Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Discutii generale > Vintage Car

Cum sa iti inmatriculezi masina ca oldtimer?

Vintage Car


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-21-2014, 01:58 AM   #41
nstoe
V.I.P
 
nstoe's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Romania .
Motorizare : 4 cilindrii.
Posts: 2,229
:
[V.I.P]
Default

Deoarece restaurarea unui automobil mai vechi de 30 de ani , pentru a primi atestat de vehicul istoric , este destul de costisitoare , din dorinta de a se evita surprize extrem de neplacute , ar fi bine ca propietarii respectivelor masini sa se informeze direct de la sursa , adica de la Retromobil Romania .

Exista telefon si Email .

Se vor primi raspunsuri la zi despre cum trebuie sa arate un vehicul supus examinarii comisiei tehnice de atestare . Deasemeni , se va afla un lucru dorit de foarte multi colegi si anume daca sunt permise modificari tehnice sau includerea de accesorii ce nu au intrat in componenta vehicului original .
nstoe is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2014, 14:52 PM   #42
Hirig888
Senior Member
 
Hirig888's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Location: Tg.Mures
Motorizare : W124-200D / W123-240D
Age: 28
Posts: 634
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by bulletsq View Post
Pana la urma este un lucru bun ca cineva s-a gandit in Romania sa faca asa ceva, nu mai conteaza unde se afla sediul etc! Este adevarat ca ar trebuis a se organizeze macar in orasele mai mari mai ales unde exista comunitati de masini retro..gen Sibiu, Brasov...etc!Nu mi se pare corect insa faptul ca masina trebuie sa fie"tipla"!Indiferent daca are 30 de ani sau 90!Eu as acorda acest atestat de oldtimer oricarei masini in stare de functionare (cu ITP valabil) , originala din toate punctele de vedere adik fara improvizatii "romanisme" etc.!
Dap, de acord cu faptul ca masina dece sa fie chiar in stare ca noua(cel mai iritant este casetofonul original trebe sa chiar fie?!), ideea daca trece de RAR, ar trebui sa fie de ajuns. Adica ori cum, evident sa fie originala, cu piese originale nu cum a spus colegul, cu interventii dubioase.
Ca nimeni nu cred ca se duce la retromobil cu o rabla. De si....marog. Evident, is prea stricte pe aici si cu pretentii comparat cu conditiile generale ale masinilor noastre care circula pe drum. In germania poti obtine numere "H"(Historic) mult mai usor, si masina nu trebe sa fie iesit din productie de 30 de ani, ci trebe sa aiba insusi 30 de ani. Acolo cobrele deja au numere "H" Si chiar gasesti ceva decent pentru 2000-3000euro (w123 200d) care cred ca ar fii ok cu foarte putine retusuri ca candidat retromobil.
Scz de offf. Dar acuma trebe cumparate cobrele Ca de la anul' ne intalnim la retromobil

Last edited by Hirig888; 04-04-2014 at 14:57 PM.
Hirig888 is offline   Reply With Quote
Old 10-29-2014, 12:51 PM   #43
adidc
Senior Member
 
adidc's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Location: Timisoara
Motorizare : 2.2cdi
Posts: 2,375
:
[Senior Member]
Default

Oameni buni, eu am o intrebare: Dupa ce ti-ai inmatriculat botul de cal sau cobra ca vehicul itoric, ceea ce evident inseamna un vehicul cat mai aproape de original, daca ii shimbi jantele, ii pui o folie sau ii schimbi motorul, sau interiorul, ii pui un AC sau alte optiuni, iti pierzi certificatul de inmatriculare?
Daca da in ce conditii? Adica te opreste militia si te ia la intrebari asupra elementelor de pe masina sau abia la urmatorul ITP ai probleme?
Hai sa zicem ca aia cu motorul e mai evidenta dar la restul ce pot sa faca astia?
Pana la urma daca tot restarurez o masina de ce sa nu circul cu ea toata ziua? M-as baga si eu la o cobra coupe sau ceva si as folosi-o zilnic dar cu mici..."upgrade-uri".
Ce parere aveti?
__________________
http://www.clubmercedes.ro/e220-cdi-...on-t46981.html
E220 cdi W210, 2001
E320 W210, 1997
C180 W202, 1994
W123 200D, 1978 cu inima de W124


Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?
adidc is offline   Reply With Quote
Old 10-29-2014, 16:03 PM   #44
steradulescu
Senior Member
 
steradulescu's Avatar
 
Join Date: May 2012
Location: timisoara
Motorizare : 2200
Age: 32
Posts: 1,858
:
[Senior Member]
Default

Asta cu foliile poate,dar cu dotarile nu cred ca are politia ceva(de unde sa stie ei dotarile masinii ,ca doar nu iti cer vin sa-l decodeze).Nici la itp nu ai probleme,cred ca doar la revanzare pentru noul proprietar.
steradulescu is offline   Reply With Quote
Old 10-29-2014, 18:00 PM   #45
adidc
Senior Member
 
adidc's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Location: Timisoara
Motorizare : 2.2cdi
Posts: 2,375
:
[Senior Member]
Default

Am gasit pe un alt topic tot aici pe forum (multumesc colegului nstoe) urmatoarea informatie: daca pe acel model s-a montat o anumita optiune din fabrica atunci faptul ca pe masina ta adaugi acea optiune cu piese OEM (vezi de exemplu AC) nu este o problema la retromobil.
Deci una e bifata.
Ce m-ar mai interesa pe mine este aia cu jantele, schimbare motor samd, si daca incadrarea ca automobil istoric se poate pierde, cand se intampla asta? La ITP sau pe strada daca te opreste RAR sau garcea.
Dau urmatorul exemplu...un clean tuning, doar jante poate flanse la roti si arcurile mai sus sau mai jos. Un motor mai nou sau cutie pot cauza probleme? Acelasi lucru cu interiorul retapitat de exemplu. Pana la urma nu e asa mare lucru sa schimbi arcurile si rotile o data la 2 ani pt ITP...motorul insa e alta poveste.
__________________
http://www.clubmercedes.ro/e220-cdi-...on-t46981.html
E220 cdi W210, 2001
E320 W210, 1997
C180 W202, 1994
W123 200D, 1978 cu inima de W124


Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?
adidc is offline   Reply With Quote
Old 10-30-2014, 12:10 PM   #46
nstoe
V.I.P
 
nstoe's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Romania .
Motorizare : 4 cilindrii.
Posts: 2,229
:
[V.I.P]
Default

Informatii oficiale se pot obtine numai de aici :

http://www.retromobil.ro/procedura-d...r-istorice.php

http://www.retromobil.ro/ce-trebuie-...e-istorice.php

Restul sunt discutii .
nstoe is offline   Reply With Quote
Old 10-30-2014, 12:33 PM   #47
NinjaV12
Senior Member
 
NinjaV12's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Cluj-Napoca
Motorizare : 6 litrii tri galetzi
Posts: 512
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by adidc View Post
Pana la urma nu e asa mare lucru sa schimbi arcurile si rotile o data la 2 ani pt ITP...motorul insa e alta poveste.
Eu cunosc pe cineva care se risca de schimba si motorul si transmisia o data la 2 ani pt itp...avea in talon 1.6 iar pe masina 2.5 si chiar 3.8 pe urma
__________________
Nu o sa cumpar masina noua in veci atata timp cat ne mai mintiti cu poluarea motoarelor termice...pai atunci faceti masini electrice ieftine, si nu mai veniti cu povesti pt pesti ca nu merita sau nu tin sau blah blah ca de aia ies scumpe!!!
NinjaV12 is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2015, 00:05 AM   #48
daniel_tandara
Senior Member
 
daniel_tandara's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Tulcea
Motorizare : 320 CDI
Age: 32
Posts: 214
:
[Senior Member]
Default

Salutare!
Am o nelamurire. Imi doresc ca pe viitor sa aduc din Germania un 500 SEC 126, pe care sa-l inmatriculez imediat ca oldtimer. Se plateste timbrul de mediu pentru acest model de masina?
In ultimul paragraf din acest link, notat cu "ATENTIE!", este mentionat:
"Nu pot beneficia de scutirea de la plata accizei de import aplicata automobilelor cu capacitatea cilindrica mai mare de 3000 cmc"
http://www.retromobil.ro/procedura-d...r-istorice.php

Ce sa inteleg prin aceasta "acciza de import"?
daniel_tandara is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2015, 11:29 AM   #49
mer_se280
Organizator de intalniri
 
mer_se280's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Zalău
Motorizare : 280SE, 280CE, 500SEC... to be continued
Age: 34
Posts: 5,309
:
[Organizator de intalniri]
Default

Oare nu se refera la cele aduse din state...?
__________________
Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

W126 280SE S-Klasse
W123 280CE E-Klasse
W126 500SEC S-Klasse

'Mercedes Benz...The Best or Nothing'
mer_se280 is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2015, 14:25 PM   #50
m1hai
V.I.P
 
m1hai's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Bucuresti
Motorizare : 220 cdi
Age: 31
Posts: 347
:
[V.I.P]
Default

Salutare! In data de 28.02.2014 s-au anulat accizele de import pentru toate vehiculele istorice indiferentde capacitatea motorului.

Ceea ce scrie pe site-ul Retromobil a fost valabil in perioada 1 sept 2013 - 27. febr 2014. Probabil nu a updatat nimeni... Ulterior, am gasit exact ce te intereseaza:

''Acciza la importul vehiculelor cu motoare peste 3000 cmc a fost anulata.

Incepand cu data de 1 septembrie 2013 a fost introdusa o acciza de 1 eur/cmc (+tva) pentru vehiculele importate care au motoare mai mari sau egale cu 3000 cmc.

Printr-o Ordonanta a Guvernului,
adoptata in 28.02.2014 in urma demersurilor facute la Ministerul de
Finante de R.C.R., O.G. publicata in monitorul Oficial nr. 151/28.02.2014, vehiculele istorice au fost exceptate de la plata accizei.
Consiliul Director R.C.R. multumeste tuturor factorilor implicati in
eliminarea acestei accize pe pasiune.''
m1hai is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2015, 19:26 PM   #51
daniel_tandara
Senior Member
 
daniel_tandara's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Tulcea
Motorizare : 320 CDI
Age: 32
Posts: 214
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by m1hai View Post

Incepand cu data de 1 septembrie 2013 a fost introdusa o acciza de 1 eur/cmc (+tva) pentru vehiculele importate care au motoare mai mari sau egale cu 3000 cmc.
Scuza-mi obtuzitatea, sa inteleg ca aceasta lege este "in picioare" actualmente?

Si in traducerea mea, aceasta acciza e de fapt un fel de timbru de mediu care se achita la inmatriculare, nu?
daniel_tandara is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2015, 19:28 PM   #52
daniel_tandara
Senior Member
 
daniel_tandara's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Tulcea
Motorizare : 320 CDI
Age: 32
Posts: 214
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by mer_se280 View Post
Oare nu se refera la cele aduse din state...?
Nu cred, banuiesc ca se specifica daca era doar din state...
daniel_tandara is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2015, 08:51 AM   #53
liviu_tiutiu
Senior Member
 
liviu_tiutiu's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: Dr.Tr.Severin
Motorizare : A Klasse W168, 1,4 an 2001
Age: 45
Posts: 137
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by daniel_tandara View Post
Scuza-mi obtuzitatea, sa inteleg ca aceasta lege este "in picioare" actualmente?

Si in traducerea mea, aceasta acciza e de fapt un fel de timbru de mediu care se achita la inmatriculare, nu?
Timbrul de mediu este timbru de mediu si acciza este acciza.
Se platesc amandoua daca nu este vorba de masini oldtimer.
Aceasta acciza se plateste exact de la 3000cm cubi.
Daca ai motor de 3001 cm cubi, platesti 3001 euro acciza.
__________________
Nu furati!! STATUL detesta Concurenta!!!
liviu_tiutiu is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2015, 15:11 PM   #54
daniel_tandara
Senior Member
 
daniel_tandara's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Tulcea
Motorizare : 320 CDI
Age: 32
Posts: 214
:
[Senior Member]
Default

Da, se pare ca aceasta lege a fost modificata, in favoarea neaccizarii autovehiculelor istorice cu motoare mai mari de 3000 cm cubi.
Aceasta acciza este prevazuta in articolul 207 litera i din codul fiscal.
Din data de 19.09.2014 codul fiscal a fost reactualizat si legea privind plata accizei prevede:

ART. 207 Sfera de aplicare

i) autoturisme și autoturisme de teren, inclusiv cele importate sau achiziționate intracomunitar, noi sau rulate, cu codurile NC: 8703 23, 8703 24 și 8703 33, a căror capacitate cilindrică este mai mare sau egală cu 3.000 cm3, cu excepția celor încadrate în categoria vehiculelor istorice definite conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările și completările ulterioare;

Multumiri pentru sugestii!

Last edited by daniel_tandara; 03-12-2015 at 15:18 PM. Reason: Adaugare
daniel_tandara is offline   Reply With Quote
Old 05-22-2015, 14:17 PM   #55
nstoe
V.I.P
 
nstoe's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Romania .
Motorizare : 4 cilindrii.
Posts: 2,229
:
[V.I.P]
Default Directiva 2014-45-UE ! .

Modificarea legii privind inmatricularea vehiculelor de interes istoric :

http://www.mt.ro/web14/documente/act...2_09/anexa.pdf
nstoe is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2016, 16:55 PM   #56
MAC99
Senior Member
 
MAC99's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Location: bucuresti
Motorizare : 2.6I
Posts: 164
:
[Senior Member]
Default

Am reusit sa inscriu o masina ca vehicul istoric.
Procedura este urmatoarea:
- inainte de achizitionarea vehiculului cel mai bine este sa va consultati cu cei de la retromobil pe adresa (comisiatehnica@retromobil.ro). Ar trebui trimise niste poze cu masina (interior/exterior) si eventual cu actele masinii (talon) iar ei raspund destul de repede daca o pot atesta sau nu si eventualele lucruri care trebuie schimbate inaintea eliberarii atestatului.
- dupa ce se cumpara masina se trimite catre retromobil o cerere tip, pozele cerute de ei si actele masinii iar daca totul este in regula se va stabili o intalnire cu unul din membri pentru inspectia masinii (in Bucuresti vin ei unde este nevoie). Apoi se plateste o taxa de 50euro pentru masinile inmatriculate in Romania si 200 pentru cele de afara
- urmeaza eliberarea atestatului (se elibereaza pe 15 ale fiecarei luni)
- se merge la RAR, cu o programare in prealabil la numarul 0212027002 (secretariatul din Grivita). In principiu se poate alege orice data/orice ora
- dupa eliberarea cartii se merge la Administratia Financiara pentru fisa fiscala si inregistrarea masinii cu impozit 0
- apoi, daca masina este din UE trebuie mers la ANAF (avand brieful tradus) pentru eliberarea Certificatului in scop de TVA conform caruia nu se plateste TVA. Nu este nevoie ca vreo adeverinta ca nu se achita Timbrul de Mediu. Nu se plateste "Acciza de lux" pentru vehiculele importate din UE ce depasesc 3000cmc (daca masina este inmatriculata deja in Romania nu este nevoie de acest certificat)
- urmeaza DRPCIV cu dosarul complet ca pentru orice alta masina (asigurare, taxa inmatriculare, taxa talon, taxa numere)
MAC99 is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2016, 21:20 PM   #57
Kay
Senior Member
 
Join Date: Mar 2013
Location: Bucuresti
Motorizare : E200
Age: 33
Posts: 172
:
[Senior Member]
Default

Ce masina ai atestat ?
Kay is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2016, 22:02 PM   #58
MAC99
Senior Member
 
MAC99's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Location: bucuresti
Motorizare : 2.6I
Posts: 164
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by kay View Post
ce masina ai atestat ?
w126 500sec
MAC99 is offline   Reply With Quote
Old 07-14-2017, 13:19 PM   #59
Dont_ana
Junior Member
 
Join Date: Jul 2017
Location: Suceava
Motorizare : 2600
Age: 27
Posts: 1
:
[Junior Member]
Default

Cat timp e valabil ITP pentru un oldtimer?
Dont_ana is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
cum, inmatriculezi, iti, masina, oldtimer


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 09:44 AM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF