Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Demontare admisii OM642

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Demontare admisii OM642

    Salutare,

    urmeaza sa ma apuc sa demontez admisiile pentru a repara tijele clapetelor care se afla in cele 2 admisii.
    Pentru ca o sa desfac cam tot ce este deasupra motorului (EGR, turbo, admisii, injectoare si ce o mai fi pe acolo) as avea nevoie de ajutorul celor mai experimentati sa ma ajute cu niste sfaturi legat de NU ar trebui sa ratez daca tot umblu pe acolo.

    Dupa mintea mea ar trebui sa schimb garniturile turbo, eventual sa curat geometria variabila, garnituri EGR+ curatare, garnituri admisii, garnituri cooler ulei, schimbat bujiile incandescente, filtrul de motorina, filtrul epurator, eventual garnituri injectoare?!
    Am ratat ceva?

    Stie cineva unde as putea merge sa refac tijele care regleaza clapetele din admisie? Stiu ca era cineva pe net insa nu mai pare activ. Exclud cumpararea tijelor SH sau a admisiei SH. Ori iau kit de-a gata ori sa le fac la un strungar.

    Orice recomandare este binevenita, sa stiu la ce sa fiu atent cand demontez. Nu ar strica si niste recomandari privind procesul de demontare pt ca o voi face eu si m-ar ajuta la ce sa fiu atent, la o anumita ordine de desfacere, orice e bun venit. Doamne ajuta!

  • #2
    Iti recomand sa apelezi la un specialist, dar daca vrei sa te apuci poti incepe cu YouTube.
    Gasesti acolo f multe variante, unele mai bune altele chiar idioate.

    In primul si in primul rand trebuie sa ti cont doar de doua aspecte:

    1 - Sa scoti antigelul inainte sa demontezi - altfel risti sa intre in capul pistoanelor cand ridici galeriile

    2 - Sa uiti varianta cu strungarul, tijele sunt din plastic si cam toate inventiile din zona au trecut pe la noi de-a lungul timpului, nu merita.


    Daca totusi ajungi sa le desfaci ( gasesti o pereche de galerii cu tijele praf usor pe care poti face experimente ) trebuie neaparat sa reusesti sa convingi mecanicul sa nu foloseasca nici un gram de silicon si mai ales sa nu curete zona unde se monteaza galeriile sau racitorul cu obiecte ascutite.
    In foarte multe din cazurile in care a explodat motorul dupa aceasta operatiune 'simpla' s-a regasit span intr-unul dintre canalele de ungere.
    http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


    www.mbretrofit.ro

    Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

    Comment


    • #3
      Nici eu nu sunt fan silicon negru asa ca nu se va pune asa ceva nici la galerii, nici la cooler si nici la termostat (ma gandesc sa-l schimb, asa fac la toate masinile mele).
      As apela la specialisti daca as avea 10mil. sa-i dau pe manopera pt toate operatiile pe care intentionez sa le fac. De banii aia mai bine cumpar piese, asta e. O sa repar masina la garajul unui prieten mecanic, o sa folosesc sculele lui si cand ma impotmolesc, apelez la el.
      Am vazut pe net niste kituri pt tije, vandute de un tip din Canada, par din aluminiu si cu niste capacele de prindere pe axul clapetelor. 100USD/admisie.
      O alta varianta este sa le fac la un coleg de pe forum, care lipeste tijele vechi si probabil le si bucseaza (am vazut ca se largeste gaura din jurul axului), 100E pt ambele admisii.
      Nu inteleg de ce pastele ma-sii astia de la Mertz nu au la vanzare ca piesa separata tijele astea, daca au vazut ca apare asa des ca defect?!

      La injectoare ar fi ceva de facut, sa schimb vreo garnitura, ceva? Imi amintesc ca am citit pe undeva ca se ciufuleste scaunul injectorului.

      Comment


      • #4
        Cam asa se face:

        At some point in the not too distant future I am sure I will be treading this road. Thanks for the pics and making it look not as bad as I thought. I



        In idea ca ne aducem contributia cu ce putem, posteaza mai multe amanunte despre solutiile gasite.
        http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


        www.mbretrofit.ro

        Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

        Comment


        • #5
          Recomand o piesa OEM ...Eu am schimbat admisia luna trecuta si pe piesa am dat 2200 lei
          (vine fara motoras )iar manopera a fost 400 lei . Tine cont de un lucru : Doamne fereste nu reconditionezi bine un clapet ,nu are decat sa se duca in capul pistonului si de acolo iti las imaginatia sa lucreze )

          Stima

          Comment


          • #6
            Multam, cl600! Link-ul ala il am si eu salvat pt a arunca o privire cand ma impotmolesc. Si mai sunt vreo 2 videoclipuri care prezinta procesul pe repede inainte.
            Chiar intentionez sa fac niste poze cu procesul de desfacere, sa vedem daca-mi iese.
            @rusty: clapetele la motorul OM642 sunt metalice, nu zboara nicaieri. Macar atat le-a trecut prin minte cand au proiectat motorul.
            La modelele mai vechi sau la alte marci sunt intr-adevar din plastic si am auzit o gramada ca nu le-au mai gasit. Unii mecanici spun ca fiind din plastic nu fac stricaciuni pistonului, ca se topesc. Cine stie cum e de fapt...

            Dupa ce o sa dau admisiile jos, o sa merg oricum la un strungar sa-si dea cu parerea. Nu vad de ce sa nu mearga facute din aluminiu sau cupru. As avea mai multa incredere sa fie dintr-un aliaj metalic, in loc de plastic/ebonita sau ce naiba e materialul ala pe original. Si nu-mi dau seama daca greutatea e o problema in zona aia.

            @cl600: poti sa-mi spui ce nu a mers la altii care au incercat sa gaseasca solutii in zona tijelor? Poti estima ce greseli crezi tu ca au facut de nu le-a iesit modificarea/adaptarea tijelor?
            Bine, eu acum vorbesc de tije rupte insa poate doar au sarit din nuca aia de la motoras. Pana nu desfac nu stiu ce s-a intamplat exact acolo, doar ca se aude motorasul ca clampane in gol si intra eroarea M55.

            Comment


            • #7
              Chiar daca arata la fel, galeriile de la Euro 6 nu mai fac așa multe probleme, habar nu am de ce, probabil din cauza managementuli. Astfel nu știu dacă mai am vre-o pereche model vechi să îți dau sa te joci. Mă uit maine și îți spun.

              Nu are rost sa demontezi, daca nu ești hotărât.

              Chiar daca nu am eu, găsești ușor o pereche sa faci teste.
              http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


              www.mbretrofit.ro

              Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

              Comment


              • #8
                Trebuie oricum sa desfac, pt ca am eroarea in bord si masina e limitata in 3000. Mai aud din cand in cand motorasul cum incearca sa miste clapetele.
                Si asa imi pare rau ca nu am intrebat la tester daca puteam sa anulez motorasul M55 pana rezolv problema, mi-e frica sa nu crape si el cand tot incearca sa miste clapetele.

                Astept sa se incalzeasca putin, sa pot pune mana pe chei, poate saptamana viitoare ma apuc de micutza.

                Comment


                • #9
                  Foarte putin posibil sa fie motorasul intreg.

                  Comment


                  • #10
                    Cred ca inca e intreg saracul, acum vreo 2 zile si-a revenit mizeria timp de vreo 20km. Mergea masina asa cum trebuie, exact ca inainte. Dupa care a revenit defectul.
                    Nu v-am zis cum am ajuns sa am probleme cu clapetele: am fost sa-i fac RAR-ul si baietii de acolo au turat-o de au luat-o dracii. Probabil in acel moment s-au dus clapetele la capat si au ramas blocate/s-au rupt/sarit tijele de ghidare sau ce naiba s-o fi intamplat. La putin timp a inceput sa nu mai traga si s-a aprins eroarea in bord.

                    Comment


                    • #11
                      Chiar daca e intreg si chiar daca nu vei pune galeri noi ( una din ele cand o comanzi, vine cu tot cu motoras ), tot nu merita sa il pastrezi. Gasesti motoras Pierburg ieftin, nou, care este 100% cel original - are codul de MB pe el.

                      Ca sa schimbi ulterior motorasul, e mai mare chinul.
                      http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                      www.mbretrofit.ro

                      Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                      Comment


                      • #12
                        Ok, asa o sa fac. L-am vazut pe la 400lei nou, banuiesc ca asta le e pretul.
                        Eu asteptam sa demontez si sa vad daca e imbibat de ulei si abia dupa aia ma hotaram daca sa-l schimb sau nu. Dar adevarul e ca daca tot umbli e pacat sa nu-l schimbi, mai ales ca fiind nou nuca aia care intra in tije are dimensiunea corecta, nu e tocita si sta mai bine.

                        Comment


                        • #13
                          Sambata a avut loc operatiunea de dezasamblare, aproximativ 5-6 ore de munca.

                          Daca ar fi sa fac un scurt sumar, in afara de demontarea turbinei, restul este relativ usor de desfacut.
                          In schimb la evacuare e o intreaga nebunie. Cine a mai umblat la evacuare stie ce porcarie poate sa iasa daca nu ai pozitie si daca ai suruburi intzepenite. De altfel acolo am rupt 2 suruburi, care s-au invartit putin si dupa aia s-au retezat. O sa trebuiasca sa pun flacara pe ele si sa incerc sa le scot.

                          Pe scurt pasii pe care i-am facut:

                          1.desfacut furtunurile in Y de sus de la turbina si filtrele de aer
                          2. scoase cutiile filtrelor de aer
                          3. filtrul epurator
                          4. desfacut capac termostat
                          5. eliberat din siguranta bucata de furtun din aluminiu care vine spre admisie dinspre intercooler; ca sa nu desfac mai jos spre intercooler, bucata de teava am scos-o cand am putut misca turbina.
                          6. desfacute ambele rampe de injectoare (chei fixe 17 si 19); aici trebuie avuta mare atentie la shtutziurile din plastic care ies din injectoare, le poti rupe usor cand desfaci piulitele rampelor; rampa de retur pe fiecare injector se scoase tragand in sus de acele discuri rotunde din plastic care au rol de siguranta. si aici se pot rupe foarte usor piesele din plastic.
                          7. scos filtrul de motorina
                          8. desfacut o piesa mare din plastic neagra, care nu stiu exact ce rol are, de recirculare a aerului, habar n-am. Pe ea cred ca e prins si debitmetrul si senzorul de presiune admisie. Piesa vine infipta in fata masinii in admisii si pleaca undeva in jos si stanga, cum te uiti la masina. De aceasta piesa e prins si acel mic intercooler, care se afla sub admisii. Acest intercooler avea la unul dintre capete opturat canalul cam jumatate cu o chestie neagra, gen plastilina/dop format dintr-un amestec de funingine/vapori ulei. Numai ca era intarit.
                          9. desfacute admisiile si trase afara cu tot cu EGR-ul; nu am putut sa-l scot decat pe banc EGR-ul, cu toate ca nu era murdar in interior. Sigur a mai fost dat jos asta pt ca nu aveam cum sa fie asa curat. De altfel cand am pus scan-ul pe masina prima oara, aparea eroare EGR. Cel mai probabil s-a umblat la el pt curatare si nu s-a sters eroarea.

                          Inca nu am scos cooler-ul de ulei pt ca nu aveam cu ce sa curat pe acolo. Oricum acolo nu sunt surprize, stiu ce este de facut insa nu voiam sa-l desfac si sa curga toata mizeria prin gaurile lasate libere. O sa iau un degresand, curat partea de sus a blocului si abia dupa aia scos coolerul.

                          Am zis ca o sa umblu la injectoare, sa le schimb scaunele insa nu o s-o fac. Arata foarte bine toate, nu au urme de ulei si nu are rost sa ma scarpin aiurea daca nu ma mananca. Experienta m-a invatat ca dusmanul "binelui" e "mai bine". Oricum e o zona relativ usor de atins pe sus, daca apar probleme.
                          O sa spal si intrarile admisiilor de pe blocul motor, o sa bag acolo niste smacuri sa curat cat pot si dupa aia voi scoate bujiile si voi da la automat, sa arunc toata mizeria si eventualele lichide afara. Cu ocazia asta voi schimba si uleiul, pt ca sigur se va contamina.

                          O sa mai schimb cureaua, termostatul, pompa de apa.
                          Mi-am comandat de afara, pt ca aici nu am gasit, garniturile alea 2 rosii de la epurator si turbina, restul garniturilor o sa le iau de aici.

                          Scotand admisiile, am avut placuta surpriza sa vad ca tijele sunt intregi si arata foarte bine, fara jocuri in ax. Motorasul e praf, de altfel la desfacut au cedat vreo 2 prinderi de la el, era plin de ulei iar cand invarteai de el se auzeau niste click-uri prin el. Clapetele erau murdare insa nu asa rau, ele se miscau bine, nu pareau ca agata in mizerie ceea ce ma face sa cred ca rateurile erau de la motoras.
                          Am dus piesele la spalatorie si le-am degresat cat am putut de mult. Restul il voi face cu niste spray-uri mai bune si cu periuta de dinti (clapete, intrari admisie, intrari intercooler).

                          Cand prind timp liber, o sa micsorez pozele si le voi urca aici in ordinea punctelor de mai sus, sa fie mai sus de urmarit pt cine se incumeta sa puna mana.

                          Am scris la repezeala, daca nu e clar ceva intrebati si raspund cu mare placere. Saptamana viitoare va urma runda 2, de montaj. Asa ca Doamne ajuta! Spor!

                          Comment


                          • #15
                            Ai făcut treabă bună, până acum. Sa nu te gândești cumva sa nu schimbi absolut toate garniturile cu altele noi și originale. Sunt f ieftine, toate reprezentantele le au deja pe stoc și după cum observi toate cele de cauciuc au forme profilate, imposibil de adăugat silicon.

                            Îți dau un pont, pt montajul corect al galeriilor, împreună cu ștuțul de aluminiu, montează carcasa filtrului de motorină pe masa împreună cu galeriile. Astfel vor sta fixe una față de altă și le poți așeza frumos la locul lor.

                            Deasemenea, galeriile se strâng într-o ordine anume. Daca nu ai documentația, postez aici ordinea de strângere.

                            Tot ce cureți, ștergi, etc pe motor, sa sincronizezi cu un aspirator...
                            http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                            www.mbretrofit.ro

                            Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Logan | Dacia Logan |Anulare DPF