Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > SUV-uri/monovolume/camioane/altele > Mercedes Benz G Klasse > Probleme tehnice - G Klasse

coloana de esapament G

Probleme tehnice - G Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-22-2017, 16:20 PM   #1
bogus75RO
Junior Member
 
Join Date: Mar 2017
Location: Cluj Napoca
Motorizare : 3.0 td
Age: 42
Posts: 24
:
[Junior Member]
Default coloana de esapament G

Cum ma apropiu de final cu montajul unui W460/461 trebuie sa-i fac si o coloana de esapament noua dimesionata pe noul motor 300D Turbo, OM603 luat de pe un W124. Daca ma puteti ajuta cu niste sfaturi deoarece vreau sa stiu ce sa cer cand ma duc la cel care va executa toba.
Ii spun W460/461 deoarece caroseria si puntile sunt de pe un Puch din 2001 iar sasiul, interiorul si actele de la G300GD... si motorul si cutia de pe un W124
bogus75RO is offline   Reply With Quote
Old 06-22-2017, 17:38 PM   #2
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 49
Posts: 1,263
:
[Senior Member]
Default

O coloana de evacuare se poate executa artizanal, o toba in schimb se cumpara dedicata pe masina-subiect. Odata toba/tobele in mana, se poate vedea cu ce diametru de teava trebuie lucrat.


Materialul tevii poa' sa fie inox, care e ceva mai greu de indoit, si daca sudurile sunt WIG/TIG, va iesi frumos, va costa mult si vei tripla valoarea masinii.


Daca vei opta pentru teava de otel aluminizat, indoirea in bacuri va fi mai usoara iar o sudura MIG este suficienta.


In ambele situatii trebuie montat un racord elastic dupa terminarea galeriei pentru compensarea miscarilor de torsiune in suporti a motorului.


Acolo unde se vor folosi coliere, acestea sa se monteze cu capetele in sus, nu altcumva. Si toata operatiunea de esapamentizare a masinii sa ia loc cu masina pe rotile ei, nu suspendata de lonjeroane.


"Pe rotile ei" poate fi pe sol/groapa/canal sau pe elevator cu talpi (clasicul elevator cu patru coloane).




Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 06-22-2017, 18:34 PM   #3
bogus75RO
Junior Member
 
Join Date: Mar 2017
Location: Cluj Napoca
Motorizare : 3.0 td
Age: 42
Posts: 24
:
[Junior Member]
Default

Multumesc mult pentru raspunsul complet si la subiect.
Racordul elastic exista la capatul galeriei, intrebarea mea e legata de tobe... banuiesc ca sunt 2 adica intermediara si finala, am de gand sa le achizitionez din dezmembrari, trebuie sa caut tobe care au fost montate pe un motor asemanator adica 3.0TD sau mai mare ?
Intrarea si iesirea trebuie sa fie aceasi diametru cu al racordului flexibil de la capatul galeriei?
Intreb toate astea deoarece am fost "avertizat" ca daca subdimesionez esapamentul: "te vei topii de caldura la drum lung" "vei lua foc" "ti se topeste podeaua" etc
PS
Scuze pentru farfuriile alea zburatoare de la inceputul postului dar cautam un zambet/ras si e undeva pe la sfarsit dupa sute si sute de alte emoticoane si le-am pus din greseala, pote muta adminii emoticoanele mai uzuale la inceput si nu mai trebuie sa cauti mult dupa ele pe viitor.

Last edited by bogus75RO; 06-22-2017 at 18:37 PM.
bogus75RO is offline   Reply With Quote
Old 06-22-2017, 18:55 PM   #4
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 49
Posts: 1,263
:
[Senior Member]
Default

OM603 are doua tobe consecutive dupa el de obicei, plus/minus catalizatorul, in functie de situatie. Alte diesele vin doar cu una. In cazul tau, as zice sa ramai la ideea de doua tobe, iar diametrul tevii folosite sa nu fie mai mic decat cel interior al racordului elastic de care aminteai.


In Cluj am configurat pe Bulgarilor la Sturimex acum multi ani o evacuare pe masina mea de weekend, un Pontiac Firebird Trans AM cu V8 de 7.5 litri. Pentru fiecare parte am folosit dupa galerie astfel:


- racord elastic cu gaura de 3", lung de vreo 6"
- teava aluminizata de 3" diametru intre racord si unica toba, usor aplatizata pe 90% din lungime
- toba cu o intrare de 3" si doua iesiri de cate 2.5"
- cate doua tevi de 2.5" diametru iesite din toba, trecute peste axa spate si scoase in spate.



La acea vreme, firma in cauza nu a avut bacuri pentru indoit teava de 2.5", cu scuza ca nu au avut cereri pentru un diametru asa "mare", dar intre timp banuiesc ca situatia s-a reglementat, presupunand ca firma mai exista. Sau cauti pe altii daca astia nu-ti convin, ca sigur mai sunt.





Dragos

Last edited by Heavy D.; 06-22-2017 at 18:59 PM.
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 06-29-2017, 10:35 AM   #5
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 36
Posts: 371
:
[Senior Member]
Default

La alt cotetz de al meu vreau sa ii fac cap coada evacuarea din inox. Un racord flexibil si la capat o toba de pe patrol, ca e mica si isi face treaba bine. Diametrul e la fel ca cea de fabrica, dar raman fara toba intermediara.
La Timisoara mi-au cerut niste baieti 300 eur pe ea.
grizzlee is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
coloana, esapament


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 16:21 PM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF