Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Autovehicule concept - Mercedes-Benz

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Autovehicule concept - Mercedes-Benz

    Am observat ca pe acest forum nu apare nicaieri un topic destinat prototipurilor...
    M-am gandit sa fac eu unul.
    Pentru inceput cateva poze de pe NET.





    W123 280E Blue Green Metallic

    W126 280SE Champagne Metallic
    W126 280SE Black Blue Metallic
    W126 500SE Lapis Blue Metallic
    W126 500SE Midnight Dark Blue

    W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
    W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

  • #2
    Foarte interesanta ideea ta...
    Attached Files
    Mercedes-Benz.The technology of seduction.

    Comment


    • #3
      Originally posted by obsidianblack View Post
      Foarte interesanta ideea ta...

      Mereu ma intrebam : cum poate sa ruleze pe asemenea cauciucuri cu astfel de profile ? Mai ales pe asfalt...
      W123 280E Blue Green Metallic

      W126 280SE Champagne Metallic
      W126 280SE Black Blue Metallic
      W126 500SE Lapis Blue Metallic
      W126 500SE Midnight Dark Blue

      W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
      W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

      Comment


      • #4
        Ceea ce ar fi trebuit să fie...W 124!
        Attached Files

        Comment


        • #5
          The GTK Concept

          Titled the GTK concept, the new model is based on the Mercedes SLK55 AMG; and it packs a euphoria-inducing normally aspirated SLK 55 AMG V8 engine fitted with a complete KLEEMANN Kompressor system kit. The result is relatively compact concept delivering 540 HP and 700 Nm or 516-lb/ft of torque, enough to catapult the GTK from 0-62 mph in 3.7 seconds and achieve an electronically-limited top speed of 186 mph. Power is transferred via a seven-speed automatic gearbox, while a Kleemann limited slip differential, high performance braking system, ultra low profile tires on 20-inch alloy rims, and redesigned styling bearing virtually no resemblance to a traditional SLK all complete the package.
          --------------------------------------------------------------------------
          Attached Files
          Mercedes-Benz.The technology of seduction.

          Comment


          • #6




            Mercedes SLC Concept
            W123 280E Blue Green Metallic

            W126 280SE Champagne Metallic
            W126 280SE Black Blue Metallic
            W126 500SE Lapis Blue Metallic
            W126 500SE Midnight Dark Blue

            W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
            W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

            Comment


            • #7
              Autovehicule concept - Mercedes-Benz

              Pentru ca, dea-lungul timpului, pe forum, am văzut diferite topic-uri, de genul „Ce Mercedes e acesta?” „Mercedes??” si altele, am hotărât sa adun informaţii in legătura cu conceptele pe care Mercedes le-a prezentat si care nu au fost mediatizate intensiv sau care pur si simplu au fost uitate de negura timpului. Credeţi-mă ca sunt o groaza. Încerc sa ofer detalii cat mai complete despre fiecare concept in parte prin detalii luate din diferite părţi ale internet-ului, traduse in limba romana si puse cap la cap. Voi posta la fiecare 3-7 zile diferenţă cate un concept, lăsând loc de comentarii, completări, păreri. Orice discuţie CONSTRUCTIVA e bine-venita.

              Un alt motiv ar fi ca toţi membrii forumului, si nu numai, sa-si poate completa unele din cunoştinţele vagi pe care le au despre anumite concepte. Nici eu nu ştiam totul despre ele când am început si nu ştiu nici acum dar cu timpul sper ca informaţiile postate sa-mi completeze bagajul de cunoştinţe, daca nu din pasiune, măcar prin prisma curiozităţii.

              Sa începem:
              http://www.fanmercedesbenz.com/ - totul despre Mercedes-Benz

              Nothing will make a driver more faithful to a car, then a car that is faithful to its driver. "Mercedes-Benz"

              Comment


              • #8
                Cuvant inainte

                Pentru a vorbi despre ele, întâi trebuie sa vedem ce înseamnă prototip - concept in ochii celor de la Mercedes-Benz.

                Prototipurile sunt autovehicule independente de orice model specific şi încorporează numeroase tehnologii inovative. Ele servesc la demonstrarea noilor tehnologii şi tendinţe în cadrul unui autovehicul funcţional în vederea prezentării acestora în faţa publicului.

                Unul dintre motivele pentru care Mercedes-Benz concepe aceste autovehicule:


                Prefaţa ( Mercedes-Benz )

                “Cercetarea este motorul progresului.” Aceasta expresie are o tradiţie îndelungata in cadrul grupului Daimler unde ocupa si acum un loc cheie. Rezultatele obţinute din propriile noastre cercetări au pavat întotdeauna calea in dezvoltarea de noi autovehicule – si din cauza asta am stabilit oficial un departament dedicat in totalitate cercetărilor, la începutul anilor ’70.

                Prin inovaţiile noastre am stabilit standarde la scara globala – si vom continua sa facem asta si in viitor. Cercetarea a stat dintotdeauna la baza succesurilor noastre, cum este confirmata si de istorie, care, se duce înapoi pana la părinţii fondatori ai companiei noastre. In 1885, Gottlieb Daimler a instalat motorul cu combustie interna conceput de el pe „doua roti”, aceasta creaţie fiind denumita The Riding Car (ea fiind si prima motocicleta din lume). Independent de Daimler, Carl Benz a prezentat in 1886 Patent Motor Car – prima forma de design a unui automobil.

                Nimeni nu vorbea despre maşini de cercetare la acea vreme dar amândouă creaţiile (The Riding Car si Patent Motor Car) au marcat punctul de începere al tradiţiei noastre in a crea vehicule-concept fără precedent, in scopul de a obţine date pentru dezvoltarea autovehiculelor de mâine.
                In maşinile de cercetare Mercedes-Benz, noi tehnologii pot fi experimentate, testate si evaluate. Ele sunt pe deplin funcţionale (maşinile!) si gata de a fi conduse. Prin aceste concepte, noi îmbunătăţim in continuu o combinaţie specifica Mercedes Benz – aceea de fascinaţie si responsabilitate.
                Si încă ceva, cercetătorii noştri lucrează deja la următorul concept – pentru ca viitorul automobilelor începe azi.
                http://www.fanmercedesbenz.com/ - totul despre Mercedes-Benz

                Nothing will make a driver more faithful to a car, then a car that is faithful to its driver. "Mercedes-Benz"

                Comment


                • #9
                  Karl Friedrich Benz, taticul

                  La început sa vorbim puţin despre tăticul Mercedes –ului.

                  Automobilul Benz brevetat - precursor al tuturor autovehiculelor

                  Carl Benz (Karl Friedrich Benz) a fost un domn fascinat de lucrurile tehnice. Încă din 1877, s-a dedicat studiului motoarelor cu combustie interna ca un substituent al motoarelor cu abur stationare. El a descoperit imediat ca aceste unităţi puteau fi folosite si altfel nu numai in scop staţionar. Ideea vehiculului autopropulsat – automobilul – a luat forma. Nu cu mult după aceea a realizat ca nu e de ajuns sa monteze un motor pe o caleasca trasa de cai, si sa-l declare automobil.
                  Aplicând metode de inginerie clasice, el si-a dat seama de limitările acelor vremuri si a creat tehnologii inovatoare: un motor in 4 timpi orizontal cu un singur cilindru, alimentat cu benzina, aprindere electrica, ambreiaj, carburator, radiator, un fel de cutie de viteze si un diferenţial pentru cele doua roti din spate.

                  Echipat cu aceste elemente, primul vehicul cu motor a văzut lumina zilei in 1885. Nu era doar o simpla trăsura modificata, ci un design complet nou pentru care Carl Benz a primit un brevet pe data de 29 ianuarie, 1886. Acest vehicul cu motor a fost primul autovehicul din istoria Daimler AG, si a fost vândut in număr mic. In acelaşi timp, este prima maşina concept in istoria corporaţiei, pentru ca motivele care l-au incitat pe Carl Benz de a construi maşina rămân neschimbate pentru fiecare maşina de cercetare conceputa in prezent. Fiecare dintre acestea reprezintă o gândire departe in viitor si o viziune a cercetătorilor, combinând tehnologii inovative si făcându-le experimentabile. In acelaşi timp, ele (tehnologiile) sunt testate si prezentate publicului ca mai apoi sa le fie si oferite. Acest lucru a fost valabil pentru Benz Patent Motor Car , si este valabil si in zilele noastre odată cu ultima maşina concept.

                  Mai multe detalii despre Karl Friedrich Benz puteţi găsi aici:

                  Attached Files
                  Last edited by PaRaDoX; 01-01-2010, 20:43 PM.
                  http://www.fanmercedesbenz.com/ - totul despre Mercedes-Benz

                  Nothing will make a driver more faithful to a car, then a car that is faithful to its driver. "Mercedes-Benz"

                  Comment


                  • #10
                    C-111

                    C111 este o serie de automobile experimentale produse de Mercedes-Benz in anii ’60 si ’70. Constructorul de maşini experimenta noile tehnologiile in materie de motoare incluzând motorul Wankel, motorul Diesel si compresorul, folosind platforma lui C111 pe post de cobai. Alte studii experimentale includeau uşile Gullwing, un interior luxos cu piele si aer-ul condiţionat. O parte dintre ele le folosim si astăzi.

                    Maşinile C111 care defilau pe pistele de curse din Europa la începuturile anilor ’70 a făcut sa para ca Mercedes se dedica unor proiecte futuristice si fantezistice, care nu aveau nici o relevanta la acea vreme. De fapt ei testau cu succes multe din tehnologiile care, mai târziu, au intrat pe maşinile de serie.

                    Odată cu prima maşina ei au pus in aplicare planurile in legătura cu motorul rotativ. Oficialii declaraseră ca vor pune un astfel de motor pe maşinile de serie. Astfel, sarcina de a construi, testa, si dovedi eficienta motoarelor Wankel a revenit oamenilor in „costume albe” de la Mercedes-Benz.
                    Attached Files
                    http://www.fanmercedesbenz.com/ - totul despre Mercedes-Benz

                    Nothing will make a driver more faithful to a car, then a car that is faithful to its driver. "Mercedes-Benz"

                    Comment


                    • #11
                      C111-i

                      Prima maşina experimentala din 1969 avea o caroserie din fibra de sticla si un motor rotativ montat la mijloc. In acele vremuri, multe companii de maşini erau interesate de sistemul de propulsie neconvenţional al lui Felix Wankel. Si Mercedes-Benz a făcut experimente cu motoarele Wankel, de la seriile KP la seriile KC, începând cu anul 1962. Totuşi, motoarele rotative trebuiau sa fie testate intensiv înainte de a intra pe maşinile de serie.

                      Performantele lui C111, chiar si cu motorul in 3 pistoane, erau convingătoare chiar de la început. El dezvolta 280 HP din 3 camere de 600 cmc, a cate 1 piston-rotativ fiecare. In condiţiile acestea viteza maxima era de 260 km/h. Cu acest motor maşina accelera de la 0-100 in 5 secunde.
                      Un dezavantaj era ca motoarele dispuneau de aprindere dubla (dual ignition) aceasta fiind foarte greu de ajustat. O data cu versiunea următoare problema a dispărut, noile motoare având o singura aprindere.

                      C111 văzut de presa

                      In noiembrie 1969, Eon Wakefield, scriind pentru “Road & Track”, a făcut o comparaţie directa intre C111 si maşinile sport italiene. „ In timpul primei mele plimbări am fost imediat impresionat de zgomotul motorului, aproape insesizabil in habitaclu”. Era cu mult mai silenţios decât, sa zicem, un 12 cilindrii Lamborghini Miura , deşi nu atât de discret ca un Ford V8 De Tomaso Mangusta. In timp ce motorul se tura am sesizat încă odată zgomotul de motocicleta care urca repede si constant până la ceea ce părea mult prea devreme pentru o schimbare la 7000 rpm.”

                      La sfârşitul anului 1969, „Auto Motor & Sport” scria intr-un articol: „ Liniştea pe care o oferă motorul Wankel cat si absenta aproape completa pe care o face zgomotul vântului te vor înşela iniţial in a prezice viteza corecta pe care o ai. Când te gândeşti ca ai 150 sau 160 km/h, o privire scurta la vitezometru iţi va spune ca ai de fapt 240 km/h. Ca un apropo, la 7000 rpm in treapta a patra maşina merge cu 226 km/h.
                      Attached Files
                      http://www.fanmercedesbenz.com/ - totul despre Mercedes-Benz

                      Nothing will make a driver more faithful to a car, then a car that is faithful to its driver. "Mercedes-Benz"

                      Comment


                      • #12
                        1970 C111-ii

                        C111 – II a fost prezentat prima oara la Salonul Auto de la Geneva in Martie 1970. Acesta a fost dotat cu un motor Wankel in 4 cilindrii de 350 CP (275KW), cuplul fiind si el îmbunătăţit. Maşina avea o viteza maxima de 300 km/h si putea ajunge de la 0 la 100 intr-un timp respectabil de 4,8 secunde. Comparata cu C111-I , aceasta versiune era îmbunătăţita considerabil atât in ceea ce priveşte poziţia şoferului si spectrul vizual al acestuia, cat si in ceea ce priveşte coeficientul aerodinamic. Acesta era de 0.325, si nu era deloc rău in acele vremuri. Alte caracteristici includeau o configuraţie a suspensiei revizuita ce permitea cauciucuri mai late si o caroserie făcuta din plastic-întărit pentru a reduce greutatea si a îmbunătăţi aerodinamica maşinii.

                        Prezentarea maşinii de către Mercedes-Benz in vara anului 1970 a determinat o mulţime de clienţi interesaţi sa trimită cecuri in alb, pentru a-si rezerva una din aceste bijuterii. Totuşi, nu a plănuit nimeni ca C111-II sa fie produs in serie si el nu avea sa fie prezent in showroom-uri. Coupe-ul, deşi arata ca o continuare sistematica in dezvoltarea modelelor Sport Light din anii 50, nu a fost creat ca un concept pentru noul SL: scopul lui principal era acela de maşina experimentala. Concepte la fel de frumoase ca acest Mercedes-Benz făcut pentru a testa, printre altele, si fibra de sticla întărita ca material de caroserie, au fost si sunt puţine. Caroseria uşoara a coupe-ului, care deschidea noi posibilităţi in design-ul aerodinamic al maşinilor sport, era prinsa de un cadru de otel.

                        Speranţele de producţie au fost spulberate si mai tare începând cu noile legislaţii in privinţa emisiilor, ( acceptate de un număr mare de tari) care erau din ce in ce mai severe si terminându-se cu criza de petrol din 1973. Emisiile de poluanţi ale motoarelor Wankel erau foarte greu de redus si, pe lângă aceasta, aveau si un consum relativ mare de combustibil, ceea ce era de netolerat pentru cei care militau pentru motoare mai ecologice si economie de carburant.
                        C111-II din 1970 a fost ultima maşina Mercedes-Benz dotata cu un motor rotativ, ultimul motor montat fiind cel in 4 cilindrii DB M950 KE409.

                        În retrospectivă, Dr. Kurt Oblunder, şef de testare al motorului în cadrul proiectului C111-II, a descris motor Wankel, după cum urmează: „Motorul nostru in 4 cilindrii cu injecţie pe benzina a reprezentat optimul la ceea ce putea fi atins cu acest concept de motor. Design-ul motorului cu mai mulţi cilindrii solicita porturi periferice pentru conductele de admisie si evacuare. Am fost capabili sa rezolvam problemele dificile in privinţa răcirii motorului si a mecanicii acestuia prin mijloacele tehnice. Dar problema principala a acestui concept, gradul scăzut de eficienta a rămas. Datorita camerelor de ardere alungite si necompacte, economia combustibilului nu putea fi controlata, rezultând un consum mare de combustibil si emisii foarte mari (inacceptabile) de poluanţi. Aceste neajunsuri au fost inerente (aparţineau in mod firesc) in principiul de proiectare.

                        C111-II văzut de presa

                        In aprilie 1970, pilotul de curse si jurnalistul Paul Frère scria in revista „Motor” despre experienţa sa la volanul C111-II.: „Aceasta maşina oferă o combinaţie inegalabila de confort si control, acesta din urma fiind categoric in clasa maşinilor de curse”.
                        Attached Files
                        http://www.fanmercedesbenz.com/ - totul despre Mercedes-Benz

                        Nothing will make a driver more faithful to a car, then a car that is faithful to its driver. "Mercedes-Benz"

                        Comment


                        • #13
                          1976 c111-iid

                          @Tache: Pacat ca soarta motoarelor Wankel pentru Mercedes, s-a terminat subit.

                          Odată cu criza de petrol, lumea si-a îndreptat privirile către motoarele diesel care erau mai economice, chiar daca aprinderea prin compresie era considerata a fi lenta si zgomotoasa. In 1976 , Mercedes a hotărât sa scape de aceasta veche prejudecata. Si ce era mai potrivit in furnizarea unei contra-dovezi decât un C111 cu motor diesel?

                          Astfel, Mercedes s-a îndreptat către ideea de a folosi motoare diesel pentru a stabili noi recorduri de viteza iar inginerii au fost din nou trimişi in laborator. Motorul diesel sugerat era cel de 3 litrii in 5 cilindrii aspirat de pe modelul W114/W115, 240D 3.0, un motor cu o mulţime de potenţial in mărirea performantelor

                          Cu un turbocompresor Garret si un intercooler, motor-ul de serie OM 617 LA a crescut in putere de la 80 CP pana la 190 CP pentru a propulsa maşina intitulata acum C111-IID. Aceasta a fost scoasa in iunie 1976, pe noul circuit înfiinţat Nardo, pentru o prima încercare de a stabili un record de viteza. Un număr de 4 şoferi, care făceau cu schimbul la 2 ore jumătate, au condus maşina de la un record la altul, in materie de motoare diesel si nu numai, pe o durata de timp de 60 de ore. La final, un total de 16 noi recorduri erau stabilite. 13 pentru maşinile cu motoare diesel si 3, cel de 5000 de mile, 10,000 km si 10,000 mile fiind recorduri absolute pentru maşini independente de tipul de motor. In timpul încercărilor viteza medie a fost de 252km/h (152mph). Motorul diesel şi-a demonstrat abilitatea de a concura.

                          Cele 3 recorduri absolute înregistrate de Mercedes C111-IID sunt:

                          • 5,000 mile cu o viteza medie de 252.540 km/h
                          • 10,000 kilometrii cu o viteza medie de 252.249 km/h
                          • 10,000 mile cu o viteza medie de 251.798 km/h
                          Attached Files
                          http://www.fanmercedesbenz.com/ - totul despre Mercedes-Benz

                          Nothing will make a driver more faithful to a car, then a car that is faithful to its driver. "Mercedes-Benz"

                          Comment


                          • #14
                            1977 c111-iii

                            Succesul lui C111-IID, cu un nivel al modificărilor moderat, a îndemnat constructorii sa se gândească la depăşirea unor noi bariere. De data aceasta ei nu au creat un concept pentru o maşina sport de sosea ci o maşina de curse pur-sânge, pentru unicul scop de a stabili noi recorduri: C111-III. Noua maşina a fost construita in 1977: era mai îngusta decât primul C-111 si avea un ampatament mai lung, roti ascunse, fata foarte joasa cu faruri îngropate si foarte rezistente, un spate foarte lung in forma conica cu o aripa in mijloc având scopul de a întări stabilitatea maşinii in linie dreapta atunci când vântul bătea din lateral. Proprietăţile aerodinamice au fost rafinate pana la cel mai mic detaliu. Coeficientul aerodinamic era de 0.195, fiind prima maşina cu un coeficient atât de mic. Chiar si in zilele noastre acest coeficient este atins doar de prototipuri făcute pentru un anume scop. O maşina de serie moderna are coeficientul aerodinamic de 27-29
                            C111-III avea următoarele dimensiuni: 5,38 metri lungime, 1,72 metri lăţime, 1,03 lungime si cântarea 1,4 tone.

                            Astfel C111-II era aliniat la start pe circuitul Nardo. Încă odată, un motor diesel torcea sub caroseria de plastic vopsita in argintiu. Acesta era un turbo-diesel in 5 cilindrii. Turbo la 130,000 de revoluţii pe minute, presa aer suficient in camera de combustie pentru a oferi 230CP. Scopul era sa atingă 340 km/h (211mph). In realitate maşina a atins 325 km/h unele zvonuri afirmând ca viteza maxima atinsa era de 327 km/h.
                            Pe 30 aprilie 1978, venise timpul pentru maşina cu motor diesel sa parcurgă tur după tur la o viteaza constanta pe circuitul Nardo – in sensul invers acelor de ceasornic pentru că parapetul era pe partea dreaptă, oferind conducătorilor maşinii cu volan pe stânga mai multa siguranţă in cazul unui accident.

                            La un moment dat, in timpul nopţii, comunicările radio au salvat viata unui arici: a fost salvat la timp înainte de a ajunge in dreptul culoarului pe care mergea maşina. Drama insa a continuat când cauciucul din dreapta spate a explodat, tot noaptea, in timpul celui de al treilea şofer. Incidentul a făcut găuri mari in caroserie. Camionul de recuperare a ajuns repede la locul faptei pentru a ridica maşina avariata si şoferul nevătămat, in timp ce mecanicii pregăteau deja maşina de rezervă identica. După acest incident ceasurile au fost resetate la 0, vânătoarea de recorduri începând din nou.

                            Maşina de rezerva era cu o idee mai rapida decât maşina originala si, spre surprinderea inginerilor, mai economica, intervalul de re-alimentare mărindu-se de la 62 la 67 de ture. In timp scurt, cei trei şoferi erau adunaţi si linistiti de către managerul de proiect, Dr. Hans Liebold. Toate recordurile stabilite de prima maşină au fost îmbunătăţite de către maşina de rezervă – in ciuda faptul ca un alt arici „a lovit” bara din faţă!
                            După doisprezece ore in care nu s-a mai ivit nici o problema, in afara de cele menţionate, Mercedes-Benz reuşise nouă recorduri absolute, independente de tipul de motor si cilindree.

                            Succesul motorului diesel este de neoprit. Mercedes-Benz stabileşte noua recorduri cu C111-III.

                            • 100 kilometri la o viteza medie de 316.484 km/h
                            • 100 mile la o viteza medie de 319.835 km/h
                            • 500 kilometri la o viteza medie de 321.860 km/h
                            • 500 mile la o viteza medie de 320.788 km/h
                            • 1000 kilometri la o viteza medie de 318.308 km/h
                            • 1000 mile la o viteza medie de 319.091 km/h
                            • 1 ora la o viteza medie de 321.843 km/h
                            • 6 ore la o viteza medie de 317.796 km/h
                            • 12 ore la o viteza medie de 314.463 km/h

                            P.S. In poza cu interiorul se poate observa ca, cutia de viteza avea treapta a intaia in jos.
                            Attached Files
                            Last edited by STEFAN V8; 01-14-2010, 18:44 PM.
                            http://www.fanmercedesbenz.com/ - totul despre Mercedes-Benz

                            Nothing will make a driver more faithful to a car, then a car that is faithful to its driver. "Mercedes-Benz"

                            Comment


                            • #15
                              1979 c111-iv

                              Recordul mondial pe circuit

                              Si totuşi, nu era de ajuns. Un record mondial de 355,854 km/h fusese atins in 1975 de o maşina de curse de 1000 HP din seria maşinilor American Can-Am. Aici am aflat ca era vorba de un Porsche 917 Can Am, ca traseul era circuitul de la Tallaga din statul Alabama, si ca numele soferului era Mark Donohue. Deşi FIA nu a recunoscut aceasta performanta, era un record râvnit de multa lume, inginerii de la Mercedes simţind ca depăşirea acestuia le era la îndemână. Încă 100 de cai ar fi fost de ajuns – insa aceştia nu mai puteau fi storşi din motorul diesel aflat la sfârşitul producţiei.

                              Echipa a optat pentru un motor v8 de 4.5 litrii, pe benzina, produs pe scara larga, mărindu-i cilindreea la 4.8 litrii si instalându-i supape din sodiu răcite, doua turbosuflante KKK si un triplu-ambreiaj capabil sa facă fata unui cuplu de 600 Nm.

                              Cu 500 de CP la pedala, obţinuţi cu o cheltuiala relativ scăzuta, C111-IV, modificat intr-o maşina de curse cu performanţe aerodinamice îmbunătăţite – incluzând printre altele doua aripioare si spoilere adiţionale, a fost aliniat la start pe 5 mai 1979, pe circuitul Nardo, la 10 ani după prezentarea primul C111. După o cursa lina desfăşurata in condiţii bune, un nou record mondial de 403.978 km/h (250 mph) a fost stabilit.

                              O generaţie întreaga de inovaţii si experimente s-a sfârşit cu un rezultat pe măsura aşteptărilor. Un alt capitol demn de istoria Mercedes-Benz, putea fi copiat in cărţile de recorduri.
                              Attached Files
                              Last edited by STEFAN V8; 01-14-2010, 18:43 PM.
                              http://www.fanmercedesbenz.com/ - totul despre Mercedes-Benz

                              Nothing will make a driver more faithful to a car, then a car that is faithful to its driver. "Mercedes-Benz"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF