salutare forumisti!
ma laud si eu cu masina lu' tata.
bot de cal 1973, motor 220D.
o are din 1991 si e adusa din austria cu 2000 marci... ce vremuri.
dupa doar 5 ani, un taximetrist nu l-a vazut pe tata care statea la semafor si s-a oprit in el cu vreo 60km/h facind praf spatele. s-a dus in service, redus si tot degeaba, apa intra ca prin sita. s-a rezolvat cu o recarosare, din pacate era intr-o stare mai proasta ca si prima coroserie era mai ruginita. asta e, mai bine asa decit apa. caroserie noua, albastru metalizat... vai ce frumusete era! pina am luat eu carnetul...
atunci au inceput sa apara mici zgirieturi pe usi ... aripi.. ce sa fac, am facut scoala de soferi pe oltcit si dacie 1310 :d.
si dupa doar 6 luni de cind aveam carnet, un oltcit mi-a taiat fata si l-am luat in coarne pe la 70km/h. l-am prins exact in motor din partea dreapta si i l-am mutat vreo 60cm facind imposibila repararea olticitului ulterior.
asa s-a ales biata batrina cu lonjeronul fata stinga cu 10cm mai scurt. dupa 3 luni am gasit un mecanic care sa se ocupe de ea si sa indrepte lonjeronul.
si totusi a mai ramas un cm in interior. din acel moment n-am mai reusit sa facem unghiul de fuga, se facea doar la ochi. dupa aparate, asa cracanate ieseau de aveai impresia ca se transforma in aripi de avion.
primele probleme la motor au aparut in aceasi perioada, pornirea iarna era durere. am pus 2 baterii si la elecromotor ajungeau 24V, moama ce pornea :d, dar s-a si dus electromotorul in la sfirsitul iernii.
s-a facut doar o segmentare cu segmenti de aro, miscare proasta, dupa 6 luni, 2 pistoane erau mov!
asa ca s-a facut motorul nou nout cu piese comandate in germania, injectoare noi... mama ce bondarel a iesit din acel motor.
odata cu refacerea motorului, am facut capitala si la caroserie, o luna jumate a lucrat mecanicul pe ea. la un moment dat a zis ca s-a saturat si ca pe nici o masina n-a lucrat atita =))
in final a terminat si n-am mai vopsit-o metalizat. asa ca pina in ziua de azi este un albastru placut la ochi dar de cacat, dai cu degetul pe masina si ramine albastru pe deget. totul m-a costat 1600 marci...
de 9 ani n-am facut mai nimic la ea. am dat jos grupul cu tot cu planetare si am pus altele doar pentru ca s-a spart un burduf la planetara.
a inceput sa bata ceva pe la directie si am schimbat toata directia.
de 9 ani am aceleasi 4 telescoape care inca functioneaza bine!!! incredibil!
in momentul de fata e masina de rezerva, un logan 1.5 dci l-a detronat... dar tot caramida ramine regele, de cite ori ma car cu el, savurez comfortul.
din pacate, in partea stinga spate rugina si anii isi spun cuvintul, a inceput sa se rupa si sa se torsioneze tot fierul. 3 persoane in spate si ajunge aproape jos si freaca roata in caroserie... reparatia ma costa aproximativ 500 oiro si eu n-am reusit sa o dau cu 800 oiro cu inca un motor rezerva (functional) si piese de inca o masina. asa ca va ramine in familie pina v-a scoate scintei pe sosea =))
ma laud si eu cu masina lu' tata.
bot de cal 1973, motor 220D.
o are din 1991 si e adusa din austria cu 2000 marci... ce vremuri.
dupa doar 5 ani, un taximetrist nu l-a vazut pe tata care statea la semafor si s-a oprit in el cu vreo 60km/h facind praf spatele. s-a dus in service, redus si tot degeaba, apa intra ca prin sita. s-a rezolvat cu o recarosare, din pacate era intr-o stare mai proasta ca si prima coroserie era mai ruginita. asta e, mai bine asa decit apa. caroserie noua, albastru metalizat... vai ce frumusete era! pina am luat eu carnetul...
atunci au inceput sa apara mici zgirieturi pe usi ... aripi.. ce sa fac, am facut scoala de soferi pe oltcit si dacie 1310 :d.
si dupa doar 6 luni de cind aveam carnet, un oltcit mi-a taiat fata si l-am luat in coarne pe la 70km/h. l-am prins exact in motor din partea dreapta si i l-am mutat vreo 60cm facind imposibila repararea olticitului ulterior.
asa s-a ales biata batrina cu lonjeronul fata stinga cu 10cm mai scurt. dupa 3 luni am gasit un mecanic care sa se ocupe de ea si sa indrepte lonjeronul.
si totusi a mai ramas un cm in interior. din acel moment n-am mai reusit sa facem unghiul de fuga, se facea doar la ochi. dupa aparate, asa cracanate ieseau de aveai impresia ca se transforma in aripi de avion.
primele probleme la motor au aparut in aceasi perioada, pornirea iarna era durere. am pus 2 baterii si la elecromotor ajungeau 24V, moama ce pornea :d, dar s-a si dus electromotorul in la sfirsitul iernii.
s-a facut doar o segmentare cu segmenti de aro, miscare proasta, dupa 6 luni, 2 pistoane erau mov!
asa ca s-a facut motorul nou nout cu piese comandate in germania, injectoare noi... mama ce bondarel a iesit din acel motor.
odata cu refacerea motorului, am facut capitala si la caroserie, o luna jumate a lucrat mecanicul pe ea. la un moment dat a zis ca s-a saturat si ca pe nici o masina n-a lucrat atita =))
in final a terminat si n-am mai vopsit-o metalizat. asa ca pina in ziua de azi este un albastru placut la ochi dar de cacat, dai cu degetul pe masina si ramine albastru pe deget. totul m-a costat 1600 marci...
de 9 ani n-am facut mai nimic la ea. am dat jos grupul cu tot cu planetare si am pus altele doar pentru ca s-a spart un burduf la planetara.
a inceput sa bata ceva pe la directie si am schimbat toata directia.
de 9 ani am aceleasi 4 telescoape care inca functioneaza bine!!! incredibil!
in momentul de fata e masina de rezerva, un logan 1.5 dci l-a detronat... dar tot caramida ramine regele, de cite ori ma car cu el, savurez comfortul.
din pacate, in partea stinga spate rugina si anii isi spun cuvintul, a inceput sa se rupa si sa se torsioneze tot fierul. 3 persoane in spate si ajunge aproape jos si freaca roata in caroserie... reparatia ma costa aproximativ 500 oiro si eu n-am reusit sa o dau cu 800 oiro cu inca un motor rezerva (functional) si piese de inca o masina. asa ca va ramine in familie pina v-a scoate scintei pe sosea =))
Comment