Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Limuzine > Mercedes Benz A Klasse > Discutii despre model - A Klasse

Experimente

Discutii despre model - A Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-09-2016, 22:14 PM   #41
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 253
:
[Senior Member]
Default

Salut Laur. Cred ca vascozitatea uleiului MB 235.10 este 75W80 iar cel pus de mine in cutie MB 235.4 este 75W85, asta daca nu ma inseala memoria.
Ai dreptate, am spus ca nu se schimba niciodata si inca mai cred acest lucru. Totusi, daca esti nevoit sa pui altul (sa zicem ca ai scurgere de ulei pe undeva), parerea mea este ca nu mai merge MB 235.10. E doar parerea mea, nu este nimeni obligat sa-si puna ulei full sintetic cum am facut eu. Chiar recomand ca, daca nu aveti probleme cu schimbarea vitezelor, sa il lasati pe cel care era acolo: MB235.10. In cazul meu, dupa ce mi-am schimbat simering la planetara si mi-au completat cu ulei MB235.10, am inceput sa am probleme cu schimbatul la rece. Acum am bagat acest ulei 235.4 si nu mai am probleme.
Poate am exagerat cu ambreiajul indestructibil, asa imi place mie sa cred despre Mercedes-Benz: ca este o masina indestructibila.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 11-15-2016, 22:30 PM   #42
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : W168 A160 '99 Benzină
Age: 32
Posts: 616
:
[Senior Member]
Default

Stai așa... probleme cu schimbatul la rece în ce sens? Că tragi mai tare de făcăleț?
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 11-18-2016, 18:55 PM   #43
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 253
:
[Senior Member]
Default

In sensul ca nu intra usor...si daca nu intra usor, eu nu trag tare de maneta de viteze ci astept...stau pe loc vreo cateva minute.
In orice caz, astazi am fost la reprezentanta MB si am achizitionat un buson de golire cutie de viteze. Am comandat pentru MB clasa B ca la clasa A nu au trecut nimic in schema la busonul de golire. Codul este A 0009905817. Initial mi-a fost teama ca nu se potriveste fiindca am bagat imbusul de 14 si am vazut ca gaura e mai mare. Am folosit un surub cu doua piulite, desi la strans nu e nevoie decat de una. Mentionez ca busonul de golire are magnet. Desi cele doua busoane au diametrul exterior si filetul identice, cele doua busoane nu sunt deloc identice. Asa cum am spus, cel de golire are magnet si trebuie un imbus mai mare (care nu se gaseste). Eu m-am folosit de capul unui surub de 17. Asa cred ca e de 17, deoarece am folosit o inelara de 17 ca sa pot sa-l strang. Ceea ce este strigator la cer, este ca am pus un pic de ulei din cutie in palma si se vad impuritati foarte fine, metalice. Probabil, spanul format este forfecat de foarte multe ori de pinioane...asta, deoarece busonul meu de golire nu avea magnet...deci era tot unul de umplere. Daca eram inspirat, imi schimbam si uleiul din cutie dar nu am fost. Acum, trebuie sa vad cam cat de varza este cutia de viteze, avand in vedere ca spanul s-a plimbat prin cutie 30000km, astia facuti numai de mine. Eu nu inteleg de ce am avut la masina doua busoane identice. Este clar ca cel de golire trebuie sa fie diferit de cel de umplere. Eu am avut pus la golire tot un buson de umplere...deci fara magnet. Busonul de golire care l-am luat eu a costat 16,19lei, daca e cineva interesat. Faptul ca acest buson are nevoie de o cheie speciala ca sa-l desfaci este semn ca nu prea se umbla la acest buson. Cel de umplere necesita imbus de 14, care se gaseste in magazine. Am intrebat la service si despre uleiul A001 989 26 03 si au spus ca s-a schimbat codul si acum este A001 989 84 03. Atasez cateva poze, poate mai este cineva interesat.
Attached Images
File Type: jpg Photo0060.jpg (58.1 KB, 75 views)
File Type: jpg Photo0061.jpg (45.5 KB, 74 views)
File Type: jpg Photo0062.jpg (47.9 KB, 74 views)
File Type: jpg Photo0064.jpg (61.5 KB, 74 views)
File Type: jpg Photo0067.jpg (58.3 KB, 73 views)
File Type: jpg Photo0068.jpg (59.4 KB, 15 views)
File Type: jpg Photo0069.jpg (63.4 KB, 13 views)
File Type: jpg Photo0071.jpg (76.5 KB, 19 views)
File Type: jpg Photo0073.jpg (59.3 KB, 19 views)
File Type: jpg Photo0072.jpg (60.2 KB, 14 views)
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 11-18-2016, 21:26 PM   #44
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 49
Posts: 1,277
:
[Senior Member]
Default

Buna seara !



1. Busoanele de umplere si de golire nu trebuie neaparat sa fie diferite, nici la exterior, nici la interior.

2. Busonul de golire nu este obligatoriu sa aiba si parte magnetica. Chiar daca are, nu tot ce este in cutie are origini feroase, metalele sunt si neferoase, si ca atare, spanul lor nu va fi atras de magnet.

3. Faptul ca busonul de golire vine pregatit pentru inbus de 17 mai subscrie odata la ticalosia industriei auto, care ar face orice, numai sa-ti ia banii. Pen' ca daca nu ai inbus de 17 (rar intalnit), imaginatie sau prieteni cu imaginatie, vei ajunge in service, unde tarifele sunt altele decat in fata blocului sau in curte la X.



Tot de-aia s-au imventat torx-ul, torx-ul "S", inversul torx-ului ("E"), vielzahn 12, 16 sau mai stiu eu cati dinti, etc... Iar asa-zisa codare a injectoarelor la masinile de prin 2000 incoace tot de-aia s-a inventat. Si asa mai departe...




Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 11-18-2016, 22:00 PM   #45
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 253
:
[Senior Member]
Default

Pai, la MB clasa B sunt diferite, iar cel de golire are magnet...si are aceeasi cutie de viteze.
Oricum, eu mi-am pus pe A-ul meu buson de golire cu magnet. Nu conteaza din ce e facut span-ul, eu zic ca nu are ce sa faca rau la masina mea. Curios este ca MB clasa B are aceeasi cutie de viteze ca A-ul meu. Dar cine stie, poate la B au bagat mai mult fier. Si de ce in programul lor de piese si in schema lor de la reprezentanta nu apare busonul de golire? Nu mai conteaza, eu mi-am facut upgrade la masina.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 11-27-2016, 23:57 PM   #46
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 253
:
[Senior Member]
Default Despre uleiul din cutia de viteze

Pentru cine are rabdare sa citeasca am gasit pe acest site lucruri foarte interesante despre uleiul din cutia de viteze: http://www.widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 11-28-2016, 07:01 AM   #47
Dethave
Senior Member
 
Join Date: Oct 2015
Location: Rm. Valcea
Motorizare : 1,7
Posts: 304
:
[Senior Member]
Default

Salut!
Relativ interesant articolul dar autorul bate câmpii in 11 pagini despre ce ti-a spus Heavy. D.
In 30 de cuvinte, cu aceeași pondere informațională continuta..Nu in topicul de fata, ci in cel dedicat dilemei schimbului de ulei in cutia de viteze.

Last edited by Dethave; 11-28-2016 at 07:03 AM.
Dethave is offline   Reply With Quote
Old 11-28-2016, 12:55 PM   #48
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 253
:
[Senior Member]
Default

Asa e DETHAVE, Heavy D. este un mare maestru...dar a folosit 108 cuvinte. Ma bucur ca articolul e relativ interesant. Inseamna ca nu l-am postat degeaba.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 11-30-2016, 10:53 AM   #49
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 253
:
[Senior Member]
Default

Buna dimineata,
Astazi am fost cu masina in parcarea unui supermarket ca era goala si mi-am permis sa fac intoarcere de tip U, cum se specifica in articolul de mai sus de 11 pagini...de fapt am facut cercuri, pe stanga si pe dreapta, in viteza intai, luat maxim de volan. Din cate mi-am dat eu seama diferentialul nu lucreaza cum trebuie. Senzatia este ca si cum s-ar impletici rotile. Cred ca trebuie sa merg pana in Germania, la fabrica, sa cer niste ulei pentru cutia de viteze...daca or mai avea. Pe aici, pui un ulei de la reprezentanta si nu-ti mai intra in viteze...sau nu mai iese. Apoi, pui alt ulei tot de la reprezentanta si rezolvi prima problema dar nu-i place diferentialului, deci dai in alta problema. La naiba cu tehnologia asta avansata. Ma gandeam sa scriu mare pe masina mea: AM CEA MAI PROASTA MASINA DIN LUME. Dar nu pot, fiindca o iubesc.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 11-30-2016, 11:07 AM   #50
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 253
:
[Senior Member]
Default

Buna dimineata,
Astazi am fost cu masina in parcarea unui supermarket ca era goala si mi-am permis sa fac intoarcere de tip U, cum se specifica in articolul de mai sus de 11 pagini...de fapt am facut cercuri, pe stanga si pe dreapta, in viteza intai, luat maxim de volan. Din cate mi-am dat eu seama diferentialul nu lucreaza cum trebuie. Senzatia este ca si cum s-ar impletici rotile. Cred ca trebuie sa merg pana in Germania, la fabrica, sa cer niste ulei pentru cutia de viteze...daca or mai avea. Pe aici, pui un ulei de la reprezentanta si nu-ti mai intra in viteze...sau nu mai iese. Apoi, pui alt ulei tot de la reprezentanta si rezolvi prima problema dar nu-i place diferentialului, deci dai in alta problema. La naiba cu tehnologia asta avansata. Ma gandeam sa scriu mare pe masina mea: AM CEA MAI PROASTA MASINA DIN LUME. Dar nu pot, fiindca o iubesc.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 11-30-2016, 11:59 AM   #51
Dethave
Senior Member
 
Join Date: Oct 2015
Location: Rm. Valcea
Motorizare : 1,7
Posts: 304
:
[Senior Member]
Default

Las-o..las-o asa.
Nu stiu cum ti-ai dat seama ca nu lucreaza diferentialul bine,dar senzatia de impleticire o ai din cauza latimii cauciucurilor,ce se opun virarii(le ia un pic taras).

Last edited by Dethave; 11-30-2016 at 12:02 PM.
Dethave is offline   Reply With Quote
Old 11-30-2016, 13:51 PM   #52
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 253
:
[Senior Member]
Default

Eu as lasa-o asa dar stii care-i problema? Am avut un Logan cu aceleasi dimensiuni: 185 65 R15...si nu facea asa. Dar, daca zici ca si a ta se comporta la fel, o fi normal...cine mai stie.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 11-30-2016, 15:58 PM   #53
Dethave
Senior Member
 
Join Date: Oct 2015
Location: Rm. Valcea
Motorizare : 1,7
Posts: 304
:
[Senior Member]
Default

Pai Loganul mișcă din toate încheieturile, chiar si atunci cand sta pe loc...N-ai simțit-o cum se onduleaza pe strada?Pe mine m-a terminat psihic un drum la mare cu Dacia Logan.
Dethave is offline   Reply With Quote
Old 11-30-2016, 18:22 PM   #54
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 253
:
[Senior Member]
Default

Astazi am desfacut din nou busoanele de la cutia de viteze. Dupa cum se poate vedea in poze, cel de golire pe care l-am pus eu este mai lung decat cel de umplere. Am facut poze si la gaurile din cutie. Cea unde intra busonul de golire este mai lunga. Concluzia mea este ca busoanele nu trebuie sa fie identice. Am gasit pe magnet un praf negru dar am uitat sa fac poza. Uleiul l-am pus cu maneta de viteze bagata in marsarier. Nu stiu daca are vreo importanta pozitia menetei dar asa am vazut pe un forum de la Logan. Avand in vedere ca de la Mercedes-Benz nu primesc ajutor, ma orientez si eu pe la alte marci. Am pus inapoi uleiul MB 235.10, cel vechi pe care l-am pastrat. Am vazut pe un forum rusesc ca, la ei, MB 235.10 are vascozitatea 80W90...foarte ciudat.
Attached Images
File Type: jpg Photo0001.jpg (55.7 KB, 20 views)
File Type: jpg Photo0004.jpg (50.3 KB, 21 views)
File Type: jpg Photo0005.jpg (44.2 KB, 18 views)
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 11-30-2016, 19:45 PM   #55
flavyus1987
V.I.P
 
flavyus1987's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Location: constanta
Motorizare : 1.4
Age: 29
Posts: 1,693
:
[V.I.P]
Default

Joacă-te puțin la reglajele timoneriri dun habitaclu.si las-o asa.iti mananci timpul, nervii si banii fara rost.e o masina care valoreaza putin peste 1000e si are uzura pronuntata, dar mai merge mult si bine.
Eu o am din 2010 si la inceput vroiam sa fie masina perfecta.Acum am alte priorități.Masina trebuie sa mearga nu sa pape timp, nervi si bani.
__________________
Vand jante A class cu anvelope vara 600lei.
https://diagnoza-auto-cta.blogspot.r...255517-ms.html
flavyus1987 is offline   Reply With Quote
Old 11-30-2016, 20:17 PM   #56
Dethave
Senior Member
 
Join Date: Oct 2015
Location: Rm. Valcea
Motorizare : 1,7
Posts: 304
:
[Senior Member]
Default

Subscriu le cele afirmate de flavyus1987!
Dethave is offline   Reply With Quote
Old 11-30-2016, 22:18 PM   #57
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 253
:
[Senior Member]
Default

Nu valoarea masinii ma intereseaza pe mine, ci caracterele infecte. Te duci cu masina la service buna si, cand o iei de acolo, dupa ce ajungi acasa, o lasi in fata blocului...apoi, vrei sa pleci cu ea si surpriza: nu mai intra in viteza. De ce trebuie sa supoort eu bataia de joc? Te apuci sa schimbi kit ambreiaj, pompa, lichide, reglezi timonerii...toate costa destul de mult. Ce fac baietii de la service? Se hlizesc pe la colturi. De ce sa las masina in pace? Nu mi-am luat Mercedes-Benz doar ca sa faca baietii de la service burta mare. Nu vreau decat sa fac experimente pe aceasta bucata de fier fara valoare...iar, daca reusesc sa postez aici lucruri care fac service-urile sa piarda macar un leu, sunt fericit...nu voi ceda in fata trantorilor care au invatat doar sa-mi distruga in mod sistematic masina...ei nu sunt in stare sa faca bani in mod cinstit...nu au respect pentru meseria lor, pentru marca MB sau pentru clientul lor...pur si simplu nu vad nici un motiv sa mai mergem pe la service...nu putem avea incredere in ei.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2016, 13:57 PM   #58
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : W168 A160 '99 Benzină
Age: 32
Posts: 616
:
[Senior Member]
Default

Omul are W169. Cred e o idee mai bine de 1000€. Chiar dacă ar fi un leu, nu ştiu la voi, dar pe unde stau eu nu plouă cu bani.

Georgealinel, nu te supăra pe mine dar cred că problema e la tine. Dacă te vede că îţi place maşina şi eşti toată ziua pe capul lor te ard de nu te vezi. Eu personal am avut noroc mare cu ăsta la care merg. Am mai fost şi pe la alţii şi nu ştiu, cred că dacă era după ei nici cu volanul nu mă mai alegeam, trebuia să o schimb toată. Dacă nu dai de unul care într-adevăr iubeşte ceea ce face, o să-ti transformi maşina într-o bucată de fiare.

Acum două săptămâni i-am făcut ITP-ul la a mea. Niciodată până acum nu mi-au văzut farurile aşa de bine şi am tras de ele în toate părţile. L-am sunat iar pe omul de la ITP să-l întreb dacă a umblat la ele. O zis că da, că nu erau reglate cum trebuie. Când am fost la ceva service cu alte treburi, i-am rugat să-mi regleze şi farurile. Au zis că le-au reglat, că au reglaj cu laser şi blabla. Până n-am fost la ITP n-am văzut diferenţă.

Deci totul depinde de cine dai. Altul îţi ia banul şi-ţi strică mai rău (voit, sau poate atâta îl duce capul), altul bâzâie şi-ţi repară chestiile, pentru că citez: "No, păi o fost treabă de două minute".

Au mai fost discuţii pe aici, eu zic să-l cauţi pe ăla cu garajul din spatele blocului. Dacă n-ar fi bun în ceea ce face ar muri de foame. Eu din ce am povestit cu alţii ce au alte mărci, la reprezentanţă îs cei mai mari bolovani. Clar mai sunt şi oameni buni, dar mă gândesc ăia nu stau.
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2016, 22:18 PM   #59
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 253
:
[Senior Member]
Default

La multi ani, Romania.
Salut gruiarew. Faptul ca sunt bolovani la reprezentanta nu-i problema. Pe mine ma deranjeaza tehnica lor de a stoarce banii de la client. De exemplu tu nu ai laborator chimic acasa si, cand iti pune ulei in cutie, nu stii ce-ti pune. In primul rand, nu te lasa sa te uiti desi masina este proprietatea ta.
Dupa cate am citit in articolul de 11 pagini, uleiul din cutie formeaza un strat de sacrificiu pe sincroane si pinioane. Daca sincroanele sunt din alama si pui ulei care formeaza un strat de sacrificiu mai tare decat materialul din care este facut sincronul, cand cuplezi treapta respectiva se duce stratul de sacrificiu luand cu el si un micron din sincron. Pe de alta parte, daca pui ulei care are prea putini aditivi ce formeaza stratul de sacrificiu, exista riscul de uzura mare la pinioane. Am un coleg de serviciu care are un VW Caddy si se plange ca a ramas fara treapta a cincea. Zice ca un mecanic a verificat si are span in cutie...si l-a convins sa cumpere alta cutie. El face curse lungi, deci treapta a cincea este cea mai solicitata. Am incercat sa ii explic ca problema lui se datoreaza folosirii unui ulei necorespunzator in cutie dar nu vrea sa ma creada. Am mai citit un lucru interesant pe la cei cu MB clasa C, unde spuneau ca la anumite modele MB s-a dat un buletin de informatii cum ca uleiul din cutie nu trebuie pus pana nivelul specificat initial de producator ci cu vreo 10mm mai jos. Cica din cauza asta, aveau probleme cu bagatul in treapta intai si a doua, la rece.
Astazi am mai facut niste cercuri cu volan luat maxim..am facut mai multe si am observat ca, dupa un timp, nu se mai impleticesc rotile. Probabil stratul de sacrificiu de pe satelitii diferentialului a fost anihilat. Adevarul este ca nu prea ai ocazia sa mergi cu volanul luat maxim. Am ajuns la concluzia ca acolo unde stratul de sacrificiu nu are timp sa se sacrifice, de ex in treapta intai, cuplarea treptei de viteza se face mai greu. Asadar am luat hotararea ca, atunci cand plec de pe loc in treapta intai sa o turez putin mai tare decat de obicei. Nici treapta a doua nu este prea mult folosita si am hotarat sa o turez mai tare inainte de a trece in a treia. Am observat ca in treptele trei, patru si cinci intra cel mai usor...probabil din cauza ca sunt cel mai mult folosite, astfel stratul de sacrificiu avand timp sa se sacrifice. Eu imi pusesem in cutie ulei 235.4 care era bun la rece dar am gasit un praf negru pe busonul magnetic, probabil de la pinioane. Acum am revenit la 235.10 care e mai prost la rece dar sper sa nu-mi uzeze pinioanele. Mai e si problema ca pe cutie scrie MB 235.10 dar, neavand laborator chimic acasa si cunostintele necesare pentru a testa daca e adevarat, nu pot decat sa ma bazez pe noroc. Oricum, busonul magnetic pe care mi l-am pus la golire face toti banii.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2016, 22:28 PM   #60
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 253
:
[Senior Member]
Default

Am gasit si chestia asta:”If prior to starting the vehicle the gear oil temperature is below the critical temperature for the oil used, then either the gear oil should be prewarmed or the transmission should be warmed up while in neutral.”....pe site-ul http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/231.0_en.html
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
experimente, interesant


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 03:37 AM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF