Pentru a nu vã mai face tot felul de griji despre ce impozite vom plãti în anul 2018 vã voi cita în continuare capitolul IV din Codul fiscal al României în varianta oficialã valabilã de la 01 01.2018.
Rãmâne sã vedem apoi ce putem face pentru a ne fi cât mai bine.
Deci citez din lege :
CODUL FISCAL din 8 septembrie 2015 (Legea nr. 227/2015) actualizat la 01.01.2018.
Capitolul IV Impozitul pe mijloacele de transport
Articolul 468
Reguli generale
(1) Orice persoanã care are în proprietate un mijloc de transport care trebuie înmatriculat/înregistrat în România datoreazã un impozit anual pentru mijlocul de transport, cu excepția
cazurilor în care în prezentul capitol se prevede altfel.
(2) Impozitul pe mijloacele de transport se datoreazã pe perioada cât mijlocul de transport este înmatriculat sau înregistrat în România.
(3) Impozitul pe mijloacele de transport se plãtește la bugetul local al unitãții administrativ-teritoriale unde persoana își are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, dupã caz.
(4) În cazul unui mijloc de transport care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe întreaga duratã a acestuia, impozitul pe mijlocul de transport se datoreazã de locatar.
Articolul 469
Scutiri
(1) Nu se datoreazã impozitul pe mijloacele de transport pentru:
a) mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea veteranilor de rãzboi, vãduvelor de rãzboi sau vãduvelor nerecãsãtorite ale veteranilor de rãzboi, pentru un singur
mijloc de transport, la alegerea contribuabilului;
b) mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor cu handicap grav sau accentuat, cele pentru transportul persoanelor cu handicap sau invaliditate, aflate în
proprietatea sau coproprietatea reprezentanților legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat și ai minorilor încadrați în gradul I de invaliditate, pentru un singur mijloc de
transport, la alegerea contribuabilului;
c) mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevãzute la art. 1 al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificãrile și completãrile ulterioare,
și a persoanelor fizice prevãzute la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 105/1999, aprobatã cu modificãri și completãri prin Legea nr. 189/2000, cu modificãrile și completãrile ulterioare,
pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului;
----------
Lit. c) a alin. (1) al art. 469 a fost modificatã de pct. 3 al art. I din LEGEA nr. 112 din 27 mai 2016, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 408 din 30 mai 2016, care modificã art. V din
ORDONANȚA DE URGENȚÃ nr. 41 din 30 septembrie 2015, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 733 din 30 septembrie 2015.
d) mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. b) și art. 4 alin. (1) din Legea nr. 341/2004, cu modificãrile și
completãrile ulterioare, pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului;
e) navele fluviale de pasageri, bãrcile și luntrele folosite pentru transportul persoanelor fizice cu domiciliul în Delta Dunãrii, Insula Mare a Brãilei și Insula Balta Ialomiței;
f) mijloacele de transport ale instituțiilor publice;
g) mijloacele de transport ale persoanelor juridice, care sunt utilizate pentru servicii de transport public de pasageri în regim urban sau suburban, inclusiv transportul de pasageri în
afara unei localitãți, dacã tariful de transport este stabilit în condiții de transport public;
h) vehiculele istorice definite conform prevederilor legale în vigoare;
i) mijloacele de transport folosite exclusiv pentru transportul stupilor în pastoral;
j) mijloacele de transport folosite exclusiv pentru intervenții în situații de urgențã;
k) mijloacele de transport ale instituțiilor sau unitãților care funcționeazã sub coordonarea Ministerului Educației și Cercetãrii Științifice sau a Ministerului Tineretului și Sportului;
l) mijloacele de transport ale fundațiilor înființate prin testament constituite conform legii, cu scopul de a întreține, dezvolta și ajuta instituții de culturã naționalã, precum și de a
susține acțiuni cu caracter umanitar, social și cultural;
m) mijloacele de transport ale organizațiilor care au ca unicã activitate acordarea gratuitã de servicii sociale în unitãți specializate care asigurã gãzduire, îngrijire socialã și
medicalã, asistențã, ocrotire, activitãți de recuperare, reabilitare și reinserție socialã pentru copil, familie, persoane cu handicap, persoane vârstnice, precum și pentru alte persoane
aflate în dificultate, în condițiile legii;
n) autovehiculele acționate electric;
o) autovehiculele second-hand înregistrate ca stoc de marfã și care nu sunt utilizate în folosul propriu al operatorului economic, comerciant auto sau societate de leasing;
p) mijloacele de transport deținute de cãtre organizațiile cetãțenilor aparținând minoritãților naționale.
(2) Consiliile locale pot hotãrî sã acorde scutirea sau reducerea impozitului pe mijloacele de transport agricole utilizate efectiv în domeniul agricol.
(3) Scutirea sau reducerea de la plata impozitului pe mijloacele de transport agricole utilizate efectiv în domeniul agricol, stabilitã conform alin. (2), se aplicã începând cu data de 1
ianuarie a anului urmãtor celui în care persoana depune documentele justificative.
(4) Impozitul pe mijloacele de transport se reduce cu 50% pentru persoanele fizice care domiciliazã în localitãțile precizate în:
a) Hotãrârea Guvernului nr. 323/1996 privind aprobarea Programului special pentru sprijinirea dezvoltãrii economico-sociale a unor localitãți din Munții Apuseni, cu modificãrile ulterioare;
b) Hotãrârea Guvernului nr. 395/1996 pentru aprobarea Programului special privind unele mãsuri și acțiuni pentru sprijinirea dezvoltãrii economico-sociale a județului Tulcea și a
Rezervației Biosferei "Delta Dunãrii", cu modificãrile ulterioare.
(5) Scutirile prevãzute la alin. (1) lit. a)-c) se acordã integral pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului, aflat în proprietatea persoanelor menționate la aceste
litere, deținute în comun cu soțul sau soția. În situația în care o cotã-parte din dreptul de proprietate asupra mijlocului de transport aparține unor terți, scutirea nu se acordã pentru
cota-parte deținutã de acești terți.
(la 01-01-2017, Alineatul (5) din Articolul 469 , Capitolul IV , Titlul IX a fost modificat de Punctul 41, Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚÃ nr. 84 din 16 noiembrie 2016, publicatã în
MONITORUL OFICIAL nr. 977 din 06 decembrie 2016 )
Articolul 470
Calculul impozitului
(1) Impozitul pe mijloacele de transport se calculeazã în funcție de tipul mijlocului de transport, conform celor prevãzute în prezentul capitol.
(2) În cazul oricãruia dintre urmãtoarele autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport se calculeazã în funcție de capacitatea cilindricã a acestuia, prin înmulțirea fiecãrei grupe de
200 cmc sau fracțiune din aceasta cu suma corespunzãtoare din tabelul urmãtor:
┌────┬──────────────────────────────────────────── ─────────────┬─────────────┐
│Nr. │ Mijloace de transport cu tracțiune mecanicã │Lei/200 cmc │
│crt.│ │sau fracțiune│
│ │ │din aceasta │
├────┴──────────────────────────────────────────── ─────────────┴─────────────┤
│ I. Vehicule înmatriculate (lei/200 cmc sau fracțiune din aceasta) │
├────┬──────────────────────────────────────────── ─────────────┬─────────────┤
│ 1 │Motociclete, tricicluri, cvadricicluri și autoturisme cu │ 8 │
│ │capacitatea cilindricã de pânã la 1.600 cmc, inclusiv │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 2 │Motociclete, tricicluri și cvadricicluri cu capacitatea │ 9 │
│ │cilindricã de peste 1.600 cmc │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 3 │Autoturisme cu capacitatea cilindricã între 1.601 cmc și │ 18 │
│ │2.000 cmc inclusiv │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 4 │Autoturisme cu capacitatea cilindricã între 2.001 cmc și │ 72 │
│ │2.600 cmc inclusiv │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 5 │Autoturisme cu capacitatea cilindricã între 2.601 cmc și │ 144 │
│ │3.000 cmc inclusiv │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 6 │Autoturisme cu capacitatea cilindricã de peste 3.001 cmc │ 290 │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 7 │Autobuze, autocare, microbuze │ 24 │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 8 │Alte vehicule cu tracțiune mecanicã cu masa totalã maximã│ 30 │
│ │autorizatã de pânã la 12 tone, inclusiv │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 9 │Tractoare înmatriculate │ 18 │
├────┴──────────────────────────────────────────── ─────────────┴─────────────┤
│ II. Vehicule înregistrate │
├────┬──────────────────────────────────────────── ─────────────┬─────────────┤
│ 1 │Vehicule cu capacitate cilindricã │ lei/200 cmc │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 1.1│Vehicule înregistrate cu capacitate cilindricã │ 2-4 │
│ │< 4.800 cmc │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 1.2│Vehicule înregistrate cu capacitate cilindricã │ 4-6 │
│ │> 4.800 cmc │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 2 │Vehicule fãrã capacitate cilindricã evidențiatã │50-150 lei/an│
COD FISCAL (A) 08/09/2015 http://legislatie.just.ro/Public/For...00000G3RMTZDY8...
89 din 95 01.01.2018, 22:13
└────┴──────────────────────────────────────────── ─────────────┴─────────────┘
(3) În cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu minimum 50%, conform hotãrârii consiliului local.
(4) În cazul unui ataș, impozitul pe mijlocul de transport este de 50% din impozitul pentru motocicletele respective.
(5) În cazul unui autovehicul de transport de marfã cu masa totalã autorizatã egalã sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzãtoare prevãzutã
în tabelul urmãtor:
Numãrul de axe și greutatea brutã încãrcatã maximã admisã
Impozitul (în lei/an)
Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumaticã sau echivalentele recunoscute Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare
I douã axe
1 Masa de cel puțin 12 tone, dar mai micã de 13 tone 0 142
2 Masa de cel puțin 13 tone, dar mai micã de 14 tone 142 395
3 Masa de cel puțin 14 tone, dar mai micã de 15 tone 395 555
4 Masa de cel puțin 15 tone, dar mai micã de 18 tone 555 1257
5 Masa de cel puțin 18 tone 555 1257
II 3 axe
1 Masa de cel puțin 15 tone, dar mai micã de 17 tone 142 248
2 Masa de cel puțin 17 tone, dar mai micã de 19 tone 248 509
3 Masa de cel puțin 19 tone, dar mai micã de 21 tone 509 661
4 Masa de cel puțin 21 tone, dar mai micã de 23 tone 661 1019
5 Masa de cel puțin 23 tone, dar mai micã de 25 tone 1019 1583
6 Masa de cel puțin 25 tone, dar mai micã de 26 tone 1019 1583
7 Masa de cel puțin 26 tone 1019 1583
III 4 axe
1 Masa de cel puțin 23 tone, dar mai micã de 25 tone 661 670
2 Masa de cel puțin 25 tone, dar mai micã de 27 tone 670 1046
3 Masa de cel puțin 27 tone, dar mai micã de 29 tone 1046 1661
4 Masa de cel puțin 29 tone, dar mai micã de 31 tone 1661 2464
5 Masa de cel puțin 31 tone, dar mai micã de 32 tone 1661 2464
6 Masa de cel puțin 32 tone 1661 2464
(la 01-01-2018, Tabelul de la Alineatul (5) din Articolul 470 , Capitolul IV , Titlul IX a fost modificat de Punctul 94, Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚÃ nr. 79 din 8 noiembrie 2017,
publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 885 din 10 noiembrie 2017 )
(6) În cazul unei combinații de autovehicule, un autovehicul articulat sau tren rutier, de transport de marfã cu masa totalã maximã autorizatã egalã sau mai mare de 12 tone, impozitul pe
mijloacele de transport este egal cu suma corespunzãtoare prevãzutã în tabelul urmãtor:
Numãrul de axe și greutatea brutã încãrcatã maximã admisã
Impozitul (în lei/an)
Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumaticã sau echivalentele recunoscute Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare
I 2+1 axe
1 Masa de cel puțin 12 tone, dar mai micã de 14 tone 0 0
2 Masa de cel puțin 14 tone, dar mai micã de 16 tone 0 0
3 Masa de cel puțin 16 tone, dar mai micã de 18 tone 0 64
4 Masa de cel puțin 18 tone, dar mai micã de 20 tone 64 147
5 Masa de cel puțin 20 tone, dar mai micã de 22 tone 147 344
6 Masa de cel puțin 22 tone, dar mai micã de 23 tone 344 445
7 Masa de cel puțin 23 tone, dar mai micã de 25 tone 445 803
8 Masa de cel puțin 25 tone, dar mai micã de 28 tone 803 1408
9 Masa de cel puțin 28 tone 803 1408
II 2+2 axe
1 Masa de cel puțin 23 tone, dar mai micã de 25 tone 138 321
2 Masa de cel puțin 25 tone, dar mai micã de 26 tone 321 528
3 Masa de cel puțin 26 tone, dar mai micã de 28 tone 528 775
4 Masa de cel puțin 28 tone, dar mai micã de 29 tone 775 936
5 Masa de cel puțin 29 tone, dar mai micã de 31 tone 936 1537
6 Masa de cel puțin 31 tone, dar mai micã de 33 tone 1537 2133
7 Masa de cel puțin 33 tone, dar mai micã de 36 tone 2133 3239
8 Masa de cel puțin 36 tone, dar mai micã de 38 tone 2133 3239
9 Masa de cel puțin 38 tone 2133 3239
III 2+3 axe
1 Masa de cel puțin 36 tone, dar mai micã de 38 tone 1698 2363
2 Masa de cel puțin 38 tone, dar mai micã de 40 tone 2363 3211
3 Masa de cel puțin 40 tone 2363 3211
IV 3+2 axe
1 Masa de cel puțin 36 tone, dar mai micã de 38 tone 1500 2083
2 Masa de cel puțin 38 tone, dar mai micã de 40 tone 2083 2881
3 Masa de cel puțin 40 tone, dar mai micã de 44 tone 2881 4262
4 Masa de cel puțin 44 tone 2881 4262
V 3+3 axe
1 Masa de cel puțin 36 tone, dar mai micã de 38 tone 853 1032
COD FISCAL (A) 08/09/2015 http://legislatie.just.ro/Public/For...00000G3RMTZDY8...
90 din 95 01.01.2018, 22:13
2 Masa de cel puțin 38 tone, dar mai micã de 40 tone 1032 1542
3 Masa de cel puțin 40 tone, dar mai micã de 44 tone 1542 2454
4 Masa de cel puțin 44 tone 1542 2454
(la 01-01-2018, Tabelul de la Alineatul (6) din Articolul 470 , Capitolul IV , Titlul IX a fost modificat de Punctul 95, Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚÃ nr. 79 din 8 noiembrie 2017,
publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 885 din 10 noiembrie 2017 )
(7) În cazul unei remorci, al unei semiremorci sau rulote care nu face parte dintr-o combinație de autovehicule prevãzutã la alin. (6), impozitul pe mijloacele de transport este egal cu
suma corespunzãtoare din tabelul urmãtor:
┌───────────────────────────────────────────────── ────────────┬──────────────┐
│ Masa totalã maximã autorizatã │ Impozit │
│ │ - lei - │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│a. Pânã la 1 tonã, inclusiv │ 9 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│b. Peste 1 tonã, dar nu mai mult de 3 tone │ 34 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│c. Peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone │ 52 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│d. Peste 5 tone │ 64 │
└───────────────────────────────────────────────── ────────────┴──────────────┘
----------
Alin. (7) al art. 470 a fost modificat de pct. 37 al art. I din ORDONANȚA DE URGENȚÃ nr. 50 din 27 octombrie 2015, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 817 din 3 noiembrie 2015.
(8) În cazul mijloacelor de transport pe apã, impozitul pe mijlocul de transport este egal cu suma corespunzãtoare din tabelul urmãtor:
┌───────────────────────────────────────────────── ────────────┬──────────────┐
│ Mijlocul de transport pe apã │ Impozit │
│ │ - lei - │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│1. Luntre, bãrci fãrã motor, folosite pentru pescuit și uz │ 21 │
│personal │ │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│2. Bãrci fãrã motor, folosite în alte scopuri │ 56 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│3. Bãrci cu motor │ 210 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│4. Nave de sport și agrement │ Între │
│ │ 0 și 1.119 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│5. Scutere de apã │ 210 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│6. Remorchere și împingãtoare: │ X │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│a) pânã la 500 CP, inclusiv │ 559 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│b) peste 500 CP și pânã la 2000 CP, inclusiv │ 909 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│c) peste 2000 CP și pânã la 4000 CP, inclusiv │ 1398 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│d) peste 4000 CP │ 2237 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│7. Vapoare - pentru fiecare 1000 tdw sau fracțiune din acesta│ 182 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│8. Ceamuri, șlepuri și barje fluviale: │ X │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│a) cu capacitatea de încãrcare pânã la 1500 de tone, inclusiv│ 182 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│b) cu capacitatea de încãrcare de peste 1500 de tone și pânã │ 280 │
│la 3000 de tone, inclusiv │ │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│c) cu capacitatea de încãrcare de peste 3000 de tone │ 490 │
└───────────────────────────────────────────────── ────────────┴──────────────┘
(9) În înțelesul prezentului articol, capacitatea cilindricã sau masa totalã maximã autorizatã a unui mijloc de transport se stabilește prin cartea de identitate a mijlocului de transport,
prin factura de achiziție sau un alt document similar.
Articolul 471
Declararea și datorarea impozitului pe mijloacele de transport
(1) Impozitul pe mijlocul de transport este datorat pentru întregul an fiscal de persoana care deține dreptul de proprietate asupra unui mijloc de transport înmatriculat sau înregistrat în
România la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior.
(2) În cazul dobândirii unui mijloc de transport, proprietarul acestuia are obligația sã depunã o declarație la organul fiscal local în a cãrui razã teritorialã de competențã are
domiciliul, sediul sau punctul de lucru, dupã caz, în termen de 30 de zile de la data dobândirii și datoreazã impozit pe mijloacele de transport începând cu data de 1 ianuarie a anului
urmãtor înmatriculãrii sau înregistrãrii mijlocului de transport.
----------
Alin. (2) al art. 471 a fost modificat de pct. 38 al art. I din ORDONANȚA DE URGENȚÃ nr. 50 din 27 octombrie 2015, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 817 din 3 noiembrie 2015.
(3) În cazul în care mijlocul de transport este dobândit în alt stat decât România, proprietarul acestuia are obligația sã depunã o declarație la organul fiscal local în a cãrui razã
teritorialã de competențã are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, dupã caz, și datoreazã impozit pe mijloacele de transport începând cu data de 1 ianuarie a anului urmãtor
înmatriculãrii sau înregistrãrii acestuia în România.
----------
Alin. (3) al art. 471 a fost modificat de pct. 38 al art. I din ORDONANȚA DE URGENȚÃ nr. 50 din 27 octombrie 2015, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 817 din 3 noiembrie 2015.
(4) În cazul radierii din circulație a unui mijloc de transport, proprietarul are obligația sã depunã o declarație la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã de competențã își are
domiciliul, sediul sau punctul de lucru, dupã caz, în termen de 30 de zile de la data radierii, și înceteazã sã datoreze impozitul începând cu data de 1 ianuarie a anului urmãtor.
(5) În cazul oricãrei situații care conduce la modificarea impozitului pe mijloacele de transport, inclusiv schimbarea domiciliului, sediului sau punctului de lucru, contribuabilul are
obligația depunerii declarației fiscale cu privire la mijlocul de transport la organul fiscal local pe a cãrei razã teritorialã își are domiciliul/sediul/punctul de lucru, în termen de 30
de zile, inclusiv, de la modificarea survenitã, și datoreazã impozitul pe mijloacele de transport stabilit în noile condiții începând cu data de 1 ianuarie a anului urmãtor.
(6) În cazul unui mijloc de transport care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe întreaga duratã a acestuia se aplicã urmãtoarele reguli:
a) impozitul pe mijloacele de transport se datoreazã de locatar începând cu data de 1 ianuarie a anului urmãtor încheierii contractului de leasing financiar, pânã la sfârșitul anului în
cursul cãruia înceteazã contractul de leasing financiar;
b) locatarul are obligația depunerii declarației fiscale la organul fiscal local în a cãrui razã de competențã se înregistreazã mijlocul de transport, în termen de 30 de zile de la data
procesului-verbal de predare-primire a bunului sau a altor documente similare care atestã intrarea bunului în posesia locatarului, însoțitã de o copie a acestor documente;
c) la încetarea contractului de leasing, atât locatarul, cât și locatorul au obligația depunerii declarației fiscale la consiliul local competent, în termen de 30 de zile de la data
încheierii procesului-verbal de predare-primire a bunului sau a altor documente similare care atestã intrarea bunului în posesia locatorului, însoțitã de o copie a acestor documente.
(7) Depunerea declarațiilor fiscale reprezintã o obligație și în cazul persoanelor care beneficiazã de scutiri sau reduceri de la plata impozitului pe mijloacele de transport.
Articolul 472
Plata impozitului
(1) Impozitul pe mijlocul de transport se plãtește anual, în douã rate egale, pânã la datele de 31 martie și 30 septembrie inclusiv.
(2) Pentru plata cu anticipație a impozitului pe mijlocul de transport, datorat pentru întregul an de cãtre contribuabili, pânã la data de 31 martie a anului respectiv inclusiv, se acordã o
bonificație de pânã la 10% inclusiv, stabilitã prin hotãrâre a consiliului local. La nivelul municipiului București, aceastã atribuție revine Consiliului General al Municipiului București.
(3) Impozitul anual pe mijlocul de transport, datorat aceluiași buget local de cãtre contribuabili, persoane fizice și juridice, de pânã la 50 lei inclusiv, se plãtește integral pânã la
primul termen de platã. În cazul în care contribuabilul deține în proprietate mai multe mijloace de transport, pentru care impozitul este datorat bugetului local al aceleiași unitãți
administrativ-teritoriale, suma de 50 lei se referã la impozitul pe mijlocul de transport cumulat al acestora.
Rãmâne sã vedem apoi ce putem face pentru a ne fi cât mai bine.
Deci citez din lege :
CODUL FISCAL din 8 septembrie 2015 (Legea nr. 227/2015) actualizat la 01.01.2018.
Capitolul IV Impozitul pe mijloacele de transport
Articolul 468
Reguli generale
(1) Orice persoanã care are în proprietate un mijloc de transport care trebuie înmatriculat/înregistrat în România datoreazã un impozit anual pentru mijlocul de transport, cu excepția
cazurilor în care în prezentul capitol se prevede altfel.
(2) Impozitul pe mijloacele de transport se datoreazã pe perioada cât mijlocul de transport este înmatriculat sau înregistrat în România.
(3) Impozitul pe mijloacele de transport se plãtește la bugetul local al unitãții administrativ-teritoriale unde persoana își are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, dupã caz.
(4) În cazul unui mijloc de transport care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe întreaga duratã a acestuia, impozitul pe mijlocul de transport se datoreazã de locatar.
Articolul 469
Scutiri
(1) Nu se datoreazã impozitul pe mijloacele de transport pentru:
a) mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea veteranilor de rãzboi, vãduvelor de rãzboi sau vãduvelor nerecãsãtorite ale veteranilor de rãzboi, pentru un singur
mijloc de transport, la alegerea contribuabilului;
b) mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor cu handicap grav sau accentuat, cele pentru transportul persoanelor cu handicap sau invaliditate, aflate în
proprietatea sau coproprietatea reprezentanților legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat și ai minorilor încadrați în gradul I de invaliditate, pentru un singur mijloc de
transport, la alegerea contribuabilului;
c) mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevãzute la art. 1 al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificãrile și completãrile ulterioare,
și a persoanelor fizice prevãzute la art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 105/1999, aprobatã cu modificãri și completãri prin Legea nr. 189/2000, cu modificãrile și completãrile ulterioare,
pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului;
----------
Lit. c) a alin. (1) al art. 469 a fost modificatã de pct. 3 al art. I din LEGEA nr. 112 din 27 mai 2016, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 408 din 30 mai 2016, care modificã art. V din
ORDONANȚA DE URGENȚÃ nr. 41 din 30 septembrie 2015, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 733 din 30 septembrie 2015.
d) mijloacele de transport aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. b) și art. 4 alin. (1) din Legea nr. 341/2004, cu modificãrile și
completãrile ulterioare, pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului;
e) navele fluviale de pasageri, bãrcile și luntrele folosite pentru transportul persoanelor fizice cu domiciliul în Delta Dunãrii, Insula Mare a Brãilei și Insula Balta Ialomiței;
f) mijloacele de transport ale instituțiilor publice;
g) mijloacele de transport ale persoanelor juridice, care sunt utilizate pentru servicii de transport public de pasageri în regim urban sau suburban, inclusiv transportul de pasageri în
afara unei localitãți, dacã tariful de transport este stabilit în condiții de transport public;
h) vehiculele istorice definite conform prevederilor legale în vigoare;
i) mijloacele de transport folosite exclusiv pentru transportul stupilor în pastoral;
j) mijloacele de transport folosite exclusiv pentru intervenții în situații de urgențã;
k) mijloacele de transport ale instituțiilor sau unitãților care funcționeazã sub coordonarea Ministerului Educației și Cercetãrii Științifice sau a Ministerului Tineretului și Sportului;
l) mijloacele de transport ale fundațiilor înființate prin testament constituite conform legii, cu scopul de a întreține, dezvolta și ajuta instituții de culturã naționalã, precum și de a
susține acțiuni cu caracter umanitar, social și cultural;
m) mijloacele de transport ale organizațiilor care au ca unicã activitate acordarea gratuitã de servicii sociale în unitãți specializate care asigurã gãzduire, îngrijire socialã și
medicalã, asistențã, ocrotire, activitãți de recuperare, reabilitare și reinserție socialã pentru copil, familie, persoane cu handicap, persoane vârstnice, precum și pentru alte persoane
aflate în dificultate, în condițiile legii;
n) autovehiculele acționate electric;
o) autovehiculele second-hand înregistrate ca stoc de marfã și care nu sunt utilizate în folosul propriu al operatorului economic, comerciant auto sau societate de leasing;
p) mijloacele de transport deținute de cãtre organizațiile cetãțenilor aparținând minoritãților naționale.
(2) Consiliile locale pot hotãrî sã acorde scutirea sau reducerea impozitului pe mijloacele de transport agricole utilizate efectiv în domeniul agricol.
(3) Scutirea sau reducerea de la plata impozitului pe mijloacele de transport agricole utilizate efectiv în domeniul agricol, stabilitã conform alin. (2), se aplicã începând cu data de 1
ianuarie a anului urmãtor celui în care persoana depune documentele justificative.
(4) Impozitul pe mijloacele de transport se reduce cu 50% pentru persoanele fizice care domiciliazã în localitãțile precizate în:
a) Hotãrârea Guvernului nr. 323/1996 privind aprobarea Programului special pentru sprijinirea dezvoltãrii economico-sociale a unor localitãți din Munții Apuseni, cu modificãrile ulterioare;
b) Hotãrârea Guvernului nr. 395/1996 pentru aprobarea Programului special privind unele mãsuri și acțiuni pentru sprijinirea dezvoltãrii economico-sociale a județului Tulcea și a
Rezervației Biosferei "Delta Dunãrii", cu modificãrile ulterioare.
(5) Scutirile prevãzute la alin. (1) lit. a)-c) se acordã integral pentru un singur mijloc de transport, la alegerea contribuabilului, aflat în proprietatea persoanelor menționate la aceste
litere, deținute în comun cu soțul sau soția. În situația în care o cotã-parte din dreptul de proprietate asupra mijlocului de transport aparține unor terți, scutirea nu se acordã pentru
cota-parte deținutã de acești terți.
(la 01-01-2017, Alineatul (5) din Articolul 469 , Capitolul IV , Titlul IX a fost modificat de Punctul 41, Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚÃ nr. 84 din 16 noiembrie 2016, publicatã în
MONITORUL OFICIAL nr. 977 din 06 decembrie 2016 )
Articolul 470
Calculul impozitului
(1) Impozitul pe mijloacele de transport se calculeazã în funcție de tipul mijlocului de transport, conform celor prevãzute în prezentul capitol.
(2) În cazul oricãruia dintre urmãtoarele autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport se calculeazã în funcție de capacitatea cilindricã a acestuia, prin înmulțirea fiecãrei grupe de
200 cmc sau fracțiune din aceasta cu suma corespunzãtoare din tabelul urmãtor:
┌────┬──────────────────────────────────────────── ─────────────┬─────────────┐
│Nr. │ Mijloace de transport cu tracțiune mecanicã │Lei/200 cmc │
│crt.│ │sau fracțiune│
│ │ │din aceasta │
├────┴──────────────────────────────────────────── ─────────────┴─────────────┤
│ I. Vehicule înmatriculate (lei/200 cmc sau fracțiune din aceasta) │
├────┬──────────────────────────────────────────── ─────────────┬─────────────┤
│ 1 │Motociclete, tricicluri, cvadricicluri și autoturisme cu │ 8 │
│ │capacitatea cilindricã de pânã la 1.600 cmc, inclusiv │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 2 │Motociclete, tricicluri și cvadricicluri cu capacitatea │ 9 │
│ │cilindricã de peste 1.600 cmc │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 3 │Autoturisme cu capacitatea cilindricã între 1.601 cmc și │ 18 │
│ │2.000 cmc inclusiv │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 4 │Autoturisme cu capacitatea cilindricã între 2.001 cmc și │ 72 │
│ │2.600 cmc inclusiv │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 5 │Autoturisme cu capacitatea cilindricã între 2.601 cmc și │ 144 │
│ │3.000 cmc inclusiv │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 6 │Autoturisme cu capacitatea cilindricã de peste 3.001 cmc │ 290 │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 7 │Autobuze, autocare, microbuze │ 24 │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 8 │Alte vehicule cu tracțiune mecanicã cu masa totalã maximã│ 30 │
│ │autorizatã de pânã la 12 tone, inclusiv │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 9 │Tractoare înmatriculate │ 18 │
├────┴──────────────────────────────────────────── ─────────────┴─────────────┤
│ II. Vehicule înregistrate │
├────┬──────────────────────────────────────────── ─────────────┬─────────────┤
│ 1 │Vehicule cu capacitate cilindricã │ lei/200 cmc │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 1.1│Vehicule înregistrate cu capacitate cilindricã │ 2-4 │
│ │< 4.800 cmc │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 1.2│Vehicule înregistrate cu capacitate cilindricã │ 4-6 │
│ │> 4.800 cmc │ │
├────┼──────────────────────────────────────────── ─────────────┼─────────────┤
│ 2 │Vehicule fãrã capacitate cilindricã evidențiatã │50-150 lei/an│
COD FISCAL (A) 08/09/2015 http://legislatie.just.ro/Public/For...00000G3RMTZDY8...
89 din 95 01.01.2018, 22:13
└────┴──────────────────────────────────────────── ─────────────┴─────────────┘
(3) În cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu minimum 50%, conform hotãrârii consiliului local.
(4) În cazul unui ataș, impozitul pe mijlocul de transport este de 50% din impozitul pentru motocicletele respective.
(5) În cazul unui autovehicul de transport de marfã cu masa totalã autorizatã egalã sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzãtoare prevãzutã
în tabelul urmãtor:
Numãrul de axe și greutatea brutã încãrcatã maximã admisã
Impozitul (în lei/an)
Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumaticã sau echivalentele recunoscute Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare
I douã axe
1 Masa de cel puțin 12 tone, dar mai micã de 13 tone 0 142
2 Masa de cel puțin 13 tone, dar mai micã de 14 tone 142 395
3 Masa de cel puțin 14 tone, dar mai micã de 15 tone 395 555
4 Masa de cel puțin 15 tone, dar mai micã de 18 tone 555 1257
5 Masa de cel puțin 18 tone 555 1257
II 3 axe
1 Masa de cel puțin 15 tone, dar mai micã de 17 tone 142 248
2 Masa de cel puțin 17 tone, dar mai micã de 19 tone 248 509
3 Masa de cel puțin 19 tone, dar mai micã de 21 tone 509 661
4 Masa de cel puțin 21 tone, dar mai micã de 23 tone 661 1019
5 Masa de cel puțin 23 tone, dar mai micã de 25 tone 1019 1583
6 Masa de cel puțin 25 tone, dar mai micã de 26 tone 1019 1583
7 Masa de cel puțin 26 tone 1019 1583
III 4 axe
1 Masa de cel puțin 23 tone, dar mai micã de 25 tone 661 670
2 Masa de cel puțin 25 tone, dar mai micã de 27 tone 670 1046
3 Masa de cel puțin 27 tone, dar mai micã de 29 tone 1046 1661
4 Masa de cel puțin 29 tone, dar mai micã de 31 tone 1661 2464
5 Masa de cel puțin 31 tone, dar mai micã de 32 tone 1661 2464
6 Masa de cel puțin 32 tone 1661 2464
(la 01-01-2018, Tabelul de la Alineatul (5) din Articolul 470 , Capitolul IV , Titlul IX a fost modificat de Punctul 94, Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚÃ nr. 79 din 8 noiembrie 2017,
publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 885 din 10 noiembrie 2017 )
(6) În cazul unei combinații de autovehicule, un autovehicul articulat sau tren rutier, de transport de marfã cu masa totalã maximã autorizatã egalã sau mai mare de 12 tone, impozitul pe
mijloacele de transport este egal cu suma corespunzãtoare prevãzutã în tabelul urmãtor:
Numãrul de axe și greutatea brutã încãrcatã maximã admisã
Impozitul (în lei/an)
Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumaticã sau echivalentele recunoscute Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare
I 2+1 axe
1 Masa de cel puțin 12 tone, dar mai micã de 14 tone 0 0
2 Masa de cel puțin 14 tone, dar mai micã de 16 tone 0 0
3 Masa de cel puțin 16 tone, dar mai micã de 18 tone 0 64
4 Masa de cel puțin 18 tone, dar mai micã de 20 tone 64 147
5 Masa de cel puțin 20 tone, dar mai micã de 22 tone 147 344
6 Masa de cel puțin 22 tone, dar mai micã de 23 tone 344 445
7 Masa de cel puțin 23 tone, dar mai micã de 25 tone 445 803
8 Masa de cel puțin 25 tone, dar mai micã de 28 tone 803 1408
9 Masa de cel puțin 28 tone 803 1408
II 2+2 axe
1 Masa de cel puțin 23 tone, dar mai micã de 25 tone 138 321
2 Masa de cel puțin 25 tone, dar mai micã de 26 tone 321 528
3 Masa de cel puțin 26 tone, dar mai micã de 28 tone 528 775
4 Masa de cel puțin 28 tone, dar mai micã de 29 tone 775 936
5 Masa de cel puțin 29 tone, dar mai micã de 31 tone 936 1537
6 Masa de cel puțin 31 tone, dar mai micã de 33 tone 1537 2133
7 Masa de cel puțin 33 tone, dar mai micã de 36 tone 2133 3239
8 Masa de cel puțin 36 tone, dar mai micã de 38 tone 2133 3239
9 Masa de cel puțin 38 tone 2133 3239
III 2+3 axe
1 Masa de cel puțin 36 tone, dar mai micã de 38 tone 1698 2363
2 Masa de cel puțin 38 tone, dar mai micã de 40 tone 2363 3211
3 Masa de cel puțin 40 tone 2363 3211
IV 3+2 axe
1 Masa de cel puțin 36 tone, dar mai micã de 38 tone 1500 2083
2 Masa de cel puțin 38 tone, dar mai micã de 40 tone 2083 2881
3 Masa de cel puțin 40 tone, dar mai micã de 44 tone 2881 4262
4 Masa de cel puțin 44 tone 2881 4262
V 3+3 axe
1 Masa de cel puțin 36 tone, dar mai micã de 38 tone 853 1032
COD FISCAL (A) 08/09/2015 http://legislatie.just.ro/Public/For...00000G3RMTZDY8...
90 din 95 01.01.2018, 22:13
2 Masa de cel puțin 38 tone, dar mai micã de 40 tone 1032 1542
3 Masa de cel puțin 40 tone, dar mai micã de 44 tone 1542 2454
4 Masa de cel puțin 44 tone 1542 2454
(la 01-01-2018, Tabelul de la Alineatul (6) din Articolul 470 , Capitolul IV , Titlul IX a fost modificat de Punctul 95, Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚÃ nr. 79 din 8 noiembrie 2017,
publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 885 din 10 noiembrie 2017 )
(7) În cazul unei remorci, al unei semiremorci sau rulote care nu face parte dintr-o combinație de autovehicule prevãzutã la alin. (6), impozitul pe mijloacele de transport este egal cu
suma corespunzãtoare din tabelul urmãtor:
┌───────────────────────────────────────────────── ────────────┬──────────────┐
│ Masa totalã maximã autorizatã │ Impozit │
│ │ - lei - │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│a. Pânã la 1 tonã, inclusiv │ 9 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│b. Peste 1 tonã, dar nu mai mult de 3 tone │ 34 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│c. Peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone │ 52 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│d. Peste 5 tone │ 64 │
└───────────────────────────────────────────────── ────────────┴──────────────┘
----------
Alin. (7) al art. 470 a fost modificat de pct. 37 al art. I din ORDONANȚA DE URGENȚÃ nr. 50 din 27 octombrie 2015, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 817 din 3 noiembrie 2015.
(8) În cazul mijloacelor de transport pe apã, impozitul pe mijlocul de transport este egal cu suma corespunzãtoare din tabelul urmãtor:
┌───────────────────────────────────────────────── ────────────┬──────────────┐
│ Mijlocul de transport pe apã │ Impozit │
│ │ - lei - │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│1. Luntre, bãrci fãrã motor, folosite pentru pescuit și uz │ 21 │
│personal │ │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│2. Bãrci fãrã motor, folosite în alte scopuri │ 56 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│3. Bãrci cu motor │ 210 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│4. Nave de sport și agrement │ Între │
│ │ 0 și 1.119 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│5. Scutere de apã │ 210 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│6. Remorchere și împingãtoare: │ X │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│a) pânã la 500 CP, inclusiv │ 559 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│b) peste 500 CP și pânã la 2000 CP, inclusiv │ 909 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│c) peste 2000 CP și pânã la 4000 CP, inclusiv │ 1398 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│d) peste 4000 CP │ 2237 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│7. Vapoare - pentru fiecare 1000 tdw sau fracțiune din acesta│ 182 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│8. Ceamuri, șlepuri și barje fluviale: │ X │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│a) cu capacitatea de încãrcare pânã la 1500 de tone, inclusiv│ 182 │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│b) cu capacitatea de încãrcare de peste 1500 de tone și pânã │ 280 │
│la 3000 de tone, inclusiv │ │
├───────────────────────────────────────────────── ────────────┼──────────────┤
│c) cu capacitatea de încãrcare de peste 3000 de tone │ 490 │
└───────────────────────────────────────────────── ────────────┴──────────────┘
(9) În înțelesul prezentului articol, capacitatea cilindricã sau masa totalã maximã autorizatã a unui mijloc de transport se stabilește prin cartea de identitate a mijlocului de transport,
prin factura de achiziție sau un alt document similar.
Articolul 471
Declararea și datorarea impozitului pe mijloacele de transport
(1) Impozitul pe mijlocul de transport este datorat pentru întregul an fiscal de persoana care deține dreptul de proprietate asupra unui mijloc de transport înmatriculat sau înregistrat în
România la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior.
(2) În cazul dobândirii unui mijloc de transport, proprietarul acestuia are obligația sã depunã o declarație la organul fiscal local în a cãrui razã teritorialã de competențã are
domiciliul, sediul sau punctul de lucru, dupã caz, în termen de 30 de zile de la data dobândirii și datoreazã impozit pe mijloacele de transport începând cu data de 1 ianuarie a anului
urmãtor înmatriculãrii sau înregistrãrii mijlocului de transport.
----------
Alin. (2) al art. 471 a fost modificat de pct. 38 al art. I din ORDONANȚA DE URGENȚÃ nr. 50 din 27 octombrie 2015, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 817 din 3 noiembrie 2015.
(3) În cazul în care mijlocul de transport este dobândit în alt stat decât România, proprietarul acestuia are obligația sã depunã o declarație la organul fiscal local în a cãrui razã
teritorialã de competențã are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, dupã caz, și datoreazã impozit pe mijloacele de transport începând cu data de 1 ianuarie a anului urmãtor
înmatriculãrii sau înregistrãrii acestuia în România.
----------
Alin. (3) al art. 471 a fost modificat de pct. 38 al art. I din ORDONANȚA DE URGENȚÃ nr. 50 din 27 octombrie 2015, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 817 din 3 noiembrie 2015.
(4) În cazul radierii din circulație a unui mijloc de transport, proprietarul are obligația sã depunã o declarație la organul fiscal în a cãrui razã teritorialã de competențã își are
domiciliul, sediul sau punctul de lucru, dupã caz, în termen de 30 de zile de la data radierii, și înceteazã sã datoreze impozitul începând cu data de 1 ianuarie a anului urmãtor.
(5) În cazul oricãrei situații care conduce la modificarea impozitului pe mijloacele de transport, inclusiv schimbarea domiciliului, sediului sau punctului de lucru, contribuabilul are
obligația depunerii declarației fiscale cu privire la mijlocul de transport la organul fiscal local pe a cãrei razã teritorialã își are domiciliul/sediul/punctul de lucru, în termen de 30
de zile, inclusiv, de la modificarea survenitã, și datoreazã impozitul pe mijloacele de transport stabilit în noile condiții începând cu data de 1 ianuarie a anului urmãtor.
(6) În cazul unui mijloc de transport care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe întreaga duratã a acestuia se aplicã urmãtoarele reguli:
a) impozitul pe mijloacele de transport se datoreazã de locatar începând cu data de 1 ianuarie a anului urmãtor încheierii contractului de leasing financiar, pânã la sfârșitul anului în
cursul cãruia înceteazã contractul de leasing financiar;
b) locatarul are obligația depunerii declarației fiscale la organul fiscal local în a cãrui razã de competențã se înregistreazã mijlocul de transport, în termen de 30 de zile de la data
procesului-verbal de predare-primire a bunului sau a altor documente similare care atestã intrarea bunului în posesia locatarului, însoțitã de o copie a acestor documente;
c) la încetarea contractului de leasing, atât locatarul, cât și locatorul au obligația depunerii declarației fiscale la consiliul local competent, în termen de 30 de zile de la data
încheierii procesului-verbal de predare-primire a bunului sau a altor documente similare care atestã intrarea bunului în posesia locatorului, însoțitã de o copie a acestor documente.
(7) Depunerea declarațiilor fiscale reprezintã o obligație și în cazul persoanelor care beneficiazã de scutiri sau reduceri de la plata impozitului pe mijloacele de transport.
Articolul 472
Plata impozitului
(1) Impozitul pe mijlocul de transport se plãtește anual, în douã rate egale, pânã la datele de 31 martie și 30 septembrie inclusiv.
(2) Pentru plata cu anticipație a impozitului pe mijlocul de transport, datorat pentru întregul an de cãtre contribuabili, pânã la data de 31 martie a anului respectiv inclusiv, se acordã o
bonificație de pânã la 10% inclusiv, stabilitã prin hotãrâre a consiliului local. La nivelul municipiului București, aceastã atribuție revine Consiliului General al Municipiului București.
(3) Impozitul anual pe mijlocul de transport, datorat aceluiași buget local de cãtre contribuabili, persoane fizice și juridice, de pânã la 50 lei inclusiv, se plãtește integral pânã la
primul termen de platã. În cazul în care contribuabilul deține în proprietate mai multe mijloace de transport, pentru care impozitul este datorat bugetului local al aceleiași unitãți
administrativ-teritoriale, suma de 50 lei se referã la impozitul pe mijlocul de transport cumulat al acestora.
Comment