Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Limuzine > Mercedes Benz A Klasse > Discutii despre model - A Klasse

Experimente

Discutii despre model - A Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-28-2016, 15:29 PM   #1
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 223
:
[Senior Member]
Question Experimente

Buna ziua,
Astazi am facut niste experimente pe masina mea w169, benzina, 1699cmc, cutie manuala, fara ACS, fara pilot automat:
1. Ceva imi spune ca pedala de frana este cam tare si m-am hotarat sa scot furtunul care intra in pompa de frana. Am pornit motorul sa vad ce se intampla. La pornire motorul s-a turat mult mai mult decat de obicei si nu mai venea la relanti. Tragea aer pe furtunul care l-am scos. Am tras concluzia ca are rolul de a face vacuum. Inainte de intrarea in pompa mai are un furtun gri, mai subtire. Am desfacut tot ce se putea pe-acolo si am vazut ca e o piesa care are supapa de cauciuc in interior si o bila in lateral. Acea bila e blocata. Nu inteleg care-i rolul bilei. Daca stie cineva, il rog, din inima, sa-mi spuna si mie. As vrea si sa stiu daca bila trebuie sa joace liber in interior sau trebuie sa stea fixa...desi, daca e fixa, nu vad care e rolul ei. Si, care e rolul furtunului gri care merge in spate. As vrea sa pun poze dar nu imi da voie.
2. M-am jucat cu maneta de viteze si cu frana de mana. La pornirea motorului, daca am frana de mana trasa (pozitia in sus), maneta nu intra in viteza...dar, daca las frana de mana in jos, intra in viteza. Am facut experimentul de mai multe ori ca sa vad daca sunt paranoic. Care-i faza?
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 08-28-2016, 21:02 PM   #2
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 223
:
[Senior Member]
Default

Cu furtunasul m-am lamurit...e de la reglajul farurilor...cine ar fi crezut? Mai trebuie sa vedem care este legatura intre frana de mana si putinta sau neputinta de a baga in viteza.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 08-28-2016, 21:13 PM   #3
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : W168 A160 '99 Benzină
Age: 31
Posts: 537
:
[Senior Member]
Default

Probabil e ceva protecție să nu pleci ca ghiolbanul cu frâna de mână trasă. De obicei când bagi în viteză vrei să pleci și frâna trebuie lăsată. Cam nasol pentru plecarea în rampă. Mă gândesc că poți trage frâna cu ea în viteză. Deci calci frâna de serviciu lași frâna de mână bagi în viteză, tragi frâna de mână, lași frâna de serviciu și pleci din ambreiaj / accelerație / eliberând frâna de mână. Cam ciudat... pe alea vechi (cel puțin a mea) doar bipăie dacă trag frâna când e în mișcare. Atât.
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 08-28-2016, 21:19 PM   #4
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : W168 A160 '99 Benzină
Age: 31
Posts: 537
:
[Senior Member]
Default

Stai... și la W169 reglajul la faruri e tot pe aer? Nu înțeleg care-i avantajul?
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 08-28-2016, 21:54 PM   #5
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 49
Posts: 1,229
:
[Senior Member]
Default Vacuum...

Buna seara !





Vacuum nu inseamna aer, ci lipsa completa a acestuia. Care vacuum exista gratuit la motoarele pe benzina in galeria de admisie, Deci, de ce sa nu folosesti ceva ce deja ai pe gratis, in loc de motoare electrice, relee, sigurante, fire, butoane ? Care costa in plus si se pot strica, binenteles. Nu ca reglajul pe baza de vacuum nu s-ar putea strica...






Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 08-28-2016, 22:02 PM   #6
cl600
Specialist 7G-Tronic
 
cl600's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: BUCURESTI
Motorizare : CDI
Age: 46
Posts: 2,762
:
[Specialist 7G-Tronic]
Default

Sau poate e doar o problema a consolei centrale care, probabil se ridica impreuna cu maneta de frana de mana, incurcand tijele schimbatorului.
__________________
http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34

www.mbretrofit.com

0731 362 861

Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.
cl600 is offline   Reply With Quote
Old 08-28-2016, 22:45 PM   #7
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 223
:
[Senior Member]
Default

Conslola centrala e ca o stanca, nu se clatina nici stanga-dreapta, nici inainte-inapoi, nici sus-jos. Eu am consola cu cotiera. Dar, fiindca tot sunt la capitolul experimente, ma tenteaza sa desfac consola centrala...sa vad si eu ce e pe-acolo. Multumesc pentru idee, cl600.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 08-29-2016, 11:53 AM   #8
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 35
Posts: 2,572
:
[V.I.P]
Default

Quote:
Am desfacut tot ce se putea pe-acolo si am vazut ca e o piesa care are supapa de cauciuc in interior si o bila in lateral. Acea bila e blocata. Nu inteleg care-i rolul bilei.
Era concludent daca faceai si ceva poze la piesa in cauza. Daca-i ce gandesc eu, bila respectiva face parte dintr-o supapa ( bila se aseaza pe un "scaun" care-i urmareste perfect profilul, fiind actionata de un arc)
Quote:
M-am jucat cu maneta de viteze si cu frana de mana. La pornirea motorului, daca am frana de mana trasa (pozitia in sus), maneta nu intra in viteza...dar, daca las frana de mana in jos, intra in viteza.
N-are legatura frana de mana. Daca vrei, poti face o proba: calca bine pedala de frana si, eu zic, ca vei avea acelasi rezultat.
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 08-29-2016, 13:59 PM   #9
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 223
:
[Senior Member]
Default Poze

Salut Laulaur,
Mai incerc odata cu pozele astea, nu stiu ce au ca nu au vrut sa mi le ia din prima. Cred ca erau prea mari.
Attached Images
File Type: jpg 1.jpg (65.2 KB, 255 views)
File Type: jpg 2.jpg (60.6 KB, 252 views)
File Type: jpg 3.jpg (65.5 KB, 248 views)
File Type: jpg 4.jpg (56.3 KB, 248 views)
File Type: jpg 5.jpg (38.5 KB, 252 views)
File Type: jpg 6.jpg (64.7 KB, 86 views)
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 08-29-2016, 18:41 PM   #10
LauLaur
V.I.P
 
LauLaur's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Moreni -Dambovita
Motorizare : 1598 cmc benzina
Age: 35
Posts: 2,572
:
[V.I.P]
Default

Raman la parerea anterioara, pare ca e o supapa. Probabil compenseaza vacuumul cu aer atmosferic.
Uite piesa in sine, dar nu apare denumirea pe niciuna din seriile de sasiu verificate de mine, benzina sau diesel....
Click the image to open in full size.
__________________
Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

Last edited by LauLaur; 08-29-2016 at 18:45 PM.
LauLaur is offline   Reply With Quote
Old 09-21-2016, 20:18 PM   #11
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 223
:
[Senior Member]
Default

Buna seara.
Am observat in catalogul ilcats.ru, intr-o imagine, o piesa care nu stiu ce este. Are numarul 310 in poza si seamana cu o baterie auxiliara. Nu este descrisa in catalog. Stie cineva daca W169 are baterie auxiliara? Si, daca da, unde este?
http://mb.ilcats.ru/part/vin/wdd1690...oup/030/clid/1
Attached Images
File Type: jpg Immagine0.jpg (27.5 KB, 52 views)
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 09-21-2016, 20:56 PM   #12
ogo
Senior Member
 
Join Date: Jan 2015
Location: Constanta
Motorizare : W169 180 CDI
Posts: 188
:
[Senior Member]
Default

Salut.
Este pentru modelul cu start/stop (SA B01).
O ai doar daca ai optiunea asta. Se gaseste in capitonaj - portbagaj lateral dreapta.
ogo is offline   Reply With Quote
Old 09-21-2016, 21:06 PM   #13
ogo
Senior Member
 
Join Date: Jan 2015
Location: Constanta
Motorizare : W169 180 CDI
Posts: 188
:
[Senior Member]
Default

Se gaseste doar la modelele BlueEFFICIENCY incepand cu 2008.
ogo is offline   Reply With Quote
Old 09-21-2016, 21:46 PM   #14
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 223
:
[Senior Member]
Default

Multumesc ogo. A mea e din 2004, deci nu prea are rost sa desfac capitonajul din portbagaj lateral dreapta. Unii spun ca, daca ai probleme cu bateria auxiliara, nu merge functia "hold". Banuiesc ca, rabla mea din 2004, nu are nici aceasta functie. De fapt, cei care vorbeau de aceasta functie erau posesori de MB clasa E. In orice caz, cred ca trebuie sa-mi schimb bateria princpipala, ca tot gasesc picaturi de apa deasupra bateriei(de fapt, nu sunt sigur ca e apa). In plus, la borna +, am doua fire, din cele trei care se imperecheaza intr-o mufa, corodate. Stiu ca unul e pentru electromotor, dar celelalte doua nu stiu ce rol au.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 09-21-2016, 22:01 PM   #15
ogo
Senior Member
 
Join Date: Jan 2015
Location: Constanta
Motorizare : W169 180 CDI
Posts: 188
:
[Senior Member]
Default

W169 nu are (din pacate) functia hold nici pentru modelele care au CVT. Exista totusi un surogat de hold, controlat de ESP, care functioneaza doar cand pleci din rampa (masina este infranata pana cand apesi suficient de tare pe acceleratie ca sa nu mai "curga" la vale, si atunci se declupeaza automat). Functia se poate activa in calc ESP parca (stiu ca am vazut la a mea dar este deja activata). Din ce tin minte e standard si functia asta la modelele facelift.
Pentru start-stop trebuie sa ai si in campul de comanda butonul ECO (acolo unde mai sunt butoanele cu incalzirea in scaune, parktronic sau/si butoanele de alarma) ca sa ai functia asta plus sticker-ul cu BlueEFICIENCY pe panourile laterale de la oglinzile exterioare dar daca zici ca e din 2004 sigur nu ai optiunea asta.
Pt apa in compartiment baterie cel mai des se intampla de la canalele de scurgere apa infundante de frunze/mizerie. Poti verifica cand schimbi filtru de aer/polen.
ogo is offline   Reply With Quote
Old 09-21-2016, 22:52 PM   #16
gruiarew
Senior Member
 
Join Date: Dec 2014
Location: Sibiu
Motorizare : W168 A160 '99 Benzină
Age: 31
Posts: 537
:
[Senior Member]
Default

Dacă e deasupra bateriei aş zice că nu-i de la scurgerile de la parbriz. Ar trebui sa aibe apă şi sub şi să fie udă şi mocheta. Sau măcar urme.

N-ai aerisire la baterie? A mea are un furtun ce merge afară. Eu zic că-i mai degrabă gaz de la încărcare sau poate ţi-o încălzeşte şi după aia face condens. Nu-i normal să ai coroziune pe borne. Dă-o jos vezi cum stai cu apa din ea. Eu n-aş schimba-o pentru atâta tot. Trebuie să se vadă dacă "aruncă pe afară". Pune şi un voltmetru să nu o încarce prea tare / mult.

Pe mine m-a lăsat acum două ierni, am dat-o jos, am umplut-o cu apă am lăsat-o pe redresor (ceva pocnitoare de 100 lei). De atunci nu mai am treabă cu ea. Am pornit coteţul si la -18 grade. Am zis că n-o schimb până nu mă lasă de tot, probabil într-o zi când chiar o să am cea mai mare nevoie . Am un oarece respect pentru chestiile antice, dacă-i pe bune ştanţa atunci e din 2001. Astea ce se fac acuma le cam schimbi la 3 ani sau mai repede, depinde câtă garanţie au. A mea nici nu ştiu ce e. Are sigla de la merţ şi atât.
gruiarew is offline   Reply With Quote
Old 09-21-2016, 23:26 PM   #17
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 223
:
[Senior Member]
Default

Corect gruiarew, eu cunosteam problema cu infundatul scurgerii la w169, ca am avut rezistenta de treapta busita si, de atunci, sunt obsedat sa nu las frunzulite pe masina. Apa nu e decat deasupra bateriei si se vede ca iese pe langa capacele alea cu cruce pe ele. Cred ca bateria mea e din fabrica. Are sigla Mercedes si e marca Fiamm. Are furtunas in lateral pentru evacuare gaze. Problema este ca mai are o gaura si in partea cealalta si cred ca pe acolo ies vapori de acid ce au corodat cele doua fire de cupru care nu stiu ce rol au. Cel cu electromotorul nu e afectat deloc, fiindca nu are terminatia din cupru. Acum vreau sa cumpar baterie noua, dar nu stiu de unde sa iau ca trebuie modelul acesta cu furtunas. Probabil se gaseste la reprezentante MB.
Ogo, te rog spune-mi cum imi dau seama daca am surogatul de Hold. Deci, daca sunt in rampa, cand iau piciorul de pe frana, masina nu pleaca inapoi? Si treaba asta e controlata de ESP? Cred ca masina asta e mult mai complicata decat mi-am imaginat. A mea e cutie manuala, fara ACS.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 09-22-2016, 08:38 AM   #18
ogo
Senior Member
 
Join Date: Jan 2015
Location: Constanta
Motorizare : W169 180 CDI
Posts: 188
:
[Senior Member]
Default Experimente

Quote din prezentare:
Mercedes engineers have also added a new function to a well-proven support system: the Electronic Stability Program (ESP) of the A-Class now has an automatic hill-holder function which prevents the car from rolling backwards when the driver changes from the brake pedal to the accelerator when moving off on an uphill gradient. In these situations ESP maintains the brake pressure for a short time, so that the driver can move off smoothly.

Dar e valabila incepand cu anul 2008 - facelift.
ogo is offline   Reply With Quote
Old 09-22-2016, 13:00 PM   #19
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 223
:
[Senior Member]
Default

Ok, acum am inteles. Tare facelift-ul asta. Deci, daca e din ESP, nu are importanta ca e cutie manuala sau automata. Multumesc ogo.
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote
Old 09-25-2016, 01:24 AM   #20
georgealinel
Senior Member
 
georgealinel's Avatar
 
Join Date: Sep 2014
Location: Vaslui
Motorizare : 1699 Benzina
Age: 38
Posts: 223
:
[Senior Member]
Default

Astazi am fost la service MB, fiindca vreau sa stiu care e treaba cu supapa asta nr 80 din poza. Dupa ce am dat seria de la sasiu, omul de la piese imi spune ca nu vede aceasta piesa pe masina mea. Si totusi, eu o am. Avand in vedere acest lucru, m-am hotarat sa elimin aceasta supapa din sistem. Rezultatul experimentului a fost ca, s-a adeverit ce a spus LauLaur mai sus...adica, daca apas pedala de frana mai tare, intra foarte usor in viteza...parea ca masina este noua. Inseamna ca acest vacuum, pe langa sistemul de franare si sistemul de reglaj al farurilor, are legatura si cu transmisia. In programul de piese, nu aparea nici piesa nr 100 pe masina mea, care intr-adevar nu o am...dar mor de curiozitate sa aflu unde se mai ducea un furtun de vacuum. Ma intreb, daca am piesa nr 80 care nu ar trebui sa o am, de ce nu am si piesa nr 100? In orice caz, pana voi afla adevarul, o sa merg fara supapa...iar piesa aceasta in forma de Y, nr 100, poate e pentru motorizarea diesel. Nu am indrazneala sa va intreb daca stie cineva cum functioneaza intreg sistemul de vacuum pe A class, desi imi doresc foarte mult sa aflu dar mi-am propus sa tratez A class-ul meu ca pe un cobai. Voi face fel si fel de experimente. Ceea ce ma motiveaza, este faptul ca cei din service-uri profita de faptul ca noi nu intelegem cum functioneaza masina si ne vand gogosi la greu. De ex, omul de la piese, nu a binevoit sa-mi spuna unde ar trebui sa mai ajunga vacuum prin piesa aceasta in forma de Y. A spus ca nu stie. Nu-i asa ca e interesant? Omul lucreaza la MB dar nu stie. Bineinteles ca nu-l cred.
Attached Images
File Type: jpg getImage.jpg (10.5 KB, 38 views)
__________________
No malfunction
georgealinel is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
experimente, interesant


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 23:31 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF