Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Limuzine > Mercedes Benz A Klasse > Discutii despre model - A Klasse

Experimente

Discutii despre model - A Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-29-2016, 19:58 PM   #101
flavyus1987
V.I.P
 
flavyus1987's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Location: constanta
Motorizare : 1.4
Age: 29
Posts: 1,648
:
[V.I.P]
Default

Imi expun si eu parerea.
Nu e neaparat obligatoriu sa fie turatia mai ridicata atunci cand se coboara o panta iar levierul e pe neutru.Daca valoarea de pe turometru este indentica si in oborare si in stationare, consumul instant nu va fi acelasi.Cand masina stationeaza consumul va fi de 0.4-0.7L/h iar daca masina este in miscare dar levierul pe neutru o sa vedeti ca aveti consumul putin peste 1L/h.
Deci motorul este deja in sarcina producand curent pentru toti consumatorii, si este deja pregatit pentru a oferii restul de putere.
flavyus1987 is offline   Reply With Quote
Old 12-29-2016, 21:06 PM   #102
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 176
:
[Senior Member]
Default

Ieri am schimbat senzorul MAP. Fiindca nu am observat nici o imbunatatire, astazi am schimbat senzorul temperatura aer admisie motor. Ce sa vezi, mufa de la senzorul de temperatura era si ea marcata cu vopsea galbena. Senzorul de temperatura al lichidului de racire motor il schimbasem mai demult. Toti aveau marcaje cu vopsea(unii doar pe mufa). Am fost sa dau o tura prin oras cu masina. Performantele motorului s-au imbunatatit considerabil. Am iesit si inafara orasului unde am avut ocazia sa ma iau la intrecere cu TDI-uri, TFSI-uri, VVTI-uri, etc. Senzatia mea a fost ca eu eram vulturul iar ceilalti gaini. Care va sa zica, senzorul de temperatura aer era foarte important. Cred ca abia acum motorul stie cat aer intra cu adevarat. Mai am de schimbat valva de purjare ca tacane ca nebuna.
Multumesc pentru sfaturi cl600 si flavyus1987. O sa citesc pe wikipedia despre Managementul Energetic Agresiv.
Mai vreau sa subliniez din nou, ca nu voi schimba niciodata kit-ul de ambreiaj...chiar daca service-ul reprezentanta mi-l da pe gratis si mi-l monteaza pe gratis. Recomand celor care se duc cu masina in service si o lasa acolo mai mult timp, sa-si puna semne pe senzori, pe piese, sa faca fotografii eventual...de fapt, cel mai bine ar fi sa nu lasati masina sa iasa din raza vizuala a dumneavoastra. Baietii au senzori care nu dau erori pe tester dar fac ECU sa ia valori gresite drept bune. Pentru cei care cred ca totul se intampla doar in imaginatia mea, va recomand cu caldura sa duceti masina la service...mai ales atunci cand nu mai e in garantie. Am atasat o poza cu senzorii care mi-au facut motorul varza.
Attached Images
File Type: jpg Photo0016.jpg (61.4 KB, 65 views)
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 12-29-2016, 23:55 PM   #103
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : W168 A160 '99 Benzină
Age: 31
Posts: 457
:
[Senior Member]
Default

Chiar să nu dea un senzor de admisie aer nici o eroare mă mir. Cel puţin trebuia să urle de mixture too rich / lean. AI văzut tu cu ochii tăi pe tester că e "curat"?
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 12-30-2016, 00:26 AM   #104
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 35
Posts: 2,408
:
[V.I.P]
Default

Salut!
Ma bucur sincer, ca s-a rezolvat!
Quote:
Baietii au senzori care nu dau erori pe tester dar fac ECU sa ia valori gresite drept bune.
Senzorul de temperatura aer admis e una din componentele care nu prea dau eroare pe tester, la fel si senzorul de temperatura al lichidului de racire. Ma rog, pot fi situatii... Daca sunt decalibrati, una din metode pentru a-i depista este sa analizezi efectele. In cazul senzorului de temperatura aer, amestecul. Si mai poti compara valorile lui cu valorile senzorului de temperatura externa al masinii( de aici iti dai seama ca ceva nu e in regula).
Daca ala cu testerul nu-si da silinta sa vada si valori, in afara de coduri de eroare, directia e sigura...
Ah, si mai era ceva...
Quote:
Care va sa zica, senzorul de temperatura aer era foarte important. Cred ca abia acum motorul stie cat aer intra cu adevarat.
Mda, are importanta lui(in formarea amestecului). Nu chiar asa de mare pe cat o crezi tu. Debitmetrul face 90% din treaba si senzorul de temperatura aer admis 10%(valorile date sunt pt exemplificare). Si acum care e rolul si importanta lui...?!? E importanta temperatura aerului pt ca aerul e mai dens sau mai putin dens in functie de temperatura. Adica, aceeasi cantitate de aer, poate contine mai mult sau mai putin oxigen, la temperaturi diferite.
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 12-30-2016, 00:46 AM   #105
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 176
:
[Senior Member]
Default

Pai, de exemplu senzorul de temperatura lichid racire motor masoara temperatura dar cu 15 grade mai putin. Probabil si ceilalti senzori trimit niste valori catre ECU dar nu cele corecte.
Banuiesc ca, daca aparea eroare cum spui tu ca amestecul e prea bogat sau prea sarac, se aprindea martorul motor. Eu am fost si la reprezentanta pentru tester dar, avand in vedere ca e tocmai cea pe care o suspectez ca mi-a pus senzorii astia si i-a si vopsit, nu pot pune valoare pe faptul ca ei spun ca nu avea nici o eroare stocata. Am si hartiile de la ei care arata ca totul e ok...si am fost inainte sa schimb senzorul de temperatura lichid racire motor care e foarte important in formarea amestecului. De atunci, am mai pus vreo patru testere de pe la oameni care ii cunosc...dintre care doi au tester dedicat MB...toti au spus ca masina este impecabila. M-am uitat si eu pe ecrane si nu am vazut erori. Oricum, pana nu pun eu mana pe un STAR si sa intru peste tot, nu pot avea certitudinea maxima. Ieri, am pus tester si imi arata temperatura aerului in admisie +20 grade...afara erau +2 grade. Astazi nu am mai avut tester ca sa vad daca e tot 18 grade diferenta intre afara si in admisie.
__________________
No malfunction

Last edited by georgealinel; 12-30-2016 at 00:51 AM. Reason: Am uitat sa fac o precizare
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 12-30-2016, 01:02 AM   #106
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 176
:
[Senior Member]
Default

La a mea nu are debitmetru.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 12-30-2016, 01:20 AM   #107
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 35
Posts: 2,408
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Ieri, am pus tester si imi arata temperatura aerului in admisie +20 grade...afara erau +2 grade.
Exact ce ti-am spus si eu mai sus, daca nu te uitai la valori nu-ti dadeai seama.
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 12-30-2016, 01:25 AM   #108
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 35
Posts: 2,408
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Ieri, am pus tester si imi arata temperatura aerului in admisie +20 grade...afara erau +2 grade.
Exact ce ti-am spus si eu mai sus, daca nu te uitai la valori nu-ti dadeai seama.
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 12-30-2016, 12:25 PM   #109
cl600
Specialist 7G-Tronic
 
cl600's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: BUCURESTI
Motorizare : CDI
Age: 45
Posts: 2,569
:
[Specialist 7G-Tronic]
Default

Mai devreme era si clapeta de acceleratie pe o masa, fara cele doua garnituri noi, asa ca poate si senzorii noi aveau defapt garniturile mai bune decat decalibrare....
Garniturile neschimbate la clapeta asigura aer nemasurat, impreuna cu lipsa adaptarii corecte dupa curatare.


Temperatura aerului in admisie, cu motorul pornit, masina pe loc si cu ceva timp adaugat, ajunge la 50-60 re grade, fara nici o relevanta.

Furtunasele de vacum, garniturile, oring-urile sunt f ieftine in orice reprezentanta.

In 99% dintre situatii, reprezentantele lucreaza modele actuale, senzori decalibrati pt w169 nu cred sa mai fie prin nici un raft.
__________________
https://www.youtube.com/channel/UCwf...xF1Vxx5b8PlIGA

www.mbretrofit.com

0731 362 861

Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.
cl600 is offline   Reply With Quote
Old 12-31-2016, 12:21 PM   #110
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 176
:
[Senior Member]
Default

Dar la senzorul de temperatura lichid racire, daca nu ar fi fost garnitura buna, as fi pierdut lichidul...poate erau doar garnituri, oringuri de vina, ce sa mai zic...eu nu ma pot obisnui cu puterea motorului..era sa intru intr-o masina de gunoi in dimineata asta. Clapeta de acceleratie am curatat-o mai demult.
Legat de treaba cu BlueEficiency...clar ca masina mea din 2004 nu are asa ceva, dar m-am gandit babeste la faptul ca daca iei piciorul de pe pedala ambreiajului, cutia este cuplata...chiar daca este pe neutru, tot se mai invarte ceva in ea...e ca si cum ar fi un consumator de putere in plus...asadar motorul ar trebui sa aiba turajul un pic mai mare decat relanti-ul atunci cand te deplasezi cu maneta pe neutru. Probabil motorul meu de 1.7 e prea puternic si nu necesita marirea turajului, necesar pentru un surplus de putere pentru a invarti niste angrenaje prin cutie. Nu mai mi-aduc aminte daca la pornirea ac-ului isi mareste turajul cand e pe relanti. O sa verific la vara.
Si mai vreau sa va reamintesc ca am mai citit tot pe forum, nu mai stiu la care sectiune dar nu la clasa A, despre faptul ca unui coleg, care isi adusese masina din Austria la un service reprezentanta din Romania, iau schimbat turbina...si cand s-a dus inapoi in Austria, cei de acolo i-au spus ca aceasta nu este turbina pe care v-am pus-o noi. Asadar, se schimba piese la masina ta daca o duci in service...ei au pe-acolo vreun stoc de piese defecte. Cinea vrea sa aiba incredere in service nu are decat, eu unul sunt convins de seriozitatea lor.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 12-31-2016, 12:54 PM   #111
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 35
Posts: 2,408
:
[V.I.P]
Default

Am ramas dator cu imagini... Si daca tot ai dus discutia, hop cu pozne, in mers si pe loc.
Quote:
daca iei piciorul de pe pedala ambreiajului, cutia este cuplata...chiar daca este pe neutru, tot se mai invarte ceva in ea...e ca si cum ar fi un consumator de putere in plus...asadar motorul ar trebui sa aiba turajul un pic mai mare decat relanti-ul atunci cand te deplasezi cu maneta pe neutru....
E aceeasi situatie, daca te deplasezi cu cutia pe "liber" sau daca stationezi cu cutia pe "liber". Daca privim partea de cutie care se "invarte" ca pe un consumator, el e prezent in ambele situatii.
In cazul AC, e alta discutie, da, se mareste ralantiul.
Attached Images
File Type: jpg IMG_20161230_100930.jpg (47.0 KB, 48 views)
File Type: jpg IMG_20161230_101424.jpg (64.7 KB, 45 views)
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

Last edited by LauLaur; 12-31-2016 at 13:03 PM.
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 12-31-2016, 15:33 PM   #112
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 176
:
[Senior Member]
Default

Multumesc pentru experiment LauLaur,
Ai dreptate.
Tu ce crezi despre temperatura aerului din admisie?...Daca aerul are 60 grade iar senzorul ii spune lui ECU ca are doar 15 grade, sunt performantele motorului afectate? A mea nu are debitmetru si nu cred ca ECU poate face corect amestecul daca senzorul de temperatura ii furnizeaza date false.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 12-31-2016, 18:41 PM   #113
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 35
Posts: 2,408
:
[V.I.P]
Default

In primul rand, e uneori un pic enervant sa vorbesti despre masini diferite. Oricat ai vrea sa ti cont de asta, te trezesti ca mai vorbesti tot despre a ta... . Nu retrag nimic nimic din ce am spus, pt ca nu-s lucruri eronate, doar vreau sa fac precizarea ca in cazul motorului
M 266.940 perechea MAP-IAT asigura datele necesare amestecului. Deci, orice abatere de la valorile reale se fac simtite in mersul motorului, mai mult sau mai putin. In cazul pe care l-ai expus mai sus, cred ca motorul ar merge cu amestec ceva mai bogat decat normalul. Si daca despicam firul in patru... mai e si lambda care face unele corectii... Dar cred ca devenim mult prea stufosi...
Una peste alta, adica un senzor peste altul , zeama buna in rezervor, drumuri bune si LA MULTI ANI!
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

Last edited by LauLaur; 12-31-2016 at 18:44 PM.
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2017, 23:47 PM   #114
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 176
:
[Senior Member]
Default

Un an nou fericit va urez si eu colegilor,
Astazi, nevand ce face si cum mai aveam niste lichid de frana DOT4+ prin balcon, m-am hotarat sa fac o aerisire a ambreiajului. Am facut-o cu motorul pornit ca sa vad ce se intampla. Cred ca nu mi-a iesit aerisirea ca, de fiecare data cand deschideam aerisitorul, ieseau bule de aer. La un moment dat am renuntat, ca am vazut ca fac degeaba.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2017, 01:08 AM   #115
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : W168 A160 '99 Benzină
Age: 31
Posts: 457
:
[Senior Member]
Default

Poate faci ca mine, de-ţi rămâne pedala lipită de podea. Să vezi atunci transpiraţii reci
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2017, 08:44 AM   #116
XBG
Senior Member
 
Join Date: Jan 2016
Location: Bucuresti
Motorizare : 1800
Age: 36
Posts: 147
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by georgealinel View Post
Un an nou fericit va urez si eu colegilor,


Astazi, nevand ce face si cum mai aveam niste lichid de frana DOT4+ prin balcon, m-am hotarat sa fac o aerisire a ambreiajului. Am facut-o cu motorul pornit ca sa vad ce se intampla. Cred ca nu mi-a iesit aerisirea ca, de fiecare data cand deschideam aerisitorul, ieseau bule de aer. La un moment dat am renuntat, ca am vazut ca fac degeaba.


Faptul ca la aerisirea cilindrului de ambreiaj ieeau bule de aer nu este un lucru bun. Aerul din circuitul hidraulic al ambreiajului duce la debreiere incompletă si, astfel se explica faptul ca simti ca agata atunci când scoti din viteze. Dar pentru a fi sigur de asta aerisirea trebuie făcută corect, adica se apasa pedala de ambreiaj si se mentine apăsat, se deschide aerisitorul, se închide aerisitorul, se eliberează pedala de ambreiaj. Se repeta până nu mai iese aer. Fii atent pentru ca stropeste cu lichid de frana cand deschizi aerisitorul.

Dar nu apare aer in instalatie fara sa fi facut cineva vreun "experiment" incorect.

Daca nici dupa aerisirea corecta nu se rezolva, eu cred ca tot placa de presiune este. Problema ta este pe partea debreiere, cilindru placa de presiune.
XBG is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2017, 12:22 PM   #117
cl600
Specialist 7G-Tronic
 
cl600's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: BUCURESTI
Motorizare : CDI
Age: 45
Posts: 2,569
:
[Specialist 7G-Tronic]
Default

Din pacate, la w169 nu bagi lichid de frana cu o presiune mica prin capacul vasului, nu vei reusii.
Attached Images
File Type: jpg lichid.jpg (29.2 KB, 30 views)
__________________
https://www.youtube.com/channel/UCwf...xF1Vxx5b8PlIGA

www.mbretrofit.com

0731 362 861

Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.
cl600 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2017, 13:09 PM   #118
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : W168 A160 '99 Benzină
Age: 31
Posts: 457
:
[Senior Member]
Default

Nu stropești cu nimic, îi pui un furtun în capătul ștuțului și-l bagi într-un borcan. Eu mi-am aerisit singur ambreiajul la W168. Presupun ca și la W169 aerisitorul e la fel.
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2017, 22:01 PM   #119
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 176
:
[Senior Member]
Default

Daca debreierea este incompleta din cauza cilindrului receptor (sau a placii de presiune) ma framanta intrebarea: cat timp sau cati km poate un A-class sa mearga asa? Eu am facut 34000km, majoritatea in oras unde pedala de ambreiaj este foarte solicitata.
Eu pe metoda pedalei nu mai pun mare pret. Voi incerca sa fac rost de o pompa dar nu stiu ce presiune trebuie...sper ca rezista la 2 bari furtunul care iese din vasul de lichid si se duce in pompa de ambreiaj. Oricum, cred ca si la metoda asta cu aer comprimat exista pericolul sa scapi niste aer prin instalatie.
Am facut mai demult greseala sa schimb pompa de ambreiaj...la vremea aceea eu credeam ca pompa nu trimite suficient lichid in cilindrul receptor pentru a realiza debreierea completa...si, daca tot am ramas cu o pompa, m-am hotarat sa o desfac ca sa vad daca ii inteleg principiul de functionare. Arata ca o seringa dar are o supapa in capatul pistonului. Concluzia mea este ca prin aceasta supapa se umple cu lichid de frana circuitul de la cilindrul receptor pana la pompa de ambreiaj. Atasez niste poze daca mai este cineva interesat. Pacat ca nu am si un cilindru receptor sa-l desfac.
Attached Images
File Type: jpg Photo0017.jpg (71.3 KB, 20 views)
File Type: jpg Photo0018.jpg (81.2 KB, 16 views)
File Type: jpg Photo0019.jpg (67.7 KB, 15 views)
File Type: jpg Photo0020.jpg (62.7 KB, 14 views)
File Type: jpg Photo0021.jpg (66.8 KB, 14 views)
File Type: jpg Photo0022.jpg (63.1 KB, 14 views)
File Type: jpg Photo0025.jpg (69.6 KB, 13 views)
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2017, 22:39 PM   #120
cl600
Specialist 7G-Tronic
 
cl600's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: BUCURESTI
Motorizare : CDI
Age: 45
Posts: 2,569
:
[Specialist 7G-Tronic]
Default

Dispozitivul respectiv are o membrana in tulumba, care desparte lichidul de frana de aerul comprimat. Astfel prin dopul rezervorului masinii intra doar lichid cu o presiune f mica ( tulumba are un regulator de presiune ).

La masina mea am incercat doua zile sa aerisesc pompa de la ambreiaj si pana la urma am apelat la user-ul Popeye care a rezolvat in 2 minute cu o jucarie ca in foto.
__________________
https://www.youtube.com/channel/UCwf...xF1Vxx5b8PlIGA

www.mbretrofit.com

0731 362 861

Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.
cl600 is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
experimente, interesant


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 04:38 AM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints