Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Consumul si randamentul unui benzinar MB

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Consumul si randamentul unui benzinar MB

    De la fizica am invatat ca randamentul unui motor este,pe intelesul omului de rand,cat de mult lucru mecanic se obtine din energia folosita(consumata).
    Motoarele otto moderne,au un randament de 20-25%.Asta inseamna ca din 1000Kj de energie din benzina,ele pot produce un lucru mecanic de 200-250Kj.

    Asta atata timp cat un motor de 2 litri are cam acelasi randament ca motorul de 3,2 litri,inseamna ca ambele motoare,iti duc masina la fel de multi kilometri cu o anumita cantitate de benzina.
    Sa luam un E 200 si un E 320.Ambele masini au cam aceeasi greutate.Daca ar parcurge amandoua masinile acelasi traseu cu aceleasi variatii de viteza,franari,demaraje la fel de puternice,etc,atunci ambele motoare ar produce cam acelasi lucru mecanic(aproximativ).
    Atata timp cat ambele motoare,au cam acelasi randament,consumul rezultat va fi acelasi (aproximativ) in ambele cazuri.

    In realitate nu este chiar asa,pt ca atunci cand ai o masina mai puternica vei conduce mai sportiv,vei demara mai puternic si astfel,pe aceeasi distanta vei consuma mai mult lucru mecanic decat cel cu masina mai slaba.Dar tu,posesor al masinii puternice, ai posibilitatea sa mergi "lenes" si sa consumi la fel precum cel cu motor mai mic.
    Am mai jos dovada acestui fapt.Masina mea cu motor de 2,8 litri si 204cp,a realizat un consum de 6,1% la media de 65km/h si de 6,7% la 90 km/h,tocmai din cauza ca am mers usurel ca si cum as fi avut nu 204cp in demaraje ci doar vreo 110-130cp.
    Dar ideea este ca,atata timp cat un motor fie el de 2 litri sau de 3,2 litri,fie el de 1,6 litri sau de 4,3 litri,va consuma atat de mult functie de lucrul mecanic care il va face.Adica de stilul de condus al soferului.Pentru ca toate motoarele moderne au cam acelasi randament,si sunt capabile sa dezvolte din 3 litri de benzina de ex,cam acelasi lucru mecanic.Important este cum decizi tu sa-l folosesti.Poti sa-l consumi pe tot din cateva demaraje f puternice sau sa-l consumi lent intr-un drum mult mai lung fara accelerari si franari bruste.
    Attached Files
    MÃREAȚA COBRA

  • #2
    La vovlvo s60, motor de 2,4, 140 cp, la mers decent (schimbat viteze la 2000-2500), a consumat 16,8 in bucuresti, la mers in forta (schimbat la 4000-4500) a consumat 16,2 si au fost cam aceleasi conditii de trafic. Cum iti explici?

    Comment


    • #3
      Cu siguranta atunci cand a consumat mai mult a facut lucru mecanic mai mare.Probabil ca la drumul cu accelerari usoare,ai mers bara la bara si ai pus multe frane.Cand ai accelerat tare ai avut trafic liber si nu ai pus frane.Nu trebuie neaparat sa duci motorul la 5000 de ture sa faci lucru mecanic mare.Poti sa mergi de exemplu cu masina infranata si sa o tii doar la 1800 ture
      MÃREAȚA COBRA

      Comment


      • #4
        Puterea consumata in cazul rularii cu 100km/h in cazul multor masini este intre 17-20CP (lucru pe care l-am citit intr-o revista Quattroruote din 1995). Astfel se explica diferentele nu prea mari ce exista in consumurile de benzina a multor autoturisme la viteze similare moderate (sub 100km/h).

        Comment


        • #5
          Originally posted by Diesel View Post
          Puterea consumata in cazul rularii cu 100km/h in cazul multor masini este intre 17-20CP (lucru pe care l-am citit intr-o revista Quattroruote din 1995). Astfel se explica diferentele nu prea mari ce exista in consumurile de benzina a multor autoturisme la viteze similare moderate (sub 100km/h).
          Agree.De asta consider eu ca atunci cand ai un cobran f puternic,de ex un 430 benzinar,ai posibilitatea sa mergi cu el ca si cum ar avea 90 cp si nu 280(adik demaraje usoare - putin lucru mecanic),si va consuma cat o masina de 90 cp,sau poti sa mergi cu el la adevarata lui putere si va consuma mai mult.La cobranele cu putere mici nu ai decat prima posibilitate.
          Daca imi permiteti o comparatie fortata,si okiul mare de la aragaz poate sa arda cu flacara mica,si va da cladura putina cu un consum mic precum okiul mic.
          MÃREAȚA COBRA

          Comment


          • #6
            Pe de alta parte, puterea minima pt a intra in 'clubul' masinilor ce ating viteza de 200km/h este 115CP. A nu se intelege ca puterea asta e suficienta pt orice masina. Dar un Opel Calibra 2.0i 8v (115 cp) trece de 200km/h, performanta care nu prea am mai vazut-o la alte modele.

            Comment


            • #7
              Viteza maxima este data doar de cutia de viteze si inseamna viteza cu care merge masina cand motorul ajunge la maximum de turatii in ultima treapta de viteza.
              Toate motoarele pe benzina(sau majoritatea) pot atinge maxim ~6800 turatii/min.In functie de diferentialul din ultima treapta de viteza,cam asta e viteza ei maxima.Nu conteaza ca are 90 cp sau 300.Daca ii pui unui logan o cutie de viteze astfel incat la 130 km/h sa aiba 3400 ture,va prinde si el 260 km/h,la turatia lui maxima de 6800 ture.Numai ca la puterea lui,o astfel de cutie de viteze ar fi nerealista,si ar creste in ture f lent,astfel ca in ultima treapta de viteza,pt a avea ceva demaraj,motorul este mult mai turat de la viteze mai mici si pe la 180-190km/h isi cam atinge maximum de turatii.
              MÃREAȚA COBRA

              Comment


              • #8
                Intr-adevar, 'lungimea' ultimei trepte de viteza influenteaza viteza maxima insa alaturi de puterea motorului si de aerodinamicitatea masinii.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Diesel View Post
                  Intr-adevar, 'lungimea' ultimei trepte de viteza influenteaza viteza maxima insa alaturi de puterea motorului si de aerodinamicitatea masinii.
                  Ca si cum,cei 65 CP ai unui logan nu ar fi suficienti sa duca masina la 260 km/h in cazul unei cutii de viteze de asa natura din cauza ca nu poate invinge frecarea cu aerul?Adica motorul este asa de slab incat s-ar poticni pe la vreo 5500 de ture cand va avea vreo 210 km/h?Mira-m-as...
                  MÃREAȚA COBRA

                  Comment


                  • #10
                    Eu inca ma mir de utopiile despre care iti place sa vorbesti...Dar poate ca acestea fac parte din farmecul tau personal.

                    Logan de 65cp cu o viteza de 260km/h.

                    Din ciclul...Hai sa vorbim discutii. Eu unul ies dintr-o asemenea discutie.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Diesel View Post
                      Eu inca ma mir de utopiile despre care iti place sa vorbesti...Dar poate ca acestea fac parte din farmecul tau personal.

                      Logan de 65cp cu o viteza de 260km/h.

                      Din ciclul...Hai sa vorbim discutii. Eu unul ies dintr-o asemenea discutie.
                      Stii ce e nasol la tine?Ca nu ai argumente.Oamenii care arunca chestii de genul "vorbesti prostii","esti naspa",etc,fara a aduce argumente nu prezinta credibilitate.Si poate ca farmecul tau personal in asta consta,sa arunci un "mama ce tampenii vorbesti" si sa fugi.
                      MÃREAȚA COBRA

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Diesel View Post
                        Puterea consumata in cazul rularii cu 100km/h in cazul multor masini este intre 17-20CP .
                        Originally posted by Diesel View Post
                        Eu inca ma mir de utopiile despre care iti place sa vorbesti..

                        Logan de 65cp cu o viteza de 260km/h.
                        Asa este..sunt necesari doar 17-20 CP pt a invinge frecarea cu aerul de la 100 km/h dar este o "utopie si o tampenie imaginabila" ca 65cp sa fie necesari pt a invinge frecarea cu aerul de la 250km/h.
                        Oare cine dintre noi doi este ala fara logica?
                        MÃREAȚA COBRA

                        Comment


                        • #13
                          Nu.

                          Ce e ciudat e ca tu pui in discutie ceva ce nu exista, si nu va exista 'ever' dar ignori un factor esential care exista - frecarea cu aerul si rolul aerodinamicitatii.

                          Adica cu alte cuvinte tu vorbesti despre ceva ce exista- Logan de 65 CP, cu o cutie care nu exista (decat in mintea ta) care sa ruleze cu 260km/h in niste conditii ideale (fara aer) si eventual pe o pista fara carosabil...

                          Sa ma scuzi dar la sedinta asta de brainstorming nu sunt dispus sa particip. Ii las pe altii, dar mi-e teama ca vei vorbi singur...

                          Comment


                          • #14
                            Tu ai pornit-o.Nu eu am zis ca sunt necesari 20 CP pt a prinde 100km/h.Si da,daca ar exista o masina cu 20 CP din fabrica,cu siguranta ca nu ar prinde 100km/h(la fel cum nici loganul nu prinde in realitate 250) pt ca nu ar avea cutia de asa natura.Unei masini cu 20 CP i s-ar monta o cutie mai scurta,pt a putea demara decent si care insa ar atinge maximum de turatii la o viteza mult mai mica decat 100km/h.
                            Oricum,citind ultimul tau comentariu,mi-am dat seama ca ai inteles ideea care am vrut eu sa o dezvolt(de asta imi place mie sa lucrez cu intelectuali ca astia prinde repede).Si intradevar,poate un logan cu 65 cp si cutie de viteze care sa il duca la 260/ora la maximum de turatii,ar putea atinge aceasta performanta sau nu in functie de factorii externi.Poate e destul un vanticel,sau o mica inclinare,sau un asfalt sau zgrimturos si cauciucuri late,pt a face sa se poticneasca motoru pe la 200/ora si sa nu mai creasca in ture.
                            MÃREAȚA COBRA

                            Comment


                            • #15
                              Eu am vazut o masinuta chinezeasca, cu motor de 49 cc, la care nu ai nevoie de permis si care preindea aproape 100 km/h. Cati cai crezi ca avea masina aia? Nu cred ca mai mult de 20-25 de ponei. Deci cred ca Diesel cam are dreptate. Si in alta ordine de idei, de ce nu fac toti constructorii cutii de viteze cu pinioane mari sa prinde masinile viteze astronomice? Ca inseamna ca la un motor de 6000 amg si o cutie "facuta bine", masina ar putea prinde 8-900 km/h, daca Loganu cu 65 cai ar putea prinde 260. Si tine cont ca Bugaty Veyron are 1001 cai si poate merge cu 420 km/h. Deci.......

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF