Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Mercedes Benz... mai vechi > Mercedes Benz W116/W126 > Probleme tehnice - W116/W126

Consum w116 280 se - help!

Probleme tehnice - W116/W126


Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-09-2007, 16:22 PM   #1
konijiro
Senior Member
 
Join Date: Jul 2007
Location: Varna, BG
Motorizare : 250 turbodiesel
Posts: 140
:
[Senior Member]
Default Consum w116 280 se - help!

Salutare.

Am achizitionat acum vreo 4 luni un w116 280 se, hidramat, din 1978, cu GPL. Imediat dupa ce am luat-o, m-a speriat cat consuma. Imi lua in extraurban 17% benzina, 20% GPL. Dupa o schimbare de filtru de aer, a inceput sa ia 10% benzina si 13% gaz. In ultima vreme, a luat-o razana din nou, consumul extraurban pe benzina a urcat la 13,5%. Nu am putut sa ii fac consumul urban, pentru ca nu imi merge kilometrajul.

Stiu ca e motor mare, stiu si ca nu e nou, dar nu inteleg de unde vin aceste oscilatii in consum. Imi spunea cineva ca sub filtru de aere o clapeta care regleaza amestecul de benzina cu aer, si ca s-ar putea ca aia sa nu mai mearga ca lumea, si de-aia sa consume atat. Nu stiu exact despre ce e vorba, dar orice parere/sfat vor fi apreciate. Multumesc.
konijiro is offline  
Old 11-09-2007, 16:24 PM   #2
ionutc
Senior Member
 
Join Date: Oct 2007
Location: bucuresti
Motorizare : 270 cdi
Posts: 224
:
[Senior Member]
Default

ia legatura cu Doktor4carz el te poate ajuta
ionutc is offline  
Old 11-09-2007, 16:33 PM   #3
orca
V.I.P
 
orca's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: .
Motorizare : .
Posts: 2,270
:
[V.I.P]
Default

W116_280ES cu un consum de 13,5% extraurban in sezon rece e un consum normal, si e greu de crezut ca ar trebui sa consume mai putin.
__________________
.. _______ ..
o/_____\o
(Oo\=i=/oO)
.U.......U.
Ma plimb dimineata ca sa fiu liber dupa amiaza si sunt de acord cu orice afacere care nu degenereaza in munca.
http://img99.imageshack.us/img99/342...icuminejg5.gif
orca is offline  
Old 11-09-2007, 20:40 PM   #4
Nelu Patrascu
Senior Member
 
Nelu Patrascu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: ARAD
Motorizare : 2500 cmc TDI 103 kw
Posts: 485
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Originally Posted by konijiro View Post
Salutare.

Am achizitionat acum vreo 4 luni un w116 280 se, hidramat, din 1978, cu GPL. Imediat dupa ce am luat-o, m-a speriat cat consuma. Imi lua in extraurban 17% benzina, 20% GPL. Dupa o schimbare de filtru de aer, a inceput sa ia 10% benzina si 13% gaz. In ultima vreme, a luat-o razana din nou, consumul extraurban pe benzina a urcat la 13,5%. Nu am putut sa ii fac consumul urban, pentru ca nu imi merge kilometrajul.

Stiu ca e motor mare, stiu si ca nu e nou, dar nu inteleg de unde vin aceste oscilatii in consum. Imi spunea cineva ca sub filtru de aere o clapeta care regleaza amestecul de benzina cu aer, si ca s-ar putea ca aia sa nu mai mearga ca lumea, si de-aia sa consume atat. Nu stiu exact despre ce e vorba, dar orice parere/sfat vor fi apreciate. Multumesc.
Ciao!
Te sfătuiesc să nu umbli... acolo unde ţi-a zis cineva! Ai şanse mari să-l faci că consume către 40 litri benzină/100 km. Clapeta de care ţi s-a vorbit este debitmetrul de aer. Poţi să încerci să vezi dacă nu este blocată scoţând capacul filtrului de aer şi apăsând-o cu o şurubelniţă cu tija lungă. Dacă coboară şi revine înapoi când ridici şurubelniţa atunci nu e blocată. Chiar tu ai constatat ce influenţă are filtrul de aer asupra consumului. Dacă mergi pe drumuri cu mult praf ele se colmatează repede. Vezi în ce stare a ajuns filtrul.
Pe de altă parte, dacă faci trecerea pe GPL înainte ca apa să fi ajuns măcar la 45 grade C, (acum când este frig afară) consumul de gaz creşte ameţitor.
Avem -se pare- acelaşi motor (eu îl am pe W 126) şi conform manualului de întreţinere şi reparaţii, consumul de benzină urban este 13,8 litri benzină (cutie manuală) şi 14,3 litri benzină (cutie automată). Consumul extraurban la 90 km/h este de 9,5 litri benzină (cutie manuală) şi 10 litri benzină (cutie automată).Toate aceste valori trebuie înmulţite cu 1,10-1,15 (conform manualului de exploatare a instalaţiei auto cu GPL) şi rezultă consumul de gaz. Desigur mai sunt şi alte înfluenţe, cu ce viteză mergi, cât de încărcată e maşina şi mai ales - şi aici nu avem nici un control - câte octane are gazul pe care-l cumpărăm pentru că, se pare, că şi aici "se umblă".
Nelu Patrascu is offline  
Old 11-09-2007, 23:25 PM   #5
shark
Senior Member
 
shark's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bucuresti
Motorizare : 2800
Posts: 109
:
[Senior Member]
Default

Si eu am la w 126 cu motor de 280 un consum de 14 in oras si 10 afara la o cutie automata Asa ca te incadrezi in normalitatea clasei careia ii era adresata masina dar te sfatuiesc sa o ti mai putin pe gaz ca se ataca motorul la sentiment si sa vezi pe urma distractie
shark is offline  
Old 11-10-2007, 13:18 PM   #6
konijiro
Senior Member
 
Join Date: Jul 2007
Location: Varna, BG
Motorizare : 250 turbodiesel
Posts: 140
:
[Senior Member]
Default

Multumesc pentru raspunsuri.

Niciodata nnu m-am asteptat sa fie o masina economica, dar e cel putin ciudat ca imi ia cand 10, cand aproape 14. Am facut si consumul urban pe gaz, a ajuns la 30%! In mod clar ceva nu e ok acolo, o sa ii fac si un urban pe benzina (pana acum nu am putut, ca nu imi mergea kilometrajul).

Inca ceva. Dupa ce am luat-o, cand mergeam pe GPL, mi se intampla foarte des sa mi se opreasca motorul atunci cand reduceam viteza brusc. Cam nasol, mai ales cand se intampla pe serpentine si ramaneam fara servodirectie/frana. Tipul de la care am luat-o, mecanic si el, a umblat la surubul ala care regleaza cantitatea de aer si mi-a marit ralanti-ul. Nu se mai opreste cand e pe GPL (decat foarte rar), dar se pare ca a luat-o razna cu consumul.

Alte idei? Ce alte posibile cauze ar fi pentru un consum mai mare decat cel normal? Imi imaginez ca faptul ca haleste atat de mult gaz e vina instalatiei GPL... Sau nu?


P.S. Cat desprea a da de Doc, am tot incercat, nu mi-a mai raspuns la telefon de 2 luni
konijiro is offline  
Old 11-10-2007, 13:22 PM   #7
konijiro
Senior Member
 
Join Date: Jul 2007
Location: Varna, BG
Motorizare : 250 turbodiesel
Posts: 140
:
[Senior Member]
Default

Quote:
Si eu am la w 126 cu motor de 280 un consum de 14 in oras si 10 afara la o cutie automata Asa ca te incadrezi in normalitatea clasei careia ii era adresata masina dar te sfatuiesc sa o ti mai putin pe gaz ca se ataca motorul la sentiment si sa vezi pe urma distractie
Pai tocmai ca nu e normal, nu ai citit ca nu ia 10, ci 13,5 extraurban, adica aproape cat iti ia tie urban?

Ce vrei sa zici apropo de gaz? Ce se poate intampla? Am auzit multe pareri pro si contra, nu stiu ce sa mai cred....
konijiro is offline  
Old 11-10-2007, 14:38 PM   #8
Nelu Patrascu
Senior Member
 
Nelu Patrascu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: ARAD
Motorizare : 2500 cmc TDI 103 kw
Posts: 485
:
[Senior Member]
Default

Mare noroc ai de mine! Trebuie să dai o bere...la butoi! Nu te impacienta pentru că problema este mai simplă decât crezi! Acum 5 ani când mi-am pus eu gaz pe maşină, cel de la firma care montează instalaţii de gaz în Arad (un tip foarte priceput) a mers cu mine-n probă când a fost totul gata, tocmai pentru a se convinge că fenomenul pe care l-ai descris, oprirea motorului când maşina se află în mers cu motorul la ralanti (apropierea de semafor, etc.) nu se va produce. Surpriza a fost doar pentru mine când am constatat că ce anticipase el chiar se întâmpla! Şi se întâmpla la toate maşinile la care el montase instalaţii de gaz, care au gura de aspiraţie a filtrului de aer îndreptată în sensul de mers. Se pare că iau naştere unele turbioane în carcasa filtrului de aer, care la un moment dat sărăcesc într-atât amestecul încât nici turaţia de mers în gol nu mai poate fi asigurată. Remediul a fost simplu, a scurtat gâtul filtrului şi cu ajutorul unui cot la 90 de grade din cauciuc, de dimensiuni adecvate ,a orientat priza de aer în spatele farului din stânga, să nu fie direct expusă curentului de aer. De atunci nu s-a mai oprit nici măcar odată în 5 ani. Nu cred că vei reuşi să faci chiar toate modificările în regie proprie deşi nu e mare lucru, oricum trebuie să mergi la un service şi cu analizorul de gaze în eşapament să refaci reglajele de debit atât pentru mersul în gol cât şi pentru mersul în sarcină. De asemenea trebuie redusă turaţia de la şurubul de aer, pentru că afectează şi consumul pe benzină. Cât priveste reţinerea unora la a folosi GPL-ul drept carburant pot să-ţi spun doar că am un fost coleg de facultate care trăieşte în Olanda şi care imediat cum şi-a luat un Peugeot 406 nou-nouţ cu motor de 2000 cmc i-a montat instalaţie de GPL fără să întâmpine nici o opoziţie din partea firmei Peugeot şi de atunci are făcuţi 200.000 km fără nici o problemă. Nici eu n-am depistat vreo alterare a performanţelor maşinii şi am făcut peste 30 mii km pe gaz.
Nelu Patrascu is offline  
Old 11-10-2007, 18:12 PM   #9
konijiro
Senior Member
 
Join Date: Jul 2007
Location: Varna, BG
Motorizare : 250 turbodiesel
Posts: 140
:
[Senior Member]
Default

Multumesc! Dau si butoiul, daca ne vedem pe undeva, in viitor.

Deci sa inteleg ca problema cu consumul de benzina se rezolva pur si simplu prin reglare, iar cel de GPL printr-o verificare a instalatiei de GPL?
konijiro is offline  
Old 11-10-2007, 18:50 PM   #10
Nelu Patrascu
Senior Member
 
Nelu Patrascu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: ARAD
Motorizare : 2500 cmc TDI 103 kw
Posts: 485
:
[Senior Member]
Default

Nu vei scăpa de neplăcuta problemă a opririi până nu faci ceea ce ţi-am spus. Fluxul de aer ce intră în carcasa filtrului trebuie deviat printr-o şicană. În rest e chestie de reglaje.
Nelu Patrascu is offline  
Old 11-10-2007, 19:02 PM   #11
konijiro
Senior Member
 
Join Date: Jul 2007
Location: Varna, BG
Motorizare : 250 turbodiesel
Posts: 140
:
[Senior Member]
Default

Reglajele astea se fac cam la orice service?
konijiro is offline  
Old 11-10-2007, 19:14 PM   #12
Nelu Patrascu
Senior Member
 
Nelu Patrascu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: ARAD
Motorizare : 2500 cmc TDI 103 kw
Posts: 485
:
[Senior Member]
Default

Pentru alimentarea cu GPL îţi sugerez să apelezi la o firmă din domeniu, făcute de alţii s-ar putea să constaţi că maşina nu mai "trage". Pentru alimentarea cu benzină (din câte-mi amintesc W 116 nu are turometru) reduci aerul din şurubul care-l ştii până la o turaţie mimimă stabilă. Toate reglajele se fac cu motorul cald!
Nelu Patrascu is offline  
Old 11-10-2007, 20:40 PM   #13
konijiro
Senior Member
 
Join Date: Jul 2007
Location: Varna, BG
Motorizare : 250 turbodiesel
Posts: 140
:
[Senior Member]
Default

Ok. Incerc, vedem ce iese. Cum se face verificarea la GPL? Tot aud despre "trebuie pusa pe aparat". Despre ce aparat e vorba?
Mie mi se pare ca ralanti-ul pe GPL e mai putin turat decat cel pe benzina. Asa e, sau mi se pare mie?
konijiro is offline  
Old 11-10-2007, 22:18 PM   #14
Nelu Patrascu
Senior Member
 
Nelu Patrascu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: ARAD
Motorizare : 2500 cmc TDI 103 kw
Posts: 485
:
[Senior Member]
Default

Aparatul este acel analizor de gaze amintit de mine mai sus. O instalaţie bine reglată trebuie să dea noxe către limita inferioară a normei EURO 3. Acel "plămân" dinspre care vine gazul spre galeria de admisie are două şuruburi de reglaj (pentru gol şi sarcină) De la şurubul de mers în gol se poate aduce turaţia la o valoare sensibil egală cu cea pe care o are motorul atunci când funcţionează pe benzină. După simptomele descrise de tine, în motor intră mai mult gaz decât i-ar fi necesar motorului să funcţioneze "liniştit" la ralanti. Fă următorul test: lipeşte palma (în zona degetelor) de gura de aspiraţie a filtrului de aer, cu degetele uşor răsfirate. La o instalaţie corect reglată, prin obturarea aerului motorul va avea tendinţe de oprire. Dacă motorul se accelerează, înseamnă că practic vei împiedica gazul aflat în surplus să se răspândească în atmosferă, forţându-l să intre în motor şi să ardă, consecinţa fiind creşterea turaţiei.
Nelu Patrascu is offline  
Old 11-11-2007, 12:01 PM   #15
konijiro
Senior Member
 
Join Date: Jul 2007
Location: Varna, BG
Motorizare : 250 turbodiesel
Posts: 140
:
[Senior Member]
Default

Multumesc. Incerc sa fac chestiile astea mai pe seara, iti zic ce a iesit.

Inca ceva. De o vreme incoace, masina porneste foarte greu pe benzina. Pe gaz pleaca "la cheie", dar pe benzina porneste mult mai greu. Ai idee de ce s-ar putea intampla treaba asta?
konijiro is offline  
Old 11-11-2007, 15:52 PM   #16
Nelu Patrascu
Senior Member
 
Nelu Patrascu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: ARAD
Motorizare : 2500 cmc TDI 103 kw
Posts: 485
:
[Senior Member]
Default

Nu ştiu ce instalaţie ai tu, dar eu nu pot porni niciodată pe gaz. Pornirea la mine e pe benzină şi in momentul când motorul ajunge prima oară la 2500 rot/min trece automat pe gaz. Cât despre pornirile dificile pe benzină...nu ştiu ce să-ţi spun. De câtva timp...s-a făcut frig afară! Verifică injectorul de pornire la rece (cel care are o mufă, la care vin două fire). Eşti sigur că fostul proprietar nu a mai stricat şi alte reglaje încercând să-l facă să nu se mai oprească?
Nelu Patrascu is offline  
Old 11-11-2007, 17:48 PM   #17
konijiro
Senior Member
 
Join Date: Jul 2007
Location: Varna, BG
Motorizare : 250 turbodiesel
Posts: 140
:
[Senior Member]
Default

Salut. M-am jucat cu surubelnita pe la debitmetru, am redus ralanti-ul. Inainte, presiunea la ulei era pe 3 la ralanti, acum e undeva pe la 2. O scot maine la drum, sa vedem cum se comporta, mai ales pe gaz.

Instalatia de GPL e Stefanelli, cred ca trebuie sa ajung tot la ei sa o verific. I-am schimbat acum vreo 3 saptamani membrana aia, si imi lua 13% extraurban, dar, dupa cum am scris mai inainte, pe urban urca la 30%. Deci in mod clar ceva nu e in regula. O sa vad pe saptamana viitoare. Am gasit suruburile alea de care vorbeai tu (cele de pe plaman), dar nu m-am bagat sa umblu la ele.

Cat de mare poate sa fie influenta ralanti-ului asupra consumului?
konijiro is offline  
Old 11-11-2007, 18:43 PM   #18
Nelu Patrascu
Senior Member
 
Nelu Patrascu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: ARAD
Motorizare : 2500 cmc TDI 103 kw
Posts: 485
:
[Senior Member]
Default

Spune-mi te rog cum faci tu consumul în condiţiile în care nu-ţi funcţionează kilometrajul? Şi pentru o instalaţie prost reglată, consumul mi se pare enorm. Cu un consum atât de mare este complet inutil să mai mergi pe gaz. Ieşi mai ieftin pe benzină! Mersul în gol în regim accelerat majorează consumul global cu până la 25% (am găsit valoarea aceasta într-un almanah auto mai vechi şi se referea la motorul de Dacia). La tine mai este şi altă influenţă dată de turaţia de ralanti care trebuie să asigure plecarea de pe loc a maşinii la ridicarea piciorului de pe pedala de frână. Pe furtunul care-ţi duce gazul la motor, trebuie să existe un robinet, încearcă să-l mai închizi cu o tură sau două şi urmăreşte ce implicaţii are asupra consumului.
Nelu Patrascu is offline  
Old 11-11-2007, 18:51 PM   #19
konijiro
Senior Member
 
Join Date: Jul 2007
Location: Varna, BG
Motorizare : 250 turbodiesel
Posts: 140
:
[Senior Member]
Default

Kilometrajul merge acum, l-am reparat saptamana trecuta, deci ii pot face consumul. Cel mai mult ma intriga nu consumul in sine, cu toate ca este mare, cat aceste oscilatii in consum. Cand merge si consuma normal, si dupa aia, fara vreo cauza aparenta, sare la un consum mai mare.

In afara de debitmetru si de instalatia de gaz in sine, ce alte cauze mai pot exista pentru un consum exagerat de gaz/benzina?

Scuze pt toate aceste intrebari, dar chiar nu am pe cine intreba... Multumesc.
konijiro is offline  
Old 11-11-2007, 20:24 PM   #20
Nelu Patrascu
Senior Member
 
Nelu Patrascu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: ARAD
Motorizare : 2500 cmc TDI 103 kw
Posts: 485
:
[Senior Member]
Default

Crede-mă că m-aş bucura dacă ai reuşi să-ţi repari maşina! Prin urmare nu are rost să-ţi scuzi preocuparea absolut firească de a readuce motorul în parametri. Când ţi-am dat acele informaţii am contat pe faptul că vei face acele reglaje singur. Interesul este de a remedia unele stări de lucruri cu costuri minime. Când dai bani, îşi bat alţii capul, dar chiar şi când îi plăteşti constaţi deseori că esti tratat cu indiferenţă.
Unul din cele două şuruburi pe care le-ai depistat deja are capul randalinat pentru a putea fi rotit cu mâna. Cu ajutorul lui se ajustează turaţia de mers în gol. Prin înşurubare se obţine micşorarea cantităţii de gaz ce intră în motor. Încearcă fără să eziţi pentru că la mai mult decât consumă acum, mi-e greu să cred că-l poţi duce. Şi dacă reuşeşti să-l duci la 20% şi tot e un progres.
Spor la treabă!
Nelu Patrascu is offline  

Closed Thread

Tags
280, consum, w116


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
W116 450sel 6.9 alex_zuz Discutii despre model - W116/W126 78 08-17-2017 19:49 PM
W116? bulgaru Discutii despre model - W116/W126 100 07-19-2009 09:59 AM
W116 7.3 dan500se Galerie imagini 19 09-10-2008 15:10 PM
W116 280sel 1974 sile1 My Car Mercedes-Benz 12 10-18-2007 10:32 AM


All times are GMT +3. The time now is 23:59 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF