Mercedes Benz Forum
Atentie :
Acest forum este destinat pasionatilor de Mercedes Benz din Romania.Orice informatie oferita de dvs va contribui la buna dezvoltare a acestui forum.Nu uitati sa va inregistrati pe forum.

Go Back   Mercedes Benz Forum > Limuzine > Mercedes Benz C Klasse > Probleme tehnice - C Klasse

C200 - fierbere apa

Probleme tehnice - C Klasse


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-04-2017, 18:46 PM   #1
cnaedot
Junior Member
 
Join Date: Jul 2017
Location: Cluj
Motorizare : W203 C200 Kompressor 2.0
Posts: 11
:
[Junior Member]
Default C200 - fierbere apa

Salutare.
Am un Mercedes C200 Kompressor automatic, motor de 2 benzina fabricatie 2001, recent achizitionat. As avea mare nevoie de ajutor referitor la 2 probleme mai mari care le-am descoperit.
1. Dupa ce motorul se incalzeste imi apare in bord o eroare cu rosu referitoare la ulei cu mesajul "reduce oil level". Schimbul de ulei si filtre a fost facut recent si momentan am doar 5 litri de ulei in motor deci nu ar mai fi ce reduce.
2. O problema mai importanta: imi fierbe apa si este aruncata pe la capacul vasului de expansiune. Recent am scos termostatul, in asteptarea unuia nou, astfel incat apa sa fie racita continuu..si tot la fel...se incalzeste destul de repede si e aruncata afara..garnitura de chiloasa?
Astept parerei si sugestii. Multumesc frumos.
cnaedot is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2017, 09:43 AM   #2
Crazyady
Senior Member
 
Crazyady's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : W203 C200 Kompressor 1.8 163 cp pachet sport
Posts: 1,012
:
[Senior Member]
Default

Cum arata uleiul? Are spuma? Este posibil sa iti scape lichid de racire in ulei pe la garnitura de chiuloasa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Crazyady is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2017, 09:58 AM   #3
cnaedot
Junior Member
 
Join Date: Jul 2017
Location: Cluj
Motorizare : W203 C200 Kompressor 2.0
Posts: 11
:
[Junior Member]
Default

Uleiul arata normal si nici nu pare sa creasca nivelul pe joja. In schimb ni se pare ca miroase cam tare a benzina (uleiul). e normal? am citit undeva ca ar fi vb de miros de gaze normal, dar miroase si pe joja cand e la rece. Problema cu eroare la ulei nu o vad decat din senzor. pe joja nivelul e aproape de minim.

referitor la incalzirea apei. e normal apa sa clocoteasca in vas sub ochii mei iar ventilatorul sa fie oprit? de functionat functioneaza pt ca l-am surprins si mergand, dar cu o viteza destul de slaba.

Last edited by cnaedot; 07-05-2017 at 10:07 AM.
cnaedot is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2017, 22:10 PM   #4
cnaedot
Junior Member
 
Join Date: Jul 2017
Location: Cluj
Motorizare : W203 C200 Kompressor 2.0
Posts: 11
:
[Junior Member]
Default

Sfaturi..? Anyone?
cnaedot is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2017, 22:53 PM   #5
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 49
Posts: 1,280
:
[Senior Member]
Default

Anyone zice ca intre "fierbe apa" si "o da afara pe la vasul de expansiune" pot fi mari diferente. Like this:


1. A fierbe = a incalzi peste gradul de fierbere o chestie lichida. Din motive "pentru ca" termostat, pompa de apa, radiator. Adica apa/antigelul "este" calde...


2. A da afara pe la vasul de expansiune (mai ales fara termostat si fara a porni ventilatorul electric) = scapari de compresie in circuitul de racire. Din motive "pentru ca" chiulasa sau garnitura de chiulasa, deci gaze combustibile sau de evacuare in racire, cu apa/antigelul reci...





Got it ?




Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2017, 23:17 PM   #6
cnaedot
Junior Member
 
Join Date: Jul 2017
Location: Cluj
Motorizare : W203 C200 Kompressor 2.0
Posts: 11
:
[Junior Member]
Default

Domnul senior member Dragos, got it, dar nu "got it" tonul.

Referitor la cele 2 posibilitati prezentate, uite ca la mine ar fi o a 3a. Apa e data afara pe la capacul vasului de expansiune dar e si fierbinte. Am auzit apa clocotind in vas. Intrebarea indirecta era ce problema ar putea fi daca apa ajunge la 100 grade, dar ventilatorul nu e pornit? Senzor de temperatura, vascocupla, etc?
cnaedot is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2017, 00:03 AM   #7
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 49
Posts: 1,280
:
[Senior Member]
Default

Ce ton ? Ai intrebat, anyone ti-a raspuns. Pricepi, bine, nu pricepi, bine. Indiferent daca pricepi sau nu, citeste mai jos:


Daca apa e fierbinte,, nu e neaparat a treia posibilitate, ci cam a doua, daca stii ce se intampla intr-un motor.


Ca de exemplu, sa zicem ca ai garnitura de chiulasa OK. Dar chiulasa e fisurata de asa natura incat la rece nu se intampla nimic, ci abia dupa ce motorul se incalzeste cat de cat, cand chestiile se mai dilata. Pragul ala de "cat de cat" poa' sa fie undeva pe la 70 - 80 de grade, perceput de mana/ochiul tau ca si "fierbere", desi nu e cazul. Dar fisura s-a cracanat destul cat sa-ti scape compresie in racire. Si asa apa va iesi afara pe la capacul vasului de expansiune...


Cand auzi ceva "clocotind", nu inseamna ca "fierbe", ci pot fi gaze care vor sa iasa la aer. Apropo, cand te basesti serios in vana plina cu apa calduta, aceasta clocoteste ? Apa, nu vana. Si vezi ca vulcani noroiosi avem si in Romania...



Incalzire cu termostatul scos poa' sa insemna varianta unu, cea cu pompa de apa/radiatorul.




Any questions ?




Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2017, 00:34 AM   #8
cnaedot
Junior Member
 
Join Date: Jul 2017
Location: Cluj
Motorizare : W203 C200 Kompressor 2.0
Posts: 11
:
[Junior Member]
Default

Foarte cuprinzatoare imaginea plastica dar deloc necesara. Cand am zis ca fierbe nu mam bazat doar pe auzul sau simtul meu tactil subiectiv..si in bord imi arata peste 95 grade cand incepe sa iasa apa..nedumerirea mea e de ce ventilatorul sta. Nu as desface chiloasa fara sa lamuresc aceasta chestiune.
cnaedot is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2017, 01:02 AM   #9
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 49
Posts: 1,280
:
[Senior Member]
Default

Identifica daca ai visco sau electroventilator. Daca ai visco, poate e dus cuplajul vascos si trebuie altul, daca ai electroventilator poate e dusa termocupla si nu mai da comanda ventilatorului. Sau poate are ventilatorul electric figuri, ca si aia se poate.


Din cauza unui antigel incompatibil cu materialul chiulasei, cu timpul (nu chiar de azi pe maine), aceasta din urma se corodeaza si garnitura nu mai poate compensa lipsa de material. Astfel, poate sa ajunga orice in orice. Adica apa/antigel in capul pistonului a.k.a. camera de ardere sau ulei in circuitul de racire. Plus clasica scapare de gaze in racire, care se intampla la tine. S-ar putea sa scapi doar cu schimbarea garniturii de chiulasa...






Dragos
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2017, 01:35 AM   #10
cnaedot
Junior Member
 
Join Date: Jul 2017
Location: Cluj
Motorizare : W203 C200 Kompressor 2.0
Posts: 11
:
[Junior Member]
Default

Ok. O sa le iau pe rand incapand cu chestiunea vascocuplei (din cate stiu am vascocupla) si a ventilatorului. Daca ar fi sa fie garnitura sau chiar chiloasa, sunt si alte simptome care le-as putea vedea/simti?
cnaedot is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2017, 02:13 AM   #11
Heavy D.
Senior Member
 
Join Date: Jul 2011
Location: Cugir/AB
Motorizare : I4 2.0D, I4 2.1TD, V8 7.5 carburator
Age: 49
Posts: 1,280
:
[Senior Member]
Default

Un sistem de racire de motor cu ardere interna lucreaza presurizat. Nimic extrem, undeva pe la 0.6 - 0.8Bar. Vasul de expansiune trebuie sa reziste le presiuni usor mai mari decat presiunea de lucru clasica, busonul lui la fel. Daca exista scapari de presiune din motive de vas sau buson, acestea pot cauza incalzirea motorului in cauza. Asigura-te ca vasul/busonul nu scapa presiune.


Cu ceva adaptor leaga-te pe gura vasului si pune-ti un manometru pe traseu. Fa presiune de 1.5 - 2Bar in sistemul de racire si urmareste sa nu scada deloc. Daca nu scade, vasul e OK. Ochioscopic trebuie verificat si busonul acestuia sau incercat cu un altul dovedit a fi bun sau cu unul nou, astfel eliminand si busonul ca si cauza de neetanseitate. Atentie, neetanseitatea nu inseamna neaparat ca trebuie sa se piarda lichid pe undeva, ajunge doar sa nu se mentina presiunea corecta/necesara unei bune functionari a sistemului de racire !


Ca mi-am amintit, exista prin service-uri si ceva testere de antigel pentru eventualul continut de CO/CO2. Fa si treaba asta la cineva care stie sa interpreteze corect rezultatele, ca sa vezi daca exista scapari de gaze de evacuare catre sistemul de racire.




Dragos

Last edited by Heavy D.; 07-07-2017 at 02:15 AM. Reason: Gramatica la ora tarzie...
Heavy D. is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2017, 11:59 AM   #12
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 36
Posts: 385
:
[Senior Member]
Default

Faina comparatie cu vana si apa calda, haha.
As face in felul urmator:
1) Verificat pompa de apa. Daca nu circula apa, se incalzeste repede si clar ca fierbe dupa scurt timp.
2) Verificat radiator sa nu fie infundat(trebuie sa se incalzeasca toata suprafata inainte sa fiarba )
3) Daca 1 si 2 sunt ok, deja trebuie vazut in motor sa nu fie chiulasa

O alta idee ar fi sa verifici temperatura apei cand fierbe.

Daca nici asta nu merge, iti dau numarul unor baieti din Cluj care se pricep.

Last edited by grizzlee; 07-07-2017 at 12:05 PM.
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2017, 14:12 PM   #13
Sharky
Senior Member
 
Join Date: Jun 2012
Location: Cluj
Motorizare : MB E240
Posts: 665
:
[Senior Member]
Default

Pt temperatura apa:
- tester, urmareste care e valoarea
- vezi daca iti da caldura, daca nu, pompa poate fi buba
- roteste de pompa cu cureaua data jos, merge greu?
- ventilatorul din cate stiu porneste la AC on, cel putin la mine
- la mine e comandat prin releu de la calculator, poate asa e si la tine.
Daca ai termocupla, e simplu, o suntezi si tre sa porneasca.
La opelul meu vechi pornea la 100-105C, nu la 95.

Pt scapat compresie in apa:
- furtunurile sunt f rigide/tari si la cald si la rece (cauta alta masina ca sa o iei de referinta)
- ori apa bulbuceste de ambalezi motorul. Da jos capacul cand motorul e semi-cald si da-i niste pedale. La unele motoare merge faza.
- daca ai forjat motorul e normal sa clocoteasca apa daca deschizi busonul imediat. De aia sta sub presiune, ca sa nu fiarba.
Sharky is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2017, 22:34 PM   #14
cnaedot
Junior Member
 
Join Date: Jul 2017
Location: Cluj
Motorizare : W203 C200 Kompressor 2.0
Posts: 11
:
[Junior Member]
Default

O sa investighez si va anunt ce a fost..Merci mult baieti. Apreciez.
cnaedot is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2017, 14:56 PM   #15
adorianluncan
Junior Member
 
Join Date: Mar 2015
Location: Oradea
Motorizare : 100kw
Posts: 1
:
[Junior Member]
Default

Dac tot verifici radiatorul si ventilatoarele (termocupla) cur si locul liber(spaiul) īntre radiatoarele de clima si lichidul de rcire (poate aia e cauza)


Sent from my iPhone using Tapatalk
adorianluncan is offline   Reply With Quote
Old 07-16-2017, 20:19 PM   #16
cnaedot
Junior Member
 
Join Date: Jul 2017
Location: Cluj
Motorizare : W203 C200 Kompressor 2.0
Posts: 11
:
[Junior Member]
Default

Se pare ca in cazul acesta a fost un cumul de factori. Busonul vasului care nu mai tine presiunea corecta + electroventilatorul care nu mai "acceseaza" toate treptele de viteza + radiatorul partial colmatat. In conditiilw in care functioneaza si clima, nu mai se reuseste o racire corespunzatoare.
cnaedot is offline   Reply With Quote
Old 07-17-2017, 01:34 AM   #17
RdkO3
Junior Member
 
Join Date: Oct 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : 2000 benzina + gpl
Age: 23
Posts: 13
:
[Junior Member]
Default

Salutare. Detin un c class din 1995 si de curand a inceput sa fiarba apa. Mai intai pe la 90°, urmatoarea zi 100°, cand aveam viteza scadea, cand o turam crestea, iar ultima data a urcat la 120° si imediat am oprit-o, am scos capacul cu grija si s-a intamplat ce s-a intamplat. Urmatoarea zi am anulat termostatu, iar in cea de a treia zi am hotarat sa scot radiator, furtune, vas sa le curat. Sibam gasit acest māl efectiv. O consistenta de nmol. A mai patit cineva asta? Mentionez ca atubci cand am scos mālul din radiator, era aproximativ 1,5 kg de aceasta consistenta iar rsdiatorul era incalzit doar 2/3 (pe semne restul infunrat cu nesul acela)Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.

Sent from my Le X820 using Tapatalk

Last edited by RdkO3; 07-17-2017 at 01:39 AM.
RdkO3 is offline   Reply With Quote
Old 07-17-2017, 09:58 AM   #18
grizzlee
Senior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Cluj/Timisoara/Resita
Motorizare : 220 CDI
Age: 36
Posts: 385
:
[Senior Member]
Default

Probabil resturi de la antigel. Cred ca ar fi indicat sa schimbi antigelul odata la X ani, pentru a evita situatii de genul asta. De la altceva ma gandesc ca nu poate fi. Ti-ai rezolvat problema cu ocazia asta?
grizzlee is offline   Reply With Quote
Old 07-17-2017, 12:14 PM   #19
Crazyady
Senior Member
 
Crazyady's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Bucuresti
Motorizare : W203 C200 Kompressor 1.8 163 cp pachet sport
Posts: 1,012
:
[Senior Member]
Default

Ar merge un radiator flush sau un acid citric original MB pentru o curatare conpleta a sistemului de racire.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Crazyady is offline   Reply With Quote
Old 07-17-2017, 13:24 PM   #20
Sharky
Senior Member
 
Join Date: Jun 2012
Location: Cluj
Motorizare : MB E240
Posts: 665
:
[Senior Member]
Default

Ala imi arata a antigel albastru/verde amestecat cu rosu.
Curata cu apa din furtun, cat poti de mult, apoi da-i cu solutii de curatare.
Dupa o tura sa nu crezi ca ai terminat.
Bagi 1L de antigel, restul apa, si un pic de solutie de curatat.
Vei vedea ca dupa o saptamana de mers apa e din nou jegoasa.

O scoti si mai bagi o tura de apa si doar apoi speli bine si bagi antigelul nou.

Poate fi si garnitura de chiulasa, dar ar trebui sa bolboroseasca apa in vas cand il turezi si sa ai presiune mare pe furtunuri.
Mai intai curata totul bine, de ramane curat sigur nu e garnitura.
Sharky is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
apa, c200, fierbere


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 02:31 AM.



Politica de Securitate Google
Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Anulare DPF