezolvare intr-o siguranta.
                  Am inteles ca ar fi o problema destul de frecventa si foarte greu de diagnosticat la prima vedere.
                  Astazi verific si siguranta aceea. Intr-adevar, este o siguranta mai serioasa (40/50 parca), pe unul din cele doua cabluri ce pleaca de la +

                  Marti am programare la reprezentanta Mercedes pentru o diagnoza adecvata. Barbosu de sus a avut grija de mine si i-a pus pe cei de la Mercedes sa efectueze diagnoze gratuite in perioada 20 Nov-20 Dec...fix ce aveam nevoie, cu posibilitatea remedierii incepand cu 2019.

                  Multumesc mult pentru experienta impartasita. Voi reveni pe parcurs cu solutiile gasite.

                  Comment


                  • #10
                    Si am identificat problema. Intr-adevar era vorba despre HB. Gasisem Tot pe aici pe forumuri ca pot verifica trecandu-l in stand-by din setari.

                    Multumesc baieti pentru indicatii, nu ma asteptam la raspunsuri atât de rapid. Voi posta frecvent cu ce imi da testerul Marti si cu ce apuc sa repar din urma.

                    Eroarea a disparut, masina porneste, acum o singura nelamurire. Daca HB-ul intra automat la -7C, presupun ca sub aceasta temperatura nu va porni. Inteleg ca este o solutie temporara intrucat masina in continuare nu poate fi pornita sub acest prag de temperatura.

                    Stima si va multumesc din nou Cutaresku, ROV si CL600.

                    Comment


                    • #11
                      Și cum ai identificat problema?
                      http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                      www.mbretrofit.ro

                      Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by cl600 View Post
                        Și cum ai identificat problema?
                        Am intrat in setari si se afla acolo HB --- AUTO/OFF. Intr-un cuvant i-am taiat curentul si consumatorul "gurmand" a fost pus la somn. Ramane totusi de rezolvat daca vreau sa plec cu ea dupa ce scade temperatura mult sub 0...presupun.

                        Nu a luat-o la prima cheie, cam in gol. A doua am tinut-o putin mai mult si a inceput sa toarca.

                        Si mai am doar rugamintea de la cine are pe aici un manual de service. Vazusem in postarile mai vechi dar fisierele sunt sterse din server. Avea in jur de 700Mb.

                        Mi-ar face placere sa pun materia cenusie la lucru cu ceva util care cu timpul sa ma salveze de alte cheltuieli necugetate.
                        Last edited by Penuasu.M; 12-15-2018, 18:48 PM.

                        Comment


                        • #13
                          Am fost plecat prin voiaj insa vacanta aceasta am avut timp sa ii acord mai multa atentie.

                          Am cumparat un iCarsoft MB II, si eroare pe modulul electric de la ventilator. Desfacut => scurt circuit.
                          Balast far stanga in scurt circuit. L-au reparat baietii electricieni plus inca un “fainosag” care bruia semnalul pe CAN: luminile de la placuta de inmatriculare spate erau schimbate cu led-uri. 350 ron plus taxa de protectie.
                          Schimbat SAM-ul fata, prezenta urme de oxidare plus ca era de w209( CLK).

                          Intrebare intrebatoare. Inainte sa plec in voiaj chemasem un flacau cu STARul. Parea ca stie ce face fiindca a cautat si mi-a printat valorile de pe motor. Presiune injectoare, incarcare baterie, etc. Doar ca nu vede celelalte module. In afara de ECU, nu vede nimic altceva. Nu a putut sa imi diagnosticheze nici SRS, nici ABS, nimic. Nu vede decat motorul.
                          Sa fie o problema de comunicare din CAN? Sa fie o problema de programare ? Ori respectivul doar parea ca stie ce face? Ati mai patit sa nu vada celelalte module si care a fost rezolvarea?

                          Doar ca din curiozitate prosteasca am intrat pe injectoare (din scanner). Am vazut ca imi da niste coduri. Le-am scris pe o hartiuta frumos si le-am bagat inapoi (presupun ca in ECU). Acum imi merge grav pe mod de avarie. Fum cat incape. Acceleratie deloc. Ba chiar a si murit o data la semafor.

                          Respectele mele baieti!

                          Comment


                          • #14
                            Am gasit rezultatele STAR-ului inainte de a ma fi jucat cu injectoarele.
                            Imi poate impartasi cineva o parere despre ce ar trebui sa am in vedere?
                            Unde sa incep sa “sap”?

                            Din cate am citit pe forum, valorile insumate pt injectoare trebuie sa die 0 si vad ca sunt conforme. Acum am umblat eu la coduri si stiu ca necesita interventie.

                            Dar legat de celelalte erori, respectiv Boost Pressure, Charge Pressure Positioner, Pressure Control Valve, etc. Exista o cauza comuna sau sunt mai multe cauze?

                            Dupa cum vedeti, in incercarea de a citi celelalte module de pe CAN, toate au ‘ ! ‘ in afara de cateva cu ‘ f ‘, ‘ i ‘ sau ‘ j ‘. Ce insemnatate au acesti indici?

                            Attached Files

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Logan | Dacia Logan |Anulare DPF